Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
purny schreef:Kom er net achter dat mijn reactie niet klopt. Ik had die dingetjes extra bij de boodschappen en dat kwam samen met de normale boodschappen op 45 euro
purny schreef:Ik heb mijzelf altijd 70 euro per week boodschappen aangerekend, maar ik ben bang dat dat niet genoeg meer gaat zijn. Ik snap ook echt niet dat er mensen zijn die van 40 euro in de week kunnen leven.
Ik ben afgelopen augustus 4% omhoog gegaan en vanaf januari 2%.
Varekaj schreef:Vandaag op de radio dat veel mensen nu kerstmenu's opkopen in de supermarkten, omdat heel veel dingen afgeprijsd staan. Luxe eten voor een prijsje en invriezen voor gelegenheden.
Tijdens de warmste week stond er in Hasselt een waterkraam, en daaruit kwam voort dat de gemiddelde Belg voor 1,5l kraanwater/dag, gebruikt als drinkwater, op jaarbasis slechts €4 betaalt. Dat is dus 1 jaar lang water drinken voor niks eigenlijk.
Ik ga flessenwater in huis dan toch wat zuiniger gebruiken eerlijk gezegd en vaker van de kraan nemen.
Met kerstavond, kerstdag en oudejaarsavond mogen wij aanschuiven = gratis eten. Weekend erna uitgenodigd voor een verjaardag = gratis eten + we kunnen te voet erheen. De week daarna mogen we naar het jaarlijkse ledenfeest van vriend zijn boogschietclub, dat is ook gratis eten (wordt door club betaalt) en de week daarna mogen we naar een brunch.
Januari gaat op dat vlak meevallen
Prairy schreef:Ik snap flessenwater ook niet echt, al heb ik hier een water filter staan, dat wel. Maar in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland is het water volgens mij prima drinkbaar uit de kraan.
Januari zal voor ons geen goedkope maand worden, 10 januari voor ruim 3 weken naar Curaçao (wel gratis verblijf) en mijn 40e verjaardag vieren met mijn ouders en zusje en zwager die er ook zijn.
Fitzroy schreef:Dat vind ik echt super netjes, PS.Zitten daar dan ook wasmiddelen en deodorant bij bv?
Ik heb afgelopen jaar 2600,- uitgegeven aan boodschappen en ben alleenIk schrik er nu ook van want ik ben gemiddeld 35,- per week kwijt, dus hoe ik hier nu aan kom? Ga het nog eens goed bestuderen …
Dais_ schreef:Wat reken je mee aan kosten voor je paard?
Faelynn schreef:Knap hoor Annemiek, ik heb helaas geen jaaroverzicht van de boodschappen, hou het alleen af en toe per week bij, maar betaal regelmatig contant, dus kan het ook niet terug vinden.
€2016 inclusief of exclusief stalgeld? Mijn paard heeft ongeveer 4.500 gekost dit jaar, dat is alleen maar stalgeld en hoefsmid. Geen dierenarts, osteopaat of lessen e.d. en dan reken ik ook geen benzine mee want 1 bezoekje is 64km retour rijden. Ik ga daarom ook nog maar maximaal 2 a 3 keer per week. Ga denk ik maar eens op zoek naar iemand die het leuk vind haar half tijd te leasen oid, maar wel alleen bij de juiste match, het is op zich niet nodig, want ze word goed verzorgd en komt gewoon elke dag buiten, maar denk dat ze het wel leuk vind en het zou mij ook wat financiële rust geven.
Suzanne F. schreef:Ik speel voor struisvogel. Ik wil het niet weten.