Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 18:32

pillow schreef:
https://www.funda.nl/koop/eesergroen/hu ... straat-10/
wij hebben deze maandag bezichtigd en willen hem heel graag hebben. Dus zullen we moeten overbieden, maar wat is redelijk? Ik vind het erg moeilijk 10% lijkt me redelijk toch? Vroeger kon je onderhandelen, maar nu moet je per mail een bod doen en dan heb je hem of niet. lastig.

Geen aankoop Makelaar?
Wij hebben bij het laatst bezichtigde huis tien procent overboden en zaten daarmee in de middenmoot.
21% erboven weggaan.
Afhankelijk van zoveel dingen.
Onze aankoopmakelaar adviseert ons altijd en daarbij meegenomen wat wij het zelf waard vinden.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 23:12

pillow schreef:
Dit soort zaken heb je allemaal geen tijd voor , want het bod moet maandag 10.00 uur binnen zijn.

Calcasa rapport heb je binnen 2 minuten. SMS binnen 10 seconden. Nu nog een aankoopmakelaar regelen gaat niet lukken idd.

Weet je al hoeveel hypotheek je kan krijgen en hoeveel eigen geld je hebt te besteden? Want vooral die 2 laatste zijn belangrijk, tenzij je wilt bieden onder voorbehoud van financiering, maar dat wordt steeds onaantrekkelijker voor verkopers.

renate5

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 00:07

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 12:39

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 14:01

loriene schreef:
renate5 schreef:
Iemand nog op zoek naar een plek in Drenthe? Ik kwam deze woning met zeer ruime kavel zojuist tegen: https://huispedia.nl/coevorden/7741nk/veenschapsweg/31

Wij zoeken wel zoiets.
Staat dit officieel te koop?

De eigenaar biedt het huis zelf aan via Huispedia. Dus zonder makelaar en op Funda nog niet bekend.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 14:20

Fitzroy schreef:
Dat staat in het laatste bericht van pillow. Voor maandag 10.00 uur. Ik denk niet dat je het redt met 10 %. Of je moet alle voorbehouden laten vallen, misschien dat dat nog scheelt.

Zoals ik al in eerdere posts heb gemeld. Wij hebben ons huis al verkocht en hebben geen voorbehouden. Dus ook Chawi we hoeven geen hypotheek en weten wat we te besteden hebben.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 14:24

Dan bieden wat jullie kunnen en het waard vinden.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 14:45

Ja, dat dus. Dan liever 15k teveel dan 5k te weinig als je het zo graag wilt hebben

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 14:48

Dan ben je zeker in het voordeel qua voorbehouden. Heb je al zo’n online calcasa rapport opgevraagd?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 16:13

Fitzroy schreef:
Dan ben je zeker in het voordeel qua voorbehouden. Heb je al zo’n online calcasa rapport opgevraagd?

Nee , we hebben een in onze ogen flink bod gedaan en wachten af.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 16:20

pillow schreef:
wij hebben deze maandag bezichtigd en willen hem heel graag hebben. Dus zullen we moeten overbieden, maar wat is redelijk? Ik vind het erg moeilijk 10% lijkt me redelijk toch? Vroeger kon je onderhandelen, maar nu moet je per mail een bod doen en dan heb je hem of niet. lastig.

Het gaat mij niks verbazen als deze voor 8/9 ton weggaat. :) Zoveel grond erbij en hij staat voor een spotprijs te koop. Of moet alles gestript worden binnen?

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 16:46

Over de 6 ton gaat hij sowieso weg vrees ik, ben stiekem wel benieuwd :)

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 17:14

8/9 ton vind ik wel heel ruim.

Zou bijna zelf een Calcasa rapport uitdraaien voor 20 euro om te weten wat die bovengrens is qua prijs.

@pillow mag ik vragen waarom je dat niet gedaan hebt? Nu ben ik misschien een redelijke controlfreak, maar dat is één van de simpelste manieren om je te helpen een goed bod te bepalen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 17:28

Nou die calcasa werkt ook niet helemaal bij dit soort huizen. Bij ons nieuwe huis zat ie flink lager en we waren niet de enige die zo er zo boven zaten met bieden.

Bij ons huidige huis in de stad klopt ie wel met taxatie. Echter hier is er ook een goede vergelijking qua huizen. In het buitengebied is dat gewoon bijna niet, vooral niet nu de prijzen zo snel zoveel stijgen.

Aanvulling: enige wat nu werkt is bieden wat je het waard vind, goede voorwaarden hebben en hopen dat het gegund wordt.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 17:34

Ja, dat is ook wel weer zo.

Al had ik het bij de 2 huizen dat ik het gebruikte dat het wel echt klopte. Maar er was ook idd genoeg referentie materiaal.

Kan me wel voorstellen nu je het zo zegt, dat dat niet altijd het geval is.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 19:35

Citaat:
Het gaat mij niks verbazen als deze voor 8/9 ton weggaat. :) Zoveel grond erbij en hij staat voor een spotprijs te koop. Of moet alles gestript worden binnen?

Denk dat de overburen (een kliniek voor verslaving en psychosociale problemen) wel een rol spelen in de waarde van dit huis.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 19:39

Gamova schreef:
Citaat:

Denk dat de overburen (een kliniek voor verslaving en psychosociale problemen) wel een rol spelen in de waarde van dit huis.

Ah :)* dat had ik niet gezien. Zat me nog zo af te vragen waar dit addertje zat van die lage prijs.

Zou dat zo erg drukken ja? Zelf zou ik me er niet door laten afschrikken denk ik.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 20:35

Mwa ik zou er echt niet op zitten te wachten voor dat geld denk ik. Heb zelf in de buurt gewoond van zo'n kliniek en toch vaak lastig gevallen op straat bij het passeren. Dus zal wel enige invloed hebben.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 20:46

verootjoo schreef:
pillow schreef:

Nou dat vind ik wel heel erg overdreven, zo bijzonder is het nou ook weer niet. En grond heeft uiteindelijk zijn eigen waarde ca €65.000 per hectare. Ons huis staat op 2 hectare met veel meer stal en schuur, wel een slecht huis en dat ging voor 6 ton weg. Ook een prachtige plek en omgeving. Dit huis is beter maar de rest minder dus.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 20:51

ingedebruijn schreef:
Mwa ik zou er echt niet op zitten te wachten voor dat geld denk ik. Heb zelf in de buurt gewoond van zo'n kliniek en toch vaak lastig gevallen op straat bij het passeren. Dus zal wel enige invloed hebben.

Het is geen kliniek maar een woonlocatie met begeleiding voor max 20 verslaafden. Het zal de prijs ms wat drukken. Maar wij zitten er helemaal niet mee. We hebben wel wat navraag in de buurt gedaan en je schijnt er totaal geen last van te hebben.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 21:17

Dat is het belangrijkste. Hoop dat jullie morgen goed nieuws krijgen!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 12:58

Wanneer horen jullie meer, pillow?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 14:55

Fitzroy schreef:
Wanneer horen jullie meer, pillow?

We zijn net gebeld met de mededeling dat we het niet geworden zijn. overboden, maar meer krijg je niet te horen. balen.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 14:56

Ah zonde!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 15:01

Balen zeg .., maar als jullie bij 10 % gebleven zijn, was het wel een beetje te verwachten.