Onze uitdaging: een plek voor paarden én natuur

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 14:42

:+ lach maar met mijn miserie ja!

Gisterenavond passeerden er vijf (vijf !!) vrolijke krekels langs de zetel toen we tv aan het kijken waren :')

Het geluid is inderdaad wel super <3 we hebben ook een aquarium met een watervalletje, dus dan hoor je constant zo zachtjes water op de achtergrond en krekel getsjirp, best wel tof.

En om te bewijzen dat 'k niet overdreef:

Afbeelding

Afbeelding

Al die eierdozen zitten dus bomvol krekels :')

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 14:53

Whahahaha! _O-
Martijn had vroeger een spin en toen waren de krekels ook ontsnapt, dat heeft nog enorm lang geduurd voor ze niet meer te horen waren, ze zaten graag in de gordijnen. :D

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:33

:D Ik zie jullie al op de bank zitten gewapend met een bakje van de chinees en een veger..

Hoe lang doe je met zo’n enorme voorraad krekels? En moeten ze allemaal in leven blijven? Zo ja, hoe dan??

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 15:51

We gaan het beleven :P normaal eten ze zo'n 6 krekels per dag per varaan, en ze zijn met drie. Het gaat wel even duren dus :+

De krekels krijgen hier kattenbrokken, groenten en visvoer, dus hopelijk kan ik ze wel al die tijd in leven houden.

Jes

Re: Onze uitdaging: een plek voor paarden én natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:28

Brrr.... Zou niets voor mij zijn (maar Varanen zijn ook niets voor mij).
Hoe vang je nu weer krekels in die bak zonder dat ze er allemaal uit komen?

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:37

hahaha Jes ik hoop stiekem een beetje dat ze nu antwoord met 'dat weten we zelf ook nog niet'
Sorry beetje leedvermaak.

Maar terug komend op de geiten: die ontsnappen ook net iets te vaak is mijn ervaring haha

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 18:23

_O-

Ik weet het inderdaad nog niet :=

Mijn idee voor nu is een klein bakje met wat lekkers in snel-snel onder het deksel proppen, wachten tot daar wat krekels in gaan zitten en dan snel-snel dat bakje er weer uitvissen. Van zodra het deksel opengaat springen ze echt als gekken alle kanten uit :')

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:11

SillyB schreef:
hahaha Jes ik hoop stiekem een beetje dat ze nu antwoord met 'dat weten we zelf ook nog niet'
Sorry beetje leedvermaak.

Maar terug komend op de geiten: die ontsnappen ook net iets te vaak is mijn ervaring haha

Ja klopt maar die klimmen niet in je gordijnen.. die eten de gordijnen liever op. :D

Misschien met een klein stofzuigertje er een paar opzuigen?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 20:55

Hahaha, ga toch maar passen voor de geitjes, eerst de krekelpopulatie onder controle krijgen ;) een klein stofzuigertje hebben we niet, en lijkt me ook niet zo'n leuke ervaring voor de beestjes :P zal wat uitproberen worden de volgende dagen.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:49

Haha Solleke_Noah, wat een circus met de krekels :') Van de zomer is er hier eentje uit de tuin naar binnen gekomen, klinkt op zich gezellig maar ik werd gek omdat ik m niet kon vinden... Ze houden op met tsjirpen als je in de buurt komt...

Ik heb nog even gekeken bij de vleermuistoren hier in het bos, kennelijk zitten hier de gewone dwergvleermuis, de gewone grootoorvleermuis en de laatvlieger.

Benoite

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 12:24

Oh heerlijk leedvermaak! Zo hebben wij vroeger een kikker in huis gehad die ook stil was zodra je in d e buurt kwam. Heeft lang geduurd voordat we hem uiteindelijk vonden in een plant.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 12:51

Ik moet meteen denken aan de tijd dat ik op zee aan het varen was als stuurman op grote zeilschepen. En je je helemaal rot kon zoeken naar dat rammeltje achter de kaartentafel... Was het altijd een potlood oid wat ergens achter was gerold en waar je natuurlijk nooit bij kon, en als je stilligt, hoor je het niet he...

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:08

Ah of een zoem of piepje of waterleiding-‘klunk’ terwijl je weeeet dat niemand de kranen gebruikt. Uren bezig geweest om de herkomst te achterhalen, want vaak zijn het geen constante geluiden en houdt het uiteraard op als je vlakbij bent.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-20 13:19

_O- moet wel lachen om al jullie frustraties en verhalen.

Ik hou er wel echt van, stukje Zuid-Frankrijk in huis <3 al weet 'k niet hoe leuk het nog blijft als mijn halve liter aan het tsjierpen gaat :') (zijn ze nu nog niet volwassen genoeg voor)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:42

Zou alvast oordopjes inslaan. :D

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 16:21

Een muis in huis is ook zo "leuk" en dan de katten die niet bewegen, maar buiten wel elke muis vangen :=
(paar weken terug muis in huis via de aanbouw, uiteindelijk beest uit zijn verstop plaats gekregen, klom hij achter de verwarming omhoog. Daar stonden twee kleine canvasdoeken dus heb hem daar mee gevangen, karton erachter en beest weer naar buiten)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-20 14:21

Haha Jes :D zo heeft er ook eens maanden een muis in mijn slaapkamer gewoond, onze kat had die daar gedropt en ik kreeg hem maar niet te pakken.

Vandaag verder gegaan met project tuinhuis. Nu de meeste rommel weg is, willen we alles poetsen en ordenen. Het is echt één groot stofnest: spinnenwebben, stof, muizenkak := we hebben in één van de schuifjes een gemummificeerde rat gevonden %)

In tijden van corona blijven we veilig :P grapje, mondkapje is tegen de stofwolken.

Afbeelding

Afbeelding

Tussendoor de deur terug ineen getimmerd. De buurtkatten hokten met z'n allen samen in het tuinhuis, dat kan nu niet meer. Nu alles na de lockdown nog schuren en een nieuwe laag beits geven.

Afbeelding

Al het paardenmateriaal uitgesorteerd: drie hoofdstellen incl bit, twee stijgbeugels, twee singels, een hele hoop teugels en mentuig voor een tweespan :D de houten kistjes op de achtergrond zijn ook voor in het atelier.

Afbeelding

En een deel van de vondsten aan de muur gehangen als decoratie. Een dorsvlegel en een pik. De pik wordt gebruikt samen met een sikkel om graan/hooi te oogsten. Dorsvlegel ook om graan te oogsten. Vond het nog wel tof zo in de berging als versiering.

Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-20 18:44

Nog een volledig bigbag aan afval eruit gehaald, nog nooit in mijn leven zoveel rattenstront bij elkaar gezien en sowieso een stoflong rijker, maar... het is af *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eindelijk een tuinhuis ipv een rattenhol *\o/*

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 18:45

Wauw wat een goed werk verricht! +:)+
Echt heel erg opgeknapt! :))

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 18:48

Goed bezig!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-20 19:54

Merci merci :D ben echt zo content ermee.

De fietsen staan er nu ook, zijn die ook weg uit de berging (denk dat jullie dat bijkeuken noemen?), voelt dat gelijk ook alweer meer als een kamer dan als een opslagplaats :P

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 00:31

Wat een verschil …. :wow:

En die zeis kan zo andersom naar boven achter die balk "gestoken" :j
En het andere schop, hark en dergelijke waar je de schuur binnen komt een plekje geven,
praktischer hoef je niet altijd de gehele schuur door om het te pakken en op te ruimen …. ;)

Groet Karin.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-20 09:17

Thanks! Om het hoekje staan de ladder, vuilnisbak en buitenlamp :) de indeling zal al doende nog wel wat aangepast worden naar wat handig in gebruik is :j

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:01

Zo dan.. dat is opgeknapt!!! _/-\o_

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 14:05

Die pik en dorsvlegel hangen daar ook echt leuk, dat ziet er zo gezellig uit! <3