Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 08:15

Hoi allemaal, wat een ontzettend leuk topic zeg!
Ik ben een halfjaar geleden verhuisd naar een appartement in een ex-verzorgingstehuis, hier mag ik maximaal 2 jaar wonen, dus vooral leuk aankleden en niet teveel investeren.
Op de korte groene muur stond de ren van mijn konijntjes, maar die zijn inmiddels naar een collega verhuisd. Nu is er dus een lege ruimte haha.
Ik heb een aantal foto's van reizen die ik heb gemaakt en die wil ik graag samen ophangen, een deel staat nu op het zwarte kastje, maar wil daar eigenlijk wat foto's van paard hebben. Waar zouden jullie ze ophangen? Ik twijfel tussen het stuk muur tussen de hoge witte kast en m'n tv meubel, bij de eettafel (die nu tijdelijk dienst doet als home office), de korte groene muur (ivm regen even de kussens van de loungeset binnen gehaald, liggen normaal in m'n berging) of toch de witte muur naast de grote schuifdeur.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sting

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 09:47

Ziet er erg gezellig uit! Mooi met die groene muren :D.
Het kleine kastje vind ik net-niks, qua formaat en materiaal. Liever iets groter. Dan kan er meer in, paar leuke plantjes bijvoorbeeld? En de lijst bij je eettafel kan ook zo aan de muur, vind ik er een mooie plek voor!
Toffe klok trouwens, wij hebben dezelfde maar nog niet vaak bij anderen tegen gekomen :D.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 09:50

Naomi_Jortje schreef:
Hoi allemaal, wat een ontzettend leuk topic zeg!
Ik ben een halfjaar geleden verhuisd naar een appartement in een ex-verzorgingstehuis, hier mag ik maximaal 2 jaar wonen, dus vooral leuk aankleden en niet teveel investeren.
Op de korte groene muur stond de ren van mijn konijntjes, maar die zijn inmiddels naar een collega verhuisd. Nu is er dus een lege ruimte haha.
Ik heb een aantal foto's van reizen die ik heb gemaakt en die wil ik graag samen ophangen, een deel staat nu op het zwarte kastje, maar wil daar eigenlijk wat foto's van paard hebben. Waar zouden jullie ze ophangen? Ik twijfel tussen het stuk muur tussen de hoge witte kast en m'n tv meubel, bij de eettafel (die nu tijdelijk dienst doet als home office), de korte groene muur (ivm regen even de kussens van de loungeset binnen gehaald, liggen normaal in m'n berging) of toch de witte muur naast de grote schuifdeur.
[ [url=m/IkXvZd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SVmCuU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZLuLMU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leuk huis! Jammer dat je er maar twee jaar mag wonen...

Ik ga mee met Sting voor wat betreft het kastje, die valt tegen de muur behoorlijk weg. Maar, dat was je vraag niet.

Een mooie grote foto bij de eettafel is denk ik heel erg mooi :j. Aan de witte muur kun je dan ook alsnog wat hangen, daar is ruimte zat. Een mooi panorama drieluik of zo.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 10:44

Ik zou voor de witte muur een lang houten bankje zetten. De deur schuift er achter weg. Een mooie grote plant erop met een mooie foto aan de muur?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 12:40

Wat een gezellig appartement! Ik zelf zou de witte muur behangen waarbij de groentint van de andere muren in terugkomt.
Ipv dat kleine kastje tegen de witte muur, zou ik voor zoiets gaan *klik!*
Op de korte groene wand zou ik het houden bij 1 grote foto. Boven de eettafel kan je leuk 2/3 plankjes boven elkaar hangen voor de vakantiefoto’s. Op de foto speels, je kan ook plankjes recht boven elkaar evenwijdig aan de breedte van de tafel ophangen.Afbeelding

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 17:08

Heel erg bedankt voor de tips, hier kan ik wat mee!
En wat toevallig zeg Sting, vind 'm ook echt gaaf! :D

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 17:29

Vandaag de gekleurde want in de slaapkamer voor de eerste keer gedaan. Hij moet nog een keer maar het geeft gelijk al een heel ander beeld.Afbeelding

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 18:54

Mooi kimm, early dew?

Wij willen in het nieuwe huis graag top down-bottom up plisse. Aan de achterkant van het huis, woongedeelte, zit een grote schuifpui. Wat hebben jullie (diege met schuifpui) als raambekleding?
We willen sowieso gordijnen doen, maar misschien nog iets anders. Mijn schoonouders hebben lamellen. Opzich wel mooi, maar ben niet overtuigd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:18

Ik heb niks voor e schuifpui... Ik weet niet wat er het beste zou staan en ik heb geen ruimte er omheen. De ene kant zit tegen de muur aan en de andere kant is nog geen meter breed en e doorgang van de keuken.

Ik twijfel over paneelgordijnen, maar met alles is het probleem dat ik het nooit helemaal open kan doen dan

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:53

lamellen?

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:59

@kletskoekje nee dit is greyed green. Early dew komt in de woonkamer op de muur.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:19

Wij hebben openslaande deuren en hebben overgordijnen gecombineerd met vitrage gordijnen.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:35

Wat grappig dat wonen in een ex verzorgingshuis. Ik ga mee met bovenstaande tips :j

Mooie kleur Kim!

Kletskoekje ik vind lamellen persoonlijk niet zo mooi icm met gordijnen. Zou dan eerder kiezen voor jaloezieën.

Ik heb dit weekend hard geklust. Kan alleen in het weekend omdat ik doordeweeks aan de andere kant van Nederland zit ivm schooljaar afmaken van mijn jongens.
Samen met een vriendin bewapend met 2 uberkleine luchtbedden op roadtrip.
We hebben de hele bovenverdieping geschuurd, alle deuren, kozijnen, radiatoren en plinten. Man wat een klus. Wat een stof.
De volgende dag van de 2 grote slaapkamers zo goed als alles kunnen aflakken. Sommige deuren moesten echt 4 lagen hebben. Het werd zo opgeslurpt. Het huis zei nog net niet ‘dankjewel’. :D
Er is al zo lang geen onderhoud (alleen door de woningbouw) gepleegd aan dit huis. Ik hoopte na een paar weekenden klussen over te kunnen, dat kan ik wel vergeten :')

Afbeelding

Afbeelding

Sfeerplaatje van de openslaande deuren naar de wildernis *kuch tuin. <3

Afbeelding

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 12:44

Dat plaatje naar de tuin ziet er anders helemaal niet verkeerd uit hoor! Kan straks prachtig worden, als je daar bloeiend spul in hebt!

Wij hebben voor de schuifpui alleen dunne gordijnen. Gelukkig weinig/geen inkijk en deze gordijnen hingen er al toen we het huis kochten.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 13:43

Mallow, herkenbaar die klusproblemen! Bij ons kwam er ook ineens veel meer bij kijken, maar wij hadden een harde deadline van 2 weken omdat we toen uit het huurhuis moesten...

Ik heb een vraagstuk waar mijn vriend en ik niet uitkomen. Wij hebben een mooie zithoek in ons huis, en zouden daar graag een nieuwe, en een slagje grotere bank voor kopen. Nu zijn er in onze ogen 3 opties, een U bank, een hoekbank met de hoek bij het raam en een hoekbank met de hoek bij de trap (zoals nu). Het liefst willen we een hoekbank combineren met een lekkere stoel waarin je een boek oid kan lezen.
Situatieschets: (let niet op de rommel, gisteren verhuisd :+ )
Aanzicht als je binnen komt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat moet blijven: de sta-lamp en het TV meubel. Alle andere troepjes gaan nog weg maar is verhuistroep.

Nu twijfelen we vooral welke hoek de bank moet hebben. Het uitzicht bij het grote raam is prachtig, moet je dat dan vrij houden en de chaise longue midden in de kamer uit laten komen? Of moet je juist zo veel mogelijk meubilair tegen de wanden aan zetten om zo veel doorloopruimte te behouden? Wij zijn benieuwd naar jullie keuzes! Want wij komen er niet uit :o

(Stijl bank die er in komt is dit:
Afbeelding)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 14:06

Zeker geen bank voor het raam zetten, het uitzicht is prachtig! Ik zou dan ook zeker een volwaardige hoekbank kiezen zonder chaise longue. Eventueel een mooie fauteuil naast het tv meubel? Misschien nog een mooie, grote, open vakkenkast als roomdivider tussen trap en bank?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 14:12

Nadeel van de hoek bij het raam, is dat je bank dan deels voor de verwarming staat. Persoonlijk ben ik meer fan van een driezitsbank met 1 of 2 comfortabele stoelen. Kan je ook makkelijker wat mee schuiven.

En vooral niet alle meubels tegen de wanden aan schuiven. Dat vind ik zo ontzettend saai :o

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 14:18

noviceh schreef:
Zeker geen bank voor het raam zetten, het uitzicht is prachtig! Ik zou dan ook zeker een volwaardige hoekbank kiezen zonder chaise longue. Eventueel een mooie fauteuil naast het tv meubel? Misschien nog een mooie, grote, open vakkenkast als roomdivider tussen trap en bank?

Met volwaardige hoekbank bedoel je dat de rugleuning volledig doorloopt, toch?

Idd een fauteuil naast het tv meubel in de hoek was ons idee ook. We waren eerst er van overtuigd dat we de hoek langs het raam wilden maar nu gingen we twijfelen 8-) door het uitzicht ja haha.

Een hoekbank is voor ons wel echt een must, wij vinden het allebei te lekker zitten zo'n hoek :o

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 14:30

Ik zou denk ik juist wel de hoekbank bij het raam plaatsen, met dan de chaise lounge kant aan de kant bij de verwarming. Ik vind het bij de trap de ruimte wat meer hoekerig en kleiner doen lijken. Wel een heel mooi tv-meubel zeg! :+:

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 14:31

U bank lijkt me veel te massief. Ik zou een hoek nemen, hoek aan trap kant. Raam vrijhouden. Je kan evt wel een bijpassende loss hocker dan onder het raam zetten.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 14:35

Ik zou ook een hoekbank nemen, met de hoek aan de raamzijde.
Dan blijft er een lekker open ruimte over de kamer in..

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 15:21

Oh nee hier ook bijna 50/50 :D

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 15:29

Ik zou überhaupt niet voor een grotere bank gaan, hoogstens voor een bredere :o Eventueel met chaise lounge, maar zou geen hoek nemen met een volle rugleuning. Dat is zonde van je ruimte. Het chaise lounge deel zou ik dan aan de raamzijde doen. Dan houd je je uitzicht, maar houd je het ook aan de trapzijde een beetje ruim en luchtig.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 15:31

xSwanHeart schreef:
Ik zou überhaupt niet voor een grotere bank gaan, hoogstens voor een bredere :o Eventueel met chaise lounge, maar zou geen hoek nemen met een volle rugleuning. Dat is zonde van je ruimte. Het chaise lounge deel zou ik dan aan de raamzijde doen. Dan houd je je uitzicht, maar houd je het ook aan de trapzijde een beetje ruim en luchtig.

Dat bedoelen we ook (breder). Vind het nu namelijk gek staan dat je aan beide kanten net een halve/een meter over hebt waar je precies niks mee kan. En je hebt toch weer een zitplek er bij.. deze bank is namelijk echt wel klein als je met 3 of 4 bent.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 16:02

Of allemaal losse elementen. Kun je spelen met kleuren en opstelling en het makkelijk veranderen. Ik vind de chill out serie van de Troubadour helemaal geweldig...als ik er de ruimte voor zou hebben zou ik die heel graag willen...alleen kan ik het in mijn woonkamer helaas niet kwijt in een leuke opstelling.
https://www.detroubadour.nl/catalogsear ... =chill+out