FUN-da!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 10:47

Froukje schreef:
Niet veel? Alle grond die ze daar hebben is zand _O- Het enige buiten voor de paarden is een paddock.

Niets mis mee toch?
Ik was ook altijd 'van het gras' tot ik de paarden aan huis kreeg. Ze staan nu in de winter volledig naar mijn zin en dus is in de zomer gras veel minder belangrijk geworden. Ze gaan even het land op omdat ze grazen wel heerlijk vinden, maar verder staan ze gewoon op zand.

@ceertje_bokt: ik vraag mij altijd af hoeveel procent in Nederland echt dacht dat dit niet gebeurde.
Leef je dan onder een steen? :D
Natuurlijk gaat een makelaar in Den Haag je niet adviseren in delen van laak of de schilderswijk te gaan wonen als openlijk gay koppel.
Wie had gedacht dat dit wel gebeurde dan vraag ik mij af?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 10:56

Froukje schreef:
Niet veel? Alle grond die ze daar hebben is zand _O- Het enige buiten voor de paarden is een paddock.

Grond is zeldzaam vlakbij de stad. Ik denk ook dat het zo weg is. Ligt mooier dan het huis met het torentje en ook de helft meer aan grond.
Alleen die aardbevingsschade en een oudere huis. Dat moet je echt goed oplossen want het verzakken lijkt niet te stoppen.

Froukje
Forever young

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 13:37

Dan moet je niet je paarden aan huis willen hebben.. Maar goed, dat is een andere discussie.

Ik weet zeker dat dat huis binnen een maand weg is maar ik vind! het weinig ruimte voor de paarden en een kleine binnenbak. Prima dat anderen daar wel mee kunnen leven maar mijn ding is het niet.
Met de B&B ruimte boven de bak zijn er trouwens ook wel mogelijkheden voor mensen die niets met paarden hebben, dan is die halve hectare grond wel lekker.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 13:43

Froukje
Ik zou niet weten wat ik met bijvoorbeeld twee hectare zou moeten :?
Ik heb een paard wat niet volle bak op de wei kan of mag
Ja dan kun je hooien , maar goed , daar moet je ook maar zin in hebben
Maar voor mij is een goed ingerichte! halve hectare genoeg
Ook voor 4 paarden van het type wat ik heb
Goeie brede track er op (ovaalbaan? )
En een stuk paddock en een longeercirkel en gaan
Dan kunnen ze nog steeds voldoende bewegen in alle gangen en een uurtje op 2 de wei op per dag en voor de rest gewoon goed gevarieerd ruwvoer

Dat “je moet hectares en hectares opp hebben voor een paar paarden aan huis “ geneuzel is echt niet nodig of van toepassing in veel gevallen

Die binnenbak zou een mooie overdekte longeerbak zijn en deels paddockfunctie kunnen hebben

De bak bij mij op pension is 20 bij 30
Voor het overgrote deel van de paarden op stal ook voldoende ruim en prima voor de basis training
Die paar meter minder zou het wel net even krap maken qua rijden denk ik
Maar longeer en lijnen werk ; prima

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:00

Waar ik eerder paarden voor reed had een totaal perceel van 4600 m2. Hier stond dus ook het huis, de tuin en de stallen op. Rijbak was 20x40, langs de rijbak een strook weiland van zo'n 10 meter/12 breed en 40 meter lang, en achter de rijbak lag in totaal iets meer dan 2 rijbakken aan weiland nog. Met 2 paarden hadden we eigenlijk het hele voorjaar en zomer gras, we deelden in het begin het weiland doormidden en richting het eind van de zomer kregen ze alles. Paarden stonden in de zomer meestal minimaal 12 uur buiten. Mochten ook in de rijbak, en kregen wel altijd wat hooi ernaast voor als ze daar behoefte aan hadden.

Dat zou voor mij ook prima zijn hoor, voor 2 paarden. Ik zou hier echter niet 4 paarden op zetten.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:02

Ik heb liever mijn paarden 24/7 in de paddock met onbeperkt hooi en aan huis of ergens 20 uur in een stal.

Het zit zo tussen de oren dat paarden op gras moeten terwijl sommige er helemaal niet goed op gedijen

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:33

Alja schreef:
Ik heb liever mijn paarden 24/7 in de paddock met onbeperkt hooi en aan huis of ergens 20 uur in een stal.

Het zit zo tussen de oren dat paarden op gras moeten terwijl sommige er helemaal niet goed op gedijen

Gras is ook zwaar overrated imo.
Veel mensen gooien hun paard begin van het seizoen zo even de grote wei in. In mijn omgeving zie ik vaak dat het een geldkwestie is. Gras groeit gratis en weideonderhoud doen veel liever ook niet.

Een paard heeft behoefte aan beweging, gezelschap en goed voerbeleid..of je dan een halve hectare goed inricht of 5 hectare maakt niet uit.

In mijn beleving is een goed voerbeleid heel belangrijk, en red je dat niet met alles zo even het gras op donderen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:42

Fijn dat ik mijn mening hier in dit topic ook mag geven.

Ik zeg dat IK dat niet wil en andere keuzes zou maken. Wat een ander met zijn paarden doet moeten ze allemaal lekker zelf weten.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:55

Uhh. Zullen we het weer gewoon on topic houden?

Is gezelliger O:)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 15:19

Sunnda schreef:
@ceertje_bokt: ik vraag mij altijd af hoeveel procent in Nederland echt dacht dat dit niet gebeurde.
Natuurlijk gaat een makelaar in Den Haag je niet adviseren in delen van laak of de schilderswijk te gaan wonen als openlijk gay koppel.

Er zijn genoeg verkoopmakelaars die het echt geen bal interesseert hoor of de potentiele koper past op de locatie die ze verkopen. Die houden gewoon hun mond dicht.
Iemand adviseren om ergens wel/niet te wonen is natuurlijk iets anders dan iemand het afraden.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 15:55

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 17:33

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 17:36

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 17:58

manzano schreef:
Sunnda schreef:

Er zijn genoeg verkoopmakelaars die het echt geen bal interesseert hoor of de potentiele koper past op de locatie die ze verkopen. Die houden gewoon hun mond dicht.
Iemand adviseren om ergens wel/niet te wonen is natuurlijk iets anders dan iemand het afraden.

Hoewel off topic, maar toch nog even reageren met een vraag: in hoeverre moet de vérkopende makelaar de potentiële kopers waarschuwen. Deze makelaar wordt betaald door de verkopende partij. Het is geen onafhankelijke instelling. Misschien in deze tijd van gekte maakt het niet veel uit, maar in een ruime markt?

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 17:58

Sunnda schreef:

Wauw wat een prachtig huis en wat een mooie stijl binnen.

Enige wat ik niet snap is die halve douche wand bij die dubbele douche, wat zal dat een natte zooi geven. En die zelf in elkaar geknutselde stallen is ook een tegenvaller.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 08:35

Sunnda schreef:

bijzonder wel,mooi niet.Hoewel mischien wel,maar niet voor mij om in te wonen.Komt op mij heel deprimerend over.
Maar ik zou ook nooit in die woonboot willen wonen die op een drol lijkt.
Hoewel het natuurlijk wel lekker aan duiden is als iemand vraagt waar je woont.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 09:14

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 12:13

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 12:16

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 12:26

Oooh dat is hier echt heeeel dichtbij.
Wat een knappie <3

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 14:53

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 15:21

topsylover schreef:
https://www.funda.nl/koop/fochteloo/hui ... elrijd-16/
Deze mensen hebben geen tv in de kamer, maar genieten gewoon van het uitzicht. <3 Wat een plek!

Die hebben gewoon wat meubels neer gezet voor de invulling. Denk dat het al leeg stond :D
Maar mooi plekje! <3

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 17:34

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 18:05

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 18:14

Cayenne schreef:

En dan de tekst van de makelaar erbij

"Deze villa is een 'Million dollar listing' object

Uhhh nou ik denk dat er nog wel wat ton nodig is om dit te verbouwen naar een huis zonder het idee te hebben dat je in een kamper caravan woont :+

Wat een draak van een inrichting :')
Laatst bijgewerkt door dieseltje09 op 12-08-19 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt