Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Judith_ schreef:Misschien heb ik het niet helemaal duidelijk omschreven! Een kraan blijft hoe dan ook. Maar hij moet vorst vrij blijven. Dus of echt in de tuin of naar het begin van de garage. Nu zitten we in een appartement dus weet niet echt of er verschil is in ene buitenkraan of een 'buiten'kraan in de garage..
Winged schreef:Wat een gaaf dekbed!
Ik zoek ook nog weer wat nieuws voor op bed. Mijn witte overtrek is na 3 jaar wel erg grauw.. helaas(de donkere gaan toch langer mee )
MoniqueT schreef:Gezellig San!
Ha, ik ben vanmiddag bezig geweest met een wegwijzer voor in de tuin. Zoals je weleens op het strand ziet, zeg maar. Beetje het Key West-gevoel.
Weer typisch iets voor mij. Opgetut, nieuwe jurk aan, oorbellen in en uiteindelijk gewoon in de buitenkeuken aan het klussen. De jurk is ingewijd, zullen we maar zeggen. Één grote zaagsellap
Zin om buiten de boel op te leuken nu het eindelijk mooi weer is!
[ [url=m/IAHcJr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Janine1990 schreef:Gaaf Monique!!! Zie ik het goed dat je het eerst kerft en daarna kleur geeft? Wat is dat voor apart ding waarmee je de kleur geeft
MoniqueT schreef:Janine1990 schreef:Gaaf Monique!!! Zie ik het goed dat je het eerst kerft en daarna kleur geeft? Wat is dat voor apart ding waarmee je de kleur geeft
Nee, ik heb eerst de letters met potlood geschreven en daarna gewoon overgetrokken met een dikke zwarte stift. Ik kerf de letters in het hout met een dremel. De kleur die je ziet zijn dus gewoon de zwarte letters en de rest is gewoon nog zaagsel.
Ik heb er nu zes klaar. Na het infrezen geschuurd, zodat alle zwarte resten weg zijn en pijlen ervan gezaagd aan de punten. Ik ga ze verven met krijtverf in pasteltinten en de letters inkleuren met een penseeltje in grijs. Daarna vernis erop of misschien botenlak, staat nog een blik van. Alles lijdt hier meer van de zon dan van de regen.
Manlief heeft al een houten paal klaarliggen om ze op te schroeven, natuurlijk wijzend in de goede windrichting
Judith_ schreef:Op de grond zit de hoofdkraan. Oud huis he. Daar zit nu een standaard houten omhuizing omheen. Het valt eigenlijk niemand op dat de kraan daar zit nu hij weg gewerkt is.
De schouw hebben we laten staan zoals hij is. Enkel het stukje decoratie papier vervangen. Ik weet dat het niet ieders zijn smaak is maar wij gaan hem gebruiken als TV meubel. Maar kreeg hem niet mooi op de foto omdat de behangtafel er nog voor stond.