Maart!
Deze maand lag de nadruk wederom op werk buiten. (Echt ik geef veel meer geld uit aan de paarden en de tuin dan aan onszelf... maar dat is indirect ook aan onszelf natuurlijk.

De lading paddockplaten die in februari is geleverd wordt gelegd. In eerste instantie heel netjes met een lagje zand om het recht te leggen, maar mijn man was het op een gegeven moment zo zat dat hij gewoon door is gaan leggen zonder voorwerk. Heel begrijpelijk. Het eindresultaat is er echter ook wel echt minder om. Maar het belangrijkste is dat de paarden niet meer wegzakken en dat is behaald!

We kregen zelfs nog even sneeuw. Toch altijd wel mooi en de paarden vonden het ook wel wat.

En in de kou van de sneeuw die verdween (en de modder die dat veroorzaakte) ben ik met een vriend bomen op gaan halen bij een prachtige herenboerderij. Ze deden de wat meer onbekende en lastigere fruitsoorten weg en ik mocht er ook een aantal overnemen.
Echt prachtig terrein met een beekje er door.

Het leverde een heel erg volle bus met bomen op!

Pas als ze er dan thuis zo naast liggen zie je goed dat het echt wel al flinke bomen zijn. Ik ben blij dat we ze een nieuw thuis kunnen geven waar ze wel mogen blijven staan. In twee dagen heb ik alle 8 bomen en bijbehorende boompalen op hun plek gekregen. Best trots op mezelf.

De nieuwe aanwinsten zijn een abrikoos, pruim, perzik, 2 appels en 3 peren.
Door sterke win raakte de ren van de kippen uit verband en stond de deur open. Voor een paar uur zijn ze dus echte vrije scharrelkippen geweest. Wat een heerlijk gezicht!

's nachts hebben we nog het gekke licht van de beveiligingslamp aan de overkant (die ook ons terrein meepakt) en we hadden twee planeten in het zicht. Bijzonder sfeertje...

In de tuin kwam er deze maand ook nog een eendenkorf bij omdat we toch wel vaak wilde eenden hebben. Je weet het nooit... misschien blijven ze wel plakken.

Om nog meer bomen te kunnen krijgen deed ik ook een entworkshop. Super leeuk, gezellig en leerzaam en ik nam weer 6 toekomstige bomen mee naar huis.

En geheel tegen mijn verwachting in kunnen we ook echt nog wel wat oogsten uit de tuin. Hier een gerechtje met eigen gekweekte aardpeer en kool.

De eerste narcissen ook weer binnen. Zo gezellig in deze koude kille periode.

Ook is het ons gelukt om gedurende de hele winter een peperplant in leven te houden in de caravan. En niet alleen de kou, ook Shaylee (en Odyn) waren een gevaar voor zijn overleving.

Je merkt aan alles dat het leven weer echt op gang komt. Zelfs de kikkers zijn druk in de weer!

En dan als afsluiter... de bloesem van de Robijn. Wat is ze toch prachtig!