We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 12:01

Ook geen toko ergens in een grotere stad?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 12:30

Vast wel maar daar kom ik nooit :')
Ik heb het inderdaad wel op de planning staan voor als ik ooit eens in de grote stad kom.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 12:35

JudithO schreef:
Vast wel maar daar kom ik nooit :')
Ik heb het inderdaad wel op de planning staan voor als ik ooit eens in de grote stad kom.

Anders zijn het alsnog dure kruiden!

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 12:44

Ik bestel wel eens kruiden bij de kruidenbaron
Prima service

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 17:07

Ik haal ook veel kruiden bij de toko. En nooit mengsels, mix altijd zelf.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-23 16:05

Zo pfffff gisteren overdracht van mijn appartement gehad bij notaris, dus het is nu echt officieel verkocht. Wat een werk zeg (alles leeghalen, spullen zoonlief apart, dat van mij apart, gedeelte in opslag, gedeelte bij vriend, gedeelte naar stort.... etc etc.) vond het heel intensief allemaal.
Nu vrijdag oplevering appartement voor zoonlief. Maar dat is meer 'bouwen' en niet afbreken. Merk dat ik dit stuk echt heftig vond. Vooral ook door al die herinneringen die weer voorbij komen (van vorige relatie mn dan).
Dus gisteravond was ik echt kei kapot, vandaag nog gevoel alsof er een trein over me heen is gereden.

Maar wel de eerste spulletjes op marktplaats etc
Ook heel veel weggegooid en naar de kringloop als ik dacht ik kan het niet verkopen / dat kost dan weer heel veel moeite en gedoe maar het is ook zonde om weg te gooien.

En gisteren gezellig de Kerstboom opgezet <|-

Voor wat betreft sparen en besparen: de overdracht van het appartement was bij de allergoedkoopste notaris in de regio en ja, dat scheelt toch ook best wel weer :)

Maarrrr donderdag nog langs tandarts voor 2 kronen.... alles is nu uitgeboord etc plus met noodvulling (echt zo waardeloos, een kies rechtsonder een linksonder....), dus kan nu slecht eten en volgende week komen de kronen erop. Gelukkig met tandarts af kunnen spreken dat rekening 50/50 over dit jaar en volgend jaar wordt verstuurd ivm tandartsverzekering. Kosten alles bij elkaar... 1500 Euries.... -O- ^)

Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 21:48

Hoe gaat het bij iedereen qua financiën?
Hier even een domper... net 40euro verloren in de supermarkt.
Zo'n gevalletje 'eigenlijk moet ik het beter wegstoppen maar ach ik heb haast dus gaat vast goed'.
Navraag bij de klantenservice leverde niks op..
Dag boodschappen geld voor deze week :(

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 21:50

Oeff dat is zuur Vetra. Hopelijk wordt het alsnog gevonden. Al zal de kans wel klein zijn en is waarschijnlijk vooral iemand anders er ‘blij’ mee.

Hier gaat het wel goed. Dit is mijn eerste maand volledig met potjes werken. Dat lijkt tot nu toe wel prima te werken. Nog beetje bijschaven om sommige plekken. Merk vooral dat ik er kritischer van word betreft wat ik wel en niet koop, nooit verkeerd!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 21:51

Hé balen zeg.

Volgende maand doe ik weer potjes.
Deze maand trek ik in mijn huis, dus het is om de haverklap naar de action/brico/kluswinkel…
En dinsdag komen ze de keuken plaatsen, dus kijk er wel naar uit om de koelkast te mogen vullen.
Laatst bijgewerkt door webster543 op 10-12-23 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 21:51

Oooooo... dat is echt enorm balen! Dan zijn het ineens hele dure boodschappen deze week...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 21:59

Dat is balen, vetra.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 22:06

Hier gaat deze maand eigenlijk heel goed! Heb al een paar keer een extraatje naar de spaar kunnen doen.

En tis maar een korte maand, 21 december mijn loon +13e maand. Alleen is januari dan wel weer 5 weken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 22:36

Balen, Vetra -O-

Hier gaat het sparen lekker. Heel weinig uitgaven gehad, op wat dierenvoer na.
Paard was wel even duur; die krijgt zijn hooi helaas helemaal niet meer weg sinds dit jaar, dus overgestapt op Hartog grasmix. Vorige week heb ik een volle pallet gehaald, 650 kilo, voor 500 euro (en dat was met korting ook nog) :=
Maar ach, ik heb uitgerekend dat ik daar een heel jaar mee uit kom.

Verder een mazzeltje vandaag; een klant van me wilde een cadeautje geven, dus ik mocht een kledingstuk uitzoeken in haar winkel, en ging met een mooie spijkerbroek én een truitje de deur uit <3 Super lief

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 22:47

Vetra wat balen!

Ik heb vrijdag de hond laten steriliseren dus mij even niet bellen over financiële zaken... :')

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 22:50

Oh, dat is balen Vetra. Dure week zo.

Ik was in september-oktober even heel blij met mijn spaargeld.
Eind september ging mijn werkgever failliet. Ik heb bijna een maand moeten overbruggen met spaargeld. Gelukkig kon dat.
Ik had heel snel weer werk gevonden, ben geen dag werkloos geweest, en op gegeven moment gaat ook de UWV molen draaien. Maar het was wel even spannend.

Vlak voor de kerst wordt mijn nieuwe huis opgeleverd. Dan mag ik gaan shoppen voor renovlies, behang, saus, vloeren. En de keuken moet besteld worden.
Dan gaat het weer met bakken eruit.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 22:54

Hopelijk is je hond snel opgeknapt, Annash. Dat zijn ook altijd pittige rekeningen ja.

Al vond ik die van mijn hond begin dit jaar nog meevallen; dat was verwijderen van twee complete melklijsten (ivm kleine tumor), sterilisatie, medicatie en nacontrole/hechtingen verwijderen voor 800 euro in totaal.

Roodvos, wat fijn dat je snel weer werk had!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-23 23:51

Jeetje wat een schrik Roodvos, lijkt me echt bijzonder stressvol!

Ja sterilisaties dat kan wat kosten ja....

Balen zeg van je geld zo kwijtraken met de boodschappen doen. Ik had een keer dat ik mijn portemonnee naast mijn boodschappentas heb gestoken ... bij de scan kassa :o? wonder boven wonder toen ik een uurtje later erachter kwam en weer terug liep, was hij afgegeven bij de kassa! En dat centrum Rotterdam +:)+ soms hou ik toch erg van m'n stad :+

Heb momenteel veel uitgaven ivm die verhuizingen en klusdingen maar kan steeds goed scoren in de aanbiedingen bij Gamma en Hornbach. Dus het kost best veel bij elkaar maar het had nog veel erger kunnen zijn :))

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 09:02

Roodvos schreef:

Eind september ging mijn werkgever failliet. Ik heb bijna een maand moeten overbruggen met spaargeld. Gelukkig kon dat.
Ik had heel snel weer werk gevonden, ben geen dag werkloos geweest, en op gegeven moment gaat ook de UWV molen draaien. Maar het was wel even spannend.

Vlak voor de kerst wordt mijn nieuwe huis opgeleverd. Dan mag ik gaan shoppen voor renovlies, behang, saus, vloeren. En de keuken moet besteld worden.

Hier ook net een huis gekocht en druk aan het klussen. Wij hebben renovlies en lijm online besteld bij verfonlinexl, scheelde heel veel geld. En de vloer wilden we laminaat, zelf wonen we op texel maar zijn ervoor naar Leeuwarden gereden en bij laminaatpark besteld. Dat scheelde ook heel veel met anderen die ik online vond.

En wat betreft gamma, als je bij de ING zit spaar je punten in de bankieren app. Daarmee kun je gamma cadeaubonnen van 100 euro kopen voor 85 euro. Is toch weer 15%korting op je aankopen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 09:47

O Roodvos, wat lijkt me dat stressvol. Dan ben ik ook blij met een potje.

Hier juist een dure maand. Dierenartsrekening te betalen en natuurlijk de cruise naar de Caribbean geboekt. Verder nog wat BF-aankopen gedaan en kattenvoer besteld. En ik moet ivm de vakantie ook nog 2 voerautomaten voor de katten. Dus helaas ben ik weer aan het terugboeken gegaan en zie het spaarsaldo slinken :=

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 09:58

Jeetje Roodvos…wat een spannende periode met werk-geen werk-weer werk en verhuizen!! Sterkte en succes!!

Ik vraag me af of ik nog btw kan terugkrijgen van mijn zonnepanelen. Nieuwbouw appartement en die panelen kon ik er op een gegeven moment via de bouwer bijbestellen. Zou toch weer 21% schelen!

Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 12:09

Gelukkig dat het is goedgekomen Roodvos!

Ik ga de uitdaging aan het gemiste weekgeld op te vangen met de rest van de maand :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 20:37

Vandaag getankt, was 82 euro kwijt…. Pfffff niet normaal.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 20:54

Wat een prijzen! Ik dacht dat de benzineprijzen zo hard aan het zakken waren?
Blij dat ik niet meer hoef te tanken :=

Ik was deze week thuis eens naar het stroomverbruik en de zonnepanelen opbrengst aan het kijken, en we komen dit jaar weer redelijk op 0 uit *\o/* Daar was ik wel heel blij mee.
Bijna 3900kWh verbruikt, en de panelen hebben 4050kWh opgebracht tot nu toe. En dat is inclusief zo'n 10x de auto volladen, dus ook nog 2500 gratis kilometers :D Super fijn!

Eigenlijk zou ik graag nog een airco in de woonkamer plaatsen, dat scheelt weer een hoop energie, dan hebben we weer iets meer over voor de auto :D

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 20:57

Roodvos schreef:

Had je geen recht op de faillissementen uitkering?
Al moet je dan ook 4 tot 6 weken op je geld wachten.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 20:59

8nnemiek schreef:
Wat een prijzen! Ik dacht dat de benzineprijzen zo hard aan het zakken waren?
Blij dat ik niet meer hoef te tanken :=

Ik was deze week thuis eens naar het stroomverbruik en de zonnepanelen opbrengst aan het kijken, en we komen dit jaar weer redelijk op 0 uit *\o/* Daar was ik wel heel blij mee.
Bijna 3900kWh verbruikt, en de panelen hebben 4050kWh opgebracht tot nu toe. En dat is inclusief zo'n 10x de auto volladen, dus ook nog 2500 gratis kilometers :D Super fijn!

Eigenlijk zou ik graag nog een airco in de woonkamer plaatsen, dat scheelt weer een hoop energie, dan hebben we weer iets meer over voor de auto :D

Ik heb een nieuwe staan, kan ook verwarmen. Echter kunnen mijn longen geen enkele airco aan. Mocht je interesse hebben