Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 08:39

Amyyy schreef:
Muurtjes maken een ruimte toch juist nog kleiner? En ik wil het liefst zo veel mogelijk licht in de kamer hebben, daardoor ben ik niet zo voor muurtjes bouwen

Hoeft geen muur-muur he. Zoiets kan er ook tussen: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/prod ... gLDLfD_BwE

Cer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 08:49

soms zijn compartimentjes optisch ruimer dan 1 grote ruimte :j
vooral als je een goede devider hebt, dat kan echt heel gaaf zijn!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 09:12

@amy: ik zou investeren in een Murphy bed, dat kun je zo duur maken als je wilt, maar is in kleine ruimtes zeker zijn geld waard :)

Verder heb ik ook een plattegrondje gemaakt en dat ziet er dan zo uit.

https://www.mupload.nl/img/98nx7nvrkb.jpg

Het bed direct als je binnenkomt zodat er een 'gangetje' ontstaat waar ook de kast staat (max 1 mtr breed, maar 80 cm is breed genoeg om te lopen). Dan om het bed een gordijn wat je of aan de gangkant of aan de raamkant kunt openschuiven (of beide :D ).
Je hebt dan nog genoeg ruimte over voor een bank en een ruime eettafel. Wel zou ik tegen de muur een onderschuifbankje óf klapstoelen óf stoelen die je helemaal onder de tafel kunt schuiven zodat je de tafel ook wat meer naar de muur kunt schuiven voor meer loopruimte én ruimtelijk gevoel.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 09:36

Ik denk dat een eetbank inderdaad ideaal is, maar een Murphy-bed biedt niet de fijne opbergrek te die de Ikeaoplossingen wel bieden. Twee van die drie-ladenkasten van Malm geven enorm veel ruimte. Ziet er super uit ook. Wij hebben zelf twee hoge Malmkasten in wit met een houten plank op maat erover in de slaapkamer, superblij mee. Vraag me alleen af of die diep genoeg zijn om op te slapen?? Of gebruik je er dan vier of zo?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 09:58

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 10:13

Een grote ruimte is ook niet altijd praktisch. Wij hadden in ons vorige huis ook een grote open ruimte, maar konden dan weer bijna geen meubels kwijt omdat je niks met zo'n grote open ruimte kon in deze situatie.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 10:19

Die combi bed/bank is wel erg gaaf, Dubbeldun!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 11:15

Van harte gefeliciteerd frummels

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 12:56

Vriendin van me had een kastenwand met daarin een opklapbed (murphybed?), zo had ze voldoende ruimte overdag en tegelijk veel opbergruimte.
Als het opgeklapt was was het letterlijk een hele grote wandkast ter grootte van haar muur.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 13:33

Bedankt voor de felicitaties. We zijn in ons hoofd al lekker bezig met indelen etc. (vooral de tuin, want die is helemaal van steen - zowel grond als muren).

(Kasten)wanden in een studio vind ik persoonlijk niet zo geslaagd. Vind het open veel meer rust geven, afhankelijk van de meubels die gekozen worden :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 13:35

Een kastenwand hóeft niet dicht te zijn... je kunt ook middels open vlakken iets leuks creëren :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 13:56

Ik zag hierboven inderdaad zo een soort kast, een vriendin van mij had dat ook in haar studio :j maar persoonlijk vind ik het niet geslaagd. Met kastjes enzo vind ik vaak zo een gepriegel worden op de een of andere manier.. Open heeft wel echt mijn voorkeur. Maar goed dat doet er ook niet toe aangezien het niet om mijn huis gaat, haha.

edit; toevoeging
Laatst bijgewerkt door Frummels op 13-04-18 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 13:57

DubbelDun schreef:
Een kastenwand hóeft niet dicht te zijn... je kunt ook middels open vlakken iets leuks creëren :)

Klopt.
Bij die vriendin was het wel dicht ook omdat ze een trimsalon runde in haar slaapkamer en alles zo haarvrij bleef. :)

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 14:10

Gefeliciteerd Frummels. En tuinen <3 <3 heel veel plezier met inrichten!

Ik vind een open kallax kast echt vreselijk voor mij, en ik wil liever geen open kasten meer omdat ik weet dat ik er dan echt een zooi van maak :o

Voor mijn bed ga ik toch voor een constructie met ikea kasten eronder, de Nordli, die zijn niet zo hoog en hebben handige maten. Verder wil ik mijn aquarium (met knaagdieren) als scheiding gaan gebruiken op een kast. Die is van glas met een zwarte rand, ik denk dat je daardoor een wat meer transparante scheiding krijgt. Wel wil ik een vitrage maken langs mn bed, zodat ik het toch af kan schermen als dat nodig is.

en ik heb een voordeel gevonden van het afschuwelijke systeemplafond :') Je kan natuurlijk die platen eruit halen, en dan is het handig om dingen aan op te hangen. YAY voor hangplantjes! hele schrale troost :Y) :') En ik mag ze schilderen, thank god

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 14:15

Die konstruktie is niet bedoeld om zware dingen aan op te hangen. Dat gaat doorzakken en of afbreken, daar gaat je verhuurder (en dus jij) niet vrolijk van worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 14:26

nanka schreef:
Meiden jullie hadden mij laatst de tip gegeven om iets (groters) boven de eethoek te hangen.
Nu hou ik niet zo van familie foto’s ofzo.
Ben op zoek naar een echte leuke eye catcher. Jullie tips of ideetjes?

Nog ff een foto:

[ [url=m/8fI67F.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qO7leR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat hiervoor al voor tips werd gegeven vond ik erg gaaf, maar je kunt ook denken aan een mooie poster. En dan kun je het zo gek niet bedenken. Het is maar net waar je van houdt.
https://www.photowall.nl/canvas/alles

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 18:07

Vraagje hier!
Gisteren 2 uur bij het nieuwe huis langsgeweest en alles gemeten uitleg gehad. Fijn er weer even te zijn ook. Nu wilden we in de woonkamer 1 baksteenmuur in de kleur kasteel doen vd gamma en de muren die nu creme zijn gewoon wit. En daar twijfelen we nu over. Of we daar niet een soort grijzigwit beter kunnen doen. Die ene muur is dus dan grijsgroen. Inrichting is met grove houten tafels met staal, donkergrijze bank en witte meubels. Groene accenten qua accessoires.
Wat zouden jullie doen en evt tips voor een mooi grijzigwit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 18:09

Ter idee
Dit is het groen voor 1 muur
Afbeelding

Voor hierop
Afbeelding

De tegenovergestelde muren zijn nu creme.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 18:10

Frummels gefeliciteerd met jullie woning wat super!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 18:16

ZIJN de muren crème? Of ogen ze crème door de gele stenen??? (en de bruine banken en andere meubels)

Persoonlijk zou ik eerder voor 9010 gaan dan voor 9016. 9010 kleurt gewoon wit als de tegenkleur goed is. Zo'n gevoel heb ik daar iig altijd bij.
Maar 9016 kan wat kil aan doen in de verkeerde combinatie.

En 9010 is niet zo heel duur meestal :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 18:45

Nee ze zijn echt creme :j
Ja 9010 was de bedoeling.
En nu twijfel ik zo....
:+

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 19:39

Ik hou ook van 9010. Grijs kan ook grauw worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 20:31

Suze zou je niet eerst al een keer de baksteenmuur verven en zien hoe die kleur uit pakt bij jullie thuis?

Mijn gevoel zou namelijk zijn om ze juist wel grijswit te verven... Compleet tegenovergesteld aan mijn bovengangers dus. :)

Wij hebben in de keuken (een zee van licht) twee muren in de kleur zeegroen van praxis geverfd.
De andere muren waren roze/leverkleur... Vandaag zijn we wezen zoeken naar een passende kleur wit voor de andere twee muren. Toevallig was er een kleurconsulente en na 50 tinten wit hebben we gekozen voor stillness van levis. Juist een wat grijzer wit. Combineert erg mooi. Maakt het groene helderder en kijkt wit naast het groen.

Ik heb ook even advies nodig. We laten een noodgedwongen verbouwing aan de garage doen. Noodgedwongen dus geen groot budget. We hebben een koer van 6*4 en daarachter de garage. De voorgevel van de garage gaan we afbreken en 3 meter naar achter plaatsen. Dat vergroot onze koer naar 9*4 en onze garage wordt dan verkleind naar 6*4m. Als de voorgevel wordt verplaatst moet de elektriciteit ook verplaatst worden. Dat is geen probleem. Maar daar onder zit de waterkraan. Nu hebben we twee opties. Die laten zitten waar hij nu staat, maar dan wordt het een buitenkraan ipv een kraan in de garage. En dan de leiding heel goed isoleren en een antivorst kraan laten plaatsen. Of een stuk in het beton uitslepen en de leiding door trekken naar de nieuwe garage. Daarvoor moet er dus wel een stuk worden uitgeslepen en moet de leiding diep genoeg in de grond komen.

Volgens onze aannemer kan beide. Hij geeft geen voorkeur aan. Wat zouden jullie kiezen, rekening houdend met een klein budget.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 21:05

Judith die stilness is precies waar ik aan zit te denken! Wit hebben we nu en het is naast besmettelijk toch wat minder warm... je zet me meer richting die keuze nu. Ga ik door die levis site weer twijfelen over mn groen. Sjonge jonge. Ik ga nog maar weer eens bij de gamma kleuren kijken. :D

Ik zou het dan een buitenkraantje laten. Gebruik je dat kraantje vaak? Wij hebben hem buiten en gebruiken hem enkel zomers voor de tuin eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 21:32

Ik vind stillness in ons geval erg mooi uitgevallen. We waren maar wat blij met de kleurconsulente aangezien we wit echt de moeilijkste kleur ooit vonden om uit te kiezen..

We denken niet dat we de kraan veel zullen gebruiken. We verhuizen bijna dus zullen het dan echt zien. Maar het is dus geen grote tuin en zijn niet echt thuis-auto-wassen mensen. Een andere reden kan ik niet echt bedenken om hem veel te gebruiken. Maar hem buiten laten zou betekenen knal aan een buitenmuur en in het midden van de tuin. Zou dat storen?