Heeft iemand hier ervaring met repareren MacBook nadat een andere persoon er iets op liet vallen? Per ongeluk heeft een andere persoon kaarsvet laten vallen en deels op het toetsenbord. Kan dan via de verzekering, maar tis een beetje onduidelijk wat de kosten gaan zijn (vloeistof kan ik wel vinden, maar is dat hetzelfde?). Hebben care + dus moet wel redelijk wat inbegrepen zijn, maar kaarsvet is zo onduidelijk waar het onder valt.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 13-01-23 22:47
Help. Update van ipad drukte zich door en nu heb ik best wat problemen met de zichtbaarheid en leesbaarheid van de teksten.
Hoewel ik groter lettertype heb en 115% (bij bokt zelfa 125% nu) is het kleiner dan klein, en dunne letters en bij de apps de tekst heeft nu een vage grijzige wolk erom/erdoorheen. Samen met die dunnere letters is het gewoon heel moeilijk leesbaar, En is de helderheid bij nacht en dag zo dat het feller is dan ik zou willen maar minder fel of andere kleuren en de leesbaarheid wordt nog minder.
Gek genoeg is de tekst van de klok juist veel te groot en te dik geworden.
Met vette letters in de normale tekst is het ook heel moeilijk leesbaar.
Is daar iets aan te veranderen en zo ja waar?
Hier is te zien hoe dun de letters zijn en hoe laag het contrast is
Volgens mij ziet het er heel normaal uit. Maar bij instellingen kan je de helderheid en contrast aanpassen toch?
Es_ther
Geplaatst: 14-01-23 10:11
Ik zie ook niks geks? Ik snap je ook niet zo goed wat je nou precies bedoelt?
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 14-01-23 11:09
Alle letters zijn kleiner en dunner dan ze waren voor de update en voor mij daardoor veel moeilijker leesbaar. Iets met slechte ogen hebben voor geschreven tekst. Bokt is 125% vergroot zelfs en voor de update was het met 115% groter en beter leesbaar,
Alles lijkt verkleind te zijn (letters, de appsymbolen en hun tekst eronder. Die tekst staat nu in een soort van grijzige wollige vakjes ipv gewoon over de achtergrond heen) terwijl de klok letters juist enorm groot en dik zijn geworden.
De vraag is dus, is er ergens een mogelijkheid dit aan te passen? Of is er een instelling gewijzigd door de update waar ik geen weet van heb die dit veroorzaakt?
Met contrast en helderheid wordt het wel idd feller of minder fel maar niet beter leesbaar omdat er een kleur/doorzichtigheid is gewijzigd, die staat normaal al via toegankelijkheid uitgeschakeld om leesbaarheid te verbeteren maar dat werkt nu niet voor 100% maar voor lijkt het 80%.
Ben ik de enige die de nieuwe tijdsweergave van Iphone echt supersuf vind...? En 'je kan het naar eigen inzicht aanpassen' is niet helemaal waar.. want die cijfers blijven gewoon MEGA groot... of kijk ik verkeerd?
wat is een betaalbare en toch een optie die meegaat om bvb nog notities te nemen op een iPad met de pencil?
Ik zit in behoorlijk wat opleidingen en de cursus wordt enkel digitaal aangeleverd (lees: minder kosten maken voor t zelfde collegegeld). Had eventueel graag per direct notities gemaakt maar laatste nieuwe iPad + pencil is wel smak geld zeg.
Een ouder model iPad? Of eventueel refurbished? Wij hebben een oude iPad air uit 2013, en ondanks dat ie geen updates meer krijgt werkt ie verder nog als nieuw. iPads verouderen niet snel, dus met een ouder model mis je weinig.
Zelf ben ik enorm blij met mijn Remarkable 2 voor pen-notities Voelt als schrijven op papier, je hebt verschillende soorten penstrepen en highlighters en de accu gaat weken mee. Het is alleen veel minder uitgebreid dan een iPad.
Ik krijg sinds kort meldingen op mijn iPhone dat mijn wachtwoorden zijn betrokken bij data leks en dat weer moet veranderen. Nu heb ik dit dus van laatst al gedaan en zou dus nu weer moeten gaan doen?
Ik zit met een raar probleem. Sinds de update naar iOS 16 (de eerste update al) valt mijn telefoon uit nog voordat de batterij echt leeg is. Het begon met uitvallen bij ongeveer 20%, toen rond de 40% maar inmiddels valt hij regelmatig uit rond de 50 soms wel 58%. Daarentegen is mijn batterijcapaciteit 88% dus naar mijn mening ook niet belachelijk laag.
Ik heb al op Google gezocht maar ik kan ook niet echt iets vinden waar het aan kan liggen. Maar langzaamaan begint het best storend te worden want als hij uitvalt wil hij ook niet meer aan omdat volgens de iPhone de batterij compleet leeg is.
Mijn vraag is dus of er meer mensen zijn met een soortgelijk probleem of misschien zelfs mensen die weten hoe ik het probleem kan oplossen??
Ik hebt trouwens de iPhone SE 2020 en heb zelf al een harde reset geprobeerd en zelfs mijn telefoon helemaal terug gezet naar de fabrieksinstellingen maar beide lijken niet te helpen.
mijn man heeft ook een SE en die valt de laatste tijd ook random uit, hij denkt zelf dat hij hem dan vergeten is op te laden, maar het valt me op dat het steeds vaker gebeurt. Mijn 11 hangt zo ongeveer dag en nacht aan de lader, het scherm reageert ook slecht, dus ik ben bang dat ie aan z'n eind is. Een nieuwe komt er niet meer, geen geld meer voor, dus dan moet de 8plus (die nu al camera hangt) weer dienst gaan doen
Ik ben mijn nieuwe telefoon sinds ik hem heb steeds tot 80% aan het laden. Dat is veel beter voor de accu, dus ik was heel benieuwd hoe veel dat dan scheelt. Ik heb hem nu bijna een jaar en de capaciteit is nog 96%, dus daar ben ik wel blij mee. Heel benieuwd hoe de degradatie verder vordert.
Mijn oude (eerste model SE) is vorig jaar naar mijn vriend gegaan, die batterij was niet geweldig meer maar doet het verder nog prima gelukkig.
Morrie
Geplaatst: 22-01-23 16:51
ik heb de 11 al jaren, vroeger kocht ik iedere 2 jaar een nieuwe, maar dat kan ik nu niet meer betalen. Ik bel eigenlijk nooit gebruik hem als fototoestel en om mee te internetten. Batterij capaciteit is 87%
mijn iPad kapt er steeds ineens mee. Ik kijk er 3 x een half uur tv op per dag (revalidatie op de hometrainer) dan staat ie op 80-% en dan ga ik in bed 's avonds nog even tv kijken en dan is ie binnen 1 minuut leeg, 3% batterij. Ik doe er dan een snoertje in en dan laadt ie wel weer op. Dit is nu al een paar dagen gebeurd.
Ik neem aan dat de batterij stuk is, hij is van 2017 en intensief gebruikt. Mijn man heeft een nieuwere, amper gebruikte. Nu mijn vraag: Als ik de iPad van mijn man terug zet naar fabrieksinstellingen en inlog met mijn Apple ID, staan dan mijn apps en boeken enzo er meteen weer op of moet ik die weer allemaal gaan opzoeken en downloaden enzo?
Je boeken staan in de icloud, dus die zullen weer op de nieuwe ipad staan als het goed is. En als je met je Apple ID inlogt dan kun je in de appstore zien welke apps je eerder gedownload had. Maar wat je ook kan doen is een reservekopie maken van je oude ipad en bij het opnieuw installeren van de nieuwe ipad aangeven dat je een kopie terug wil zetten. Ik weet niet precies hoe het werkt, maar dat is op internet wel te vinden als het niet direct lukt.
Vraagje, ik heb een 12mini met de laatste update. Nu zag ik net iets superhandigs, nl dat je blijkbaar een document kan scannen met Notes. Er staat “klik op het fototoestel icoontje” of iets van die strekking .. maar ik heb boven t toetsenbord in notes heel geen fototoesteldingknopje.. kan het niet bij een mini of kijk ik ergens overheen?
Bij mn camera zie ik ook geen documentscanoptie volgens mij?