Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pien_2010 schreef:Tuurlijk, ik zou niet weten waarom niet. Wij doen ook vaak meerdere soorten en we maken chutney ervan (met ui en courgette erbij, en gember plus bv wat mango) en ook pasta saus met courgette en ui erbij en verse kruiden. Dit gaat in vooraf zeer schone potten die vacuum getrokken zijn (op de kop zetten) en eten maar in de winter.
Nu hopen dat onze jam goed opstijft want hij smaakt heerlijk fris. Ik heb er nog een scheutje port bij gedaan en een scheutje ananas rum cocktail gemaakt door buuf 10 jaar geleden, die uit Reunion komt en ons dit cadeau gaf.
[ [url=m/8m0bVg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eqEPhg.jpg]Afbeelding[/url] ]
haffiefreak schreef:En dan nog een vraag,![]()
Ook hebben wij peterselie, maggieplant, basilicum en knoflookbieslook in de kas staan.
Kan ik dit in de vriezer bewaren en hoe? Wassen en snijden?
Ik ben opzoek naar ijsblokjeshouders met deksel om het dan in porties in de vriezer te doen.
pien_2010 schreef:Tuurlijk, ik zou niet weten waarom niet. Wij doen ook vaak meerdere soorten en we maken chutney ervan (met ui en courgette erbij, en gember plus bv wat mango) en ook pasta saus met courgette en ui erbij en verse kruiden. Dit gaat in vooraf zeer schone potten die vacuum getrokken zijn (op de kop zetten) en eten maar in de winter.
Nu hopen dat onze jam goed opstijft want hij smaakt heerlijk fris. Ik heb er nog een scheutje port bij gedaan en een scheutje ananas rum cocktail gemaakt door buuf 10 jaar geleden, die uit Reunion komt en ons dit cadeau gaf.
Marcella schreef:pien_2010 schreef:Tuurlijk, ik zou niet weten waarom niet. Wij doen ook vaak meerdere soorten en we maken chutney ervan (met ui en courgette erbij, en gember plus bv wat mango) en ook pasta saus met courgette en ui erbij en verse kruiden. Dit gaat in vooraf zeer schone potten die vacuum getrokken zijn (op de kop zetten) en eten maar in de winter.
Je moet het helemaal zelf weten hoor, maar deksels van tegenwoordig worden heel hard afgeraden om op zijn kop te zetten. Je hebt nu risico dat binnenkant van het deksel los laat.
Ik zet niks op zijn kop aangezien het ook niks toevoegd aan vacuüm trekken.