Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jeika schreef:Ik heb even jullie hulp nodig. Vandaag weer eens plantenasiel gespeeld en een hele hoop planten overgenomen. Oa een philondendron gloriosum, monstera adansonii en een aantal hoya’s. [ [url=m/iQPGcp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik ken deze alleen niet, weet iemand hoe deze heet?
[ [url=m/8nk4WS.jpg]Afbeelding[/url] ] en mijn calathea orbifolia is alles behalve blij. Hij deed het eerst super goed, 4 nieuwe bladeren in een keer! De bladeren gingen opeens hangen, daarna krullen. Ik geef amper water dus ik dacht eerst dat het daar aan lag, maar na water geven kwam er geen verbetering. Lijkt wel alsof ie het water niet opneemt. Ik heb hem een tijdje in de keuken gezet voor hogere luchtvochtigheid maar ook dat helpt niet. Wat kan ik doen?
xPabloBokt schreef:Ik heb vandaag weer een plantje gekocht! Nu stond erop dat het een Scindapsus is, maar ik kom er niet achter welke soort. Wie weet het?
[ [url=m/gf3cbe.jpg]Afbeelding[/url] ]
Amber_anne schreef:Dorre bladeren zijn bij een Calathea vaak een te lage luchtvochtigheid
Puera schreef:Mooie kneusjes! Die laatste kan misschien ook nog wel een Epipremnum zijn.
Op FB heb je wel groepen waar je kan vragen welke plant je hebt.
_Karlijn schreef:2e is idd een fatsia japonica en wat Sting zegt klopt.
Heb nog andere foto's van de bladeren van de eerste? Zijn de bladeren echt groen-groen of meer vaal? Dan zou het een philodendron hastatum kunnen zijn.
Die derde waag ik me niet aan
wendy1987 schreef:Ok, vergelijk tijd..
[ [url=m/Jl4AfP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/meRkl0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/V2AYbL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sGSpUS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/U15Qsh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/86v94U.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dus maar eens stekje proberen..
[ [url=m/Yllbbj.jpg]Afbeelding[/url] ]