Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:beatje schreef:Heeft er iemand ervaring met een stuk aan je huis bouwen? Ik zit te denken om een grote woonkeuken aan mijn huis te laten maken.Ik heb nu een gewone keuken aan de voorkant van het huis en zou een mooie woon keuken aan de achterkant van het huis willen.Ik ga eerst naar de gemeente om te vragen hoe en wat er mag, want voor bepaalde meters aanbouw hoef je geen bouwvergunning aan te vragen.Maar dan? Een architekt of zo iets of kan ik zelf een aannemer inschakelen geen idee.Ons huis hebben we zelf gebouwd, dus nog nooit iets laten doen.
Wij zijn momenteel bezig met een tuinkamer. Scheelt wel dat dit deel van het huis ooit al een aanbouw is geweest, dus wij hebben alles afgebroken en opnieuw erop gebouwd, en dat scheelt met vergunningen enzo..
We hebben alles zelf ontworpen. Ik wilde het te vierkant, dus ik heb een ontwerp gemaakt met een schuine hoek erin, met een mooie plek voor de houtkachel, en vriendlief is werktuigbouwkundige en heeft het hele skelet uitgetekend en alle berekeningen gedaan wat betreft gewicht ed.
Ik ben er iig ontzettend blij mee. Ik zit haast nooit meer in de woonkamer![]()
[ [url=m/oNa2eL.jpg]Afbeelding[/url] ]
beatje schreef:8nnemiek schreef:Wij zijn momenteel bezig met een tuinkamer. Scheelt wel dat dit deel van het huis ooit al een aanbouw is geweest, dus wij hebben alles afgebroken en opnieuw erop gebouwd, en dat scheelt met vergunningen enzo..
We hebben alles zelf ontworpen. Ik wilde het te vierkant, dus ik heb een ontwerp gemaakt met een schuine hoek erin, met een mooie plek voor de houtkachel, en vriendlief is werktuigbouwkundige en heeft het hele skelet uitgetekend en alle berekeningen gedaan wat betreft gewicht ed.
Ik ben er iig ontzettend blij mee. Ik zit haast nooit meer in de woonkamer![]()
[ [url=m/oNa2eL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit vind ik ook mooi zoiets staat er nu bij ons,maar het is niet warm genoeg ondanks de vloerverwarming.Bij Julie wel?
Chiave schreef:Wij hebben ook aangebouwd aan ons huis. De keuken met daaraan een bijkeuken. De aannemer heeft bij ons gebouwd.
Onze keuken:
[ [url=m/baCqzu.jpg]Afbeelding[/url] ]
linn1502 schreef:benangelique schreef:
lees even mee want wij gaan in het voorjaar de hele woonkamer verbouwen.
Maar wat is de meest ideale volgorde dan?
Wij krijgen namelijk een nieuwe keuken, nieuwe vloer+ vloerverwarming en er moet een soort half muurtje komen bij de keuken. haha eigenlijk alles dus
eerst breken, dan bouwen, dan plaatsen.
dus idealiter eerst de vloer, dan het muurtje en daarna de keuken. ik zou echter eerst het muurtje bouwen en daarna de vloer plaatsen, anders staat het muurtje op de vloer en dat ziet er heel raar uit.
Jotoma schreef:@gianti: is een open room-divider in de vorm van een kast iets?
Doordat het open is, zorg je ervoor dat de kamer niet kleiner maar groter wordt.
[ [url=m/PTPy9l.jpg]Afbeelding[/url] ]