Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 00:03

Ik zag een Facebook reel over rev.com, dat is transcript maken van videos, en als je ze van eng naar nl kunt maken kun je blijkbaar nog meer verdienen.

Vertalen had ik zo snel even bij fairlingo gevonden. Ga het in februari eens op mijn gemak bekijken, maar als jij er al eerder mee begint hoor ik graag je bevindingen :D

Volgens mij is het echt van alles en nog wat, niet alleen videos maar ook medische gesproken teksten, podcasts, van alles.

Is meer dat ik het kan doen als en wanneer ik zin en energie heb, en zolang ik zin en energie heb.

En om hopelijk weer een beetje structuur in mijn dagen te krijgen want de laatste maand vlieg ik van hot naar her en van afspraak naar afspraak.

Maar eerst, lekker vakantie Curaçao in januari.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-22 12:16

Ken wel een bedrijf dat Appen heet, zou je even moeten zoeken op LinkedIn, daar zetten ze regelmatig vacatures. Gaat ook over het maken van transcripts :j

Nou ik snap het prijsplafond :o? :P op de website van EnergieDirect staat een rekentool, heb die ingevuld, met waardes van mijn nieuwe ketel, dan kom ik op iets van 150 Euro per maand voor energiekosten. Want ik blijf dan gelukkig onder het prijsplafond.

Ketel kan pas 3e week januari worden ingebouwd... tot die tijd is het dus grondig afzien / gelukkig heb ik een soort van 2e huis bij vriendlief. Aan de andere kant ook vrijwel geen energieverbruik da's dan wel weer meegenomen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 20:12

Oooh dus eigenlijk iets zoals een dictee uittype', maar dan vanaf video's? Dat doe ik quasi dagelijks in mijn huidige job. Arts dicteert en ik tik uit.

PSvanLot

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 20:18

Dat zou ook wat voor mij zijn als ik tijd over had haha.

Wij vandaag kerstpakket gehad.
Ik wist dat ik een bol.com bon zou krijgen van €20,-, maar kreeg er nog een cadeuukaart van 50,- bij en een mooie paraplu omdat OMO 20 jaar bestaat.

Vriendje had het nog mooier, bol.com van €100 en €500 cash!

Goed begin van de kerstvakantie zo!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 20:47

Zo, dat is altijd lekker!
Ik kreeg 80 euro, te besteden aan cadeaubonnen. Ik heb ze uitgegeven aan nieuwe ski's :D uiteraard met eigen geld erbij ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 22:17

Hier ook 80 euro in een keuzeshop. Heb er Zalando bon mee gekocht.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 22:28

Wauw mooi. Hier een fles merlot 2 blikjes bier en een bon van 12 euro te besteden bij de gehandicaptenzorg winkel van onze cliënten.... zal wel vooral meuk zijn. Doe dan voor 12 euro ragout ofzo. Werken we dan zo knetterhard voor.. :')

Vriend had een heerlijke doos vol snoep enzo. Die was blij. :')

We boffen wel met de EJU allebei. Dus dat is altijd lekker. De jaarplaats van de sta caravan betalen we er altijd van, de onderhouds controle van de Cv en de verlenging van m'n zoontje van de dierentuin dit jaar. Ik heb denk ik 1000 euro nog over voor op de spaar. Dat gaat apart voor de tuin. Die willen we heel graag tegelen. Heb 100 extra apart gezet want moet echt shoppen dus dat doe ik volgende week. Al met al een fijn salaris. Wist dat alle rekeningen van o.a. camping 10% duurder was. Dus 3 extra zondagen gepakt vorige maand. Dat compenseert gelukkig nu. Maar jeetje even 230 euro meer dan vorig jaar.

Moeder van m'n man ligt in hospice. Blijkt helaas terminaal sinds een maand. Redelijk onverwachts en woont ook niet om de hoek dus dat kost nu ook veel tanks benzine helaas.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 22:39

Ik had 100 euro voor een keuzeshop, en die heb ik ingewisseld bij mijn moeder voor geld. Ik wilde graag een lego set en die was bij bol.com het goedkoopste. Bol.com bonnen kon ik helaas niet voor kiezen, dus zo opgelost :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-22 22:48

@Steenbok sterkte :(:) -O-

Leuk altijd die kerstattenties [&] ik had wat op kunnen halen bij een opdrachtgever maar door die val van van de week ben ik nog steeds niet 100% ik durf niet in de auto te stappen of op de fiets...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 23:24

Ik heb een diner bon van 50 euro gehad
Een kerstdoos met vreterijen van de bakker voor de BHV
Een kerstbrood van de bakker
Een amandelstaaf van de bakker
Een klein tasje met vreterijen van de Personeelsvereniging.

En ik heb vandaag een kat geadopteerd bij het asiel. Dus was weer wat centjes kwijt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 23:41

Wij hebben geen kerstpakketten meer, sinds enkele jaren storten ze dat geld in een eigen foundation voor goede doelen.

Steenbok, sterkte met je schoonmoeder, zware tijd.

Purny, foto van je nieuwe huisgenoot?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 23:49

Ooo wat leuk een poes!!!! Foto inderdaad!!!

Heerlijk, 2 weken vakantie. Morgen wat kerstboodschappen doen, het meeste is al bezorgd.
In de middag nog een rondje rijden en dan niks meer.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 00:10

Afbeelding
Dit is ze. Ze wordt volgende maand 12.
Ze is nu vrijwel gewend, is lekker aan de wandel en kijkt waar ik ben.
En als ze bij me is staat haar motortje lekker aan.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 00:14

Wat een fijn kerst cadeau voor jezelf en voor poes Purny!

Ik had zakelijk voor onszelf en onze schoonmaker een pakket bij foodello besteld, was een leuk pakket.

Uwv doet helaas niet aan kerstpakketten als je een uitkering krijgt :+

Mijn man had van zijn opdrachtgevers 2 kleine pakketten, maar toch leuk.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 00:16

purny schreef:
[ [url=m/7EWhwT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is ze. Ze wordt volgende maand 12.
Ze is nu vrijwel gewend, is lekker aan de wandel en kijkt waar ik ben.
En als ze bij me is staat haar motortje lekker aan.

Ooo wat leuk! Lief ook dat je voor een wat oudere bent gegaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 03:01

Wij krijgen nooit pakketten, of ik heb dat iig nooit gehad bij vorige werkgevers. ik krijgen altijd een bedrag wat gebaseerd is op je loon als ik het goed heb. Dus geen idee wat het dit jaar zal zijn, ben meer uren gaan werken.
Ik weet wel al dat we ongeveer €100 aan ecocheques gaan krijgen. Was ik blij van de vorige €70 af geraakt te zijn met onze vaatwas, kan ik nu weer een nieuw doel zoeken :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 03:03

Wat een schatje, en super dat je voor een oudje bent gegaan!

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 09:06

Wat een mooie kerstpakketten allemaal! Wij krijgen bij onze werkgever alleen een 13e maand (heeeeel blij mee hoor) maar van mijn oude stal waar ik soms nog meehelp kreeg ik een prachtig uitgebreid kerstpakket. 13e maand is heerlijk, maar door zo’n kerstpakket voel ik me wel echt gewaardeerd :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 09:35

Hier ook een 13e maand. Heerlijk.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 10:37

13de maand hebben wij ook, maar dat is niet iets "extra's" want ze zijn verplicht die uit te keren, is echt onderdeel van ons loon en is ook vastgelegd in de CAO.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-22 11:28

Wat een prachtig cadeau heb je jezelf en de kat gegeven @purny echt geweldig _/-\o_ <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 11:55

Kan ik iemand blij maken met een kortingscode voor Bobbejaanland (België)? Hij is geldig voor 1 gratis ticket bij aankoop van minimaal 1 betalend volwassen ticket (dus als je met 2 gaat is het 1+1 gratis) en nog geldig tot einde seizoen 2023. Het is een eenmalige code om online tickets aan te kopen, kan hem dus via PB bezorgen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 13:48

Neonlight schreef:
13de maand hebben wij ook, maar dat is niet iets "extra's" want ze zijn verplicht die uit te keren, is echt onderdeel van ons loon en is ook vastgelegd in de CAO.

Hier ook, maar voelt wel altijd als een extraatje. Net als je vakantiegeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 16:10

De bon is vergeven :D

13e maand en vakantiegeld zijn altijd leuk, zeker als het geheel naar de spaar kan overgemaakt worden.
Intussen zit ik op een absurd ideetje te broeden voor mijn bijberoep }> maar eerst eens polsen hoe haalbaar en interessant het is om het ook effectief te doen. Verder ook alweer 2 opleidingen in het vizier en ga me informeren of een universitaire opleiding ook in modules gevolgd kan worden. Beter gezegd, of ik zelf bepaalde vakken kan opnemen en daar een certificaat voor krijgen.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 16:49

Ik volg momenteel ook een universitaire opleiding op die manier Varekaj, via de open universiteit.

Hier doet de werkgever helaas niet aan 13e maand of kerstpakketten oid, heb wel voor t eerst iets gekregen, een doosje merci, dus ben al heel blij, meestal kregen we helemaal niks.

Heb voor mezelf een tgtg kerstpakketje gekocht bij Makro, en kreeg onverwachts van 2 hele lieve contacten waar ik de honden voor wandel nog een klein kerstpakketje en rituals pakket, dus ben goed verwend <3