Heerlijk gewandeld vandaag bij Bussloo en het ijs was dik genoeg om ons te houden, dikke ijspret!
NatasjavE
Geplaatst: 22-01-17 09:39
Tis -7
Het is iedere nacht net iets kouder dan ze verwachten.
tine10
Geplaatst: 22-01-17 09:55
Gisteren heel lichte dooi (+1) en vannacht weer flinke vorst (-7), oftwel de gedooide sneeuw is nu opgevroren en de wei is 1 grote ijsbaan. Dat wordt een dag op stal blijven vrees ik
gohya
Geplaatst: 22-01-17 11:09
NatasjavE schreef:
Tis -7
Het is iedere nacht net iets kouder dan ze verwachten.
Nou echt he! eerst zeggen ze -3 en dan opeens kan het wel tot -10 worden. Hier ist nu nog -6.
Eerst even een waarschuwing. Ik zie weer een hond op het ijs. Ik leer mijn hond heel duidelijk juist NIET op het ijs te gaan, ook al is het hard genoeg. Een hond weet niet wanneer het hard genoeg is en zal dus ook bij te zwak ijs er gewoon op gaan, wat dus levensgevaarlijk is. Pas daar alsjeblieft mee op. Heb genoeg verhalen gehoord van honden die verdronken zijn omdat ze onder het ijs zijn geschoven.
Dan nu het weer! Ik heb zo lekker een shoot georganiseerd met honden buiten! Heerlijk! Prachtige zon en top temperaturen! Doe lekker mijn skibroek aan. Ondertussen is mijn broertje met zijn gezin aan het schaatsen bij Ankeveen! Al de hele morgen!
Dat niet alleen Agossie: als ze glijden met hun poten naar alle kanten kan dat ook heel naar aflopen...
Ik vind het fijn dat het zonnetje schijnt, maar man wat heb ik de balen van die vorst: mijn bak is weer keihard en glad en ik heb echt een fijne bodem. Gisteren dooide het en is de bovenlaag ontdooit, maar na 7 graden vorst van afgelopen nacht is er weer niet op te longeren/rijden. Ik wil lente....bah.
PrizTwir
Geplaatst: 22-01-17 23:23
Vandaag weer een hele zonnige dag. Het is nu -4,5.
Hier een zonnetje nu en 1.6 graden op de thermometer!
tine10
Geplaatst: 23-01-17 18:49
Ik wil NU dooi. Mijn arme paard staat helemaal te verpieteren in zijn stal. Staat normaal 24/7 buiten en nu dus alles binnen. Weg met die ijsbaan!!!!!!!!!!!!!
Het is raar weer. Vanmorgen lekker weer, zonnetje en een paar graden boven nul. Ineens trekt het helemaal dicht en is het nu weer mistig en even boven het vriespunt.
Vanochtend dikke sneeuwbui. In no time lag er een laag wit. Daarna alleen maar grijs en mistig bij een graadje of 2. Het was maar een sombere dag. Het blijft al wel duidelijk langer licht. Nu nog in de ochtend wat vroeger licht dan gaan we weer de goede kant op.
PrizTwir
Geplaatst: 24-01-17 18:26
Vanaf vanmorgen vroeg al dichte mist. Vanmiddag was het een beetje mistig en nu trekt het weer volledig dicht. Een trieste dag.
Eindelijk is die saaie grijze lucht en mist verdwenen,de lucht is blauw met wat wolkjes en de zon schijnt. Het ziet er zoveel vriendelijker uit buiten.