Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kaka schreef:Sorry voor de spam, ik ben een beetje verliefd op mijn nieuwe stek
Electra63 schreef:[ [url=m/R5z5HE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is een deel van het pad, waar wij dan flatstones willen leggen.
Wij hebben daar sterke bodembedekkers laten plaatsen, omdat een aantal struiken vorig jaar bruin en kaal werden.
Maar alles is nu mooi opgekomen.
Door de bodembedekkers hopen we wat minder werk aan het onkruid te hebben.
Hadden in de voortuin ook veel staan, alles eruit gehaald en echt grondig aan het werk daarmee geweest, maar nu piepen er weer overal varens op.Neonlight schreef:Flying_angels, je zegt gelukkig is het nog niet af, ben benieuwd wat je er nog van tuin van gaat maken. Zelf vind ik het ook geen tuin, grind en 2 potten. Tuin heeft planten in de grond, en zoals ik het nu zie is daar geen ruimte voor gemaakt. Maar ieder zijn smaak, het is wel de trend geworden tegenwoordig.
Gelukkig zijn er ook nog mensen die wel tuinen maken met begroeiing in de grond, zo belangrijk voor het klimaat.

hopelijk ergens volgende week rode aardbeien.
ik hoop maar dat ik mijn man zo ver krijg om de aardbeien te plukken en in te vriezen...
)

Een goede tuin zal ook wel in balans blijven en ongewenste planten geen kans geven. Hooguit eerste paar jaar de snelle groeiers die je liever niet ziet wat beperken. In de volkstuin hebben we tussen het fruit door weidebloem mengsel met verschillende grassen erbij ingezaais. Ik pluk er nu af en toe wat uit zoals dovenetel, brandnetel, boterbloem, zodat die niet overal staat voor het mengsel kan aanslaan. Maar laat ook genoeg wel staan. Vormt uiteindelijk wel een mooie balans. Eens per jaar maaien en maaisel afvoeren, dus amper onderhoud.
en vaak ben ik met een rondje wandelen al snel een uur bezig haha. Oh kijk, die krijgt blaadjes! En die doet het ook nog. En die ook. Hmm deze lijkt dood. Hij mag nog even een jaartje blijven staan en anders wordt hij vervangen. En zo ben je dus al snel een tijd verder
alleen wat onder de sneeuw heeft gezeten heeft het overleefd