[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:14

@ Saskiaatje
Gefeliciteerd!

@ berthe
Bij jullie is het morgen ook zo ver spannend!!
Ik snap dat de achterburen wel boos zijn op de gemeente, maar gelukkig niet op jullie.. Dat de gemeente het stuk niet aan hun verkocht heeft vind ik niet zo gek.. Wellicht straks fijne buren aan elkaar en word het vergeten..

@ Ireen_
Welkom!
Spannende tijden tegemoet voor jou!
Jammer dat het ene appartement het niet is geworden.. Maar geloof me dan komt er iets mooiers voorbij... hoe vaak wij wel ergens heen hadden gebeld dat het al verkocht was of al een bod op gedaan en we er niet tussen kwamen. En uiteindelijk is het huis wat we nu gekocht hebben met veel geluk op ons pad gekomen alsof het zo bedoeld was.. voor jou komt het dus ook zeker weten!

@ Mizoan
Jeetje zeg wat naar om zo terug te komen :(:)
Ik hoop dat je vlot ergens doorgang kan vinden en je ex mee gaat werken.

@ Nicolletje
:(:) Balen dat het niet op schiet

@ Lolleke
Wij hebben veel gezien wat het voor ons gewoon elke keer net niet was en toen het, het was was het ook direct van dit MOET het zijn.. Misschien dat je, dat gevoel moet hebben? Al is dat wel lastig hoor.. Wat zeggen ze ook altijd bij twijfel?
Verder is dat wel erg lastig zeg met die lening, wij zaten dan ook met wat anders met contracten en dergelijke waardoor we zoveel minder konden lenen.. Wellicht handig een adviseur is in te schakelen? Wij hebben uiteindelijk bij 3 verstrekkers een offerte aangevraagd en met 1 konden we maar door.

@ Wolken
Al lekker druk bezig in je huisje zo te lezen en nog tijd om te genieten :D

Morgen is bij ons de overdacht om 9 uur al :D Helemaal zin in!
Maandag waren we nog bij de verzekering geweest voor het verzekeren van het huis en inboedel, bij de verzekering waar ook de hypotheekadviseur alles voor ons heeft gedaan. Komen we daar kunnen ze niks, omdat het huis te veel inhoud heeft aan bergruimte etc. en er een taxateur langs moet komen. Dat hadden ze van te voren ook wel kunnen weten daar alles daar op kantoor ligt.. Blijkt dat de taxateur ook nog op vakantie is en na 24 augustus kan.. In voorlopige dekking kon uiteindelijk wel.
Echter is het zo dat volgens mijn vriend destijds is aangegeven dat we een korting van 200 euro ergens konden krijgen als we daar ook de verzekering deden? Ik heb dit niet geheel mee gekregen, maar hypotheekadvies kosten hebben we een tweetal voorbeeldberekeningen gehad 1 van in november toen waren de hypotheekadvies kosten nog een 100 euro lager en nog 1 rond deze tijd met ook daar de kosten op. Nu zegt degene van de verzekering dat die er al is afgetrokken van de hypotheekadvieskosten die 200 euro, omdat we de verzekeringen al zouden onderbrengen? Heel erg vreemd.. Gesprek met degene over de verzekeringen liepen ook niet lekker, voelden ons net een nummertje.
Inmiddels een verzekeraars gebeld hier vlakbij een onderlinge en die komt morgenmiddag al.
Nou ja we zien het allemaal wel weer, morgen kunnen we lekker bezig :D

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:23

Spannend Faniek! Vergeet anders ook niet even om op internet op een prijsvergelijkingssite te kijken? Vaak Zijn die stukken goedkoper dan via de hypotheekadviseur. heb je al andere verzekeringen ergens aders lopen? Ik heb al mijn verzekeringen bijvoorbeeld bij Ohra lopen. Hierdoor heb ik inmiddels 6% pakketkorting. Doordat ik daar mijn opstalverzekering nu ook heb afgesloten gaan mijn andere ( auto, rechtbijstand, inboedel en aansprakelijkheids ) premies ook weer omlaag.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:28

Ik heb alles zelf geregeld :) vertrouw meer op mezelf dan (even generaliserend) geldkloppende gladjakkers :')
Vanavond langs een leuk huis gefietst, en voor de vergelijking meteen dat hele dorp doorgefietst, maar wil daar toch niet wonen... Negatief sfeertje hangt er daar!
Gelukkig maar, want ik ben eigenlijk helemaal niet op zoek :D

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:33

In Schiedam vind ik inderdaad ook een nare sfeer hangen. Maar ja, het is ook naast Rotterdam West. :')

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:56

Schiedam vind ik ook niks.. zou handig zijn omdat mijn paard er staat, maar inderdaad geen prettige sfeer om alleen te wonen (net als Rijswijk overigens, is ook beter te betalen dan Delft maar zou ik om dezelfde reden niet willen).

Spannend hoor Faniek!! Ik heb niet helemaal teruggelezen, maar begrijp ik het goed dat je een huis gekocht hebt met plek voor je paarden?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 22:08

Ireen, ik woon nu in Vlaardingen Em heb precies hetzelfde met Rijswijk :')
Het ging om dit huis trouwens: http://m.funda.nl/koop/schiedam/huis-47 ... straat-20/
Ik heb tijdens mijn studie in Nootdorp gewoond. Erg fijn wonen, maar het type huis daar trekt mij niet zo, want het is allemaal vrij nieuw!

Faniek, Succes en veel plezier morgen :D

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 22:41

Mooi huis Mootje..
alleen een dakterras? oe.. ik zou m'n tuin wel missen :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 23:55

Rijswijk heeft prima delen ook.
Mensen uit nootdorp hadden wij vroeger echt medelijden mee :')

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 08:37

Hoezo? Ik vind Nootdorp echt leuk. Dat heb ik wel bij Pijnacker trouwens :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 08:38

Zelfde reden als pijnacker hahaha.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 12:20

Voor mij is het allemaal "ergens in de buurt van Rotterdam" :o

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 12:22

Nicolletje schreef:
Voor mij is het allemaal "ergens in de buurt van Rotterdam" :o

Nou veel dichterbij Den Haag dan R'dam (Nootdorp).

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 12:25

Heb hele tijd een paard gereden in Nootdorp (tegen de Dobbeplas aan). Altijd op de fiets vanuit Leidschendam daarheen.......... :=

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 12:37

manzano schreef:
Nou veel dichterbij Den Haag dan R'dam (Nootdorp).

Net zo erg :o

Mij trekt die regio niet zo :n

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 12:51

Nee ik vind het ook niet de mooiste regio van Nederland, maar een vaste baan is ook wel wat waard :) heb een paar jaar lang 3 uur per dag gereisd naar mijn werk, ben wel blij dat ik dat nu niet meer heb.
Den haag vind ik wel weer een leukere stad dan Rotterdam. Pijnacker en Nooddorp vind ik ook wel leuk!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:03

Mij ook niet, maar vind Den Haag en Rotterdam nogal een verschil.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:05

Maar goed, de omgeving waar ik nu woon heb ik ook niks mee :n Alleen was omgeving Utrecht wel handig ivm werk.
Alleen met het OV doe ik er alsnog 1,5 uur over ^) (3 uur per dag dus)
Schiet niet echt op.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:10

Ach, als ik het voor het kiezen had, woonde ik ook allang in een boerderijtje in de Zuid-Limburgse heuvels :))

Helaas liggen de banen in het onderwijs niet bepaald voor het oprapen op dit moment en vraag ik me af of mijn vriend net zoveel werk in de ICT daar vindt als hier in de Randstad. Tel daarbij op dat ik moeilijk m'n hele familie, waar ik gewoon niet te ver vandaan wil wonen, mee kan sleuren naar die regio en ik heb genoeg redenen om hier te blijven :j

En ach, alles is ook relatief wat dat betreft :)
Ook hier heb ik op 10 minuten fietsen een fijn natuurgebied, genoeg groen, alle voorzieningen die ik me kan wensen en woon ik in een rustige, prettige wijk.

Pff, dat schiet zeker niet op Manzano! Lijkt me echt heel rot, zoveel reistijd iedere dag!
Laatst bijgewerkt door snoeppapier op 10-08-12 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:10

Manz, Is het voor jouw vriend dan wel gunstig dat jullie daar wonen?
Ik ben ook verhuisd voor het werk :j Het werk in NH trok mij absoluut niet (jachtbouw) en ik wilde uit de buurt van mijn ouders wonen :o
Ik heb collega's die elke dag vanuit Middelburg / Nijmegen / Almere / Oostzaan komen, maar dat zou ik echt niet trekken!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:12

Ja...... al gaat zijn bedrijf verhuizen naar R'dam, dus dat is weer beetje jammer.
Op zich zit ik natuurlijk vlakbij A''dam nu ook. Maar die NS heeft zo'n k*t-aansluiting :\

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:17

Oh, balen zeg! Alweer een volgende (klus)locatie op het oog, of blijven jullie daar even zitten?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:19

Voorlopig is dit huis nog niet af :+
Maar sowieso blijven we hier voorlopig wel ja.

Moet binnenkort weer eens op banenjacht.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:21

Moet of wil?
Haha, ik zou als ik jou was ook gaan genieten van een 'af' huis ipv weer van voor af aan beginnen!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:22

Tja moet/wil.
Ik moet op zich niks, maar vind m'n werk niet leuk, dus als ik niet vreselijk ongelukkig wil worden dan is het wel "moet".

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 09:33

@ Berthe & Faniek, ben heel benieuwd hoe het inmiddels bij jullie is! Allebei sleuteloverdracht gehad!

@Faniek, wel jammer zo dat gezeur met die verzekeringen, ben gewoon helder en eerlijK! Hou ook nooit zo van dat wazige gedoe, en dan ook nog eens niet serieus.

Daar waren wij ook snel uit, makelaar, hypotheekadviseur, moet allemaal goed voelen en inspelen op ons anders stappen we linea recta de deur uit. (gelukkig nog niet meegemaakt) Maaar kom daar niet als nummer zoveel om in jouw maandelijkse loon te voorzien :=

En tzja..voor mij is ook alles "richting Rotterdam" maar ben daar helemaal niet bekend dus kan er totaaaal niet over meepraten, maar het is inderdaad wel belangrijk dat je wijk gewoon goed voelt.

Wij hebben inmiddels al een voorlopige keuze gemaakt qua huis, we gaan nu maar weer eens verder met de adviseurs omtrent de hypotheken...ben benieuwd...