[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Christina

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 01:27

Zooo gefeliciteerd allemaal!

Wij gaan dinsdag het koopcontract tekenen en het goede nieuws is dat we niet tot het einde van het jaar hoeven te wachten! We kunnen er in september al in :D (nu nog duimen dat het met de financiering goed komt.. we wachten al met smart op bericht van de adviseur, wij gaan hem maandagmiddag maar even bellen als ie zelf niks van zich laat horen (we hebben begin deze week contact gelegd)).

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 09:18

Ik denk dat wij echt mazzel hadden met onze adviseur, hij antwoordde continue binnen 2 minuten. :=

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 09:25

Ooh dus dan zijn wij helemaal niet ongeduldig als we maandag bellen. Op deze manier snap ik wel dat het wéken duurt om het rond te krijgen :')

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 09:28

Nee hoor Christina, helemaal niet. Wij horen op dit moment ook bijna dagelijks wat van onze adviseur.
Hij houd ons dan even op de hoogte van de stand van zaken e.d.
Helaas zijn we nu aan het wachten op een bedrijf wat een inkomensverklaring gaat maken. Daar vraagt onze mogelijke hypotheekverstrekker om dus die moeten we eerst hebben.
Kost weer 400 euro extra :\

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 09:45

Dan gaan wij er vanaf maandag wat meer druk achter zetten. :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 09:46

Mij kan het ook niet snel genoeg gaan nu. Wanneer de financiering geregeld is gaat de sleutel overdracht zo snel mogelijk plaats vinden. *D

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 10:07

Hier duurt de financiering ook echt al mega lang, maar dat ligt niet aan de adviseur. De banken hebben het mega druk en we moeten steeds aanvullende informatie opsturen.
Vrijdag loopt ons voorbehoud af, ik hoop echt dat we het dan rond hebben. We hebben namelijk al 2 weken uitstel gehad

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 12:12

Pff daar word je toch zenuwachtig van Liselot? Nu alle benodigde papieren wel verstuurd?

Wij kregen idd ook zo eens per week een berichtje wat we nog moesten inleveren. Inmiddels alles ingeleverd, en afgelopen donderdag definitief goedkeuring gehad/getekend. Over een kleine 3 weken krijgen we dus echt de sleutels. *\o/*
Dan een maand later is de overdracht van onze huidige woning.

djuulsie, dat lijkt me ook niks zo lang wachten. Wel heerlijk dat je maandag dan eindelijk de sleutel krijgt! Moet er nog veel gebeuren, of is het oververhuizen en er gaan wonen?

Murthul gefeliciteerd met de verkoop! Voor het bedrag (en de datum van overdracht) die jullie graag wilden?

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 12:36

@absque: er moet best nog wat gebeuren, maar we gaan toch meteen verhuizen en dan kijken we als we er zitten hoe we het willen hebben. Er is genoeg ruimte om tijdelijk boven te wonen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 12:37

Ja man, heb al 3 weken maagpijn van de stress en onzekerheid... nog een weekje, dan weten we het

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 13:10

Ik duim voor je Liselot!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 14:22

Liselot schreef:
Hier duurt de financiering ook echt al mega lang, maar dat ligt niet aan de adviseur. De banken hebben het mega druk en we moeten steeds aanvullende informatie opsturen.
Vrijdag loopt ons voorbehoud af, ik hoop echt dat we het dan rond hebben. We hebben namelijk al 2 weken uitstel gehad

Hadden wij ook... wij hadden nog 5 werkdagen en moesten toen ineens een bewijs van de beginschuld van onze al afgeloste studieschuld op gaan vragen bij duo. Nou iedereen kent duo natuurlijk, dat ging hem nooit worden. Gelukkig wist onze adviseur ze te overtuigen dat we dat nooit voor die tijd voor elkaar kregen en hebben we goedkeuring zonder die papieren. Net voor we de sleutel kregen (dikke week na het definitief akkoord) kregen we de papieren van duo binnen. Sterkte, maar hou er echt vertrouwen in. Het komt echt wel goed!!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 16:25

Tnx ladies!

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 16:39

Jeetje dat is wel ff spannend dan Liselot! Wat vervelend!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 16:53

Ik maak me ook echt druk om de financiering.... maar dat komt omdat er nog een melding bij het BKR staat. De bank heeft aangegeven toch te hypotheken maar ik bel maandag nog een x extra...
Ze hebben al toegezegd dat we er wat hun betreft geen problemen zijn dus ik hoop van harte dat ze hun woord houden ;)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 17:45

Opzich is een BKR registratie niet zo erg, als het inkomen maar hoog genoeg is om door de toetsing te komen met die afbetaling en daar zijn ze wel erg streng op. Voor een afbetaling van bijvoorbeeld 50 per maand wordt namelijk veel meer gerekend

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 18:00

Ik betaal helemaal niets meer af. Ik heb met mijn ex een eigen zaak gehad en die is failliet gegaan.
Ik heb 3 jaar sanering gehad, 10% meer afgelost dan begroot maar dan hou je nog 5 jaar een soort zwarte streep door je naam. Volgend jaar is dit sowieso weg uit het register maar onze bank kwam zelf (na ene gesprek met mijn ouders die bij dezelfde bank klant zijn) erop om te kijken wat er mogelijk is. De manager van de adviseur is akkoord en dus hebben we een soort fiat om eerder te hypotheken dan eigenlijk mogelijk is.
Op zich slim van de bank want dan hebben ze je in ieder geval als klant.
Ons inkomen is ruim voldoende en we hebben eigen geld om in de hypotheek te stoppen dus dat is het probleem allemaal niet. Maar die registratie is bij alle tussenpersonen en banken die niet zelf het geld uitdelen genoeg om gelijk de hakken in het zand te zetten.

In dat opzicht kan ik alleen maar hopen dat deze bank woord houdt anders zijn we gelijk klaar. De rest gaat uberhaupt geen moeite doen om zich erin te verdiepen en wil om dat zwart op wit te zetten ook nog eens dikke duiten. Dus maar hard duimen dat deze bank doet wat hij belooft.

Zonder hun toezegging vooraf hadden we al niet gaan kijken, laat staan gaan bieden natuurlijk. Maar ja, nu alles zo echt wordt maak ik me wel erg druk of ze hun (natuurlijk slechts mondelinge) woord nakomen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 18:35

Oei dat snap ik, wat spannend ook zeg!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 19:05

Jeetje Corinne! Dan is het helemaal spannend! Ik duim ook voor jou.

Hier ondertussen bijna alles ingepakt. Gek idee... dat we hier over 3 dagen niet meer wonen

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 20:15

Succes!! Wij duimen mee :)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 22:56

Thanks meiden!

@djuuls dat kan ik me voorstellen. Succes met verhuizen vast!

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 12:35

Het is maar goed dat wij vandaag zelf contact hebben gezocht met de adviseur... ze hadden het e-mailadres verkeerd genoteerd |o. Wel een beetje sneu dat ze eerst een paar keer wegdrukken, maar wel opnemen als je met een ander nummer belt 8)7
Vanavond gaan we ook nog naar een andere adviseur, maar die vinden wij stiekem te duur. Dus die is eigenlijk meer voor vergelijk O:)
En morgen het koopcontract tekenen :oo (uiteraard onder voorbehoud van financiering)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 12:38

wij zijn indertijd voor een duurdere optie gegaan qua adviseur puur omdat hij het meest kundig en behulpzaam overkwam
liever iets meer geld kwijt zijn aan iemand die zich inzet en weet waar hij het over heeft
dan goedkoper uit zijn bij een persoon waarbij je je met die lagere prijs, alsnog duur uit voelt

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 12:42

Jeetje Christina, wat slecht van ze zeg!

Sonja_vR schreef:
wij zijn indertijd voor een duurdere optie gegaan qua adviseur puur omdat hij het meest kundig en behulpzaam overkwam
liever iets meer geld kwijt zijn aan iemand die zich inzet en weet waar hij het over heeft
dan goedkoper uit zijn bij een persoon waarbij je je met die lagere prijs, alsnog duur uit voelt

Dat inderdaad ja, wij zijn eerst bij een andere adviseur geweest maar dat voelde niet goed.
Nu een adviseur waarbij we een heel goed gevoel hebben, die voor ons rent als het nodig is. Hij legt alles geduldig uit en we hebben er vertrouwen in dat hij ons zo goed mogelijk gaat helpen. Dat vonden wij belangrijker dan de kosten die er aan verbonden zouden zitten.

Ik ben wel benieuwd, wat betalen jullie aan je adviseur? Wij € 2500.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 12:46

wij ook zoiets, maar hij deed ook niet moeilijk over even wat extra uitzoeken etc , dus hebben hebben ook best wat aan hem gehad met allerlei randzaken
waarbij bijvoorbeeld een rabobank bij alleen al de vraag :"voorrekenen" al begon over handtekeningen en advieskosten , dat was echt een wereld van verschil (en ik ben zwaar allergisch voor dienstverleners die je het gevoel geven dat je een nummertje bent etc )