[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 11:20

Misschien wel, Misschien niet. Hij wil van het huis. We zouden nog tot 30.000 euro minder dan de vraagprijs kunnen ophogen maar dat willen we niet. Hij weet ook dat het een forse prijs is die hij vraagt. Hij heeft het immers 7 maanden geleden voor 100.00 euro minder gekocht.

Met die 30.000 euro minder dat kon hem al niks schelen dus nog eens tien met alle dingen die de aannemer gevonden heeft moet wel lukken denk ik. Zo niet moeten we verder zoeken, helaas.
Het huis is bijna niks waard alles moet vervangen worden.. en alleen voor de grond zoveel vragen is gewoon absurd.

Ik vind het echt de moeite waard om te proberen omdat we er wel iets moois van zouden kunnen maken.

Of ben ik weer aan het dromen en moet ik even met beide benen op de grond komen?

Blinnii

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 11:51

Proberen kan toch altijd? Zou je alleen niet te rijk rekenen, want dan kun je inderdaad bedrogen uitkomen :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:08

Ik denk dat je teveel vanuit de verkoper beredeneert. Hij wil van het huis af, het kon hem niks schelen dat.. Het moet wel lukken om A te krijgen want B..

Dé vraag die centraal staat: wat vinden jullie het huis waard? En waar ligt jullie grens?

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:14

Dat is duidelijk. Ik kan soms wel eens een beetje door vliegen in mijn berekeningen. Komt een beetje door de zenuwen en omdat je wilt dat het lukt.

Goed dat ik zo even weer van mijn wolk afkom ;) Heb mezelf nu even de waarde gesteld voor ons en wat de grens is zoals je zei. Denk dat we toch eerst nog eens met de verkoper in gesprek gaan.

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 13:01

Ik zou ook graag hier willen meepraten :)

Wij hebben afgelopen vrijdag, na een paar dagen bieden, een overeenkomst gesloten met de verkopers.
We zijn nu druk bezig met alles regelen en hebben deze week 2 gesprekken gehad met een financieel adviseur.

Volgende week vrijdag staat de afspraak bij de notaris om het voorlopig koopcontract te tekenen.

Spannend allemaal hoor en er komt ook een hoop geregel bij kijken.
Dit is ons eerste koophuis dus alles is nieuw voor ons.

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 13:25

Gefeliciteerd playboysches! *\o/*

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 14:26

Welkom Playboysches ! En gefeliciteerd :)

gaan jullie naar de notaris om het voorlopige koopovereenkomst te tekenen?

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 14:33

Bedankt!

Ja de notaris maakt ook het voorlopig koopcontract op.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 14:38

Ik ben gewoon dat de makelaar dat doet.
Wij konden niet eens naar de notaris daarvoor, of het had in China gemoeten, wij hebben het voorlopig koopcontract in Yangshuo getekend. :=

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 14:55

Hier ook gewoon bij de makelaar.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:11

Volgens mij kan een notaris het ook doen maar standaard is het zeker niet.

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:24

Ik wist niet beter dan dat de notaris dat doet, hier heeft iedereen om mij heen het via de notaris gedaan.

Maar het koopcontract moet toch sowieso bij de notaris getekend worden?

Net dit gevonden tijdens het googlen:

Opstellen koopakte

De koopakte wordt meestal opgesteld door de verkopende makelaar (in Amsterdam wordt deze door een notaris opgesteld).

Wij vallen dan denk ik onder Amsterdam.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 16:10

Uiteindelijk teken je wel bij een notaris, voor de overdracht .
Maar voorlopig koopcontract is over het algemeen bij de makelaar. Is meestal ook echt een standaard dingetje
Amsterdam heb ik verder geen idee van :+

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 16:27

Gefeliciteerd inderdaad playboysches! :)

Hier ook net te horen gekregen dat de verkoper akkoord is met ons bod! :D Voorlopige koopakte (of koopcontract? al die termen) gaat opgesteld worden door de verkopende makelaar. En dan daarna lijkt mij naar de notaris idd. Maar ik weet niet zo goed wat er nou precies moet gaan gebeuren en op welke volgorde :') Ik weet alleen dat ik z.s.m. die starterslening aan wil vragen omdat dat nog het meeste tijd kost. Hoe eerder we over kunnen hoe beter!

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 16:29

Super sperziemone! Gefeliciteerd! :D
Een dag later dan gedacht maar toch gelukt.

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 16:31

Ja idd! :D Wel een nare wending ineens en ben nog totaal niet opgelucht eigenlijk, maar ja :P Besef komt vanzelf wel, vooral als we zeker weten dat de hypotheek ook goed komt :)

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 16:33

Dat snap ik! Komt nog wel.. nog even doorbijten.

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 16:36

Jij ook gefeliciteerd Sperziemone!

Ik heb ook geen idee hoe lang alles duurt en in welke volgorde alles geregeld moet worden. Wij hebben een financieel adviseur ingeschakeld die dat allemaal voor ons gaat regelen. Het enige wat we dan zelf moeten doen is de notaris regelen en alle persoonlijke documenten opsturen naar de financieel adviseur.

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 18:53

Ja same here! :j We kregen net dus even kort via m'n schoonouders dat de financieel adviseur (is hun adviseur, dus loopt nog even via hun tot wij zelf klant worden) op een lager hypotheekbedrag kwam dan wat we door de Hypotheker hebben laten berekenen. Super vaag! Vanavond langs schoonouders en die mail/berekening eens doorspitten. Want als het klopt wat die adviseur zegt komen we precies die € 7.000 tekort die we nu extra moeten betalen door die andere bieders %)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:06

Hoe gaat het hier met iedereen :)

Bij ons is inmiddels de weet ik hoeveelste persoon door het dossier heen gelopen, maar een oplossing is er nog steeds niet :') het ligt nu bij de kantoordirecteur.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:23

Mijn god.... wie kan er nu nog iets aan doen Anouk?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:30

Geen idee, heb het al bij de rechtsbijstand aangemeld inmiddels. Moet nog even het dossier opbouwen en toesturen.

Het gaat me niet meer om het geld wat er staat , maar meer om de ellende waarmee ze ons op hebben gezadeld en waarvan ik vind dat ze wel eens wat meer meedenkender kunnen zijn. Zei hebben immers de fout gemaakt.

Nu ook weer als je dus bankspaardelen hebt die je vrij laat komen ter aflossing van een restschuld, moet je tot het afgewikkeld is je maandelijkse aflossing door blijven betalen om belasting technische redenen.

Dit hebben wij ook netjes gedaan, 2 maanden :') Bankspaardelen zijn inmiddels afgewikkeld en afgelost op het flexibele krediet wat er stond. Is er een van de twee maanden afgerekend en de maand April is verdwenen :+ Ik word er zo moe van, en heb oprecht met de mensen te doen die dit soort dingen niet kunnen overzien, je wordt gewoon genaa*d waar je bij staat.

De adviseur die vanuit de klachtenafdeling ons dossier na moest kijken kwam zojuist met een wel hele simpele oplossing waar het saldo vandaan komt, die ook niet juist is :') goede man ( in goede zin) gaat nu volgende week op vakantie dus heeft het dossier maar weer teruggelegd bij de kantoordirecteur... Tja en zo blijven we bezig.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 15:58

A_nouk schreef:
Zei hebben immers de fout gemaakt.
Oei :=

Wel erg vervelend dat ze er zo laks over doen. Het gaat immers niet om een bakje boter.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:39

Whoops, ellendige zei en zij :+ :')

Doe maar zij _O- zei ik hahah

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 14:09

Wat een ellende Anouk... Ben benieuwd of er nog een oplossing gaat komen, uberhaupt.

De bezichtigingen op de open huizendag hebben niets opgeleverd. Maar vandaag een bericht van de makelaar dat we morgen een bezichtiging hebben. De eerste bezichtiging (buiten de open huizendag om). Ben benieuwd, toch wel spannend. Maar ben wel blij dat we eindelijk een bezichtiging hebben :)

Gaat trouwens om een bezichtiging van ons huis, dus niet een bezichtiging van ons in een nieuw huis ;)