Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 13:38

Dat werkt dus echt goed? Dan moet ik dat misschien ook maar eens gaan proberen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 13:43

Ik kom daar niet goed uit, vind het er altijd zo rommelig en geen idee hoe ik er zelf mee aan de slag moet.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 13:50

Ik heb bijv geen zin om voor 5€ naar het postkantoor te moeten gaan, dat kost me ongeveer 30 minuten per keer. Dat is het me niet waard haha.

Maar ik las iets dat je ook bundels kunt maken ofzo? Dan is het al wat interessanter.

Kun je het tegoed ook gewoon uit laten betalen of gaat dat niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 13:57

Ja je kan nadien alles naar een gewone rekening laten uitbetalen.

Ik heb toch al een tegoed van €100 staan door verkopen, maar de verplaatsing om te verzenden kost mij niets, alleen even wat tijd. Omdat ik sowieso langs de verzendpunten kom op weg naar stal bijvoorbeeld.
Nu is het weer even rustiger, gaat met ups en downs. De kledij ligt niet in de weg dus kan het gerust een tijdje apart houden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-21 14:07

Ben blij dat ik eindelijk weer eens wat fatsoenlijke kleding heb ^) dus hier nog lang niet toe aan Vinted :P

Heb nog wel 2 zeefdrukken van bekende artiesten/schilders die ik graag kwijt wil. Van de week account aangemaakt op Ebay. Maar eens kijken of het daarop loopt. Heb ze op marktplaats gehad maar vond dat er te weinig werd geboden (gaat om een Herman Brood en een Appel).

Heb ook nog twee tuigen (maat cob) zware marathon tuigen een van Kieffer en een van Ideal. Maar moet ze goed schoonmaken voordat ik ze in de verkoop doe en ben een beetje van ... dat kan morgen ook nog :o aan de andere kant is het wel slim ze nu weg te doen want is wel het seizoen, midden in de winter verkoop je zoiets helemaal niet.

Verder in gespannen afwachting totdat mjin zoon uit huis vertrekt. Hij zou 2 weken geleden al, is wel steeds dingen aan het heen en weer brengen, zegt dan dat hij gaat, dan weer niet. Zou vandaag, nu morgen. Nou ik ben benieuwd :+ voelt aan de ene kant raar aan de andere kant wat een vrijheid gaat dat geven.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 14:10

vrijheid en geld.

Tenminste, straks als ze hier uit huis en afgestudeerd zijn, gaan we toch echt plannen maken om te kijken wie er wat minder gaat werken, of extra aflossen oi. Over een jaar of 3

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 14:12

heb hier besloten om toch wat paarden te gaan verkopen, en meer te gaan reizen.
minder werk en minder kosten en dan ook wat meer van de wereld gaan zien, en langere tijden van huis. Denk dat ik daar ook veel plezier aan ga beleven

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-21 14:19

Mooie plannen fokfanaat. Eigenlijk was ik ook aan zoiets begonnen, in 2019. Wilde elk jaar 1 of 2 mooie reizen gaan maken. Eerst wat in de planning zat was KaapVerdië, dat ook gedaan ,was geweldig. Op aantal eilanden geweest, tussen de haaien en schildpadden gezwommen helemaal top. En zulke lieve mensen. Daarna wilde ik in 2020 naar de Baltische staten, en Rusland. Helaas door Covid ging dat allemaal niet door. Hoop dat ik zoiets wel weer op kan gaan pakken... heb oa doordat ik altijd paarden heb gehad niet zo heel veel van de wereld gezien, ik bedoel je kunt je geld maar één keer uitgeven maar heb echt nog wel dingen op mijn lijstje staan. Planning dit jaar is met de auto naar Italië, Toscane en omgeving. Wil ook heel graag naar Zuid-Amerika, vooral Suriname (ken veel mensen met Surinaamse achtergrond).
Mijn beste vriendin woont in Canada dus dat staat ook al erg lang op mijn verlanglijstje.

Moet dus nog heel veel sparen := :))

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 14:24

ik ben 2 jaar naar Thailand geweest, en vond dat echt helemaal fantastisch, Vietnam en Indonesië staan nu bovenaan de lijst, maar wil ook nog graag naar midden zuid amerika en Afrika

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 15:05

Ja met een paard minder kan er ook een zadel de deur uit, een hoofdstel en eigenlijk zou ik ook eens opruim moeten houden in mijn collectie bitten...
Ga alleen eerst kijken of Tinker zijn gloednieuwe symbion (zadel is pas in februari aangekocht en mss 10x mee gereden) beter past op mijn andere paard dan de Erreplus die daar nu op ligt. Als dat het geval is gaat de Erreplus eruit, en die houden toch wel goed hun waarde. De symbion is een doodheerlijk zadel maar qua merk veel minder gekend, daar een goeie prijs voor krijgen gaat moeilijker zijn.

Reizen doen wij afwisselend. De ene keer een verre, duurdere reis en jaar nadien budgetreis naar mijn tante in Frankrijk. Dat is wat meer kamperen in een gîte maar de ideale afwisseling voor ons. Zo zijn we al 3x naar daar gegaan waarvan 1x een roadtrip was met onze Porsche cabrio door Frankrijk. Za-lig 8-) En dan als afwisseling 10 dagen door Lapland gecruised in de zomer met Noordkaap als hoogtepunt en normaal gezien was Nepal dus vorig jaar de verre trip geweest.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 15:23

Die vakanties klinken gaaf!

Hier proberen we wel veel te ontdekken qua vakanties, maar wel relaxed. Voor dit jaar nog niks geboekt, even kijken wat Corona doet!
Willen graag naar Italië, en daar klimmen, pizza’s eten (oké dat wil ik :+) en lekker veel zien daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 15:38

Pizza is altijd een goed idee :Y)

Omdat Etihad nog steeds niet vliegt op Nepal wil vriend onze vouchers behouden voor volgend jaar (ze zijn geldig tot eind 2022) en dan dit jaar naar Frankrijk. In november -O-
Volgend jaar hebben we vakantie in september, dan ga ik liever volgend jaar die kant op. In Nepal is het dan immers volop regenseizoen en regen, dat kan ik hier in België ook genoeg meemaken.
Dus dan liever in november 2021 naar de Seychellen, september 2022 naar Frankrijk en november 2023 naar Nepal.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 17:58

Ik reis enorm graag. Voor Corona twee grote reizen per jaar. Eentje met mijn man en eentje zonder. Zal even zoeken zijn hoeveel ik er nog kan doen met de komende job en studie, maar reizen zal ik zeker. Ik boek alles zelf en vind altijd de leukste slaapplekken voor weinig geld. Afgelopen reizen waren Florida, Oeganda, zuid Afrika twee maal, Namibië, Namibië-Zimbabwe-botswana, Peru, China, mexico, ... er staat nog zoveel op de planning ook. Ik mis het enorm.

Geen paard hebben of 1 minder is financieel een groot verschil. Ik heb bewust geen paard. Grotendeels daarom.

Hier een rekening gehad van 140 euro omdat we tijdens een verbouwing borden hadden staan op straat. Dat was vroeger helemaal niet en wisten we ook niets van. Niet zo blij mee. Ik bedoel: het helpt niets tegen de overlast die het de buurt bezorgt ... pfff

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 18:03

Ik heb vandaag mijn vakantie naar New York geboekt.
3 tot en met 11 december.
Ik had nog vouchers liggen dus deze ingewisseld.
Ook nieuwe schoenen gekocht en rituals geshopt.
Was me het dure dagje wel

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 18:53

Ik ben ook dol op reizen. Dit jaar hopelijk naar Griekenland en dan wil ik eigenlijk volgend jaar naar Maleisië (en dan ook Borneo). Ik heb nog een voucher van Sunweb van verleden jaar, maar die bewaar ik nog tot juni voor een evt. lastminute .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 20:47

Etihad vliegt ook op Thailand maar als je dan op diplomatie ziet dat je moet opletten momenteel met identiteitsfraude ginder omdat je apps moet downloaden voor contacttracing ivm Corona, nee bedankt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 20:55

Besparen.. dat lukt dit weekend even niet. Vandaag lekker op terras wezen lunchen, onder de overkapping met heaters. Bijna 4 uur later gingen we weer naar huis. Zal morgen vrees ik ook wel weer zo gaan. Was zo fijn <3

Al besparen we nu wel erg qua boodschappen. Laten 1x/week de appie thuisbezorgen. Dus geen onzinnige aankopen tussendoor. En per week 1 pak koekjes en voor het weekend 1 zak chips. Die we vaak nog vergeten ook. Zijn een heel stuk goedkoper uit. En eten nog gezonder.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 23:23

Hier was het ook een dure week. Heb een Louis vuitton tas besteld. Oeps. Een cadeau voor mezelf omdat mijn paard verkocht is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 23:27

Ik wil mezelf een paar louboutins gunnen maar... Ik moet sparen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 23:28

Varekaj schreef:
Ik wil mezelf een paar louboutins gunnen maar... Ik moet sparen.

:') _/-\o_

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 23:29

:D

Bij mij gaat het er met bakken tegelijk uit. Maar ik heb wel een supermooie achtertuin gekregen :):)
Nu weer sparen voor de zijtuin en de voortuin.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 23:38

idinn schreef:
Besparen.. dat lukt dit weekend even niet. Vandaag lekker op terras wezen lunchen, onder de overkapping met heaters. Bijna 4 uur later gingen we weer naar huis. Zal morgen vrees ik ook wel weer zo gaan. Was zo fijn <3

Al besparen we nu wel erg qua boodschappen. Laten 1x/week de appie thuisbezorgen. Dus geen onzinnige aankopen tussendoor. En per week 1 pak koekjes en voor het weekend 1 zak chips. Die we vaak nog vergeten ook. Zijn een heel stuk goedkoper uit. En eten nog gezonder.

Was het nou ook veel duurder geworden?
Wij gaan nooit op vakantie, we wonen buitenaf. Heb het idee dat ik altijd op vakantie ben

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 00:12

Schoenen of tassen van die beide merken trekken me gelukkig niet :D ik heb niet de goedkoopste kleerkast, maar ik draag ook alles op.

Dat van die fraude in Thailand zou mij niet tegenhouden denk ik. Ik reis sowieso al niet door de veiligste landen en we trekken altijd rond. Wel altijd super voorzichtig overigens!

Laatste super loon ontvangen. Vanaf nu op een stuk minder. Ben benieuwd.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 08:02

Hier ook geen dure merkkleding of schoenen, en de verste vakanties die ik heb gemaakt waren Oostenrijk, Zwitserland en Frankrijk :') De laatste buitenland-vakantie zal al minstens 8 jaar geleden zijn.
Maar in de toekomst willen we wel met onze eigen boot de wereld rond. De duurste manier om goedkoop te kunnen reizen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 08:15

Terras had gewoon dezelfde prijzen als altijd.. m'n fooi was wel extra hoog :+