Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 14:28

Ja, ik denk ook dat herfsttinten mooi zullen staan! Zit er ook een goudglans in?

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 14:34

Ik ben in floorplanner een beetje aan het stoeien met de indeling van de woonkamer. Ben benieuwd wat jullie vinden.
Het kleine raampje aan de zijkant is wen glas in lood raam en vind het ergens zonde als je je bank voor tegen die muur zet, want dan zie je hem nooit :+
De schouw heeft niet de exacte afmetingen en zit al enige tijd dicht. We willen gaan kijken of we hem misschien ooit open kunnen laten maken.
De zon komt vanaf dit oogpunt links op, gaat langs de voorkant en aan de rechterkant onder, ongeveer..
Wat denken jullie?
Afbeelding

Afbeelding

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 14:42

Ik zou de eerste doen! Opstelling oogt gezelliger en de kleur op de muur geeft meer eenheid.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 14:45

Ik vind de 2e ruimer ogen, maar persoonlijk zou ik de bank voor het raam zetten :D

Is de schouw idd een 'punt' met een (nu nog dichte) opening naar de 2 kamers ??
Dan zou ik de schouw openbreken en er een 2-zijdige inzethaard in maken.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 14:45

De bovenste optie, maar ik vind persoonlijk een tv op dezelfde muur als een raam niet fijn.
Met de juiste raambekleding houd je het wel licht, maar heb je geen last van het zonlicht op je tv.

Leuke ruimte trouwens!

@Queelens, er komt een lichte laminaatvloer in te liggen. Er zit geen glans in de verf, maar afhankelijk van het licht is het soms meer bruin, dan meer groen of meer goudkleurig. Ik ben nogal van de uitgesproken kleuren op de muren.

We willen over een tijdje, dat kwam nu helaas tijdtechnisch echt niet uit, een andere keuken en dan het liefst matzwart met een licht houten blad.

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 14:50

@Saskia ik zit inderdaad ook aan heeft kleuren te denken om er een geheel van te maken.

@queelens ik zou ook voor de eerst optie gaan. Dat ligt toch meer als een geheel.

Ik ben vandaag begonnen aan de gekleurde muur in de woonkamer. Morgen nog maar een laag doen en dan is hij volgens mij helemaal goed.

Afbeelding

Even de snel fotootje van de eerste laag. Ligt inval is niet optimaal voor een foto. Let niet op de troep op tafel er wordt nig volop geklust

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 15:05

Mooi rustig :)

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 15:41

@Queleens: ik zou de bovenste opstelling kiezen, maar qua muren verven wel de tweede aanhouden! Hebben jullie de bank al? Anders zou je ook nog kunnen overwegen om de eerste opstelling te doen, maar met het loungedeel aan de kant van het raam.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 15:47

Ik zou ook voor de bovenste opstelling kiezen en dan misschien zelfs wel zo dat het relax gedeelte onder het raam komt.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 16:18

MamaMiesje schreef:
Have children, they said.
It'll be fun, they said :+
Maar je krijgt er zó veel voor terug! :')

Queelens, zeker de eerste opstelling :j

Mooie kleur Kimm!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 16:42

Ja toch maar voor de eerste he. Nu ik het even heb laten liggen en er nog een keer naar kijk is dat veel beter..
Denise, daar twijfel ik ook over indd qua kleuren op de muur.
De bank hebben we nog niet. Nog geen een meubel haha. We gaan uiteindelijk alles nieuw kopen want we hebben nu allemaal prutspul in ons huurappartement :P Alleen de salontafel gaat mee.
Zal eens een tekening maken met de hoek aan de andere kant en dan de stoel aan de kant van de haard, kijken hoe dat is :)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 17:20

_San87_ schreef:
MamaMiesje schreef:
Have children, they said.
It'll be fun, they said :+

Daarom niet aan beginnen :)).

Te laaaaaaat :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 17:23

Ach... kleine kinderen worden groot en als volwassene zijn ze veel leuker... nadeel is dat ze dan weer kleine kinderen meenemen... voordeel is dat die meestal ook weer mee naar huis gaan :)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 13:13

noviceh schreef:
SaskiaB schreef:
Heel licht vind ik ook mooi, maar met een peuter en een baby is dat wellicht wat minder praktisch :D

Met een baby en een peuter zou ik juist nog even wachten met een vloerkleed. Bij ons is daar zoveel overheen gegaan (drinken, eten, braaksel, enz).

Bij ons liet de hond meer zooi achter in en op het kleed.

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 13:17

ElSea schreef:
Wij hebben weer een klusavond vanavond, zal morgen even wat foto's delen. Wordt meer en meer ons huisje <3
In ieder geval alvast deze:

[ [url=m/OPcNml.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat super mooi die muur! Is dat verf of behang of hoe werkt dat? :D

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 14:34

@Queleens ik zou gaan voor de 2e opstelling. Eventueel met een iets kleinere stoel.. die staat zo wel pontificaal in de ruimte...

Nou jongens mijn volgende project; I need your help!!!
De trap in mijn huurhuis is echt aan een nieuwe lik verf toe. Ik dacht gewoon wit, maar als jullie andere ideeen hebben hoor ik dat graag...
Helaas is ie wel wat beschadigd door de jaren dus dat zal ik ook moeten aanpakken. Verder heb ik een Scandinavisch interieur met lichte houttinten/wit/grijs

(Let niet op de rommel, moet nog even opruimen hihi)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 15:45

Ik zou de trap wit houden, zo valt deze mooi weg tegen de muur. Enige wat ik je kan aanraden is om een goede krasvaste verf te kopen.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 15:47

Wij hebben hem zwart gedaan en nog steeds erg blij mee, maar dat gaat in jouw interieur niet passen denk ik. Ik zou ook wit doen!

Wij hebben Sikkens traplak gebruikt maar ook hier komen beschadigingen in hoor...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 15:47

Buiten de verf op de trap (glad) zie ik spoken met al dat glaswerk precies in de hoek...

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 15:48

DubbelDun schreef:
Buiten de verf op de trap (glad) zie ik spoken met al dat glaswerk precies in de hoek...

Sikkens traplak heeft anti slip in de verf zitten, moet zeggen dat je dat verschil wel echt merkt.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 15:50

DubbelDun schreef:

Aan de weerspiegeling te zien zit daar een raam tussen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 15:52

Raam is ook glas ;)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:14

ElSea schreef:
DubbelDun schreef:

Sikkens traplak heeft anti slip in de verf zitten, moet zeggen dat je dat verschil wel echt merkt.

Die hebben wij hier ook, trap is echt helemaal niks gladder dan gewoon een houten trap hoor :n en je hebt ook nog eens speciale anti slip lak die je eventueel eroverheen zou kunnen doen extra. goed voorbereiden, goed verven en dan ziet dat echt wel mooi uit.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:38

Wij hebben ook trapverf, wel van de schilder, maar die is wel fijn. Wij hebben een grijze trap met een subtiel groen tintje erin, wilden geen zwart omdat je daar alles op ziet, nou hiermee ook :')

Ons huis wordt steeds meer “af”, eindelijk hebben we een lamp in de zithoek... nu het volgende project: salontafel. En hoe moeilijk is dat met 2 totaal verschillende smaken..
Ik wil zwart, vriend wil houtkleur..
Afbeelding

Afbeelding

We hadden deze 2 gezien maar het is het toch net niet:

Afbeelding
Afbeelding

Iemand van jullie een idee wat mooi zou staan? :D

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:39

Ik zou ook wit nemen in deze situatie. Mooi en het makkelijkst omdat de ondergrond al wit is.

Wij hebben traplak van de Gamma. Zit er nu 5 jaar op, heb net gisteren 1 nieuwe laag op de tredes aangebracht en de neuzen zelfs 2. Je krijgt altijd beschadigingen, hoe goed je verf ook is.
Traplak is niet glad trouwens! Voelt wel glad maar heeft een anti slip werking waardoor het niet glijd als je er op loopt.

Onze gaderobe is af! Schoenenkastje en bergkast zelf gemaakt.
Spiegel heb ik van mijn oma, ze is door Corona overleden een tijdje geleden en we mochten wat dingen hebben uit haar huis, zelfde kleur als het kastje/de trap geschilderd.

Afbeelding
Afbeelding

Annenas, ik vind die onderste wel mooi!
Is een compromis, de onderste met een houten blad bijvoorbeeld, geen idee. Dan heb je toch zwart en hout.