Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flicka12

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 13:17

Is toch best netjes? Beetje verouderd, maar die tegeltjes in de badkamer zijn tegenwoordig weer hip :Y)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 13:19

Ik vind em ook niet uitgeleefd. Gewoon gedateerd.

Wij kregen het advies om nog ff te wachten met ons huis online zetten dus over twee weken pas foto’s en dan op funda. Het schijnt nu wat rustiger te zijn omdat half Nederland nu op vakantie is. :+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 13:20

Wel een lekkere ruimte in en om het huis inderdaad en volgens mij ook mooi gelegen.

Maar de werkelijkheid binnen kan altijd vertekenen op foto's natuurlijk.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 13:20

MarjanB schreef:
Ik vind em ook niet uitgeleefd. Gewoon gedateerd.

Wij kregen het advies om nog ff te wachten met ons huis online zetten dus over twee weken pas foto’s en dan op funda. Het schijnt nu wat rustiger te zijn omdat half Nederland nu op vakantie is. :+

Ja je ziet ook in het aanbod dat het ontzettend stil is. Dus geloof dat meer mensen dat doen haha.

NaryaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 13:26

Is waarschijnlijk sinds de jaren 70 niets maar aan gedaan, maar ik had mij iets voorgesteld dat een stuk erger was.. daar valt echt wel wat leuks van te maken!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 13:51

Flicka12 schreef:
Is toch best netjes? Beetje verouderd, maar die tegeltjes in de badkamer zijn tegenwoordig weer hip :Y)

Wij zoeken precies zulke tegels voor onze nieuwe badkamer :')

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 14:06

Amethyst_ schreef:
Flicka12 schreef:

Nou, misschien mag je ze hebben :Y) :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 14:15

Narya schreef:
Is waarschijnlijk sinds de jaren 70 niets maar aan gedaan, maar ik had mij iets voorgesteld dat een stuk erger was.. daar valt echt wel wat leuks van te maken!

Idd m’n schoonvader heeft het huis in 1974 zelf gebouwd en er is nooit meer wat aan gedaan.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 14:15

Amethyst_ schreef:

Nou, misschien mag je ze hebben :Y) :')[/quote]
M’n schoonmoeder is niet zo vrijgevig, miss de kopende partij wel :+

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 14:18

Alja schreef:
Amethyst_ schreef:

Nou, misschien mag je ze hebben :Y) :')

M’n schoonmoeder is niet zo vrijgevig, miss de kopende partij wel :+[/quote]

Wij hebben al hele mooie gevonden, maar moest hier wel om grinniken.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 15:54

Alja schreef:
Narya schreef:

Idd m’n schoonvader heeft het huis in 1974 zelf gebouwd en er is nooit meer wat aan gedaan.

Ziet er nog redelijk gaaf uit op het ouderwetse na ect. Gok dat van dichterbij dan wel meer onderhoud zichtbaar

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 18:40

Vind het best een leuk huis hoor Alja! Denk dat het zo weg is.

Hier kwamen er vandaag eindelijk weer twee leuke woningen online, dus komende week in ieder geval één keer bezichtigen. (Voor de ander moest de makelaar nog bezichtigingsdagen afspreken met de verkoper.) Hoop zo dat het dit keer raak mag zijn! :x

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 13:12

Wanneer expats naar nederland komen voor een bepaalde periode om te werken. Moeten die dan in Nederland ingeschreven staan? Als je bv naar Australië gaat en je gaat daar een jaar werken dan hoeft dat ook niet toch.

Hier in de regio Eindhoven wordt namelijk veel opgekocht door bv ASML geloof ik wat hier de prijzen enorn opdrijft ook. Kan mij voorstellen dat dat ook voor andere cijfers zorgt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 14:53

Steenbok12 schreef:
Wanneer expats naar nederland komen voor een bepaalde periode om te werken. Moeten die dan in Nederland ingeschreven staan? Als je bv naar Australië gaat en je gaat daar een jaar werken dan hoeft dat ook niet toch.

Citaat:
Een expat die binnen een half jaar meer dan 4 maanden in Nederland woont, moet zich inschrijven bij de gemeente. De expat moet dit persoonlijk aan de balie doen, binnen 5 werkdagen na aankomst in Nederland. Wanneer de partner en/of kinderen ook in Nederland komen wonen, dan moeten zij zich ook persoonlijk inschrijven.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 18:33

Goed als ik hier een update plaats? :o

Is er al verschil zichtbaar?

Foto van Funda:

Afbeelding

En nu, vloer eruit, kozijnen in de grondverf, verwarmingen eruit zijn nieuwe voor besteld:

Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 18:41

Gaaf hoor!! Kunnen jullie wel met z'n allen vertoeven in de andere ruimtes? Of wordt alles tegelijk aangepakt?

NaryaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 18:46

Leuk! Al moeten we eigenlijk straks vergelijken met hoe het wordt, ipv met een kale vloer en muur :))

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 18:48

ingedebruijn schreef:
Gaaf hoor!! Kunnen jullie wel met z'n allen vertoeven in de andere ruimtes? Of wordt alles tegelijk aangepakt?

Ik heb het grote geluk dat we in de caravan bij mijn zus kunnen slapen. En verder redden we ons hier aardig. De keuken functioneert dus dat scheelt.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 19:59

Goed bezig Wendy!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 20:39

Wij wilden een tijdje geleden nog naar een huis gaan kijken. Uiteindelijk afgebeld omdat er echt nog veel aan moest gebeuren. Stond de koop voor 6 ton, is uiteindelijk weggegaan van 725 :+ echt schokkend! Tis echt een dorp waar je 2 straten en een kerk hebt.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 20:47

lucifertje schreef:
Wij wilden een tijdje geleden nog naar een huis gaan kijken. Uiteindelijk afgebeld omdat er echt nog veel aan moest gebeuren. Stond de koop voor 6 ton, is uiteindelijk weggegaan van 725 :+ echt schokkend! Tis echt een dorp waar je 2 straten en een kerk hebt.

Poeh daar heb je ook niks aan gemist dus

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 21:02

Wij hebben ook eindelijk een huis kunnen kopen in deze gekte. Ik vind het wel een “ding” zoveel geld te betalen voor een rijtjes huis (325). Ik zocht het op, de vorige eigenaar heeft het in 2011 voor 150 gekocht, manmanaman. Als het aan mij lag hadden we nooit iets gekocht maar volgens mijn vriend blijft de gekte nog wel. Ik ben zo bang dat alles straks in stort en wij met een veel te duur huis zitten. Voordeel is dat mijn mooie, nieuwe sociale huurwoning op de markt komt!
Maar het is wel een heel leuk huis wat we gekocht hebben.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 21:14

Gefeliciteerd met jullie nieuwe woning.
Prijzen zijn hoog ja, denk ook dat het voorlopig nog wel zo blijft.

Wij nog steeds opzoek maar gaan in het huidige huis toch maar een nieuwe vloer leggen beneden en de rommel kamer omtoveren naar baby kamer.
Zie het namelijk nog wel even duren eer er iets op ons pad komt.
Er is wel aanbod, maar ondanks zeer snel reageren via aankoopmakelaar vaak al geen bezichtiging meer mogelijk.
Hopelijk 2022.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 21:23

ingedebruijn schreef:
lucifertje schreef:

Poeh daar heb je ook niks aan gemist dus

Idd! Wilde we het updaten naar onze smaak kwam er ook nog zeker 60k bij. Denk aan nieuwe keuken, badkamer, vloeren, raambekleding etc etc. Dus lekker laten gaan.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 21:30

nova_zodiax schreef:
Wij hebben ook eindelijk een huis kunnen kopen in deze gekte. Ik vind het wel een “ding” zoveel geld te betalen voor een rijtjes huis (325). Ik zocht het op, de vorige eigenaar heeft het in 2011 voor 150 gekocht, manmanaman. Als het aan mij lag hadden we nooit iets gekocht maar volgens mijn vriend blijft de gekte nog wel. Ik ben zo bang dat alles straks in stort en wij met een veel te duur huis zitten. Voordeel is dat mijn mooie, nieuwe sociale huurwoning op de markt komt!
Maar het is wel een heel leuk huis wat we gekocht hebben.

Gefeliciteerd! Voelt wat dubbel inderdaad maar als jullie jezelf er minimaal 10 jaar zien wonen, komt het vast goed. Ik zie de markt voor die tijd niet instorten helaas en dan heb je toch alweer een aardig stuk afgelost op de hypotheek.