Fun-da deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 17:37

Of met schoonmaakazijn er over. lost het lekker van op. :j

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 18:26

Bielsje schreef:
DuoPenotti schreef:
Ik vind hem ook mooi betreft bouw.
Maar die tegels, daar zou ik echt gek van worden zo glanzend.

Gewoon niet gaan dweilen, problem fixed :+

:D

Kijk voor alles een oplossing :)

mavantos

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 19:36

Als je lang genoeg niet dweilt wordt die ook vanzelf donker _O-

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 19:41

Mocht er iemand trouwens wat zeil willen om een (mooie) plavuizen vloer te verbergen.... Wij hebben straks een laag of 5 over van onze Funda vondst _O-

Bij laag 4 gaven we het op, we weten nog steeds niet wat onder de vloerbedekking zit :Y)

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 19:55

Zelf komen verwijderen neem ik aan? :D

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 20:06

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 20:14

Heeft misschien iemand geprobeerd om de zaak vlekkeloos te krijgen met chloor?
Schoonzus heeft dat eens geprobeerd op vloerbedekking die lijkt op die van foto 8.
Dat gaf ook hele onverwachte kleurschakeringen.
Je kunt van dat huis best iets leuks maken, maar dat gaat een aardig centje kosten.
Laatst bijgewerkt door idje op 04-10-25 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 20:18

Of was het groen en hebben ze het over geverfd?

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 20:20

Ook een mogelijkheid. En daarbij het bed gewoon laten staan :j .

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 21:56

Oooh Rielsje maak een volgtopic! <3

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 22:08

Blue_Eyes schreef:

We gaan er de eerste 5 jaar niets aan doen, behalve dan woonruimtes verven, vloer erin en een MP keuken :')

Een volgtopic, hoe kan ik zo goedkoop mogelijk iets bewoonbaar maken? :+

De vloerbedekking was helemaal rood! Er is niets gespoten, daglicht was schijnbaar genoeg :Y)
We hebben dus ín (of hoe zeg je dat) de vloerbedekking gekeken en het onderste kwart van de vezels was nog rood _O-
Maar hoeveel jaren zijn er nodig voor dat proces... :=

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 07:49

Bielsje schreef:
Blue_Eyes schreef:

We gaan er de eerste 5 jaar niets aan doen, behalve dan woonruimtes verven, vloer erin en een MP keuken :')

Een volgtopic, hoe kan ik zo goedkoop mogelijk iets bewoonbaar maken? :+

De vloerbedekking was helemaal rood! Er is niets gespoten, daglicht was schijnbaar genoeg :Y)
We hebben dus ín (of hoe zeg je dat) de vloerbedekking gekeken en het onderste kwart van de vezels was nog rood _O-
Maar hoeveel jaren zijn er nodig voor dat proces... :=

Dat gaat dan ook weer sneller dan je denkt, zeker als de zon er veel op staat. Rood is niet zo'n sterke kleur in relatie tot zonlicht.

Zo goedkoop mogelijk is een pot verf erdoor en klaar. Of jullie dat dan voldoende vinden, is weer een volgend punt.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 08:33

De verf is al ingekocht :'). Geen idee hoe de kleuren daar gaan staan maar hé, was outlet _O-.

We gaan waarschijnlijk een vloer voor "later voor boven" kopen, die leggen we dan eerst in het woongedeelte beneden neer. Met het laminaat kan ik leven, met alle lagen zeil ook wel, maar niet met vloerbedekking in de woonkamer. En misschien ook niet heel goed met rood groene vloerbedekking in de slaapkamer om eerlijk te zijn :'). Dus ik denk dat dit een goede oplossing gaat zijn.

Mijn man keek altijd heel erg uit naar een verhuizing zodat we afscheid van wat crappy kasten konden nemen en onze droger die echt aan vervanging toe is, nu gaat alles mee _O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 09:03

Wat dapper Bielsje. Voorlopig niks aan doen. Het is echt mega gedateerd. :oo
Knap dat jullie dat zo doen. Tegenwoordig is het gangbaar om woningen meteen volledig te strippen en voor een ton/tonnen te verbouwen. Zelfs die nog prima te bewonen zijn. Dan denk ik meestal van nou daar had ik zo ingetrokken.
Jullie boerderij vind ik wel next level hoor. Daar zou ik geen 5 jaar niks aan willen/kunnen doen. :=

Edit: de schuur is voor de helft van de buren? Wat een rare constructie. Heb je wel aardige buren?
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 05-10-25 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 09:04

Ik stem zeker voor een volgtopic, ook al knap je het eerst alleen voor het oog op :j

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 09:55

Het is nog wel een stukje erger dan op de foto's te zien is :').

We zijn met onze aannemer geweest en hij gaf aan dat als we het zouden renoveren, het veel geld zou gaan kosten maar we ook continu achter de feiten aan zouden blijven lopen. Dan blijf je dus bezig en bezig... Ik heb MS, manlief werkt 6 a 7 dagen per week en de tijd die we samen hebben willen we ooit toch wel graag besteden aan leuke dingen :+. Dus het plan is dat mijn man zich plusminus 5 jaar over de kop werkt en ik in de tussentijd bezig ga met een bouwvergunning, ontwerp en weet ik het allemaal zodat we hopelijk wat nieuws neer kunnen zetten zodra het geld er is... Wel iets in dezelfde stijl, dezelfde afmetingen maar dan mét fundering :+

Dan hebben we de droom plek én woning en daar zien we graag 6 jaartjes voor af. 5 jaar "as is" en dan een jaar in de hooischuur waarschijnlijk :Y).

Spoiler:
Mijn neef gaat komend jaar bouwen en een jaar in een caravan wonen, hem kennende zal dat super de luxe glamping worden dus ik heb ons al aangemeld voor overname als hij klaar is }:0

De schuur is inderdaad gedeeld. Maar asbest en in heeele slechte staat dus waarschijnlijk gaat dat ook op termijn plat. Ook om het wat meer te splitsen mocht er ooit iets gebeuren waardoor we moeten verkopen.

De buurman is een goede gast! Was een vereiste voor ons dus we zijn op de koffie gegaan voor we ons bod deden _O-. We lijken goed op 1 lijn te zitten in ieder geval! Hij woonde tot 6 maanden geleden nog in dit huis trouwens, en als hij het kan... :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 11:25

Oh oké, ja dan kan ik het enigszins begrijpen, al vind ik het nog steeds dapper. Hier zou echt tonnen ingaan als je dit moet opknappen. En alles lijkt heeeeel oud, inderdaad ook de bijgebouwen. Het liefst shovel je alles plat, ook de schuren.
Dan hoop ik dat jullie 5 jaar goed kunnen sparen en dan een prachtig huis kunnen laten bouwen.
Was er nog veel animo hiervoor eigenlijk? Heb je nog moeten overbieden?

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 11:48

Absoluut en absoluut! Er zijn 20+ bezichtigingen geweest en hoewel ik de details van de biedingen nog niet weet (biedboek is nog niet vrij gezien ons voorbehoud), weet ik wel dat er iig 3 biedingen naast ons waren en wij het met de hakken over de sloot hebben "gekregen".

Feitelijk gezien is het de vraagprijs waard, maar die plek <3
Zowel de taxateur als de makelaar hebben aangegeven dat de waarde als we klaar zijn, zeer waarschijnlijk hoger is dan onze investering (aankoop plus nieuwe woning). Waren ze eerst niet van overtuigd, wel nadat ze zelf op die plek hadden gestaan _O-

Onze medebieders waren wel weer "hetzelfde" als bij onze andere biedingen. Aannemers en mensen met ouders die een bouwbedrijf hebben :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 12:20

Ja dat snap ik wel dat dat soort mensen hierop bieden. Daarom noemde ik het ook dapper van jullie.
En ja dit kan inderdaad heel veel waard worden als het nieuw is maar je moet het wel eerst allemaal investeren. Dat moet je wel hebben. Goh dat daar ook nog zo op overboden is. Heb je voorbehoud van verkoop eigen woning?

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 13:38

Nee, alleen financiering anders waren we het niet geworden waarschijnlijk aangezien ze snel overdracht wilden.

Maar hoewel ik mijn huidige buurt op zijn zachts gezegd echt verschrikkelijk vindt, schijnt het enorm gewild te zijn :'). Dus dat komt vast goed en we kunnen beide vaste lasten dragen als het toch tegenzit gelukkig!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 13:51

De omgeving waar je naar toe gaat ken ik goed. Ik hoop dat je er heel gelukkig wordt. Het is een mooie rustige groene omgeving.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 14:03

Ik denk het wel, tot nu toe krijg ik daar iedere keer een gevoel van rust dat ik normaal alleen krijg als ik voorbij Zwolle ben _O-

Er is een volgtopic hoor! Ik weet alleen nog steeds niet hoe ik dat moet linken dus succes :+

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 14:27

[LZP] [VOLG] Rust, ruimte en relatietest....?

Zo _/-\o_

Bielsje schreef:
Ik denk het wel, tot nu toe krijg ik daar iedere keer een gevoel van rust dat ik normaal alleen krijg als ik voorbij Zwolle ben _O-

Er is een volgtopic hoor! Ik weet alleen nog steeds niet hoe ik dat moet linken dus succes :+

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 15:58

Bielsje schreef:
DuoPenotti schreef:
Ik vind hem ook mooi betreft bouw.
Maar die tegels, daar zou ik echt gek van worden zo glanzend.

Gewoon niet gaan dweilen, problem fixed :+

In de keuken in mijn huis lagen ook zulke tegels; je WILT ze niet eens dweilen, ze worden spekglad, levensgevaarlijk! (Gelukkig heb ik nu een andere vloer)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 16:42

En wat doe je dan om ze schoon te krijgen?

Alleen stofzuigen is hier echt geen optie