Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jorinda

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 21:39

Ik denk dat je daar wel aan went. Ik zou hem ook buiten laten. In de winter zal je hem vast niet veel gebruiken inderdaad. :)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 21:46

Toch is een buitenkwam wel handig hoor. Een keer je vuile schoenen of laarzen afspoelen, het stof van je fiets, klikt uitspuiten. Wij missen dat weleens bij ons appartement.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 22:46

Buitenkraan houden!!!!!!

Ik heb er geen en het is echt een gemis!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 22:48

Buiten kraan is idd heel fijn. Wij hebben er meteen een gemaakt toen we aan het verbouwen waren vorig jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 22:55

Misschien heb ik het niet helemaal duidelijk omschreven! Een kraan blijft hoe dan ook. Maar hij moet vorst vrij blijven. Dus of echt in de tuin of naar het begin van de garage. Nu zitten we in een appartement dus weet niet echt of er verschil is in ene buitenkraan of een 'buiten'kraan in de garage..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 23:04

Judith_ schreef:
Misschien heb ik het niet helemaal duidelijk omschreven! Een kraan blijft hoe dan ook. Maar hij moet vorst vrij blijven. Dus of echt in de tuin of naar het begin van de garage. Nu zitten we in een appartement dus weet niet echt of er verschil is in ene buitenkraan of een 'buiten'kraan in de garage..

Mijn ouders hebben een gewone vrijstaande woning, waarbij de buitenkraan aan de andere kant van de keukenkraan zitten (waterleidingsgewijs), die moet bij strenge vorst toch ook vaak afgesloten worden hoor.

Op stal zijn alle leidingen van tyleen, maar moet helaas alles alsnog afgesloten bij flinke vorst, vanwege de kraan die vlakbij de deur zit, waar dan vaak de wind op staat.
In principe is het warm genoeg in de stal zelf (7 paarden). Alleen de kraan zelf en het plaatje zijn natuurlijk gewoon van ijzer.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 09:20

Vorstvrij houdt in dat je hem helemaal watervrij kunt maken, dus binnen ergens een aftapkraantje.
Ook een garage-kraan hoeft niet altijd vorstvrij te blijven. De meeste mensen verwarmen hun garage niet :D

Dobbelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 12:05

Ik heb van mijn moeder twee vintage plafonnières gekregen. Ik vind ze echt helemaal geweldig, maar er zitten een aantal roestplekjes op het metalen frame-pje dt tegen het plafond geschroefd moet worden. De zwarte verf bladdert er af. Nu vroeg ik mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met dit te behandelen en opnieuw te spuiten?

Edit: foto’s toegevoegd

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Dobbelicious op 15-04-18 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 12:09

Je kunt Hammerite gebruiken dat bindt de roest. Licht schuren is dan voldoende.
Bij normale verf moet je tot op het kale metaal schuren, gronden, schuren, misschien een 2e laag gronden, schuren en dan de afwerklaag. Soms moet die ook 2x en dan moet je tussendoor ook weer schuren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:57

Afbeelding

Nieuwe kussens en dekbed, happy happy joy joy :+:. Nog steeds zo blij met mijn slaapkamertje.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:01

Moooi weer San!!! :+:

Ik ga morgen EINDELIJK mijn paardenkleding kast op z'n plek zetten en inpakken! Gisteren in de vernis gezet, alleen de buitenkant. Binnenkant zal niet zo gevoelig zijn vermoed ik.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:12

Wat een gaaf dekbed!

Ik zoek ook nog weer wat nieuws voor op bed. Mijn witte overtrek is na 3 jaar wel erg grauw.. helaas ;( (de donkere gaan toch langer mee )

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:13

Gezellig San!

Ha, ik ben vanmiddag bezig geweest met een wegwijzer voor in de tuin. Zoals je weleens op het strand ziet, zeg maar. Beetje het Key West-gevoel.

Weer typisch iets voor mij. Opgetut, nieuwe jurk aan, oorbellen in en uiteindelijk gewoon in de buitenkeuken aan het klussen. De jurk is ingewijd, zullen we maar zeggen. Één grote zaagsellap

Zin om buiten de boel op te leuken nu het eindelijk mooi weer is!

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:14

Winged schreef:
Wat een gaaf dekbed!

Ik zoek ook nog weer wat nieuws voor op bed. Mijn witte overtrek is na 3 jaar wel erg grauw.. helaas ;( (de donkere gaan toch langer mee )

Oh de overtrek heb ik al een poos, ik heb een nieuw dekbed gekocht. Zal mij benieuwen, is van Swiss of zoiets. Voelde bij t opleggen iig superfijn aan.

Mijn overtrek is van de Wehkamp, die hebben vaak leuke en betaalbare overtrekken vind ik. Wit is trouwens wel een puntje. In de bleek zetten?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:15

MoniqueT schreef:
Gezellig San!

Ha, ik ben vanmiddag bezig geweest met een wegwijzer voor in de tuin. Zoals je weleens op het strand ziet, zeg maar. Beetje het Key West-gevoel.

Weer typisch iets voor mij. Opgetut, nieuwe jurk aan, oorbellen in en uiteindelijk gewoon in de buitenkeuken aan het klussen. De jurk is ingewijd, zullen we maar zeggen. Één grote zaagsellap

Zin om buiten de boel op te leuken nu het eindelijk mooi weer is!

[ [url=m/IAHcJr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wat tof :D.

@Janine, dank je :D.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:17

Gaaf Monique!!! Zie ik het goed dat je het eerst kerft en daarna kleur geeft? Wat is dat voor apart ding waarmee je de kleur geeft?

Dekbedovertrekken bestel ik vaak online. Nightlife is niet duur, wel fijne stof. (gewoon via de meeste websites te krijgen) Wilde laatst bij H&M kijken, maar dat ben ik uiteindelijk vergeten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:31

Gave stijl heb jij toch San!

Wij moeten de puntjes op de i zetten en dan is het huis woon klaar. Nog zeker 20 projecten in de toekomst, maar dan blijven we tenminste bezig. :')

Klein stukje living voor en na
Afbeelding

Inkomhal voor en na
Afbeelding

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:36

Zo dat is inderdaad nog wat te doen! Wat heb je met de haard gedaan Judith?
En ben erg benieuwd wat er in de hal op de grond zit? Aan kranen/leiding?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:38

Dat is al een stuk opgeknapt zeg!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:44

Janine1990 schreef:
Gaaf Monique!!! Zie ik het goed dat je het eerst kerft en daarna kleur geeft? Wat is dat voor apart ding waarmee je de kleur geeft

Nee, ik heb eerst de letters met potlood geschreven en daarna gewoon overgetrokken met een dikke zwarte stift. Ik kerf de letters in het hout met een dremel. De kleur die je ziet zijn dus gewoon de zwarte letters en de rest is gewoon nog zaagsel.

Ik heb er nu zes klaar. Na het infrezen geschuurd, zodat alle zwarte resten weg zijn en pijlen ervan gezaagd aan de punten. Ik ga ze verven met krijtverf in pasteltinten en de letters inkleuren met een penseeltje in grijs. Daarna vernis erop of misschien botenlak, staat nog een blik van. Alles lijdt hier meer van de zon dan van de regen.

Manlief heeft al een houten paal klaarliggen om ze op te schroeven, natuurlijk wijzend in de goede windrichting

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:45

Op de grond zit de hoofdkraan. Oud huis he :D. Daar zit nu een standaard houten omhuizing omheen. Het valt eigenlijk niemand op dat de kraan daar zit nu hij weg gewerkt is.

De schouw hebben we laten staan zoals hij is. Enkel het stukje decoratie papier vervangen. Ik weet dat het niet ieders zijn smaak is maar wij gaan hem gebruiken als TV meubel. Maar kreeg hem niet mooi op de foto omdat de behangtafel er nog voor stond. :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:47

Afbeelding

Ik heb GELUKKIG nog steeds geen nieuwe badkamerspiegel...
Want ik heb een nieuw idee... Ik wil een smalle spiegel, de elektrische aansluitingen boven wil ik één of twee contactdozen van maken. Aangezien ik op dit moment geen plek heb om mijn elektrische tandenborstel op te laden.
Daarom wil ik naast de smalle spiegel een klein open kastje hebben, waar de tandenborstel bovenop kan. En wat kleine dingetjes in kunnen. (dagverzorging etc.)

Wie heeft ideetjes voor wat betreft het kastje? (en de spiegel natuurlijk ook)
Graag kant en klaar :+ Maar ik zal wel weer een onmogelijk idee hebben dat pas in de toekomst in de winkel komt :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:51

MoniqueT schreef:
Janine1990 schreef:
Gaaf Monique!!! Zie ik het goed dat je het eerst kerft en daarna kleur geeft? Wat is dat voor apart ding waarmee je de kleur geeft

Nee, ik heb eerst de letters met potlood geschreven en daarna gewoon overgetrokken met een dikke zwarte stift. Ik kerf de letters in het hout met een dremel. De kleur die je ziet zijn dus gewoon de zwarte letters en de rest is gewoon nog zaagsel.

Ik heb er nu zes klaar. Na het infrezen geschuurd, zodat alle zwarte resten weg zijn en pijlen ervan gezaagd aan de punten. Ik ga ze verven met krijtverf in pasteltinten en de letters inkleuren met een penseeltje in grijs. Daarna vernis erop of misschien botenlak, staat nog een blik van. Alles lijdt hier meer van de zon dan van de regen.

Manlief heeft al een houten paal klaarliggen om ze op te schroeven, natuurlijk wijzend in de goede windrichting

Oooh nice! Ik zie het gewoon echt fout :') Tijd om naar de opticien te gaan! :')

Judith_ schreef:
Op de grond zit de hoofdkraan. Oud huis he :D. Daar zit nu een standaard houten omhuizing omheen. Het valt eigenlijk niemand op dat de kraan daar zit nu hij weg gewerkt is.

De schouw hebben we laten staan zoals hij is. Enkel het stukje decoratie papier vervangen. Ik weet dat het niet ieders zijn smaak is maar wij gaan hem gebruiken als TV meubel. Maar kreeg hem niet mooi op de foto omdat de behangtafel er nog voor stond. :')

Aaah, aparte plek zeg! M'n ouders hebben ook een oud huis (1908), maar daar zit alles gewoon op een normale plek :P

Ik denk dat het erg mooi lijkt als je dat stukje behang ook die mooie groenige kleur geeft zoals je de rest hebt gedaan. Die kleur is echt prachtig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:53

https://www.ikea.com/be/nl/producten/de ... egels/lillången-spiegelkast-1-deur-1-afsluitelement-zwartbruin-spr-19893991/

Hoe smal is smal? Dit is een kastje met smalle spiegel. Of wil je echt een spiegel en geen 'spiegeldeur'. Is het de bedoeling om de stopcontacten in de kast te voorzien? Of op dezelfde plaats als waar nu het licht zit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:55

Het stukje in de schouw bedoel je? Dat is inderdaad hetzelfde papier als de rest. :) zo zonder meubelen is het huis heerlijk rustig geworden. :+