[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 11:34

Ja maar als je hem tot aan het plafond maakt (ik neem aan dat daarmee bedoelt wordt, die knik) komt hij flink naar voren en zal het ongeveer de rand van het raam zijn.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 11:35

Oh zo, nee dat zou ik ook niet doen, want dan komt ie tot bijna de helft van de slaapkamer en dat is veel te groot ook.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:05

Hallo! Ik heb hier een tijdje geleden al meegepraat maar omdat het toen zo hard ging en ik niet zo veel te vertellen had ben ik eigenlijk afgehaakt.

Maar ik ben wel benieuwd hoe het hier gaat met de kopers en verkopers? Ondervinden de verkopers hier dat de markt behoorlijk op z'n gat ligt? En hoe zit dat bij de kopers, merken jullie dat de prijzen scherper worden of er meer onderhandelingsruimte is?

Ons huis staat nu al een tijdje te koop en ondanks toch best wat bezichtingen nog geen bod gehad. We hebben besloten de prijs te verlagen, mede omdat we verwachten dat de markt het komende jaar alleen nog maar slechter gaat worden.

Dus… als iemand in omgeving Waddinxveen nog op zoek is naar een erg leuk huisje voor een scherpe prijs hoor ik het graag ;)

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:58

Hallo Daan_ordeal!

Wij hebben ons huis nu 1,5 week op funda staan. We hebben 2 bezichtigingen gehad en 1 bod. Nu moeten we nog kijken of we er uit kunnen komen. Dat is nog even afwachten.
Maar ik heb het idee dat de plekjes wat wij willen (land erbij) nog wel duur blijven.....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:28

Haai!

Mijn huis in Oostvoorne staat al ruim 3 jaar te koop....ooit 2x een kijker gehad maar die moesten eerst hun eigen huis nog zien te verkopen, heb nooit een bod gehad om over te onderhandelen :P

Zou er zachtjes aan wel eens vanaf willen maarja, in deze tijden met zoveel onduidelijkheid voor kopers _-:(

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:30

Mijn huis staat inmiddels 1.5 jaar te koop. Alleen bij een open-huizen route 2 bezichtigingen gehad. Geen bod. Inmiddels 2 keer met de prijs gezakt.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 19:48

dan mogen wij tot nu toe van geluk spreken dus..

Waar staat jou huis Anneve?

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:50

Tinkels schreef:
dan mogen wij tot nu toe van geluk spreken dus..

Waar staat jou huis Anneve?

In de buurt van Eindhoven, link per pb verstuurd.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 22:35

leuk huis Anneve! Nette woning voor een nette prijs.
De prijs is voor onze regio aan de hoge kant denk ik, maar bij jullie is dat anders toch?

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 08:50

Goh als ik dat zo lees mogen wij toch ook nog blij zijn met 7 bezichtigingen tot heden… Volgens mij is er op dit moment maar 1 manier om je huis snel te verkopen en dat is het voor een zeer scherpe prijs aanbieden. Nu denk ik dat onze nieuwe vraagprijs wel scherp is dus ik ben benieuwd of het nu sneller verkocht zal worden.

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 09:10

Wat ben ik blij zeg, dat ik mijn huis na 3 weken te koop staan, kwijt ben.... Als ik dit zo allemaal lees!

Maar kom op, positief blijven....
Wat misschien ook helpt, ik heb zelf aktief mijn huis gepromoot, door ook linkjes op Facebook, bokt, hyves e.d te plaatsen. Ik weet niet of het uitmaakt hoor, maar is het proberen waard misschien, kost je niets...

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 09:13

Vandaag de laatste dingetjes nog doen, lampen en gordijnen afhalen. En dan ist leeg en klaar voor het passeren van de akte morgen.
Ook wel raar, geeft gemengde gevoelens! Zoveel herrinneringen e.d. Maaaar nu breekt ook een leuke tijd aan, samen met mijn lief opzoek naar iets anders.

Wellicht Ellewoutsdijk, wellicht komen we ineens iets anders tegen?!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 09:30

Cindyrella het lijkt mij ook zo vreemd als je dan echt je huis gaat leeghalen! Aan de ene kant natuurlijk leuk maar toch ook spannend denk. Maar je hebt dus nog niet iets anders, waar ga je tussentijds dan wonen?

Ik zet het huis wel op facebook maar bokt niet direct een link, dan weet gelijk iedereen waar ik woon en dat vind ik eigenlijk niet zo nodig. Misschien kan het zonder dat ik de link plaats ook wel uitgezocht worden maar dan moet men er in ieder geval wat moeite voor doen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 09:33

Cindyrella, wat zoek je? Collega heeft nog een geweldig huis te koop in Middelburg... Zou er zo zelf in willen (als ik niet 200km verderop werkte) :D

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 09:55

@Anneve, ben ook wel benieuwd naar jouw huis rondom eindhoven als ik daar een linkje van zou mogen per PB? Dat is juist de regio waarin wij nu zitten :)

@Cindyrella: het kan zeker wel uitmaken, je bent eerder geneigd op een link te klikken via via op facebook dan op funda o.i.d.

Van mijn eigen zoektocht weet ik nog wel dat als de eerste paar foto's me niet aanstaan ik niet eens verder keek...er staat zo ongelofelijk veel te koop momenteel... :=
Je kan gewoon best wel wat eisen stellen nu.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 09:56

Onze makelaar plaatste het zelfs op facebook :j
En mijn hele familie ging dat toen delen e.d. :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:07

Ik hou niet van Facebook en vind het inderdaad ook niet nodig om met het huis te gaan leuren op Bokt in mijn onderschrift :P

Huis is al de hele 3 jaar verhuurd geweest aan expats (op een maand na geloof ik) en als de nieuwe Maasvlakte af is dan zou er als het goed is een huizentekort hier in de regio komen omdat alle nieuwe werknemers daar toch ook een woning nodig hebben....dus ik zit mijn tijd nog maar even uit met hoop op een nette prijs i.p.v. achterblijven met een restschuld :=

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:20

Ach, het maakte me niets uit hoor om een linkje op bokt te plaatsen. In mijn geval maakte het ons niet uit of mensen weten waar en hoe we wonen. En op facebook hebben heel veel mensen mijn link gedeeld ook inderdaad, dan bereik je zoveel mensen.

@Mootje: Middelburg gaat 'm niet worden, hoe leuk het huis ook is. Het zal Zuid Beveland worden, in.de buurt van Borssele/'s-Heerenhoek. Daar woont schoonpapa op een boerderij, waar ook onze paarden staan. Daar willen we dichtbij wonen, zodat we dagelijk onze paarden kunnen doen, en we alleen.ff 10 minuutjes op't fietsje hoeven af te leggen.

@Daan: We wonen nu bij mijn schoonpapa. Grote boerderij, dus ruimte genoeg om onze spulletje op te slaan. Ook echt heeeeeeerlijk de paarden aan huis! Enige nadeel is gebrek aan privacy en het niet hebben van eigen stukje woonkamer/keuken/badkamer.
Zouden het liefste daar blijven of zelf zo'n spulletje kopen, maar das niet te betalen!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:25

Dat is wel leuk inderdaad als je er vlakbij kan wonen :j

Ach, ik heb ook niks te verbergen, maar het voelt niet helemaal fijn aan om het in mijn onderschrift te zetten ook :P

Mensen die een huis zoeken in Oostvoorne zullen naar ik aanneem toch wel op Funda enzo kijken wat er allemaal te koop staat, en dan komen ze hem vanzelf wel tegen :)

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:28

Dat is waar, mensen die opzoek zijn kijken toch wel!

Ik had het overigens ook niet in mijn onderschrift gezet, maar een huiskamertopic. Das toch nog net ff anders! ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:30

Oja, dat vind ik ook.

Ik heb het ook wel eens hier of daar op Bokt geplaatst hoor, toch altijd wel geinig om te horen wat mensen er van vinden. Ik ben zelf behoorlijk ontevreden over de foto's ook. Maarja zoals gezegd, mijn instelling is eigenlijk maar van ik moet maar afwachten op die Maasvlakte en wat meer duidelijkheid vanuit de politiek, en hopelijk kan ik het huis dan zonder (al te veel) verlies verkopen en tot die tijd goed verhuren :=

Neemt niet weg dat ik graag een bod zou krijgen natuurlijk om over na te denken, ik wil er toch wel graag vanaf :j

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:38

Speel je quitte met de huur nu, of moet je elke maand bijleggen?

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:50

Foto's zijn wel echt het eerste waar de meeste mensen naar kijken. Daarbij zijn er weinig mensen die echt door de inrichting heen kijken. Dus je foto's zijn echt wel belangrijk.

Ik heb de makelaar een aantal foto's gewoon weer opnieuw laten maken, voor het 'de markt' op ging. Aantal foto's waren te donker (somber). Licht en ruimte zijn erg belangrijk.

Dus als jij niet tevreden over de foto's bent, gewoon nieuwe (laten) plaatsen.
Ben wel benieuwd overigens.... zou je een linkje willen PB-en?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:51

Bij de vorige huurder hield ik over, bij deze huurder zit ik net op het randje. Hypotheek is er uit gelukkig :)

Is nog tot eind van dit jaar sowieso verhuurd, en dan is het maar weer hopen dat de huidige huurder nog verlengd of dat er weer snel een nieuwe huurder in kan. Daar zit ik dan wel goed achteraan, elke maand dat er niemand in zit kost het mij zo'n 1200 euro :=

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:58

Pff, dat is inderdaad een hoop geld!