[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:32

Nou uit onderzoek blijkt dat de meeste mensen dat niet kunnen. Een ingericht huis verkoopt beter dan een compleet leeg huis. maar als ik moest kiezen tussen een rommeltjes foto en een lege kamer dan wist ik het wel :j

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:58

Maar doe dan óf een lege kamer, óf een ingerichte kamer en niet een beetje van beide... want daar prikken mensen vaak moeilijk doorheen.
Die eettafel staat echt héél ongelukkig. Zo is het net of je je er niet eens meer langs kunt wurmen en het "breekt" de hele lengte van de kamer.
Zelfde voor het witte bed. Dat is zo massaal dat het nu net lijkt of je op de ene kant alleen kunt komen als je gebukt loopt (ivm het aflopende plafond).
De inloopkast komt ook niet tot zn recht vind ik...
De belichting is beroerd inderdaad en wat de badkamer betreft: zet een plantje neer ipv prominent de schoonmaakmiddelen.

Je kunt je huis ook laten inrichten door een bedrijf, speciaal gericht op verkoop. Die meubels kun je dan huren (vaak in een pakket). Die mensen weten precíes wat je waar wél en níet neer moet zetten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:03

Ik heb cowgirltje nog niet zo lang gelegen een :list: uitgebreide pb gestuurd met tips, maar helaas nooit een reactie op terug ontvangen.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:10

De kwaliteit van de foto's die je gemaakt hebt is mijn inziens niet voldoende. Het loont echt een fotograaf goede foto's te laten maken. Die foto's zijn echt je visitekaartje. Mensen lezen geen teksten als de foto ze niet aanstaat. Die moeten er gelijk uitspringen.

Daarnaast vind ik het altijd belangrijk dat de opbouw van de foto's logisch is. Dat je als het ware meegenomen wordt op een toer door je huis. Een plattegrond kan hierbij helpen.

Wat mij zelf aan het huis opvalt is dat het nogal steriel/onpersoonlijk is. Het lijkt er op foto IMG_20150508_072824 bijvoorbeeld op dat er zomaar een bank in is gegooid en verder niets. Ik mis daar bijvoorbeeld een plant of een mooie bos bloemen.

Zoals eerder door anderen aangegeven vind ik ook je eettafel nog vreemd staan. Als je hem nergens anders kwijt kan zou ik 3 stoelen wegzetten voor de foto en de tafel tegen de muur aan zetten. Zo lijkt het nog alsof je een soort van doorloop hebt van de keuken naar de woonkamer. En ook daar mis ik weer een mooi bloemstuk, kleurige schaal vol fruit of iets dergelijks wat het een beetje aankleed.

Ik heb pas mijn huis verkocht en de foto's die op funda stonden vind je hier: http://www.fotoxperience.nl/fotopresent ... htnr=26425
Ik was zelf erg verrast over de ruimtelijkheid die de fotograaf in de foto's heeft kunnen brengen. En hier zie je ook wat ik bedoel met de aankleding. Een bloemetje, plantje, kaarsje.
Dan nog kan het iemands smaak zijn of niet, maar het brengt in ieder geval wat gezelligheid.

Ik was mijn huis binnen een week kwijt terwijl er 10 vergelijkbare appartementen te koop stonden en ik zeker niet de goedkoopste was. Ik ben er van overtuigd dat de foto's (en bij bezichtiging ook de staat van afwerking) daar een grote bijdrage aan geleverd hebben.

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:28

Dat geloof ik allemaal best maar ik heb momenteel echt geen budget om een hoop meubels te gaan huren..
Ja die bank staat daar idd ongelukkig, maar het was of leeg of dus dit.. En volgens de makelaar is dit een stuk beter.. Die tafel is veeeel te groot voor de gang, en zeker met die bombastische stoelen, en normaal stond die daar ook niet.. Maar heb gisteren het hele terras etc opgeruimd ( waar die tafel stond) en toen waren er mensen die vonden dat daar waar de tafel stond op een gang leek.. Bij mij stond er oorspronkelijk een kast en dan kwam het veel beter tot z'n recht..

Planten kan ik wel halen, daar had ik eigenlijk niet zo bij stilgestaan, maar het probleem is dat ik er door omstandigheden maar 1 x pm heen kan.. Dus die planten zijn heel snel dood..

Die tafel tegen de muur zetten kan idd ook, zo hadden de vorige bewoners het, maar dat vond ik dan weer raar..

Heb ondertussen aan m'n makelaar gevraagd om nieuwe foto's te komen maken, maar in tussentijd wou ik zelf even het heft in handen nemen..

Liezel1: dat bed is gewoon heel groot: 2m x 2m.. Kan moeilijk een kleiner bed toveren voor de foto's helaas..
Bij de badkamer ben ik die schoonmaakmiddelen gewoon stom vergeten weg te halen..
En van de inloopkast weet ik echt niet hoe je daar een goeie foto van gemaakt moet krijgen..

Karin1985: de makelaar weigert er foto's van een lege kamer op te zetten om de reden die Sammie dus aanwijst.. En Sammie: ik heb je bericht heus wel gelezen hoor.. Sorry dat ik ben vergeten te antwoorden :)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:30

Ik vind je huis vooral heel erg onbewoond ogen.. Ik zou er persoonlijk voor kiezen of alle meubels eruit of kleed het wat meer aan. Ik zou wel in staat zijn om er doorheen te kijken als het in mijn doelgroep zou passen maar er zijn een heleboel mensen die dat niet kunnen :)

Professionele foto's loont echt, wij waren ons appartement in een heel moeilijk segment ook met 3 maanden kwijt terwijl vergelijkbare appartementen minimaal een maand staan in dezelfde wijk!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:32

Met mitsen en maren word je huis niet sneller verkocht. Op funda staan ook veel voormalige woningbouw-huizen die voor de verkoop worden gestyled. Zijn maar kleine dingen en toch lijkt het dan een stuk aantrekkelijker! Kan je zo een aantal linkjes geven.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:33

Maar de planten, bloemen etc. hoeven niet te blijven staan. Je hoeft het niet te onderhouden.
Het gaat eigenlijk alleen om het moment van foto's maken. Als mensen eenmaal binnen zijn kijken ze daar makkelijker doorheen. Maar je eerste doel is mensen langs te laten komen.

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:37

A_nouk: het huis is ook onbewoond.. Dus daar kan ik niets van maken..

Ja Plien91: ik wil het heel graag laten stylen hoor.. Maar daar kan ik nu echt geen 1000 euro aan besteden.. Anders had ik het heus zelf gedaan..

Door deze foto's op FB te plaatsen zijn er ondertussen wel 3 bezichtigen gepland.. Gelukkig!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:42

Jawel, daar kun je wel iets van maken :0 je huis iets beter aan te kleden als alleen kale meubels erin te zetten :j woon je inmiddels ergens anders en kan je anders daar niet tijdelijk wat spullen meenemen in je oude woning zetten en opnieuw fotos maken en dezelfde dag de spullen weer inladen :)

Maar wat fijn 3 bezichtigen !

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:54

Is er niet een mogelijkheid om voor 1 dag meubels te huren en dan (professionele) foto's laten maken? Anders een gat in de markt. Verkoophuismeubels verhuren! :+

Hoi trouwens, kom hier even binnenvallen vanuit meeleesmodus :P

Ik heb afgelopen woensdag bij een huis gekeken waar ik geïnteresseerd in ben. Qua meubels vind ik het niks maar de foto's lieten wel mooi de ruimtelijkheid en licht zien. Dat spreekt gewoon heel erg aan. Mooie foto's helpen echt :j

In het echt viel het wat tegen omdat de woning qua onderhoud verwaarloosd is, maar goed. :+

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:58

Wat A_nouk zegt. Je woont nu toch ook ergens en dat is ook aangekleed. Neem wat van die spullen mee, richt het huis in en laat goede foto's maken. Als je dat niet wil en alleen maar met excuses komt is dat uiteraard je goed recht. Maar wat voor feedback verwacht je dan?

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:06

Lestria: eigenlijk is ons huidige huis ook heel basic ingericht haha..
Erg eigenlijk! Maar maandag komen ze nieuwe foto's maken dus ik ga zondag even kijken voor plantjes, dat zal al een hoop doen.. (hoop ik)
Was aan het denken om eventueel een tafeltje mee te nemen voor voor de bank, maar in ons andere huis is de kleur grijs, dus dat gaat ook geen heel leuk beeld zijn vrees ik..

Zouden jullie de eettafel gewoon weer onder de kap in de tuin zetten?

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:14

Ik zou denk ik wel de eettafel daar neerzetten waar die logisch is. En dat is niet buiten onder de kap. Waar had jij zelf de eettafel staan? Daar zou ik hem gewoon laten. Indien dat niet mogelijk is zou ik hem tegen de muur schuiven.

En je hoeft niet veel planten/bloemen te hebben he? Al zou je maar 1 plant en 1 bosje bloemen mooi in een vaas maken. Die kan je op de volgende foto gewoon weer gebruiken. Zeker als het een neutrale plant is. Een klein bijzettafeltje. Een mooi beeld. Kussentjes voor op de bank. Die kleine dingen hoeven niet veel te kosten. Ga even bij de Action langs. Koop wat op marktplaats. Je kan voor heel weinig geld echt dit huis wel wat gezelliger maken.

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:21

Die eettafel stond bij mij dus wel onder de kap..
Ik had nog een klein eettafeltje voor 3 personen die gewoon in de keuken stond en bij mij stond er dus een chique kast met een groot schilderij in die doorloop.. Bij andere mensen staat daar dan weer de keuken.. Maar dat eettafeltje was geleend en die persoon moest 'm dus terug..

Zal hem dan maar gewoon tegen de muur schuiven!
Rondje action it is!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:27

Onze fotograaf had dus gewoon kunstplanten bij zich. Hartstikke handig, hoef je ook geen water te geven :D

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:05

Hahaha Wendy, had ik helemaal niet aan gedacht! En wel een goeie fotograaf dan!

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:33

kun je de tafel niet op de plek van dat sidetabletje neerzetten, die je om de hoek ziet staan.? volgens mij is je woonkamer best ruim. en dan met de kopse kant tegen de muur zeg maar. Dan staat hij soort van naast de bank.

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:48

Karin1985: dat gaat wel, maar ziet er ook vrij vreemd uit denk ik.. Mijn bank is ook vrij groot haha..

En nu nog een andere vraag.. In hoeverre kan dit/zouden jullie dit doen:
Een vrouw die nu een straat verderop woont is heel geïnteresseerd in het huis echter kunnen ze nu de hypotheek niet krijgen.. Haar man zou twee jaar in Curacoa hebben gewoon en daar zou iets mis gegaan zijn met de inschrijving waardoor hij als zwerver te boek stond en nu dus bepaalde rechten kwijt zou zijn hier in NL..
Nu wilt zei dus het huis huren (zodat ik al m'n kosten kwijt ben) en het dan volgend jaar kopen want dan zou haar man al zijn rechten terug krijgen.. Nu heb ik hier al wat over opgezocht en dan moeten de mensen 10 % storten bij de notaris die ik dan krijg als het niet zou doorgaan etc.. Maar is het geen raar verhaal? Kan dat, je rechten verliezen? En zouden jullie die constructie doen? Op zich heb ik geen risico; behalve als ze de boel vernielen etc..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:55

Ten eerste even navragen of je het mág verhuren van je bank. Daarnaast zegt mij dat verhaal niks, geen flauw benul dus of dat kan. Wat je wel kan doen om jezelf in te dekken is het verhuren via een makelaar of tussenpersoon. Dat kost je een bepaald bedrag, maar als je zeker weet dat zij er dan een jaar in gaan wonen met vooruitzicht op koop het overwegen waard en dat alles verder is dichtgetimmerd wat betreft uitzetten en betalen etc.. Voor vernieling in je huis e.d. kun je een waarborgsom vragen. Meestal 1 of 2x het huurbedrag. Zet iig alles goed op papier!

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:02

Ze wilden ook eventueel huurkoop doen.. Dat is op zich voor mij sterker denk ik maar ook zeer niet.. Heb de bank al gebeld en dat mag mits toestemming gemeente..

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 14:16

Nou, vandaag een bod uitgebracht op een woning waar ik woensdag ben wezen kijken. Echt een buitenkansje! Helaas wel meerere geïnteresseerden, dus ik ben echt heeeel benieuwd :oo

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 18:50

Ben benieuwd thesserd!!

Wij hebben nog steeds mot met de bank :+

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 19:10

Oooh balen zeg, had ff terug gelezen. Gebed zonder eind? :oo

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 21:19