FUN-da!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:49

Haha lekkere bekkies :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:56

_O- bij de koop inbegrepen ?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 13:04

https://www.funda.nl/koop/groningen/hui ... terweg-12/ Prachtig verbouwd

Staat natuurlijk niet in dat het vlak bij een afvalverwerkingsbedrijf ligt wat nogal kan stinken en dat er iets verderop een enorm Zonnepark ligt wat ze het liefst nog willen uitbreiden. Dus dan vind ik de prijs toch nogal fors.

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 13:08

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 13:20

Wat een gaaf huis, alleen jammer dat er zo weinig grond bij zit.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 13:22

Waarom zie ik dit topic nu pas! -O-

Ik vind het heerlijk om funda af te struinen dus ik lees (en plaats) lekker mee! :D

PeelSlowly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 13:43

Die varkens :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 15:08

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 15:11

Alles is om dat huis in Den Haag gebouwd :') ,zielig voor het huis bijna . Word vast gesloopt

Edit : het mag niet gesloopt worden :D ,huis heeft geluk

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 15:14

Rebecca schreef:
Alles is om dat huis in Den Haag gebouwd :') ,zielig voor het huis bijna . Word vast gesloopt

Edit : het mag niet gesloopt worden :D ,huis heeft geluk

Ja, het is een beetje zoals Asterix en de Galliërs. Een klein huisje dat stand hield tegen de rest _O-
Maar je woont dan eigenlijk midden op een speelpleintje := Lijkt me nog een gedoe om je tuintje daar op orde te krijgen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 15:27

Nachtmerrie

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 15:31

Ik vraag me wel af waarom het een monument is.
Het bouwjaar is 1924 en dat is toch niet zo heel bijzonder?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 17:41

Cayenne schreef:
Ik vraag me wel af waarom het een monument is.
Het bouwjaar is 1924 en dat is toch niet zo heel bijzonder?

Vrijstaande portierswoning uit 1924, gebouwd naar ontwerp van de toenmalige Dienst Stadsontwikkeling en Volkshuisvesting. De aannemer voor dit projekt was J. Heumen uit Den Haag.

De portierswoning is een onderdeel van een in opdracht van de toenmalige directeur ir. P. Bakker-Schut van de dienst S&V aangelegd speelterrein met overdekte speelplaatsen. De overdekte tribune en overige aanleg uit 1924 is inmiddels verdwenen maar de portierswoning is tot op heden behouden gebleven. De vrijstaande woning op rechthoekige plattegrond bestaat uit een begane grond met zolderverdieping. Karakteristiek is het zeer steile zadeldak gedekt met rode dakpannen. De bakstenen gevels zijn later ter hoogte van de begane grond wit gesausd en de raamindelingen gewijzigd, hetgeen enigszins afbreuk doet aan de oorspronkelijke architectuur. De vrijstaande woning is kenmerkend voor de stijl van dergelijke huizen in het Interbellum waarbij de expressieve kapvorm doet denken aan de architectuur van de Amsterdamse School maar het sobere en doelmatige gevelbeeld is geïnspireerd op de stroming van de Delftse School.

De portierswoning is van typologische waarde als bewaard gebleven voorbeeld van een portierswoning behorend bij een in 1924 aangelegd speelterrein. Tevens van cultuurhistorische waarde als één van de historische ankerpunten van de wijk Transvaal waar door stadsvernieuwing en herstructurering de identiteit snel verandert.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 18:22

Rebecca schreef:
_O- bij de koop inbegrepen ?

Dat zou helemaal leuk zijn! :D :=

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 19:22

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 23:02

lenaa_tje schreef:
https://www.funda.nl/koop/groningen/hui ... terweg-12/ Prachtig verbouwd

Staat natuurlijk niet in dat het vlak bij een afvalverwerkingsbedrijf ligt wat nogal kan stinken en dat er iets verderop een enorm Zonnepark ligt wat ze het liefst nog willen uitbreiden. Dus dan vind ik de prijs toch nogal fors.

Mwoah ik vind de prijs wel meevallen. De huizenprijzen in de stad zijn echt flink en dit is toch een prachtige woning dicht bij de stad. Vrienden van me hebben vandaag hun schipperswoning van 80 m2 in de oosterpoort verkocht voor 276000 euro. Dus dan vind ik de prijs voor zo’n huis wel meevallen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 23:12

Wat ik me afvraag: Bij ons verderop in de straat gaan mensen verhuizen omdat hun buren hen het leven zuur maken. Die buren zijn dan ook nogal tokkies: schreeuwen, schelden op de mensen die gaan verhuizen en tot 's ochtends vroeg keiharde muziek aan.
Ben je verplicht om bij verhuizing dit soort dingen te melden? Want ik zou als nieuwe koper niet blij worden van zulke buren. Lijkt me erg heftig wanneer je dit niet weet en het lijkt mij bijna een soort 'verborgen gebrek' :=

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 23:15

Cayenne schreef:
Wat ik me afvraag: Bij ons verderop in de straat gaan mensen verhuizen omdat hun buren hen het leven zuur maken. Die buren zijn dan ook nogal tokkies: schreeuwen, schelden op de mensen die gaan verhuizen en tot 's ochtends vroeg keiharde muziek aan.
Ben je verplicht om bij verhuizing dit soort dingen te melden? Want ik zou als nieuwe koper niet blij worden van zulke buren. Lijkt me erg heftig wanneer je dit niet weet en het lijkt mij bijna een soort 'verborgen gebrek' :=

Hier ben ik ook benieuwd naar! Ik ben bang dat dit soort situaties veel vaker voorkomen.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 23:18

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 23:21

Volgens mij ben je dat niet verplicht.
Er stond in mijn koopovereenkomst alleen wat de gezinssamenstelling was van mijn buren.

Toen mijn ouders hun boerderij verkochten hebben ze wel eerlijk aan de kopers verteld dat de buurman iemand was die je het beste op een afstand kon houden.
(Hij had al ongeveer het halve dorp voor de rechter gesleept en verloor alle zaken)
Inclusief ons :+

En zelfs nu mijn ouders er al 4 jaar niet meer wonen heeft hij laatst de politie op hun afgestuurd.
Politie had al vrij snel door hoe en wat. (Gelukkig)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 06:51

Dat is dan toch een verborgen gebrek :')?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 07:09

Jeetje, nou Daantjuhhh dat is ook wel een lekkere buurman dan :=
Ik zou toch echt niet blij zijn en aardig opgelicht voelen wanneer ik een huis zou kopen en blijkt dat de buren echt verschrikkelijk zijn om naast te wonen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 07:13

Misschien komt er wel t zelfde soort wonen en kunnen ze het heel goed samen vinden. Je weet t nooit

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 07:35

Dan is mijn huis ook onverkoopbaar
Heb een schreeuwlelijk van een Tokkie naast me wonen die ruzie heeft met de hele straat en het halve dorp als bijrijdster al heeft gehad :+

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 07:50

Volgens mij ben je niet verplicht het te noemen, want het is geen ‘onderdeel’ van het huis.
Dat houten huis in Groningen is gaaf (op wat te kleurige dingen na, zoals het blauw en de tegels in d3 badkamer)