Nieuw oud huis gekocht. Indeling omgooien... of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avelienvd

Re: Nieuw oud huis gekocht. Indeling omgooien... of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:28

Schiet mooi op!

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 19:32

Mariska_28 schreef:
Nou.... Zitten een beetje op een dood punt. Morgen nogmaals bellen over het dak, en Gerard is druk met het tussenmuurtje tussen de keuken en de gang. Alles blijft nu een beetje stil staan omdat het dak nu eerst gedaan moet worden.

Waar wel veel actie is, is bij het land. Ze hebben een deel van de sloten getrokken, dus straks kunnen we de definitie omheining rond de wei zetten...

Kijkend naar het noorden:
[ [url=m/IcyCjV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Richting de weg:
[ [url=m/HWMrDf.jpg]Afbeelding[/url] ]

En naar het zuiden, richting het huis. Alles dat groen is, is van ons :D
[ [url=m/B9fgo5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe komt het er uiteindelijk uit te zien? Zitten jouw weilanden dan tussen de wegen in?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 21:28

Nee, die liggen aan het westen van de oprit naar Emmen.
Afbeelding
Het noorden op de foto ligt links.
In het midden ons huis, met daarvoor de paddock. De wei die op de foto rechts van het huis zit is ook van ons. Net als de wei aan de andere kant, en dan dus die punt die daar weer naast ligt.

Links op de foto zie je twee oranje rotondes, waar de weg over de doorgaande weg gaat. De doorgaande weg wordt verdiept, en de rotondes worden verhoogt tot ongeveer 3 meter boven het maaiveld. Vlak langs de blauwe lijn boven de wei (blauwe lijn is zinksloot waar het regenwater in opgevangen wordt) zie je een oranje lijn. Dat is de oprit die dus vrij dicht achter ons huis langsgaat straks. Duidelijk? :D

Vandaag in de hondenkamer bezig geweest. Het pleisterwerk is van de muren, de verwarming en buizen zijn weg, en voor de vorm het blok met de droger en wasmachine even op de plek gezet..
Afbeelding

Lijkt al heel wat zo toch? :D

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 10:55

Duidelijk :D die aanleg is nog een flink project, net als jullie huis maar het wordt vast mooi +:)+ . Wonen jullie er al?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 11:21

Ja, al sinds eind februari.. :D 1 maart was namelijk de oplevering van ons oude huis. Maar ondanks dat we in een bouwval wonen :D zouden we hier niet meer weg willen. Het is echt een heerlijk plekje, dat alleen nog maar mooier en mooier wordt :D.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 12:01

Heb je ook een soort van planning wanneer je wat hoopt klaar te hebben of kijk je gewoon gaandeweg wat je tegen komt?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 18:42

Nee geen planning.. Is ook lastig omdat we alles naast ons werk moeten doen. Waarschijnlijk duurt het daardoor wel langer, maar scheelt een hoop stress qua niet halen planning.. :D

We zijn nu bezig om de leidingen van de ketel naar de vloerverwarming aan te leggen. En we hebben de planten naar beneden gehaald, stonden te verpieteren in de logeerkamer. Lijkt heel wat zo haha

Afbeelding

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 18:44

Begint al iets meer huis te lijken zo

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 19:08

Een paar planten en een hond en het is meteen huiselijk mooi hoor en dat terwijl het gewoon nog niet klaar is

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 19:19

Huisje, boompje, beestje ..... cliché :D .

Mooi om te zien dat het steeds meer een thuis wordt, ook al waren er wat problemen met de vloer en nu met het dak. Gaat, op termijn, helemaal goed komen.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 21:05

Geen planning is inderdaad goed om stress te voorkomen :D
Wat ga je met die muren doen op je laatste foto? Laat je dat zo of ga je ze verfen of stucken? Wij hadden ook 2 muren met weliswaar steenstrips en die hebben we toendertijd donswit gesaust. Ik zie je huis overigens iedere ochtend als ik naar m'n werk ga; ik draai vanaf exloo de n34 op. Grappig dan om dit topic te ontdekken :)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 21:10

Ik vind de stenen muur wel passen bij het huis, dus die gaan we alleen wit verven zodat het wat lichter wordt.

Ah grappig... :D Nou als je morgen goed kijkt kun je misschien de planten in de woonkamer zouden staan haha.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 21:23

Dat betwijfel ik want jullie huis is goed achter de bosjes verstopt maar ik zal een poging wagen :')

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-16 17:12

Nou het is maar goed dat we de verhogingen naast de haard hebben laten zitten... :D
Afbeelding

Als het goed is krijgen we vandaag de eerste offerte voor het dak, en maandag komt nog een tweede bedrijf.. Ben benieuwd naar het bedrag...:=

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 17:18

Ik zeg... goede keuze van ze! Geweldig.

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 17:32

Mooi plekje voor je honden, die van mij zou het ook wel weten

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 22:43

Prachtige plek voor de honden

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 00:53

Die honden kamer hebben ze helemaal niet nodig, vinden zij
:+ }>

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 21:17

Mmmm de eerste offerte is nog niet binnen helaas, en vanavond is een ander bedrijf langs geweest.. Lastig lastig. Waar de eerste van de buitenkant wil gaan isoleren, wil deze dat aan de binnenkant doen. En deze wil dan het hele dak eraf halen, inclusief spanten, en er echt een heel nieuw dak op maken. Alleen dan wordt het echt mooi recht. Maar voor welke prijs? En dan moet de hele bovenverdieping leeg. En daar liggen heeeel veel spullen.. Hij ging in ieder geval een offerte maken, en dan kunnen we vergelijken..

Gisteren visite gehad, en Gerard ondertussen druk geweest met de Electra, het naar beneden halen van de tv en schotel aansluiting, een het naar binnen halen van de eettafel... Gewoon omdat het kan ofzo haha. Nouja, wel grappig om te zien hoe het staat, en zolang het dak nog niet gedaan is kan het prima blijven staan zo..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 21:33

Lekker kamperen in eigen huis, jammer dat de paardjes niet naar binnen kunnen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:07

Wat betreft het dak is het idd een stuk makkelijker om al het oude spul er af te halen en er nieuwe recht spul voor terug te plaatsen. Als het niet te duur is zou ik dat ook zeker doen.
De oude situatie zal allicht niet echt ideaal zijn, en ik weet niet of het ook echt prutswerk is, maar als ze dat nog moeten corrigeren dan zal dat weer extra tijd in beslag nemen.

Als ik naar ons eigen dak kijk, daarvan wilden we het karakter bewaren en dus alle oude balken laten zitten en deze van binnen uit zichtbaar houden. Het probleem is alleen dat er aan deze balken echt geen recht stukje te bekennen is en dat geeft erg veel extra werk. Gelukkig is achteraf het resultaat het echt wel waard, maar dat weet je niet van tevoren op het moment dat je zoiets bedenkt.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 08:54

Ik zal als je dat wil wel even foto's en of een filmpje maken van hier hoe het er uit ziet als er een zo goed als nieuw dak op komt met deels de oude spanten.
Het ligt hier nu grotendeels open dus je hebt dan een goed idee van hoe en wat.
Dit is gedaan door de vorige bewoners dus wat het moet gaan kosten heb ik geen idee van..
Helaas is op google streetview ook niet meer de oude situatie meer te zien maar het dak was op en bevatte astbest.
wij willen de spanten ook deels in zicht houden (en dat gaat nog een monniken klus worden) omdat we het open maken tot aan de nok en dat is nogal een oppervlakte om die alleen maar wit af te timmeren.
Dan wonen we in een wel erg steriel huis wat dit huisje totaal niet staat.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:03

Afbeelding
Zo hebben wij het. Boven op de foto kun je de isolatie nog zien die wij gebruikt hebben. Deze maakte het mogelijk om de balken zichtbaar te houden.
Een alternatief had idd op het dak isoleren geweest, maar dat had op ons dak niet mooi geweest omdat het dan veel te recht is. Nu is het gewoon nog een dak met een grote deuk erin ;)

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:12

Mariska_28 schreef:
Mmmm de eerste offerte is nog niet binnen helaas, en vanavond is een ander bedrijf langs geweest.. Lastig lastig. Waar de eerste van de buitenkant wil gaan isoleren, wil deze dat aan de binnenkant doen. En deze wil dan het hele dak eraf halen, inclusief spanten, en er echt een heel nieuw dak op maken. Alleen dan wordt het echt mooi recht. Maar voor welke prijs? En dan moet de hele bovenverdieping leeg. En daar liggen heeeel veel spullen.. Hij ging in ieder geval een offerte maken, en dan kunnen we vergelijken..

Ow succes met je keuze!
Wij hebben ook het dak er af gehad. Ik kan het niemand aanraden. Alles binnen wordt klets nat ( druipt door je verdiepingsvloer etc heen). Het heeft 3 maanden geduurd voordat het weer helemaal dicht zat. We wilden de oude sporen blijven gebruiken, deze moesten één voor één passend worden gemaakt. Dit koste heeeelll veelll tijd..
We hebben Actis gebruikt als isolatie materiaal. Is een soort meer laagse 'deken', het spul wordt veel in de rest van Europa gebruikt (niet in NL, maar een goede aannemer kent het wel). We zijn tevreden er over. Het is echt super mooi geworden.
Afbeelding
Alleen een foto van buiten. Van binnen kan ik zo snel niet vinden, maar dat is nog mooier met de oude eiken sporen en houten dakbeschot.

Als je meer info wil PB maar.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:18

Ik lees stiekem al een tijdje mee en als echtgenote van een rietdekker zat ik eens te denken, hebben jullie die optie al eens bedacht? Of is dat echt een no go?