[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 12:39

Fijn Liselot! Denk maar zo: als het de bedoeling is komt alles op zijn pootjes terecht omtrent jullie nieuwe huis! Hoewel ik me ook wel kan voorstellen dat je nu eerder denkt: 'steek die bedoeling en die pootjes maar ergens waar de zon niet schijnt' ;)

Vionnesem, dat is geen fijne situatie. Heb je wel al een andere woning?

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 12:58

Wat een fijn nieuws!

@druif_01, Momenteel woon ik weer thuis (vanaf dat de relatie uit was) en ben rustig aan opzoek naar een ander huisje voor mijzelf. Ex wilde eerst graag blijven wonen maar kreeg het niet rond, dus het moet echt verkocht worden. Het scheelt misschien wel dat we niet met ruzie uit elkaar zijn gegaan dus kunnen nog redelijk goede afspraken maken!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:40

Ik heb in dezelfde situatie gezeten, inderdaad ook terug naar mijn ouders en daarna een huurhuis gevonden. Mijn ex kon onze koopwoning alleen niet kopen en ik wilde het niet. Ook wij hadden geen ruzie gelukkig. Nu inmiddels een nieuwe liefde en samen een huis gekocht, dus geen zorgen! Achter de wolken schijnt de zon!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 18:34

Vionnesem sterkte!

Liselot gefeliciteerd!

Bij ons ging het minder voorspoedig. Moeten nog een heleboel aanleveren en ook dingen die we niet (meer) hebben cq kunnen vinden....
We moeten bijv. de echtscheidingsconvenanten overleggen. En we zijn administratief erg opgeruimd oftewel na de verjaringstermijn gooi ik dingen weg ... Ik ben 9 jaar geleden gescheiden en manlief 8.
Digital kan ik alleen de concepten nog vinden. Baal als een stekker...

Daarnaast moet het huis n nog getaxeerd worden met verklaring dus dat duurt ook weer. Irritant.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 18:43

De notaris moet die convenanten volgens mij veel langer bewaren, heb je daar al gevraagd? En volgens mij kun je die ook digitaal opvragen, misschien bij kadaster of even zoeken op Google.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 19:15

De beschikking hebben we beiden nog maar een convenant dus niet. Die laatste kun je niet bij de rechtbank opvragen en geen idee welke notaris het ingeschreven zou moeten hebben?

Nu de verschillende advocaten (zijn er nogal wat want eerst beide mediation geprobeerd en daarna werd het vechten :x ) maar mailen :(

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 20:19

Och jemig wat een gedoe ook!

Ik heb vanmiddag het koopcontract en huurcontract getekend. Wel raar dat ik vanaf 1 aug nog in hetzelfde huis woon, maar dat het dan niet meer van mij is :’)
En dan nog ff fingers crossed dat de geldverstrekker verder geen rare dingen meer wil weten en het uiterlijk de 13e rond is allemaal.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 21:38

Wat een rollercoaster liselot! Ik ga duimen voor je dat het nu eindelijk goedkomt. Lijkt me zo stressvol dit!!

Over 22 dagen krijgen wij de sleutel dus het grote inpakken is begonnen hier..

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 22:01

Hoe is momenteel de woningmarkt? Worden huizen snel verkocht of hangt dat van de huizen af

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 22:16

Mijn ex kon zich ook niets herinneren van een convenant en heeft het ook niet meer...
Wellicht hebben we het niet eens, het is niet verplicht en ik weet dat we toen bezig geweest zijn er één te maken maar toen werd het een soort van vechtscheiding en moest alles toch naar de rechter.

Verder moet ik nog bij mijn werkgever aan de bel trekken want de werkgeversverklaring geeft meer loon aan dan wanneer ze mijn loonstroken bij elkaar optellen.
Nu weet ik dat ze allerlei rare regeltjes toepassen en dat het op meer manieren nooit lijkt te kloppen, maar onder de streep komt er meestal wel hetzelfde uit.
Maar nu moet dat dus ook weer verklaard worden... Zucht.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 22:18

vionnesem schreef:
Hoe is momenteel de woningmarkt? Worden huizen snel verkocht of hangt dat van de huizen af

Dat ligt enorm aan de omgeving. Het huis dat wij kochten heeft 6 weken te koop gestaan, ons eigen huis slechts 2 weken.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 22:34

corine1981 schreef:
De beschikking hebben we beiden nog maar een convenant dus niet. Die laatste kun je niet bij de rechtbank opvragen en geen idee welke notaris het ingeschreven zou moeten hebben?

Nu de verschillende advocaten (zijn er nogal wat want eerst beide mediation geprobeerd en daarna werd het vechten :x ) maar mailen :(

Ik heb (gelukkig) de ballen verstand van scheiden, maar m moeten ze niet de akte van scheiding en deling van jullie oude huis hebben? Die kun je uit het kadaster halen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 22:55

vionnesem schreef:

Ligt als eerste ontZettend aan de regio/het gebied en dan ook nog eens per dorp wat variatie
En idd speelt het huis ook mee(prijsklasse, klushuis etc)

In een aantal gebieden is het een gekkenhuis , elders niet

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 22:57

Prairy schreef:
corine1981 schreef:

Ik heb (gelukkig) de ballen verstand van scheiden, maar m moeten ze niet de akte van scheiding en deling van jullie oude huis hebben? Die kun je uit het kadaster halen.

Nee hadden het huis al verkocht voor we gingen scheiden dus dat is geen probleem. Het gaat ze puur om het stukje pensioen later.
Jammer dat ik daar nu echt geen kaas van gegeten heb -O-

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 06:22

Kan je de pensioendingen niet uitdraaien op mijn pensioenoverzicht?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 07:00

Liselot schreef:
Kan je de pensioendingen niet uitdraaien op mijn pensioenoverzicht?

Zeker wel dat hebben we ook keurig aangeleverd maar daar staat niet duidelijk bij of het ex partner deel er al af is :o

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 10:01

|o ze zullen ook eens ergens niet moeilijk over doen :roll:

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 11:18

Nee, belachelijk ook echt. Maar goed, we moeten er maar in mee.
Alleen kunnen wij en de exen niets meer vinden. Dus de pensioenfondsen nu zelf opgezocht en om uitsluiting gevraagd, wat ik van de belangrijkste ook heb... hoop dat dat ook voldoende is.

Verder bleek mijn werkgeversverklaring inderdaad niet te kloppen, maar ik heb al een nieuwe dus dat is lekker vlot.

De kids mogen volgende week (helaas allebei op een andere dag :x ) wennen op de nieuwe school. Vandaag was al wenuurtje op de huidige school, maar ik heb dochterlief toch maar gestuurd omdat ze er zo naar uitkeek. Gelukkig mocht het van de juf :) De juf zei nog wel dat ze het wel héél jammer vond dat dochterlief waarschijnlijk niet in de klas kwam... Ze hadden kringgesprek en ze had gelijk haar vinger opgestoken om iets te vertellen <3 :')

Zoonlief vond het maar stom dat hij in groep 4 moest gaan kijken nu: want hij ging er toch niet naartoe. Lekker praktisch :)

Afijn, ik vind dat ik wel ff genoeg geregeld heb dus ik ga even relaxen, vanmiddag nog een auto vol zooi naar de stort brengen, hebben de zolder al aardig opgeruimd, dus dat is mooi.
Mocht het onverhoopt niet doorgaan hebben we in ieder geval een hoop troep minder, haha.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 14:26

Jemig wat een gedoe allemaal van de bank zeg. Ik duim dat het toch allemaal zal lukken!

Liselot vervelend dat het zo ging maar gelukkig wel opgelost. Toch wel een opluchting denk ik.

Morgen komen ze foto's maken van ons huis. Nog even stress want het is nog niet zoals we het hebben willen (en nog even uitdaging alles op tijd af te krijgen gezien we nu in het ZH zijn voor een kleine medische ingreep)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 15:24

We zijn er nog niet he, financiering voor het huis wat wij willen kopen moet nog definitief rond. We hebben nu t/m 13 juli en ik probeer ons nu op de spoedlijst te krijgen.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 15:58

Liselot schreef:
We zijn er nog niet he, financiering voor het huis wat wij willen kopen moet nog definitief rond. We hebben nu t/m 13 juli en ik probeer ons nu op de spoedlijst te krijgen.

Gaat het weer spannend worden met een week uitstel? Of heb je geen idee hoe ver de bank is?
Wij hebben nu een aanvraag lopen bij Nationale Nederlanden, daar kunnen we online de voortgang ook volgen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 16:18

Ben bang dat het inderdaad alsnog spannend gaat worden. Ik krijg iig van de makelaar nu een verklaring die er voor zorgt dat we op de spoedlijst komen. Hopelijk is het dan uiterlijk 13 juli allemaal rond

Wat superhandig dat jullie de voortgang online kunnen volgen zeg! Scheelt een bult stress denk ik of niet?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 18:54

Mijn vriend heeft een bod op zijn huis!!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 21:48

Liselot schreef:
Ben bang dat het inderdaad alsnog spannend gaat worden. Ik krijg iig van de makelaar nu een verklaring die er voor zorgt dat we op de spoedlijst komen. Hopelijk is het dan uiterlijk 13 juli allemaal rond

Wat superhandig dat jullie de voortgang online kunnen volgen zeg! Scheelt een bult stress denk ik of niet?

Ik denk wel dat het veel stress gaat schelen. Maar kan er nog niet veel over zeggen want het is deze week ingediend bij de bank.
We waren voor de aankoop van het huis al bezig bij de adviseur en hebben al heel veel documenten aangeleverd. Daar heeft de adviseur al vast vooruit gedacht. Dus in principe hebben we alles al klaar staan wat de bank zou kunnen opvragen.
De 6 weken zijn afgelopen vrijdag in gegaan en we zitten nu al in stap 2 bij de bank. Ze gaan nu een rentevoorstel doen.

Fijn dat er een bod is op het huis van je vriend. Redelijk bod? Of (nog) niet tevreden?

Ons huis heeft het 'verkocht' bord in de tuin. Ideaal dat we de fase 'verkocht onder voorbehoud' over kunnen slaan.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 23:05

10k onder de vp en 1000 onder het minimum. Morgen nog een bezichtiging en die mensen weten dat er al een bod uit is gebracht.
Maandag maar eens kijken voor een tegenbod