FUN-da!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 20:46

Ik was er zelf ook nooit bij!
De makelaar had de sleutel. Ik wilde minimaal een dag van te voren weten of er iemand kwam.
Zodat ik in ieder geval even kon poetsen.
De katten gingen die dag even naar mijn ouders.
Kattenbakken werden weggehaald.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 20:49

Bij de NVM open huis dagen zijn het vaak de bewoners zelf die aanwezig zijn. Vond ik inderdaad ook erg ongemakkelijk, liever een (onafhankelijke) makelaar of iemand anders. Bij een van de bezichtigingen waren de ouders van de eigenaar er, die hadden een hond mee die meer de aandacht trok dan het huis :')
Erg ongemakkelijk

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 21:16

Deze zijn volgens mij hier nog niet geplaatst …

Deventer met paardenstallen :)
https://www.funda.nl/koop/deventer/huis ... mansweg-2/

Kring van Dorth mogelijkheden voor paardjes met achterhuis en grond :j
https://www.funda.nl/koop/kring-van-dor ... eelweg-14/

Wapse met oude elementen zoals een beddestee ;)
https://www.funda.nl/koop/wapse/huis-40 ... perweg-63/

Lochem een aparte vorm buitenkant van de boerderij maar heeft wel wat en naast bos :))
https://www.funda.nl/koop/lochem/huis-4 ... enseweg-4/

Groet Karin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 21:22

Toen wij ons huis bezochten liepen er twee katten rond. Ik vond het jammer dat we die er niet bij kregen, die waren leuk :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 21:26

Mijn kat loopt er wel, maar kan gewoon naar buiten en komt hooguit ff uit nieuwsgierigheid kijken.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 21:49

Esirene schreef:
Bij de NVM open huis dagen zijn het vaak de bewoners zelf die aanwezig zijn. Vond ik inderdaad ook erg ongemakkelijk, liever een (onafhankelijke) makelaar of iemand anders. Bij een van de bezichtigingen waren de ouders van de eigenaar er, die hadden een hond mee die meer de aandacht trok dan het huis :')
Erg ongemakkelijk

Dat is het hele idee achter die open huizendagen. Als je dat lastig vindt, moet je niet dan komen kijken maar gewoon een afspraak maken voor bezichtiging :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 22:01

rina schreef:
Relaxed schreef:
Ok, dat huis verkopen vind ik nu al helemaal niks.. Zit continu op mijn telefoon te loeren of ik geen oproepen of mails mis.. Moet mijn hele huis spik en span houden terwijl ik normaal echt een rommelkont ben.. En nu vraag ik me alleen maar of de makelaar al meer bezichtigingen heeft staan en wanneer ik dit dan hoor :')

*klaagmodus uit*

:+

Klaag met je mee :+ Hier net weer een bezichtiging gehad en voor volgende week staan er ook nog 2 in de planning. En omdat onze eigen makelaar op vakantie is heeft hij zijn Duitse collega de bezichtiging laten doen. Ehmm die had ook nog een aantal die wat zochten en hij wilde nu even kijken of hij voor vrijdag nog wat in kon plannen. Bezichtigen leuk, maar ook ik ben absoluut, ik herhaal absoluut GEEN huisvrouw, en de tent kan hier ook zalig op z'n kop staan ik stoor me er niet aan. En nu alles moet netjes, strak en schoon. Bas, Sebje en Sebastiaan (spin ;) ) vinden me al helemaal niet meer aardig. Normaal mogen ze gewoon in de hoekjes wonen van mij, en nu moet ik ze elke keer wegzuigen |(
Het enigste wat ze bij mij niet voor mekaar krijgen is dat ik weg ben als er een bezichtiging is :n Ik laat me niet wegjagen, en daarbij zit ik met mijn beestjes. Maar daar heeft mijn makelaar ook geen probleem mee.

Maar ook ik kan gewoon niet wachten tot het allemaal klaar is en we zelf wat kunnen gaan zoeken in Nederland.

Je moet wel opletten maar Miss weet je het ook wel, maar als die Duitse makelaar hem gaat verkopen moet hij ook een persentage hebben die jij moet betalen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 22:15

Als je het over kleine huisjes hebt kan het wel wat lastig zijn als er iemand rondloopt. Maar we hebben het hier over een lel van een boerderij waarbij de kijkers al zeker 1,5 uur nodig zijn om alles uberhaupt enigzins te bekijken.
En waar ze mij niet eens hoeven zien. Zo makkelijk zou je je kunnen verstoppen/ontlopen. Niet dat ik dat doe, is nl niet nodig.
Ik heb werk zat overdags, ook als er bezichtigingen zijn. Buiten blijf ik dan wel altijd even in de buurt. Wil de makelaar zelf ook graag. Zodra ze naar binnen gaan ga ik verder met mijn werk.

Diegene die dat een dealbreaker vinden, prima maar dan niet die van ons komen bezichtigen. Ik moet en wil gewoon mijn werk kunnen doen, en ga echt niet elke keer als er een bezichtiging is 1,5 tot 2 uur ergens anders heen. Dat ik vandaag erbij was, was alleen maar omdat deze makelaar het huis zelf nog niet eens gezien had, en omdat de kijker vorige week al zonder makelaar hier op het erf stonden en wij dus al kennis gemaakt hadden. Wat, we hebben zelfs vooraf, aangezien de kijkers bijna een uur voor de afspraaktijd al hier op het erf stonden, buiten zitten koffie drinken. Wachtend op de makelaar.
Het is wel een kwestie van instelling en wat je gaat bekijken he.

Alja schreef:
Je moet wel opletten maar Miss weet je het ook wel, maar als die Duitse makelaar hem gaat verkopen moet hij ook een persentage hebben die jij moet betalen.

Nope. KK is allemaal voor de koper. Is altijd zo in Dld (ons huis staat in Duitsland).
Daarbij hebben wij alleen een overeenkomst met de NL makelaar (ook hier KK allemaal voor de koper) niet met deze Duitse makelaar en werkt onze makelaar samen met deze Duitse makelaar. Hoe die 2 dat onderling geregeld hebben ??? en interesseert me ook niet. Is hun probleem niet de mijne.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 22:24

<3
Huis in Witteveen gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/witteveen/hui ... kanweg-24/

Op wandelafstand van een bos dat lijkt me echt heerlijk, zo te zien geen heel groot bos, maar nu woon ik nabij een park waar weer een weg naast ligt een waar het altijd druk is. Dat lichtblauwe vindt ik ook heel schattig.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 22:44

Rina stuur je een pb
We hebben ons huis met dezelfde makelaar verkocht en toen zat het toch echt anders als er mensen kwamen via de Duitse makelaar

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 22:50

moonsparkle schreef:
<3
Huis in Witteveen gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/witteveen/hui ... kanweg-24/

Op wandelafstand van een bos dat lijkt me echt heerlijk, zo te zien geen heel groot bos, maar nu woon ik nabij een park waar weer een weg naast ligt een waar het altijd druk is. Dat lichtblauwe vindt ik ook heel
schattig.

Volgens satelliet beelden, je eigen mini bos rondom je huis …
andere bos aan andere kant van grotere weg zo te zien
maar wel een leuk huisje met grond alleen minder vrij als dat ik dacht …

En in vorige post vergeten :o (had heel veel bij te lezen door omstandigheden)
gefeliciteerd met de nieuwe huizen en de anderen succes met de verkoop!

Groet Karin.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 00:26

Hanafubuki schreef:
Toen wij ons huis bezochten liepen er twee katten rond. Ik vond het jammer dat we die er niet bij kregen, die waren leuk :))

Toen mijn broer zijn huis ging bezichtigen struikelden ze bijna over een mega groot konijn (Vlaamse reus). Volgens de makelaar was dat Huppel het Huiskonijn en moesten ze zich daar vooral niet aan storen :))
Die liep gewoon los rond :') Ik had hem toch even in een ren gedaan ofzo, maar mijn broer stoorde zich er gelukkig niet aan. Beest liep ook steeds achter ze aan (leuk, visite! :):) )

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 07:42

Ik heb 3 katten en 3 kattenbakken maar ik ga deze echt niet weghalen voor een bezichtiging. Zal je net zien dat die beesten hun behoefte op de bank of trap doen :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 07:46

Gewoon zorgen dat ze schoon zijn en gaan toch?

Hondenkussens etc zou ik denk wel even uit de woonkamer halen Denk ik (zijn nogal groot)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 07:47

lucifertje schreef:
Ik heb 3 katten en 3 kattenbakken maar ik ga deze echt niet weghalen voor een bezichtiging. Zal je net zien dat die beesten hun behoefte op de bank of trap doen :')

Maar mijn katten waren dan ook niet thuis.
Dis ze kunnen het niet in huis doen }:0

Ik hoefde ze niet weg te halen hoor. Maar was als de dood dat ze zouden ontsnappen.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 08:16

Wij waren altijd op stap met de honden en ze hebben zelfs een keer een dag in de hondenopvang gezeten. Dat vinden ze niet leuk, maar ja.. ze moesten ook hun steentje bijdragen aan de verkoop en verhuizen naar een huis met grote tuin. Gelukkig was ons huis heel snel verkocht.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 08:18

Als ik de honden thuis laat, komt de makelaar niet Binnen :')

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 08:32

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 09:17

Toen we de eerste woning verkochten zorgden we dat we weg waren, katten buiten en de honden opgesloten in een paardenbox.

2e woning via Makelaarsland dus deed ik zelf de rondleidingen, honden wel weer even in een paardenbox niet iedereen is gediend van grote honden.

Heb zelf eens een bezichtiging gehad waarbij de eigenaren steeds een kamer verderop spookten. Vond het erg vervelend maar goed zal een huis er niet om laten lopen als het het juiste huis is.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 09:18

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 09:19

PeelSlowly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 09:49

Ik kom meesnuffelen in dit topic, erg leuk om al die huizen te bekijken.
Iets wat op Funda nog niet kan maar sommige makelaars wel op hun eigen site aanbieden is een Matterportrondleiding, hebben jullie dat al eens gezien? Dan kan je virtueel "rondlopen" in het huis dat je op het oog hebt (zelfs met zo'n VR-bril waar je je mobiel in kan klemmen) en er een poppenkastaanzicht van bekijken.

Zoals deze bijvoorbeeld: Woonboerderij in Randwijk.

Dat maakt het binnen gluren nog makkelijker, haha. Ik vind het een erg mooie woning trouwens met evt. mogelijkheid om een paard te houden (link).

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 09:57

Op funda heb je dat soms ook hoor!
Dan zie je ook direct dat de foto’s met groothoek lens genomen zijn. _O-

PeelSlowly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 10:45

Ja, 3D-foto's heb je wel op Funda maar volgens mij niet dat je echt rond kan lopen in alle kamers en ook kan uitzoomen zodat je een soort scan van het huis ziet, toch?
Geeft inderdaad vaak wel wat meer idee van hoe groot een kamer nou werkelijk is :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 10:51

Een zwembad lijkt me heerlijk maar volgens mij is dat gigantisch veel onderhoud? :=