Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 13:08

Ja. Ons eerste bod was al flink boven de vraagprijs, maar blijkbaar waren we niet de enige met inzicht in de huizenmarkt haha. :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 13:21

Ik weet dat het tegenwoordig standaard is dat makelaars zo handelen, maar ik vind het niks. ;(

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 13:36

Ik ook niet. Word er doodnerveus van. Beetje in het wilde weg met geld gooien := Zo voelt het.

Maar goed. Ik zal het topic niet verder vervuilen. :D Hou jullie op de hoogte!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 14:01

Spannend, ik duim ook!!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 14:04

Ohh wat verschrikkelijk lijkt me dat :')

NB iemand enige ervaring met een extra groep bijplaatsen om de keukenapparatuur een beetje te verdelen over de aansluitingen?
Ik lees steeds dat een extra groep plaatsen zo onwijs eenvoudig is, maar dan moet er toch nog een draad van de stoppenkast naar de keuken? :? of gaat dat miraculeus vanzelf?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 14:06

Cer schreef:
Ohh wat verschrikkelijk lijkt me dat :')

NB iemand enige ervaring met een extra groep bijplaatsen om de keukenapparatuur een beetje te verdelen over de aansluitingen?
Ik lees steeds dat een extra groep plaatsen zo onwijs eenvoudig is, maar dan moet er toch nog een draad van de stoppenkast naar de keuken? :? of gaat dat miraculeus vanzelf?

Oh lord. Dat wilden wij in ons huidige huis ook, maar dat bleek nog een flinke klus zei de elektricien := Er zaten wel genoeg aansluitingen voor meerdere groepen (we hebben er nu maar 3 en wilden er graag 6), maar het bleek wat lastiger om dat te verbinden inderdaad.. Maar dat kan natuurlijk ook met ons huis en de indeling te maken hebben. Dat heb ik niet gevraagd ..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 14:09

Mijn ouders hebben een nieuwe meterkast gekregen om een extra groep te plaatsen. Maar dat kan wel te maken hebben met het lasapparaat in de schuur die nogal wat nam.

Viel qua werk wel aardig mee, maar ze zullen het wel hebben voorbereid bij de verbouwing van de woonkamer.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 14:13

Jij gaat verhuizen Frummels, jij speelt niet meer mee :P

aaah nee hoor!!!

Ja ik denk dan dat ik de enige idioot ben die in een bestaande oude flat woont waar een cv ketel wordt opgehangen ... maar dat kan niet waar wezen..

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:04

Cer schreef:
Dat is ook een manier om aan extra groepen te komen :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:35

noviceh schreef:
Cer schreef:

Sjips, jullie hebben me door. :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:41

noviceh schreef:
Cer schreef:

:')

Nee die groepen worden te duur.. weet je wat.. we doen een ander huis.. hatsikidee :$ :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:44

Cer schreef:
noviceh schreef:

:')

Nee die groepen worden te duur.. weet je wat.. we doen een ander huis.. hatsikidee :$ :D

_O- _O-

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:51

Wij hebben pas bij de bouw van de nieuwe keuken een extra draad naar de meterkast laten trekken. De Quooker is nu met een switch op één groep gezet met de vaatwasser en schakelt zichzelf uit als de vaatwasser teveel stroom vraagt.

De draad is uit voorzorg getrokken, maar niet aangesloten omdat een nieuwe groep niet in onze huidige meterkast zou kunnen en een nieuwe kast best prijzig is. Blijkbaar kan je dus niet altijd zomaar een nieuwe groep maken.

De switch voldoet trouwens prima!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 17:10

Niet elke stoppenkast is geschikt om een nieuwe groep te maken, maar een CV trekt niet zoveel dat ie niet op een stop er bij kan.

@Cer: heb je 10 of 16 amps stoppen er in zitten ??

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 20:24

DD ik heb echt geen flauw idee, maar ik heb maar twee groepen in Mn flat en ik lees op internet overal dat mensen 4 tot 7 groepen hebben, en dan dingen over wattage van apparaten enzo.. en maar zoveel per groep en max zoveel wand contact dozen et etc... werd er helemaal nerveus van :n

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 20:33

Cer schreef:
DD ik heb echt geen flauw idee, maar ik heb maar twee groepen in Mn flat en ik lees op internet overal dat mensen 4 tot 7 groepen hebben, en dan dingen over wattage van apparaten enzo.. en maar zoveel per groep en max zoveel wand contact dozen et etc... werd er helemaal nerveus van :n

Heb je een huur of koop appartement? In geval van huur zou ik me er niet te veel zorgen over maken. Bewoners knutselen dan niet zo snel aan elektriciteit. Bij koop wel even opletten of er ook mee is geknoeid.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 21:10

@cer: als je een stop (smeltpatroon) hebt met een blauw stipje heb je 10 amp. Maar tegenwoordig zit er eigenlijk overal wel grijze amps in (= 16). Je wasmachine kan eigenlijk niet zonder :)
Vaak worden een wasmachine en bijv. een elektrische kookplaat/oven altijd op een 'eigen' stop gezet. Dus 2 is eigenlijk gewoon altijd te weinig.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 22:04

Het scheelt misschien dat ik dat niet heb, alleen koelkast, cv en wasmachine plus wat kleine dingen in de keuken. Het is wel koop dus als ik wat zou laten doen moet t wel goed zijn idd :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 22:13

Cer schreef:
Het scheelt misschien dat ik dat niet heb, alleen koelkast, cv en wasmachine plus wat kleine dingen in de keuken. Het is wel koop dus als ik wat zou laten doen moet t wel goed zijn idd :j

Maar wás het hiervoor ook al koop?

Degene die voor mij in dit oude huurhuis heeft gewoond heeft er ook echt een potje van gemaakt... M'n vader noemt hem 'Pieter Pruts'.
Zo was de schakeling in lampen echt afschuwelijk slecht, heeft hij om onbekende redenen en hotelschakeling kapot gemaakt, waar de draad niet opnieuw getrokken wil worden. Ook nog onduidelijk hoe dat komt...

Nouja, afgelopen weekend bleek dat hij de riolering ook heeft aangepast en niet ten goede. :+ Nu zal dat bij jou geen probleem zijn. Maar het is wel een teken dat niet elke eigenaar het beste voor heeft met de basis van een woning. Uit het oog = probleem weg... Dat lijkt hier voornamelijk aan de orde. (en dan was de vorige bewoner timmerman, zou je toch verwachten dat zo iemand er wat secuurder mee omgaat)

Nu wil ik niet zeggen dat verhuurders alles zo keurig regelen, maar je kan er wel van op aan dat ze niet toestaan dat een bewoner met de elektra gaat knoeien, dus de basis zal prima zijn.

(alleen zou ik mensen met oudere huurwoningen toch willen aanraden om eens in de kruipruimte te kijken, bij mij hangt de elektra min of meer los aan de muur en heeft het water al behoorlijk hoog gestaan, omdat destijds de kruipruimten vol werden gegooid met puin en dat niet bepaald het water laat weglopen)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 22:23

Janine1990 schreef:
Nu wil ik niet zeggen dat verhuurders alles zo keurig regelen, maar je kan er wel van op aan dat ze niet toestaan dat een bewoner met de elektra gaat knoeien, dus de basis zal prima zijn.

Ik heb in mijn oude huurhuis ook de 10 amp stoppen vervangen door 2x een 16 amp ;) , geen verhuurder die ooit in de stoppenkast gaat kijken hoor :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 22:37

DubbelDun schreef:
Janine1990 schreef:

Ik heb in mijn oude huurhuis ook de 10 amp stoppen vervangen door 2x een 16 amp ;) , geen verhuurder die ooit in de stoppenkast gaat kijken hoor :)

Wij hebben een oud huurhuis gekocht
En of er door huurders geklooid word Met de Electra :+
Daar hoef je geen eigen huis voor te hebben en zo bar best word er dus ook niet gecheckt door iedere verhuurder
Wij hebben aardig wat fiets ups kunnen recht breien

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 22:51

Oh echt? Ik had gehoopt dat wet en regelgeving beter werden nageleefd.. wat triest zeg... snap niet dat die prutsers er mee kunnen leven eerlijk gezegd. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 22:57

Je moet gewoon net als ik een huis kopen uit '68 waar niets aan gedaan is. Ideaal, is er ook niks mis.

Opa had enkel wel zelf nieuwe stopcontacten gemaakt...
Let op...

In de ene kamer heb je genoeg stopcontacten. Daar steek je een verlengkabel in (zo'n oude met dun draadje er aan) het uiteinde komt uit in een andere kamer en de kast boor je vast aan de muur zodat je daar ineens 3 stopcontacten hebt.

Over de kabel in de gang gooi je vloerbedekking en daar loop je gewoon jaren overheen...

KOEKOEK...

het mocht vooral geen geld kosten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 22:59

Kitter van werkspot gehaald. Super werk afgeleverd.

Morgen alles goed poetsen en dan kunnen we eindelijk douchen!!!

Afbeelding

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 23:11

Vec: das ook een oplossing idd :+