[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 12:16

Waar vind ik mijn fotostream, hoe ziet de pictogram eruit?

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 16:28

Het zit bij mij gewoon in de normale foto app. En dan onderaan op ‘albums’ klikken in de app. Het is 1 van de albums.
Afbeelding

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 16:30

Daar staat dus geen Fotostream bij mij

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 17:13

Ik heb ook geen fotostream meer volgens mij. In oudere versies kon je dat aanvinken, maar ik heb em al lange tijd niet meer er tussen staan.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 21:23

Heeft iemand het Apple event gezien?
Waaw, die Vision Pro :wow: Bizar!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 21:29

Een review van iemand.
Maar waw, echt gek! Moet zo een vreemd gevoel zijn! Zonder controller in de hand, gewoon ‘knip’

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 22:26

Het duurt natuurlijk nog een hele tijd voordat ie op de markt komt, maar ik ben wel echt heel benieuwd naar de reviews! Niet dat ik zoiets ooit kan betalen :+ Maar ik vind de techniek super interessant!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 06:35

Ik denk ook niet dat het iets is wat ik kan aanschaffen :+
Maar ja, de technologie is heel interessant! Ze gaan er duidelijk mee vooruit!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 12:02

Echt heel gaaf, maar ook nog niet echt gericht op de consumentenmarkt volgens mij. Die prijs is echt niet grappig :oo

Ik zie het meer als een call to action dat andere mee gaan ontwikkelen in de mogelijkheden en toepassingen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 12:27

Ik denk ook dat de markt in eerste instantie vooral uit bedrijven en professionals zal bestaan. Maar aan de andere kant, mensen geven zonder problemen 1500 euro uit aan een telefoon, en dan twee jaar later weer een nieuwe.. Dit ding kan zo veel meer, en zal vast niet zo snel verouderen als een telefoon. Eigenlijk veel meer waar voor je geld.
Ik denk dat er ook steeds meer mogelijkheden bij komen waardoor het toch al snel meer wordt dan gewoon een gadget.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 12:44

Klopt hoor, al zal het denk ik wel wat minder hard lopen.

Ja. Mensen betalen 1000 euro voor een iPhone. Maar tegen de tijd dat ze dat gingen vragen was de iPhone wel ook kwa software volwassen met een grote library van apps.

De quest PRO is ook heel erg indrukwekkend al, met het verschil dat doordat zij zijn begonnen met een lineup van puur VR brillen dat er voor Quest al een gigantische library is van VR games en applicaties. De applicaties voor deze bril zullen allemaal nog gebouwd moeten worden.

De pro VR bril van Quest is ook mega duur, maar kan je veel meer mee voor 1/3de de prijs van die van Apple.

Ik ben het met je eens hoor, als het aanslaat en als er echt applicaties voor gebouwd gaan worden dan kan het best wel eens aanslaan. Maar dat duurt denk ik echt nog wel een paar jaar.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 13:03

Klopt :j
Alleen is het doel van de bril bij Apple denk ik heel anders. Apple is geen gaming bedrijf, en ik heb ook het idee dat ze zich juist totaal niet op vr gaming richten. Het idee van geen beeldscherm meer nodig hebben tijdens het werken spreekt mij vooral heel erg aan, zonder dat je afgesloten bent van de ruimte waar je werkt.
Lekker op de bank, draadloos trackpad op het bijzettafeltje, vr toetsenbord en een ultrawide zwevend beeldscherm met de perfecte kleuren om foto's te kunnen bewerken, en dan toch de hond in de gaten kunnen houden en een kopje koffie kunnen drinken onder het werk, dat lijkt me geweldig! Daar zijn de andere vr brillen natuurlijk totaal niet geschikt voor.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 15:47

Op het stukje “toch de hond in de gaten kunnen houden” na kan daar al heel veel van hoor bij andere VR brillen. Zeker de meta quest PRO is daar juist totaal wél geschikt voor. Ik heb zitten programmeren met gewone Quest op en daar kan het ook prima mee. Het is dat je ogen gewoon moe worden met zo’n bril op. Ik verwacht dat dat bij de van Apple ook wel zal zijn. Wellicht omdat het scherper en beter en sneller is dat dat minder is, maar het is niet iets dat je uren achtereen volhoudt.

Maar het ziet er allemaal wel heel erg flashy uit. Denk alleen dat het nog wel een paar jaar duurt voordat dit de potentie heeft mainstream te worden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 16:11

Ah leuk dat dat met die Quest ook al kan! Ik kende ze alleen als van die dichte brillen zonder camera's die je echt afsluiten van de wereld.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 16:14

Voor de gewone Quest is dat zo, maar ook daarop kan je op de computer bewerken. Fotobewerking is wel echt een stap te ver.

De Quest pro is ook mixed reality net als deze bril van Apple. Maar dan dus voor 1/3de van de prijs. Die van Apple is vast veel chiquer en smoother (en zwaarder!). Ik heb de Quest pro zelf nog nooit geprobeerd. Veel te duur. Maar die kan dus ook AR met passthrough.

Overigens is die van Apple ook digitale passthrough hoor. Het is geen echte bril. Ik begrijp dat de ogen die je ziet ook weer een oled scherm is die je ogen projecteert.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 16:20

Ah gaaf dat die Pro dat ook kan :j

Die van Apple is ook helemaal digitaal inderdaad, dat is echt een schermpje dat je ogen projecteert :)) Erg grappig. Ik ben wel heel benieuwd hoe dat er dan in het echt uitziet!

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 18:16

Hoihoi,
Ik verwacht een telefoontje, maar ik ben er achter gekomen dat mijn geluid niet overgaat. Geen handige combinatie. Hij schiet ook erg snel in de: deze gebruiker is bezet stand. Het is een iPhone 7, vliegtuigstand en focus staan uit. Opnieuw aan en uit gezet. Geluid staat gewoon aan. Trilfunctie staat aan. Waar kan ik het geluid mee terug krijgen? Google helpt mij niet verder.

Edit: ##002# om doorbellen uit te zetten heeft ook niet gewerkt.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 18:30

Eerste waar ik aan denk ik een crosstest.
Simkaart in een ander toestel … daar hetzelfde probleem zit het aan je sim/provider.
Niet hetzelfde is het toestel gebonden

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 19:10

Dankjewel voor het meedenken, die ga ik onthouden voor de volgende keer.
Nu was het het bovenste knopje aan de zijkant. Daar heb je er drie zitten. De onderste twee om het geluid mee te regelen. De bovenste is om uit stille stilte modus te komen. Dat was dus bij mij het probleem.:)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 19:16

Dat knopje verschoof ik dus met mij iPhone 7 ook steeds.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 20:04

Zo gevoelig knopje dus. XD

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 21:45

Met mijn 11 en nu 14 (beiden Pro Max) nooit meer last van. Ik denk trouwens dat het aan het hoesje ligt, ik had eerder van de bookcase hoesjes, nu al lang hardcover van OtterBox.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 21:46

Sinds de laatste update meldt mijn ipad na 65/70 % oplader uit. Is er een nieuwe functie gekomen en hoe krijg ik dat uitgezet. Ik blijf laden op deze manier -O-

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 07:24

Heb je niet optimaal laden aan staan?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 08:32

Waar vind ik dat, bij de batterij kop staat daar niets van. :n Zoiets had ik ook al gelezen voor iphone. Maar daar staat kennelijk de optie optimaal laden en die heb ik niet