Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 22:41

Janine1990

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 22:52

Dat vind ik ook zo gaaf!!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 03:45

MarliesV schreef:
https://www.homehaves.com/collections/o ... ndrek-ying
Ik heb gisteren deze besteld voor aan de wand.
Komt waarschijnlijk links op de muur naast de kachel.
Nu nog op zoek naar leuke dingen er op. Gezien de levertijd moet dat lukken :')

Deze hebben ze ook (gehad) bij de action, zonder levertijd en voor een hoop minder geld :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 08:29

Ik zag ergens bestellen bij Otto voorbijkomen. Doe het jezelf niet aan. Ik heb ruim 9 weken op een kastje voor de badkamer gewacht. Klantenservice is hopeloos en kan je nooit helpen. Verschrikkelijk.

Project balkon:

Afbeelding

Afbeelding
Nu nog de verdere inrichting bepalen met planten etc :D ik heb er inderdaad nog geen 'vloer' liggen. Iets met budget etc.... :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 08:51

Ziet er zo zonder 'vloer' ook al super uit!

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 08:55

idinn schreef:
Ziet er zo zonder 'vloer' ook al super uit!

Nou idd! En wat een lekker groot balkon sowieso!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 08:58

Appartementen zijn vorig jaar gerenoveerd, met nieuw balkon. Waar de bank staat is allemaal nieuwe ruimte. Zo fijn :D (Die paal die je op de laatste foto ziet... tot daar liep het oorspronkelijke balkon. Ongeveer een meter breedte.

Moet nu nog alle stroomzaken (Lamp, heater) ook nog regelen. Het houdt je bezig :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 09:12

@winged: kun je dat OCB wel goed droog houden?? Wat dat is érg gevoelig voor vocht.
Mooi gemaakt, maar zit het ook lekker (zo recht)? )

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 09:18

Ik heb de bank van een vriend gekregen die ging verhuizen (oude buurman had hem op maat gemaakt). het hout zelf is behandeld tegen het weer.
Het zit inderdaad wel recht, maar je kan ook wel wat onderuit zakken hoor :) Bank zelf is best breed namelijk. We gaan zien hoe het nu gaat uitpakken.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 10:23

Wat leuk dat balkon zo! :)

Dingen boven de tafel ben ik een ramp in, dus daar kan ik niet mee helpen haha.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 10:52

Wat heerlijk, zo’n groot balkon!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 20:44

Heb je nog wat van dat huis gehoord, frummels?

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 21:20

Ik ga verhuizen *\o/* Ik heb een studio'tje via de wooncorperatie. Niet groot, niet luxe, maar wel lekker alles voor mezelf!

Het is echt pauper, maar ik denk dat er wel iets van te maken valt. Ik weet nog niet wanneer ik de sleutel krijg.

Maar nu! TIPS! Hellep?? Wat is handig, wat is wijsheid?
Ik heb:
- tafel van 1,40 tot 2,20 (uitschuifbaar) Het liefst wil ik hem op 1,80 zetten, bij het raam.
- 4 stoelen
- bed van 1,40x2,00
- kast van 0,50x0,50 Die je kan uitbreiden (https://www.vtwonen.nl/shop/meubels/kas ... 4Aodqt8ATA)
- 'hal'bankje 1,00x0,50
- opbergkist 0,40 x 0,80
- bankje. Ik wil heel graag een andere, omdat deze erg klein is.

Dit is de plattegrond:
Afbeelding

dit is de ruimte:
Afbeelding

Mijn grootste knelpunten:
Welke vloer? Welke kleur muren? Ik wil het liefst een combinatie van donkerblauw, lichtroze met cognac (bank, stoelen) Maar zal dit te veel worden? Lambrisering schilderen? Of toch alles wit houden? Het is natuurlijk echt niet heel groot.
Ik heb een pinterest bord gemaakt (https://nl.pinterest.com/amykosse/woon-inspiratie/) maar ik blijf het een beetje moeilijk vinden.
Verder, gordijnen? Ik heb nu mooie zwarte gordijnen van 2 meter breed, die ook in deze studio kunnen, alleen dan maar tot de helft. Zouden jullie dat doen, of ervoor kiezen om gordijnen over de hele breedte te nemen?
Ik heb nu geen tv, maar een dierenkooi van 1,00x0,50. In mijn studio zou ik wel graag een tv hebben én ook de dierenkooi houden)
En verder, waar zet ik mijn bed neer? Ik wil het liefst een 'ikea hack bed' en vind het eigenlijk zonde om mijn bed voor het raam te zetten. Maar een bed in de keuken is ook weer zo wat :')

ik hoop dat jullie met me mee willen denken. Ik heb eerder in dit topic mijn huidige kamer laten zien *correctie: vorige topic: Amyyy @ [HTT] Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10 , gelukkig heb ik een hoop meubels in een witte kleur, dus die kunnen zo meeverhuizen :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 21:37

Ik zou als ik jou was kijken of ik een muurtje zou kunnen maken. Een kastwand ofzo? Heb je toch niet helemaal een open ruimte. Bed aan de linkerzijde.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 21:41

Muurtjes maken een ruimte toch juist nog kleiner? En ik wil het liefst zo veel mogelijk licht in de kamer hebben, daardoor ben ik niet zo voor muurtjes bouwen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 21:46

@Amyyy: ik weet niet hoeveel je hangt aan je bestaande meubels, maar met zo'n kleine ruimte zou ik kijken naar iets anders. Bijv. een goede slaapbank of een opklapbed, een kleinere tafel met 2 stoelen en een bankje wat je onder de tafel kunt schuiven.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 21:54

De bank moet weg voor een andere. De rest heeft geen prioriteit, maar op ten duur wil ik graag andere stoelen. In mijn huidige kamer (14m2) staat de tafel ook op 1.60 met 4 stoelen, dat wil ik zeker wel behouden. Ik zit veel aan tafel en heb vaak vrienden die komen eten/spelletjes spelen. Het liefst wil ik nog iets meer zitplaatsen.

Slaapbank liever niet, ik heb een goed matras nodig omdat ik een slechte rug heb. Daarnaast hoef ik geen hoekbank, maar een 2,5 zits is prima.

Het bankje waar mijn hamster kooi op staat past denk ik niet in de ghal, maar de opbergkist wel, dan is die iig ergens anders naar toe

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 22:15

Amyyy: wat dacht je van een hoogslaper? Dan kun je eronder je zithoek maken. Ik zou een ronde eettafel nemen.

Afbeelding

Afbeelding

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 22:21

Ik heb nu een hoog slaper en dat is heel fijn! Maar, mijn kamer nu is 3,5 meter hoog, waardoor ik onder mijn bed kan staan en ook nog in bed kan zitten. De nieuwe kamer is echt een stuk lager, en ik zou toch niet snel weer een hoog slaper willen, zeker in een lage ruimte. Daarnaast is het echt vreselijk met bed verschonen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 22:21

karijn schreef:
Amyyy: wat dacht je van een hoogslaper? Dan kun je eronder je zithoek maken. Ik zou een ronde eettafel nemen.

[ [url=m/GJESag.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ntCBhV.png]Afbeelding[/url] ]

Exact zo had ik het in mijn studentenkamer.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 22:35

Gefeliciteerd Amy! De kleuren die je noemt, lijken me erg mooi bij elkaar. :) ben benieuwd hoe het uiteindelijk wordt!

@Cer: jazeker. Vanmiddag te horen gekregen dat ons bod is geaccepteerd! *\%/*
Morgen komt de hypotheekadviseur langs om alles met ons te bespreken en berekenen. (Mijn vriend is zelfstandig ondernemer: gedoe). Heel spannend want als de financiering lukt en het bouwkundige rapport van volgende week is goed, dan is het definitief en kunnen we een overdrachtsdatum gaan bespreken :)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 23:26

Gefeliciteerd Frummels!!!

Goh Amy, dat is een uitdaging! En dat plafond! :oo Een Ikea Hack bed zou ik zeker niet kiezen in deze kleine ruimte, veel te massaal. Ook is het belangrijk met de radiatoren rekening te houden, deze kan je niet inbouwen. Kwa kleuren zou ik alles licht houden en egaal. Dus geen prints of lambrisering, zwarte gordijnen kunnen het ook heel donker maken.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 23:50

Afbeelding

Hier kwam ik op uit Amy:

1. Bij binnenkomst rechts grote plant, daarna over gehele lengte muur lage (tv)kast met opbergruimte die over gaat in een zitbank met klepdeksel bij de eettafel. Daar tegenover 2 stoelen. Voor het andere raam in de hoek het bed, gescheiden door een inbetween gordijn (bakent ruimte af maar geeft wel licht door). Aan het voeteneinde een dressoir of halfhoge kast. Bank met vloerkleed en salontafeltjes midden van de kamer.

2. Zitgedeelte bij raam, dmv (hoge) tv kast gescheiden van bed, eettafel betrokken bij keuken wat idee van woonkeuken geeft.

Bij nader inzien kan je 1 wand prima van kleur denim drift oid voorzien, als de rest maar licht blijft. Shutters kunnen ook heel mooi staan in deze ruimte!

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 23:55

Super leuke tekeningetjes Noviche! Dank je wel! Ik had inderdaad ook aan nummer 1 zitten denken, omdat ik denk dat 2 te veel geprop wordt, en ik graag naar buiten kijk als ik aan tafel zit :Y)

Gordijnen ga ik nog even over denken en rondkijken. En ook de vloer, ik wil het liefst een hele lichte (eigenlijk gewoon witte) vloer, maar dat blijkt nog best moeilijk te zijn.

Ik zat trouwens aan zo'n soort bed te denken als 'ikea hack' (de eerste) https://www.apartmenttherapy.com/ikea-d ... age-208433, ik denk dat dat prima gaat! Kan ik mooi mijn kleren in kwijt, en nog een hoop andere zooi

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 06:47

Ohhh spannend frummels, gefeliciteerd!!!! :j