Even een snel berichtje tussen door. Wij zijn druk aan het slopen. Heel vroeg opstaan, naar ons nieuwe huis en dan de hele dagbaan het strippen. Als ik even tijd heb, zal ik wat foto's plaatsen.
Wij zijn ook druk bezig. Nieuwe vloer er in, eigenlijk alles klaar dus het grote schoonmaken is begonnen en het is vies
Hoe hebben jullie dat trouwens gedaan met adreswijzigingen naar bedrijven? Familie en vrienden die krijgen wel een email, maar alle "zakelijke" dingen moet ook een adreswijziging hebben. Kan volgens mij best makkelijk via Post NL. Hebben jullie dat ook zo gedaan?
Wolken
Geplaatst: 20-08-12 22:14
Hier nog iemand die druk aan het klussen is. Dit weekend alles verhuizen en morgen komt de stucadoor voor de slaapkamers. Dat gaat een poosje kamperen in eigen woning worden ben ik bang...
Ik heb idd via Post NL gedaan, maar ook een heleboel via hun eigen internet site. post NL is niet voor alle bedrijven, maar ik geloof alleen met de bedrijven die daarvoor betalen.
Moet me daar woensdag maar eens in verdiepen. Ik ben al een beetje aan de late kant.
Wij werken trouwens met een sleutelverklaring, we kunnen dus eigenlijk al wel verhuizen maar dat mag nog niet. Spullen die we echt niet meer gebruiken brengen we al wel vast over en zetten we daar in de garage. 14 september wordt het pas officieel. Alles is qua financiering trouwens al wel helemaal rond, heeft even geduurd omdat ze heel erg veel drukte hadden, maar er was geen vuiltje aan de lucht. Ze waren blij met eindelijk eens een hypotheek waar helemaal niks bijzonders mee was
Ja ik dacht ook aan zelf doen en zag dat je de meeste wel via de site kunt doen.
Moet ik me zondag maar eens op storten denk ik. We laten het wel een poosje doorsturen idd
Ik kreeg trouwens post in het nieuwe huis van de belastingdienst van de vorige bewoners (moet het nog doorsturen )maar ik dacht dat dit gekoppeld was aan de basisadministratie van de gemeente?
Ons huis staat sinds vandaag op funda! Het kan beginnen! Morgenochtend ook al kijkers.. rete spannend
Wolken
Geplaatst: 21-08-12 12:58
Succes Tinkels! Wel snel, morgen al kijkers!
Gisteravond ben ik te hard tegen het raam boven aan gekomen: dikke scheur erin... Gelukkig toch een opstalverzekering met glasverzekering afgesloten...
manzano
Geplaatst: 21-08-12 13:22
SAKKIA schreef:
Ja maar heb hun nieuwe adres volgens mij nog niet, of moet ik even zoeken.
Dat staat toch neem ik aan in je koopovk of je sleutelverklaring.
Hier ook goed nieuws! In juni huis te koop gezet, binnen 3 weken 'verkocht'. Voorlopig koopcontract getekend bij de makelaar. En toen begon de narigheid... In 2009 gescheiden, in de beschikking van de rechtbank van destijds stond dat de woning aan mij toebehoorde. Nu vond de notaris dit niet voldoende en deze eiste dat mijn ex-man een verkoopvolmacht zou tekenen. Dat was stressen, zeker omdat de scheiding al niet makkelijk is verlopen. Uiteindelijk heeft mijn ex-partner, nadat ik een goede advocaat heb ingeschakeld, dan gisteren bij de notaris geweest om te tekenen. Het passeren van de akte kan op 31 augustus a.s. gelukkig door gaan!!!
Zelf ook verhuisberichten via post NL doorgegeven. En een aantal gewoon zelf, via internet. Fam en vrienden gaat hier ook grotendeels via de mail.
Ja dacht ik later ook Manz In de koopakte staat trouwens niet hun nieuwe adres want toen waren ze zelf nog niet officieel verhuisd, maar op de sleutelverklaring staat het nieuwe adres wel en het is inmiddels op de post.
Cindyrella, spannend hoor!! Huisje ga ik straks even bekijken.
@Berthe / SAKKIA / wolken: Jullie waren allemaal aan de klus...hoe staat het ermee? Lijkt me heerlijk (al is het nog heerlijker om er klaar mee te zijn.)
@Tinkels, hoe is het afgelopen?
@Cindyrella: hoe staat het nu met jou? ellewoutsdijk is ook mooi wonen, zo jammer dat je verkoopgarantie zo nihil is. Wij hebben ook een tijdje in zeeland georienteerd (driehoek middelburg - goes - borssele om het maar heel grofweg te plaatsen) Kwamen heerlijke huizen tegen voor leuk geld, maar kopen in Borssele of omgeving...tzja...blijf er maar de rest van je leven zitten daarna met wat pech. Is dat niet in Ellewoutsdijk ook zo? Plus nog zo ongelofelijk veel zogenaamde "waterwoningen" wat ook niet veel goed doet. Maar als het kan, lijkt me heerlijk wonen!
Wij gaan inmiddels voor een tweede bezichtiging volgende week, ew hebben er nu echt onze zinnen opgezet. Maar wel veel verbouwen, en wat gaat dat dan toch allemaal kosten...zo moeilijk inschatten. Alles moet vernieuwd worden uiteindelijk, maar veel is goed leefbaar. Maar er moet sowieso een nieuwe ketel in (en dan leidingen, want is nog geen combi) en dan ook nog een badkamer die eigenlijk echt moet...budgettair is het er allemaal hoor..maar zou zo graag hebben dat ik er dan ook nog een nieuwe keuken uit kan persen
Wij zijn nog druk bezig. Al zijn we wel echt aan de laatste dingen toe hoor. Nog even wat schilderen hier en daar, lampen ophangen (en uitzoeken!!!), rolgordijnen op maat maken en ophangen e.d. Maar voor de rest zijn we klaar en moeten we nu bezig in het oude huis om daar alles op te ruimen e.d. Nog een dikke twee weken en dan wonen we in ons nieuwe huis hopenlijk.
Misschien een keer met een aannemer gaan kijken of het allemaal haalbaar is?
@ Lolleke, vandaag komen de 2e kijkers! Word spannend!
Klinkt goed Lolleke
Cindyrella
Geplaatst: 28-08-12 10:54
@Lolleke: Tja wat is verkoopgarantie tegenwoordig? Mijn app is gelegen in een klein gebouw van 8 appartementen. 2 van de appartementen staan al dik 2 jaar te koop. Dus toen ik mijn appartement te koop zette, verwachtte ik er ook niet te veel van. Maar in 3 weken (!!!) al was het verkocht!
Ellewoutsdijk is inderdaad een dorp waar 0,0 is, geen winkels, geen basisschool, alleen een SRV-wagen eens of tweemaal per week. Maar dat is juist de rust die mijn vriend en ik zo geweldig vinden. Dat je kinderen nog op straat kunneb spelen e.d. Momenteel wonen we op de boerderij bij mijn schoonvader in Borssele. Ook niets om je heen en zul je ook fiets of auto moeten pakken voor een.boodschap, de kapper en de basisschool. Dat is kiezen voor het buitenleven denk ik!
Jullie woning klinkt ook goed, lekker naar je eigen hand maken en wat extra comfort en luxe aanbrengen. Ik zou ziz verschillende offertes aanvragen bij bouw en klusbedrijven, momenteel is de bouw hedel rustig, dus een kleinere aannemer zal graag werk willen aannemen en dus scherp in zijn prijs zitten.
@Sakkia: de laatste loodjes dus! Fijn hoor! Ga je ons ook nog wat foto's showen?
Zelf bezig mijn appartement leeg te maken. Maar poepoe, wat een werk is dat. Daar verkijk je je nog op! Het is wel grotendeels leeg nu, maar de hele buitenzooi moet ook nog (schuurtje, fietsen, plantenpotten/bakken, tuinset, oud papier weg e.d. )
@Tinkels: succes met de bezichtiging... Hoe ist gegaan, al iets van je makelaar gehoord??
Ja ik moet nog even foto's maken, maar ik vergeet het steeds. Misschien van het weekend even want deze week ben ik een beetje druk en 's avonds is het vaak al weer te donker om duidelijke foto's te kunnen maken.
Wij hebben gelukkig al heel veel gedaan in het oude huis, zolder moet nog even en de laatste dingen uit de schuur. Dat staat een beetje op de planning voor aanstaande zaterdag omdat we dan weer een bestelauto met kar kunnen regelen. Dingen die we houden gaan dan direct naar het nieuwe huis, dingen die weg moeten gaan direct naar de stort. Wel zo handig. Op de zolder staat niet zo heel erg veel eigenlijk hoor, maar het moet wel gewoon even. Daarnaast moeten de klerenkasten nog uitgezocht worden. Die van mij gaat niet mee, die valt gewoon in elkaar als je alle kleren er uit haalt denk ik. Die van mijn vriend is nog goed dus dan kijken we of die nog wel mee kan. Als we dan de bovenverdieping gaan aanpakken willen we onder het schuine dak graag een grote kast maken. Had ik ook al een idee voor De kledingkast van mijn vriend gaat nog veel werk kosten want daarover gaan discussies ontstaan Ik ben meer van het weggooien (en heb je al een jaar niet aangehad dus weg ermee) vriendje vind het dan nog te mooi en wil het graag houden
Tinkels
Geplaatst: 28-08-12 11:09
Ze komen om half 5 pas.. dus moet nog geduld hebben.
Vind ik ook hoor, buitenleven is rust en ruimte.. en dat betekend dus ook dat de voorzieningen wat verder weg liggen! Geen problemen mee
Mij zou het ook niet heel veel uitmaken. Ik heb een auto en ondanks dat alles op loop- en fietsafstand is, doe ik alles met de auto Als je bijvoorbeeld moeder bent, met alleen een fiets als vervoer, zou ik het een heel ander verhaal vinden!
Dan hebben we ineens heel erg veel ruimte en aagezien dat een hele grote kamer is waar we toch geen gebruik van maken is dat een ideale oplossing om veel troep kwijt te kunnen