Niet grappig wanneer de andere grote planten ook aangetast zouden worden

Spint blijkt te gedijen bij een lage luchtvochtigheid, dus heb ik de andere planten maar even besproeid, (met een licht mengsel van zeep en spiritus.)
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tigress schreef:Ik heb vandaag voor het eerst trips gespot op m'n planten. M'n maranta's hadden er een paar. Ik vond het blad vreemd verkleuren voor een nieuw blaadjeIk lijk er op tijd bij te zijn. Meteen m'n anti insecten goedje gebruikt. Staat niet op dat het helpt tegen trips, maar levend zijn ze niet meer
1 gespot op m'n andere maranta, dus die staan beide even verplicht buiten. Alle andere planten lijken niks te hebben, al heb ik ook die maar even ingespoten, just in case
Ik heb ook geen idee hoe ze binnen zijn gekomen. Er zijn geen nieuwe planten bij de verzameling gekomen, en overal horren. Tenzij die krengen er gewoon tussendoor kunnen natuurlijk
_Karlijn schreef:Doet je variegata het goed? Mooie verzameling heb jedie sedum is supergaaf!
_Karlijn schreef:Die bovenste is een Schefflera arboricola 'Charlotte', Ods!
Edit:
[ [url=m/YmYq8g.jpg]Afbeelding[/url] ]
Amigo_tje schreef:_Karlijn schreef:Die bovenste is een Schefflera arboricola 'Charlotte', Ods!
Edit:
[ [url=m/YmYq8g.jpg]Afbeelding[/url] ]
ik heb die ook. Ze is ruim 1.50 m hoog, maar ze zit vol dop/schildluis! Al alle geprobeerd: afspoelen blad per blad, afspuiten met de waterstraal, chemisch middel erop, ....NIks helpt
Ze staat nu buiten. Ik weet niet meer wat ik ermee moet doen.