[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:19

Dat is inderdaad ons idee. :j

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:19

De hypotheekadviseur waar ik bij zit heeft voor mij het onderhandelen gedaan! Zo hoefde ik niet noodzakelijk een aankoopmakelaar in te schakelen :) Vind het een erg fijne adviseur, heeft precies mijn maandlasten etc. berekend. Erg fijn om te weten waar je aan toe bent.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:20

Vergeet niet dat die berekeningen heel generiek zijn. Ik kan je alleen maar heel sterk aanraden om eerst in gesprek te gaan met een verstrekker/adviseur en dan pas op huizenjacht. Houdt er ook rekening mee dat de grens van NHG per 1 juli zakt.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:43

Klopt inderdaad, de berekenen die ik op internet deed klopten ook niet, daar kwam ik achter toen ik een gesprek had met de hypotheek adviseur :P

Ik heb zelf haast gemaakt met het zoeken van een huis omdat ik graag die hypotheek offerte er uit wilde hebben voor 1 juli, omdat je dan ook een stuk minder kan lenen waarschijnlijk.

Ben net gebeld door de verkoopmakelaar, volgende week donderdag tekenen voor verkoop onder voorbehoud van financiering *\o/* Het wordt wel heel echt zo, spannend! :oo

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 15:46

Hmmm... Wij moeten uitstel aanvragen voor financiering-deadline. Ik heb toevallig persoonlijk contact met de verkoopster van het huis (klein dorp), zij zijn ook een huis aan het kopen onder voorbehoud. Ze vertelde dat haar makelaar onze makelaar gaat vragen de druk op te voeren omdat die deadline gehaald moet worden, zodat zij hún deadline halen (die verkopers van dat huis weer hún deadline etc etc). Dat gaat ons dus nooit lukken en heb haar ook verteld dat we dat niet gaan halen, hoe graag we het ook willen. Ze zegt dat de verkopers van haar huis geen voorstander zijn van uitstel. Maarja, dat is niemand, en wat moet dat moet toch?

Ik vind het sowieso heel raar dat jij al een huis gaat kopen als onze koop nog niet eens zeker is. Nu krijgen we een domino-effect! Waarom niet pas een koopcontract tekenen als de kopers van jouw eigen huis bij de notaris zijn geweest? :\

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:23

Omdat je niet dakloos achter wilt blijven lijkt mij :P
En misschien ook wel een heel leuk huis op het oog hebt dat je niet wilt laten glippen :)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:30

Wij zitten inmiddels ook in spannende tijden!
Vorige week is ons bod op een hele leuke woning in Amsterdam geaccepteerd, maar we hebben als voorwaarde gesteld dat we mogen uitbouwen. Dat verzoek ligt nu bij de verkoper die het binnen de VVE moet overleggen. Ontwerpen zijn aangeleverd dus ik hoop eigenlijk wel op korte termijn meer te horen zodat we op zoek kunnen (al aardig mee bezig geweest) naar een aannemer!
Nu hopen dat de leden van de VVE niet te moeilijk gaan doen!

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:06

Dat is 't 'm dus :P ze woont al niet meer in dat huis, maar in het huurhuis van haar man. En daarvandaan zouden ze dan een huis gaan komen. Dus ik vind het gewoon niet zo handig getimed. En ja, kan een droomhuis zijn, maar dan moet je er wel rekening mee houden dat wij mss nog uitstel nodig hebben.

Haar verkoper wil geen uitstel geven (omdat er meer kopers zijn) dus zij wil heeeeeel graag dat wij op tijd zijn. Maar dat gaan we niet redden, hoe graag wij het ook willen. Vind t wel een *piep*situatie dit zeg :( Ik gun haar ook d'r huis! Hoop niet dat ze ons nu ook geen uitstel gaat geven. Maar lijkt me sterk, want dan moet ze alleen maar nog langer wachten. Er was wel nog 1 koper maar kan me voorstellen dat het ook dan langer duurt dan dat ze op ons wacht (+ grote kans dat zij al een ander huis hebben).

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 14:04

Woej! Ook ik heb eindelijk mijn bod geaccepteerd zien worden. De verkopers zouden vanavond tekenen, maar de makelaar laat net weten dat het vrijdag pas wordt. Hoop dat ze opschieten, zekerheid zou wel fijn zijn... pfft.

Intussen wel fijn met het ontwerp van de keuken aan de slag! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:48

@Tink89: Gefeliciteerd. :)

Wij hebben donderdag 25e een afspraak om 2 uur met de ING om te kijken wat er mogelijk is qua hypotheek. :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:59

Ah, dat is nog vlot gegaan :j Laat je even weten hoe het is gegaan? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:03

Inderdaad, bedankt voor de hulp. :)

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:27

Veel activiteit ineens in het topic! Hier nog geen ontwikkeling en wat betreft de verkoop. Wel positief is dat er laatste tijd verschillende woningen (zelfde soort, zelfde wijk) zijn verkocht. De concurrentie wordt dus minder en die van ons is nu een van de goedkoopste.

Even een vraag betreft de levensverzekering: in welke gevallen wordt een aanvraag afgewezen? Zijn dat extreme gevallen of zijn ze toch wel streng. Zat laatst namelijk kassa/radar (ofzoiets) te kijken en schrok ervan dat in bepaalde gevallen geen verzekering mogelijk is. Nou ja, snapte het wel maar had hier eigenlijk nooit aan gedacht bij zo'n verzekering.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:39

Geen idee eigenlijk, ik heb een gezond gewicht, rook niet en doe njet aan parachutespringen ofzo. Nog nooit afgewezen. In de medische vragenlijst vragen ze om dingen als Hiv-besmetting, diabetes, ziekte van crohn enzo. Denk dat het ze vooral gaat om dingen die de levensverwachting inkorten.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:46

Spannend allemaal, altijd goed te horen als je bod geaccepteerd is *\o/*

EkmiC Een vriendin van mij heeft/had jeugdreuma (niet meer veel last van) en had al problemen met de levensverzekering... Is uiteindelijk wel gelukt.

Succes Maarten en Kim! :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 23:06

Qua levensverzekering... dat was nog wel even een dingetje, aangezien ik net een paar weken daarvoor geopereerd was.
Dus de acceptatie daarvoor werd doorgestuurd naar een medische instantie. Maar na een verklaring van mijn arts, werd ik uiteindelijk gewoon geaccepteerd, zonder premieverhoging of andere gekke poespas.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:14

Ik ben niet op de markt, maar mag over 2 jaar weer oversluiten (ja het is nog ver maar er moet ook nog zat gebeuren).

Toen ik mijn hypotheek afsloot was het nog de normale zaak dat de advieskosten in je hypotheekpremie zat. Nou vraag ik mij af wat het tegenwoordig kost om een hypotheek af te sluiten. Nou hebben heel wat mensen hier daar nu mee te maken dus ik vroeg mij af jullie mij daar een idee van kunnen geven.

Het gaat in mijn geval om oversluiten dus ik heb geen overdrachtsbelasting, maar wat allemaal wel en wat vraagt men daar tegenwoordig voor?

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:24

Is er trouwens iemand die heel handig is met keukens inrichten? Die van mij is nogal een uitdaging door de nieuwe kasten die de vorige bewoners al gekocht hebben...

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 00:25

Huh? Nieuwe kasten die vorige bewoners al gekocht hebben? :?

Waarom niet een keuken naar eigen smaak en idee erin of nemen jullie de keuken over zolang en tzt als er weer wat gespaard een nieuwe?

Je mag me altijd even pb'en met wat info en plattegrondjes, vind het altijd wel leuk en uitdagend om lastige ruimtes in te richten.. :-)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 07:54

Wat is er opd it moment lastig aan de keuken?

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:38

Oke, dit is de huidige keuken. Maten zijn 2,35 bij 3 meter.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De bewoners hebben een nieuwe keuken gekocht, maar die nog niet geplaatst. Er zit geen blad bij, maar wel:
Het fornuis van 90 breed.
2 ladekasten van 90 breed
De koelvriescombi
Een vaatwasser van 60 breed
Een kastje met een deur van 60 breed
Een afzuigkap voor wandmontage van 90 breed.

De beste tekening die ik tot nu toe gemaakt heb, is deze:

Afbeelding

Het zwarte kastje aan de rechterzijkant is de meterkast. Om deze tekening te laten passen, zouden we de muur tussen de keuken en de woonkamer iets moeten verlengen. De doorgang is nu breder.

Eventueel kan die muur er ook uit of halfhoog, maar de totale woning is 8 meter diep, dus ik wil niet te ver de kamer is met de woning.

HELP!

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:45

sowieso halfhoog of helemaal weg (ontbijtbar). Ik dacht namelijk eerst dan je het als een soort kookeiland bedoelt had..

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:55

karin1985 schreef:
sowieso halfhoog of helemaal weg (ontbijtbar). Ik dacht namelijk eerst dan je het als een soort kookeiland bedoelt had..

Een ontbijtbar klinkt leuk, maar dan past mijn keukentafel niet meer in de woonkamer. En er staat nu inderdaad gewoon een muur.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 12:13

Ben je verplicht om die (nieuw gekochte) keuken over te nemen?

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 12:49

Sammie schreef:
Ben je verplicht om die (nieuw gekochte) keuken over te nemen?

Ja, maakt onderdeel uit van de overeenkomst. Lang verhaal, maar ik heb ervoor betaald, dus ik wil hem zo veel mogelijk ook daadwerkelijk gebruiken. Het is allemaal bruynzeel en dure apparatuur, dus aanvullen kan wel, maar liefst zo min mogelijk.