Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 14:11

Afbeelding

Wat een prijsstijgingen!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 14:16

Twee enorme uitschieters omhoog. Eneco en oxxio ook vattenfall best hoog en dan vandebron bijna 1,50 per m3 minder. Bizar gewoon.
Met die bedragen van 4 euro per kuub verbruik dan kost een maand je bijna zonder enig fatsoenlijk verbruik gewoon 120 euro. Met iets meer dan een waakvlam zowat.

Daar komen nog btw accijns, vaste lasten, transport overheen %)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 14:17

ashley1 schreef:
[ [url=m/4IC6k3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een prijsstijgingen!

Gaat dit over een kuub gas? 5x over de kop!

Niet te doen dit, ik vrees echt voor mensen in mijn omgeving die dit niet kunnen betalen straks.

Roosje01

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 14:21

Pff gelukkig ben ik sinds paar dagen over op energie direct nog een van de goedkoopste zo te zien. Maar is gewoon niet normaal meer dit.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 14:21

karuna schreef:
Twee enorme uitschieters omhoog. Eneco en oxxio ook vattenfall best hoog en dan vandebron bijna 1,50 per m3 minder. Bizar gewoon.
Met die bedragen van 4 euro per kuub verbruik dan kost een maand je bijna zonder enig fatsoenlijk verbruik gewoon 120 euro. Met iets meer dan een waakvlam zowat.

Daar komen nog btw accijns, vaste lasten, transport overheen %)

Ik zit bij Vattenfall, is toch om te janken dit... godzijdank zonnepanelen (meer dan we nodig hebben maar er was toch ruimte en met het oog op ooit een elektrische auto dat overschot aan panelen maar laten leggen), maar toch!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 14:22

MarliesV schreef:
ashley1 schreef:

Wat een prijsstijgingen!

Gaat dit over een kuub gas? 5x over de kop!

ik denk het wel, heb het even nagevraagd maar nog geen antwoord.

Niet te doen dit, ik vrees echt voor mensen in mijn omgeving die dit niet kunnen betalen straks.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 14:23

En toch snap ik het niet helemaal... als ik inlog bij Budget energie en mijn tarieven opzoek, dan staat daar toch echt met alles erbij, onder de streep 1,66 euro per kuub gas. Vast contract met een looptijd van een jaar, afgesloten op 5 februari dit jaar. En toen dachten we: moeten we dat nou wel doen, vast, want de prijs is niet echt gunstig :=

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 14:26

Ja dat zijn gasprijzen in die tabel
In mijn vattenfall app kan je zien wat het daadwerkelijk kost onderaan de streep
Ik sta nu zelf voor de maand augustus op 3 kubieke meter gas, kosten 23 euro. Dus 7 en een halve euro per kuub. In juli was dit 6,75 euro per kuub. De app geeft alleen hele kuubs aan, niets achter de komma, dus het is waarschijnlijks afgerond.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 14:46

MyWishMax schreef:
Petpa schreef:
Ik krijg net bericht van Vattenfall inzake de prijsstijgingen per 1 oktober.

1 m2 gas kost nu 1,47 euro.

Per 1 oktober wordt dit 2,02 euro per 1 m2.

Da's "gewoon" een prijsstijging van 38,19%.

De kachel gaat hier overdag op max 17 graden...

Heb jij variabel contract? Ik heb niks gehad van ze, maar officieel zouden ze alleen 1 januari en 1 juli wijzigen. Dit jaar alleen 1 april ook maar daar kreeg ik 31 maar bericht over...

Ja, ik heb een variabel contract

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 14:48

Vattenfall doet op 1 januari, 1 april, 1 juli en 1 oktober wijzigingen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 15:00

Greenchoice in elk geval voor mij geeft aan dat mijn variabel contract prijs vast ligt tot 1 jan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 15:01

Spenk schreef:

Dat mocht dus nooit bij variabele contracten maar helaas is dat nu wel toegestaan. -O-

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 15:31

Wat je al helemaal niet moet willen, is dat er straks nog meer leveranciers gaan omvallen.
Krijgen de echt grote spelers nog meer een monopolie positie, en juist die zijn de partijen die nu al over de 4 euro voor een kuub gas durven vragen.

Wat ik trouwens opvallend vind, Greenchoice aan het begin van de tabel de duurste, nu een van de goedkoopste.
En een die echt groene stroom uit Nederland heeft. Geen greenwashing bij.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 16:28

Spenk schreef:

In mijn contract staat 1 januari en 1 juli. 1 april was een extra wijziging en geen standaard. Hier dus ook geen bericht gehad over 1 oktober. Als dat net als vorige keer is krijg ik dat 30 september pas. April was allang in het nieuws geweest, maar klanten hadden geen bericht gehad.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 30-08-22 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 16:30

MyWishMax schreef:
Spenk schreef:

In mijn contract staat 1 januari en 1 juli. 1 april was een extra wijziging en geen standaard

Dat is er volgensmij sinds kort af :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 16:31

Toch raar om te doen zonder klanten op de hoogte te stellen. Net als die verhoging in april, was in het nieuws geweest dat het uitzondering was vanwege hoge kosten. Maar ik als klant had nog niks gehoord, dat duurde nog weken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 16:32

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 16:35

Ja, maar die hele wijziging dat de tarieven vaker gewijzigd gaan worden heb ik niet gehoord, geen bericht over gehad. Dat vind ik belachelijk. Ik kijk niet elke keer op hun site, ik lees de mails en kijk in eigen omgeving. Dat zou toch genoeg moeten zijn, ze kunnen overal over mailen maar zulke belangrijke dingen niet.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:00

Hier is trouwens de slimme meter kapot.... zowel stroom als gasmeter zijn niet meer "slim" maar alleen nog analoog te gebruiken.

Enexis al 3x gebeld en ze zeggen doodleuk "we weten het, wachttijd voor een monteur is ongeveer 1 jaar"

Leuk hoor, een jaar lang zonder slimme meter, zeker in de huidige situatie.

Als het schermpje kapot zou zijn, zou de meter stel op sprong vervangen worden. Maar de slimme functie vinden ze véél minder belangrijk, terwijl niemand meer handmatig de standen gaat noteren, dus een kapot schermpje zou minder impact hebben dan een kapotte module die de gegevens doorstuurt.

Ik ben hier absoluut niet blij mee!

Als het in oktober nog steeds niet is opgelost, wat waarschijnlijk niet gebeurd is, dan zit ik eraan te denken een losse p1 poort wifi dongel te kopen, want ik wil in de wintermaanden echt wel kunnen zien wat ik verbruik.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:09

Ik controleer ze ook nog handmatig hoor :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:19

MyWishMax schreef:
Ja, maar die hele wijziging dat de tarieven vaker gewijzigd gaan worden heb ik niet gehoord, geen bericht over gehad. Dat vind ik belachelijk. Ik kijk niet elke keer op hun site, ik lees de mails en kijk in eigen omgeving. Dat zou toch genoeg moeten zijn, ze kunnen overal over mailen maar zulke belangrijke dingen niet.

Niet in je spam? Wij hebben hem wel gehad.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:20

MyWishMax schreef:
Ik controleer ze ook nog handmatig hoor :=

Ik altijd via de app van mijn energieleverancier. Precies inzicht in je verbruik per uur/dag/ week/ maand/ jaar in één handig overzicht met de daarbijbehorende kosten van het verbruik erbij. Zo kan ik makkelijk zien of mijn termijnbedrag nog klopt en of ik nog iets terug krijg aan het einde van de periode.

Nu doet de meter zelfs niet meer naar de energieleverancier sturen, zal dus einde van de periode handmatig de standen door moeten geven. Gewoon niet tof dat ze je maanden tot meer dan een jaar op een monteur laten wachten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:21

Spenk schreef:
MyWishMax schreef:

Niet in je spam? Wij hebben hem wel gehad.

Nee, helemaal nergens. Ik controleer spam minimaal 1 keer per week en zat het niet tussen en in de hele inbox ook niet?

Ga ze zelf wel eens mailen

Mvdende, ik heb ook een app maar controleer zelf altijd ook nog. Altijd gedaan ook.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 18:37

MyWishMax schreef:

Niet in je spam? Wij hebben hem wel gehad.[/quote]

Nee, helemaal nergens. Ik controleer spam minimaal 1 keer per week en zat het niet tussen en in de hele inbox ook niet?

Ga ze zelf wel eens mailen

Mvdende, ik heb ook een app maar controleer zelf altijd ook nog. Altijd gedaan ook.[/quote]

Bij mij staat het ook als ik inlog bij Vattenvall en dan rechtsboven klik op "correspondentie"

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 18:50

ashley1 schreef:

Wat een prijsstijgingen!

Ik zit bij Oxxio en heb sinds dit jaar variabele tarieven omdat ze niet meer aan vaste tarieven doen. In juli is het idd weer verhoogd, maar ik betaal maar de helft van het bedrag in dit schema, hoor? Ik weet niet waar ze de cijfers van dit schema vandaan hebben, maar ikbetaal echt geen €4,oo per kuub. Dat kan ik gewoon in mijn app zien en in de mail die ik kreeg.

Zelfs als ik gas en stroom bij elkaar optel kom ik niet op dit bedrag uit. Volgens mij klopt de tabel niet.