Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mavantos schreef:idinn schreef:Twee weken.. dan kan je het voorbehoud er net zo goed niet in opnemen
Met een goede hypotheekadviseur en een eenvoudige casus is de hypotheek zo geregeld. Wij hadden alles al klaar staan voordat we het gegund kregen en hadden daarna met twee weken al getekend voor de hypotheek. Volgens mij was het na een ruime week al zo goed als rond.
Ladyson schreef:stitchlover schreef:Gefeliciteerd Horsii!
Wij gaan vandaag bij een mooi huis op een mooie plek buiten ons zoekgebied kijken. Ben benieuwd!
Onze aankoopmakelaar gaf ook aan dat het lijkt alsof de markt wat verandert vanwege de situatie in Oekraïne en de hogere energie en leefkosten. Meer mensen die dit merken? Hij gaf aan minder overbod en minder aanvragen tot bezichtigingen te merken bij zijn woningen.
Het aantal geslaagden afgelopen week in dit topic is in ieder geval opvallend groot!
Gefeliciteerd horsii!
Hoe lang zat bij jullie (niet alleen horsii) tussen acceptatie bod en ontvangst voorlopige akte? Ik vind zowel onze aankoop als verkopende makelaar tamelijk traag.
opisop_shop schreef:Wij hebben de bezichtigingen erop zitten. Er zijn ongeveer 40 geweest, dus voldoende animo en veel enthousiaste reacties. Blij om weer gewoon in ons huis te kunnen leven, wat een gedoe!
Bieden kan tot maandag 12:00 dus nu is het afwachten
Nog mensen met bezichtigingen komende week?
Menino schreef:mavantos schreef:
Met een goede hypotheekadviseur en een eenvoudige casus is de hypotheek zo geregeld. Wij hadden alles al klaar staan voordat we het gegund kregen en hadden daarna met twee weken al getekend voor de hypotheek. Volgens mij was het na een ruime week al zo goed als rond.
Ja probleem is denk ik als er hobbels op de weg zijn toch? Waar tevens de hele voorbehoud voor is.
Mobiele telefoontje waardoor je toch een BKR-registratie hebt of een bankafschrift waar net iets verdachts opstaat.
Wij hadden alles al klaar liggen en naar adviseur gestuurd, en eenvoudig, gewoon allebei in loondienst. Maar die adviseerde ons toch echt 5 weken " just in case " .... Gelukkig geen probleem voor de verkoper.
Brainless schreef:Fitzroy schreef:Het enige wat ik me nog afvraag is van wie die 2 ligbedden zijn naast de heg. Daar zou ik niet heel blij van worden, als mensen dat stuk zomaar gebruiken naast je.
Volgens het kadaster is dat stukje openbare grond; dus ja iedereen mag daar gebruik van maken.
Talishe schreef:Volgens mij is 6 weken inderdaad standaard voor voorbehoud, maar als je bijvoorbeeld de overdracht al op 4 weken zet, dan heb je minder tijd. Ingedebruijn was jullie voorbehoud 4 weken en overdracht later? Dan heb je in principe toch ook meer tijd om de hypotheek te regelen? Alleen kan je dan niet meer onder de koop uit als het toch niet lukt.
Wij wisten bijvoorbeeld al voor het tekenen van het koopcontract wel wat wij aan hypotheek zouden krijgen, dus dan maakt het niet heel veel uit hoe lang je nog hebt. Tenzij de overdracht sneller is dan de bank een hypotheek kan regelen.
ingedebruijn schreef:Talishe schreef:Volgens mij is 6 weken inderdaad standaard voor voorbehoud, maar als je bijvoorbeeld de overdracht al op 4 weken zet, dan heb je minder tijd. Ingedebruijn was jullie voorbehoud 4 weken en overdracht later? Dan heb je in principe toch ook meer tijd om de hypotheek te regelen? Alleen kan je dan niet meer onder de koop uit als het toch niet lukt.
Wij wisten bijvoorbeeld al voor het tekenen van het koopcontract wel wat wij aan hypotheek zouden krijgen, dus dan maakt het niet heel veel uit hoe lang je nog hebt. Tenzij de overdracht sneller is dan de bank een hypotheek kan regelen.
Hoe bedoel je dat je dan meer tijd hebt om de hypotheek te regelen? We hadden in het contract 4 weken om de hypotheek te regelen.. Was trouwens in een week allemaal geregeld dus prima te doen.
Fitzroy schreef:Ik heb helemaal aflossingsvrij. Maar dat komt omdat ik niet een volledige hypotheek nodig heb en al wat ouder ben. Ik vind het bijzonder prettig, lekkere lage maandlasten. Maar ik heb geen kinderen of partner, dus mijn nabestaanden mogen het huis verkopen om de hypotheek af te lossen. En over 30 jaar zie ik wel verder, als ik dan nog leef.
Suzanne F. schreef:Maar jullie hebben geen kinderen toch? Ik wil mijn dochter achterlaten met een leuk kapitaal. Niet dat het hele huis met hypotheek zit en dat er net geld is om mij te begraven/cremeren.