Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beatje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 19:42

Goed gevonden Sonja!.Als ik zo lees heb ik alleen een meldingsplicht, onze achterwand bestaat uit glas dus de opening bestaat al en ik hoef dan niks aan de gevel te veranderen.
Ik kan wel binnen de 40 M2 meter blijven qua aanbouw,dat lijkt me toch groot genoeg.Ik zat aan iets van 30M2 te denken.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 19:44

8nnemiek schreef:
beatje schreef:
Heeft er iemand ervaring met een stuk aan je huis bouwen? Ik zit te denken om een grote woonkeuken aan mijn huis te laten maken.Ik heb nu een gewone keuken aan de voorkant van het huis en zou een mooie woon keuken aan de achterkant van het huis willen.Ik ga eerst naar de gemeente om te vragen hoe en wat er mag, want voor bepaalde meters aanbouw hoef je geen bouwvergunning aan te vragen.Maar dan? Een architekt of zo iets of kan ik zelf een aannemer inschakelen geen idee.Ons huis hebben we zelf gebouwd, dus nog nooit iets laten doen.

Wij zijn momenteel bezig met een tuinkamer. Scheelt wel dat dit deel van het huis ooit al een aanbouw is geweest, dus wij hebben alles afgebroken en opnieuw erop gebouwd, en dat scheelt met vergunningen enzo..
We hebben alles zelf ontworpen. Ik wilde het te vierkant, dus ik heb een ontwerp gemaakt met een schuine hoek erin, met een mooie plek voor de houtkachel, en vriendlief is werktuigbouwkundige en heeft het hele skelet uitgetekend en alle berekeningen gedaan wat betreft gewicht ed.
Ik ben er iig ontzettend blij mee. Ik zit haast nooit meer in de woonkamer :+

[ [url=m/oNa2eL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit vind ik ook mooi zoiets staat er nu bij ons,maar het is niet warm genoeg ondanks de vloerverwarming.Bij Julie wel?

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 19:52

Wij hebben ook aangebouwd aan ons huis. De keuken met daaraan een bijkeuken. De aannemer heeft bij ons gebouwd.

Onze keuken:

Afbeelding

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:00

<3 wat een gezellige keuken Chiave

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:05

Kirstenn schreef:
<3 wat een gezellige keuken Chiave

Ja, hè? :) Echt thuiskomen in zo'n keuken! We gaan verhuizen, dus ik hoop m'n nieuwe keukentje hetzelfde in te kunnen richten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:08

Beatje, wat ik er zo snel even las heeft het nog een voordeel als je binnen de lijntjes van meldingsplicht kan blijven.
Zoals ik het begrijp in de vluggigheid moet bij vergunningsplichtige bouw idd een architect in de arm nemen.
Bij meldingsplicht is dat niet verplicht.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:09

beatje schreef:
8nnemiek schreef:
Wij zijn momenteel bezig met een tuinkamer. Scheelt wel dat dit deel van het huis ooit al een aanbouw is geweest, dus wij hebben alles afgebroken en opnieuw erop gebouwd, en dat scheelt met vergunningen enzo..
We hebben alles zelf ontworpen. Ik wilde het te vierkant, dus ik heb een ontwerp gemaakt met een schuine hoek erin, met een mooie plek voor de houtkachel, en vriendlief is werktuigbouwkundige en heeft het hele skelet uitgetekend en alle berekeningen gedaan wat betreft gewicht ed.
Ik ben er iig ontzettend blij mee. Ik zit haast nooit meer in de woonkamer :+

[ [url=m/oNa2eL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit vind ik ook mooi zoiets staat er nu bij ons,maar het is niet warm genoeg ondanks de vloerverwarming.Bij Julie wel?

Wij hebben er helemaal geen verwarming in, alleen de houtkachel. 's Nachts koelt het af naar zo'n 10 graden op het moment. Als het bewolkt en fris is buiten dan maak ik de kachel aan en die stookt het makkelijk op naar 18 tot 20 graden, en stookt ook meteen de woonkamer mee.
Als het zonnig is buiten dan hoef ik helemaal niet te stoken. Gisteren was het 27 graden binnen :Y)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:14

Prachtige keuken Chiave.
Ik zou hem met nog iets meer glas willen en een stuk glas in mijn dak voor nog meer licht.Bij ons word het eigenlijk een open woon keuken dus grenzend aan mijn woonkamer.

Zo had ik het ook gelezen Sonja.Ik hoop dat het in de praktijk ook zo is.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 11:29

Hele mooie keuken hierboven! :D

Ik ben ook naar iets onmogelijks opzoek hoor, deze prachtige Franse Tekentafel gebaseerd op een model uit de jaren 20 vind ik dus zo gaaf! Maar hij word gemaakt door een Amerikaans bedrijf dat dus niet verscheept naar NL. ;(

Nu dus opzoek naar een soort gelijk model:
Afbeelding

Al is zo iets:
Afbeelding

Of zo iets:
Afbeelding

Ook al wel heel gaaf. Dus mijn vraag, als iemand zo'n mooie oude tekentafel tegen komt ergens in een kringloopwinkel o.i.d. let me know! Hou zelf MP al in de gaten, maar als iemand tegen een pareltje aanloopt zou ik dat heel graag horen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 11:37

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 11:46

Nee die vind ik een beetje 'lomp' overkomen. Niet echt zoals de meesten hem nog kennen als een authentieke tekentafel zoals architecten hem altijd hadden, of je op de oude HTS zag. ;)

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 11:50

Chiave schreef:
Wij hebben ook aangebouwd aan ons huis. De keuken met daaraan een bijkeuken. De aannemer heeft bij ons gebouwd.

Onze keuken:

[ [url=m/baCqzu.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 <3 <3

Wat mooi! Lijkt me heerlijk thuiskomen! :j En die tekentafel, wat is die mooi! Leuk ideetje trouwens. Misschien...

Ik ga dit topic ook volgen, mijn vriend en ik gaan hoogstwaarschijnlijk zelf een woonboerderij bouwen, dus dat betekent ook opnieuw inrichten :D Wel met een budget, omdat mijn vriend nu de hoofdverdiener is en ik nog studeer. Wij neigen beide meer naar een Scandinavische stijl met veel hout elementen. Zo komt er in ons nieuwe huis van die houten pilaren. Ook onze nieuwe keuken hebben we al deels ontworpen en wordt er eentje met een gigantisch keukeneiland met warme en donkere tinten. <3 Verder proberen we de rest gewoon licht te houden omdat het anders wel heel donker wordt. Dus, landelijk, warm en Scandinavische. Super gaaf :D

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:53

Kentaro held! Komt heel erg in de buurt! Maar nog niet echt het; "JA dat is hem!"
Heb de linkjes wel opgeslagen voor als ik niks anders tegen kom. :j

Marijee welkom! :D
Hihi ik ben bevooroordeeld wat tekentafels betreft, heb er altijd al een zwak voor gehad. Vind het ook zo gaaf staan, gewoon als eyecatcher EN bureau te gebruiken in de woonkamer of juist op de studeerkamer o.i.d.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:11

:o :D Zag er nog een die veel op de door jou gevraagde leek, maar dat was via een veiling en was een bericht uit 2014 -O-
Kon er niet achter komen of zoiets vaker aan de orde kwam (dit was er een bij een architectenbureau vandaan)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 22:11

Super mooie dingen komen er voorbij!!

Mijn studio wordt steeds meer wat ik wil... Over kleine dingen nog niet happy

Zit te denken om vitrage tussen bed en bank te doen.. Om iets meer afscheiding te creëeren

Afbeelding

Ook ben ik niet happy over make up hoek. Wil graag mooie spiegel met verlichting. Liefst kunnen zitten.. Maarja moet ook ruimte voor make up hebben..
Staat nu op hoek van keuken

Afbeelding

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 22:37

linn1502 schreef:
benangelique schreef:

lees even mee want wij gaan in het voorjaar de hele woonkamer verbouwen.

Maar wat is de meest ideale volgorde dan?

Wij krijgen namelijk een nieuwe keuken, nieuwe vloer+ vloerverwarming en er moet een soort half muurtje komen bij de keuken. haha eigenlijk alles dus

eerst breken, dan bouwen, dan plaatsen.
dus idealiter eerst de vloer, dan het muurtje en daarna de keuken. ik zou echter eerst het muurtje bouwen en daarna de vloer plaatsen, anders staat het muurtje op de vloer en dat ziet er heel raar uit.

misschien een 'minder slimme' vraag, waarom zet je je keuken op de vloer en niet gewoon op het beton??

dat je zegt maar eerst vloerverwarming doet, muurtje, vloer, keuken?[/quote]

Dat is wat ik bedoel. Muurtje op het kale beton zoals alle andere muren en dan weer opbouwen

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 22:39

Dank voor de complimentjes over de keuken, moest het toch even zeggen. ;). Mochten jullie 'm willen hebben, het huis staat te koop, haha! Met drie paardenboxen en een eigen weiland.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:14

@gianti: is een open room-divider in de vorm van een kast iets?
Doordat het open is, zorg je ervoor dat de kamer niet kleiner maar groter wordt.

Afbeelding

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:18

Ook aan staan denken! Maar aangezien ik maar 1 raam heb ben ik bang teveel licht tegen te houden. Vitrage kan open en dicht

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:45

Chiave schreef:
Dank voor de complimentjes over de keuken, moest het toch even zeggen. ;). Mochten jullie 'm willen hebben, het huis staat te koop, haha! Met drie paardenboxen en een eigen weiland.

En waar staat jouw huisje dan ?
Nu maak je mij wel nieuwsgierig .... :)
Mag ook pb.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 08:20

oooh wat een gezellige keuken! erg leuk!

Jongens...over keukens gesproken...die van ons wordt vandaag geleverd (en morgen gemonteerd) ik zal foto's maken. (hoop ik ook een gezellige woonkeuken te krijgen Chiave!)

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 08:22

Oh ja, Gianti. Ik zou indd ook iets van een afscheiding tussen zit- en slaapgedeelte doen. Bij de Ikea heb je van die stoffen panelen die je kunt ophangen en wegschuiven...lijkt mij persoonlijk mooier en handiger dan lamellen.
Als make-up plekje zou ik een eenvoudig tafeltje met stoel neerzetten (kan klein) maar ik weet niet of je daar plek voor hebt? Anders iets aan de muur hangen waar je make-up in kan en een spiegel erboven? (kruk erbij en klaar)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 09:03

Jotoma schreef:
@gianti: is een open room-divider in de vorm van een kast iets?
Doordat het open is, zorg je ervoor dat de kamer niet kleiner maar groter wordt.

[ [url=m/PTPy9l.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar doordat 't een wat breder model is lijkt 'ie weer veel ruimte in te nemen. Als je met smallere materialen werkt is het optisch groter.

Hoeveel m2 heb je gianti?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 10:20