[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 13:26

Wat je ook evt kan doen is briefjes in de bus doen bij huizen waar je graag zou willen wonen of het huis evt beschikbaar is voor de verkoop. Kan zijn dat je dan wat meer betaalt omdat jij er meer belang bij hebt, maar dan heb je misschien wel een huis wat je heel graag wilt

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 15:15

Lessie welkom! Ik ben ook wel benieuwd in welk dorp je zoekt?
Ik kan me ook wel voorstellen dat je ergens graag wil blijven, heb er zelf tot nog toe nog niet zo'n last van gehad :=

Sassy, wauw wat vlot. Heb je dan niet de neiging om te wachten en kijken of er meer geboden gaat worden? Of je moet er snel vanaf willen natuurlijk, maar wat extra geld is ook nooit weg natuurlijk!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 18:11

Corine, van de ene kant wel, het duurt nog een week eerdat het contract getekend is. Je weet natuurlijk niet wat er nog in die week gebeurd :D
Van de andere kant hebben we zoiets, we hebben nu twee huizen en twee hypotheken, omdat er geen overbruggingskrediet mogelijk was. Aangezien een huis in BE staat en een in NL.
Als we alles dus snel kunnen afhandelen is dat voor ons ook prima!

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 10:41

Ik wil graag in Reeuwijk blijven wonen, ligt naast Gouda. Uitwijken naar Gouda of naar Bodegraven is gewoon echt geen optie voor ons, we hebben allebei het gevoel dat we dan doodongelukkig worden.

Briefjes door de bussen vind ik nog wel een stapje te ver gaan. Onze kennissen en vriendenkring weten allemaal dat we op zoek zijn en bellen ons ook meteen als ze iemand weten die zijn of haar huis in de verkoop gaat doen.

Er staan zeker regelmatig huizen te koop, echter zijn 9 vd 10 ook al binnen een dag verkocht of er wordt 30 of 40.000 over de vraagprijs heen geboden. Gekkenwerk dus -O-

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 10:56

Mooi wonen in Reeuwijk!

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 10:57

Heerlijk wonen hier :o

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 12:24

Lessie schreef:
Ik wil graag in Reeuwijk blijven wonen, ligt naast Gouda. Uitwijken naar Gouda of naar Bodegraven is gewoon echt geen optie voor ons, we hebben allebei het gevoel dat we dan doodongelukkig worden.

Briefjes door de bussen vind ik nog wel een stapje te ver gaan. Onze kennissen en vriendenkring weten allemaal dat we op zoek zijn en bellen ons ook meteen als ze iemand weten die zijn of haar huis in de verkoop gaat doen.

Er staan zeker regelmatig huizen te koop, echter zijn 9 vd 10 ook al binnen een dag verkocht of er wordt 30 of 40.000 over de vraagprijs heen geboden. Gekkenwerk dus -O-

Je kan sowieso de makelaars in de buurt ook even laten weten dat jullie op zoek zijn.
Die kijken namelijk eerst in hun eigen bestand voordat een woning uberhaupt op funda komt.

Huis van mijn vriend is onder voorbehoud verkocht *\o/*

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 12:28

Wauw Liselot, het gaat jullie ineens voor de wind *D. Gefeliciteerd!

Onze financieel adviseur gaat volgende week vrijdag op vakantie, dus hij probeert er een beetje druk achter te zetten bij de bank. Vandaag of morgen krijgen we een reactie van de bank is ons beloofd.
Pfoe, wachten duurt lang.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 12:45

Lekker Liselot!!

Hier ook eindelijk (goed) nieuws, er zijn geldverstrekkers gevonden die met het (voor ons) beste scenario akkoord zijn. Aldus onze duurdere hypotheekadviseur. Aangezien het beste scenario voor ons betekent dat we de kosten koper ook mee kunnen financieren, gaan we maar door met de duurdere adviseur. Waarschijnlijk ook de betere keuze.. want die goedkope schiet maar niet op. Nu nog hopen dat we niet nog gekke dingen moeten aanleveren die we nog niet hebben.. we hebben nog maar 4 weken (zonder uitstel nog).

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 13:52

Bij ons nog niet echt wat opgeschoten. Staat nu 2 weken te koop, wordt voor zo ver wij kunnen zien wel vaak bekeken op funda maar er is nog niet echt iemand geintresseerd.

Zijn er nog dingen die wij hier zelf aan kunenn doen? het wordt al gedeeld op facebook en verder gedeeld, maar verder komen wij eigenlijk niet

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 14:38

Het is nu wel vakantieperiode natuurlijk. Kan best zijn dat je doelgroep nu op vakantie is of pas na de vakantie weer aan het zoeken wil slaan.
Onderhandelen op de camping is niet handig. En nu je zo verrekte snel alle spullen bij de hypotheekverstrekker moet krijgen, zou ik ook geen vakantie tussendoor plannen: je kunt vanaf Verweggistan moeilijk je papieren bij elkaar krijgen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 14:51

Christina: KK er bij in is wel heel lekker natuurlijk. 4 weken zou moeten lukken hoor!!

Vionne: wat jammer dat het nog niet zo opschiet. Veel meer dan flink (laten) delen kan je ook niet echt

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 14:57

Laten we het hopen :)

Vionne, nu ben ik wel heel nieuwsgierig naar het huis!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 15:14

Hier ongeduldig op het taxatie rapport aan het wachten. Onze financieel adviseur gaat morgen op vakantie en morgen komt het rapport ook pas :(
Kan helaas niet sneller ivm validatie :o

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 15:58

Moet je dan kijken hoe erg dat verschil is. Hier staan huizen gemiddeld echt maar een week te koop.

Meer dan delen kan je denk inderdaad echt niet doen. Hopen dat er snel geïnteresseerden zijn.

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 17:40

_Christina schreef:
Laten we het hopen :)

Vionne, nu ben ik wel heel nieuwsgierig naar het huis!

Ik weet niet of ik het zo hier mag plaatsen haha maar anders kan ik een pb sturen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 18:00

Fundalink mag je bij mijn weten gewoon plaatsen hoor.
Ik ben ook wel nieuwsgierig :D

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 18:33

Ik ben ook benieuwd :)

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 20:46

Bij deze dan;
Het is gewoon een hoekhuis maar qua omgeving voor jonge gezinnen perfect. Op 500m een basisschool, een straat verder zit een café en het is een hele gezellige buurt waar ze veel organiseren voor kinderen (zwemmen, skieen, voetbaltoernooi, paaseitjes zoeken enzovoorys)
https://www.funda.nl/koop/elshout/huis- ... straat-21/

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 20:50

vionnesem schreef:
Bij deze dan;
Het is gewoon een hoekhuis maar qua omgeving voor jonge gezinnen perfect. Op 500m een basisschool, een straat verder zit een café en het is een hele gezellige buurt waar ze veel organiseren voor kinderen (zwemmen, skieen, voetbaltoernooi, paaseitjes zoeken enzovoorys)
https://www.funda.nl/koop/elshout/huis- ... straat-21/

Leuk huis, daar komt vast wel een koper voor! Badkamer moet alleen aangepakt worden, dat kan mensen misschien afschikken. Keuken is heel smaak gevoelig maar ik zou met deze keuken wel kunnen leven. Qua prijs heb ik geen idee in die omgeving :).

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 20:52

Huis met potentie. De badkamer is wel een opknapper, maar ja daar moeten ze toch doorheen kunnen kijken.

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 20:55

Dat was voor ons inderdaad ook een puntje van aandacht, maar wel lekker grote badkamer. Wij hadden een bouwdepot en wilde eerst de vaste trap plaatsen en dan keuken/badkamer.. maar dat liep net even wat anders helaas

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 21:02

Ja soms gaan dingen niet zoals gepland.. ik hoop dat het snel verkocht wordt.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 22:18

Vionne dat ziet er niet slecht uit! Naast wat er al is genoemd, kan ik hoogstens nog bedenken dat het niet snel verkoopt in verband met de locatie. Niet dat die slecht is, maar het is een piepklein (niet stom bedoeld) dorpje en geen stad en dus (denk ik) verkoopt het minder snel. Althans ik heb de indruk dat het voornamelijk in de grote steden en directe omgeving een gekkenhuis is.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 23:23

Elshout ligt qua locatie wel erg handig tussen waalwijk en den Bosch in
Tegen drunen aan
Ik gok zomaar dat dat wel mee valt Met de Nadelen van een Klein dorp op dat gebied

Staat ook verder niets vergelijkbaars te koop, de nieuwbouw is helemaal verkocht volgens funda en de rest begint pas bij 245 tot achter in de 8 ton oid
Dus er is voor starters ook gewoon erg weinig aanbod
Dat scheelt ook, dus je zou denken dat het best vlot zou moeten kunnen gaan , maar twee weken is op zich nog maar kort

MAar tijd van het jaar speelt wel wat mee vrees ik

Ik hoop dat jullie vlot kijkers en Bieders hebben