Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:30

Als er stroom afgetapt word van jou,kan een elektricien dat vast ergens meten.
Bel een elektricien, leg je hele verhaal uit, en vraag of ze dat kunnen.
Als ze dat kunnen,laat dat dan zo snel mogelijk doen.
En stel dat er stroom gestolen is,doe dan alla minute aangifte!
Word er niks afgetapt,vraag dan een ijking van de meter aan.
Kost natuurkijk allemaal geld, maar als je niks laat doen moet je iig gewoon de rekening van de stroom betalen.
Stel dat er wel wat mis is, of dat er gestolen is, sta je vele malen sterker.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:34

Ik heb niet al je post gelezen hoor, maar neem aan dat de Oxxio ook gewoon een team heeft zitten die plantages opsporen, door hoge verbruiken op te sporen.
Heb je het er al over gehad met de Oxxio? Het kan zijn dat ik hier overheen gelezen heb.
Je kan aan de hand van je verbruik bij Oxxio aangeven dat je een vermoeden hebt dat er door iemand anders elektrisch afgetapt wordt, alleen als dit gebeurt zou het na de meter moeten wezen dus bij jou binnen anders kan dit niet op jou meter af te lezen zijn.

MarliesV

Re: Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:49

En de ijking?

Want zonder ijking kan je nog niets richting de netwerkbeheerder. En je rekening is tot volgende week dinsdag bevroren. Lijkt mij handig dat je iig voor die tijd de boel aangeslingert hebt zodat je een poot hebt om op te staan voor nogmaals uitstel van betaling.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:50

lifaya schreef:
Monteur zal als het goed is volgende week komen, is onze eigen monteur en hij zal alles helemaal door gaan meten en nemen en hij zal er ook een rapport bij geven of het goedgekeurd is of dat er vreemde bevindingen zijn.

*\o/* super, nu hopen dat ze iets vinden, (dat moet haast toch wel) waardoor de rekening niet bij jou komt te liggen!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 13:52

Rekening is niet tot volgende week dinsdag bevroren ;) ik ben heel erg dankbaar voor alle hulp en advies, maar vind het jammer dat er blijkbaar word gedacht dat ik schijnbaar niet in de gaten heb wat ik doe :+

Nogmaals, de rekening is tot 26 juni bevroren en word weer een maand bevroren als er nog niks uit een onderzoek is gekomen. Dus ik hoef mij momenteel geen zorgen te maken over een incasso ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:12

lifaya schreef:
ijken kost 376 euro.

Ik heb oxxio weer gebeld, gevraagd of zij konden zien wat het verbruik is geweest van dit huis de afgelopen jaren... Vorig jaar was het 6900 kWh , wat ook al hoog is, jaar ervoor was het geloof ik ook rond de 12000 kwh en daarvoor 3000 kwh van wat ik heb begrepen. Iets klopt hier gewoon niet, het is een 1 persoonshuishouden en heb geen gekke apparaten...

Mijn voorschotbedrag heb ik iig naar beneden gezet weer, de rekening is uitgesteld tot 26 mei, zodat we tijd hebben om het uit te zoeken en ik denk dat wij toch maar contact gaan opnemen met de politie want het kan gewoonweg niet dat ik dit verbruikt heb.

Volgens mij geef je hier toch 26 mei aan of word ik nou gek :+ Kan zijn dat ik ergens alsnog erover heen heb gelezen maar goed.

Heb het hele topic meegelezen maar moet zeggen dat ik nu ook niet snap waarom je er nu niet (dan maar op eigen kosten) een ijking uit laat voeren. Leuk dat ie tot 26 juni misschien bevroren is ALS er niks uit een onderzoek komt, maar is het dan niet wijs om ook daadwerkelijk wel het onderzoek uit te laten voeren. Dat onderzoek gaat er niet uit zichzelf komen en dan zal je toch zelf eerst de monteur, elektricien, wat dan ook moeten laten langskomen alvorens je kan zeggen 'nou ik heb een onderzoek gedaan, zus en zo dus zoek het maar uit'.

Dan kan je heen en weer blijven schuiven tussen Oxxio, Liander en/of de woningbouwvereniging maar feit is wel dat er dus of 26 mei, of uiterlijk 26 juni hoogst waarschijnlijk wel betaald gaat moeten worden, danwel een betalingsregeling getroffen moet worden als je zelf niet bereid bent om eerst de onderzoekskosten voor te schieten. Hoe rot dat ook is.

Dat klinkt misschien botter dan het over moet komen, maar meer smaken zijn er uiteindelijk echt niet ben ik bang.

En ik snap echt je frustratie en de schrik wel, maar nu is het wel tijd om door die frustratie heen te bijten en er wat aan te gaan doen. En als dat dan 300 euro kost om de ijking te doen, dan is dat maar zo; als je meter dan niet goed blijkt te zijn, heb je dat in ieder geval zo weer terug en kan je in ieder geval aantonen dat je meter stuk is.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 14:18

Ik heb later al aangegeven dat de rekening weer uitgesteld is :) Het onderzoek word gewoon uitgevoerd, maar ik wou eerst uitzoeken wie er aansprakelijk was en hoe we het beste te werk konden gaan ;) Zoals ik hier voor al heb aangegeven komt er volgende week een elektricien die alles gaat doormeten en onderzoeken, als daar niks uit komt dan heb ik in elk geval een rapport dat het niet aan mijn apparaten en de bedrading ligt en dan komt de ijking. Als er 26 juni nog steeds geen duidelijkheid is word het gewoon weer een maand uitgesteld ;) Wat dat betreft komt Oxxio mij goed tegemoet.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:19

lifaya schreef:
Rekening is niet tot volgende week dinsdag bevroren ;) ik ben heel erg dankbaar voor alle hulp en advies, maar vind het jammer dat er blijkbaar word gedacht dat ik schijnbaar niet in de gaten heb wat ik doe :+

Nogmaals, de rekening is tot 26 juni bevroren en word weer een maand bevroren als er nog niks uit een onderzoek is gekomen. Dus ik hoef mij momenteel geen zorgen te maken over een incasso ;)

Ach joh....Niks van aan trekken....als er ergens een discussie gevoerd wordt op bokt, dan blijken er toch altijd bokkers die het beter weten of alles vanuit het negatieve bekijken. Bedenk dat er ook veel zijn, die wel met je mee denken en je het beste wensen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:33

lifaya schreef:
Ik heb later al aangegeven dat de rekening weer uitgesteld is :) Het onderzoek word gewoon uitgevoerd, maar ik wou eerst uitzoeken wie er aansprakelijk was en hoe we het beste te werk konden gaan ;) Zoals ik hier voor al heb aangegeven komt er volgende week een elektricien die alles gaat doormeten en onderzoeken, als daar niks uit komt dan heb ik in elk geval een rapport dat het niet aan mijn apparaten en de bedrading ligt en dan komt de ijking. Als er 26 juni nog steeds geen duidelijkheid is word het gewoon weer een maand uitgesteld ;) Wat dat betreft komt Oxxio mij goed tegemoet.

Er is je wel al meerdere malen verteld wat je het beste kunt doen, en uiteindelijk doe je dat dus ook.
Wel fijn dat Oxxio met je mee denkt, maar het houdt natuurlijk een keer op en dan willen ze echt geld zien.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:03

Dus je laat nu een electricien komen(voor eigen rekening) en vind hij niets dan laat je de meter ijken door de netbeheerder.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 21:17

Hier al vanaf het begin een stille meelezer.
Fijn dat de rekening bevroren word. Maar vergeet niet dat je meters nu ook door blijven lopen op hoog niveau. Mocht je toch moeten betalen komen deze kosten er ook nog eens bovenop.
Dan is het waarschijnlijk goedkoper om toch druk op te voeren en je meter snel na te laten kijken.

Hopelijk word alles snel en goed geregeld voor je. Het is veel geld.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 17:01

René was de monteur al langs geweest?

daffieduck83Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:10

Vanmiddag bij Recht in de Regio was iemand die een ongewoon hoge gasrekening had, misschien interessant om te kijken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:41

http://www.npo.nl/recht-in-de-regio/25- ... KN_1671117
Direct de eerste zaak in de aflevering :) 4000 kuub :wow:
Vond het wel opvallend dat ook in haar huis een wietplantage heeft gezeten.
En ook zij wil niet ijken en de Rijdende Rechter gaf aan dat er absoluut eerst geijkt moet worden. Kwam heel erg overeen met de TS :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 23:25

Woensdag komt er een elektricien! Laat uiteraard weten hoe het verloopt. Verbruik blijft natuurlijk oplopen en ik heb mijn verbruiksmeter nu al een week in mijn tv zitten en is geloof ik 1 kWh omhoog gegaan :') pc verbruikte ook niet zoveel. Koelkast dus ook niet. Hoe je het ook went of keert, iets klopt er niet.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 06:17

Maar tot die conclussie was je al een maand geleden. :P

Ben benieuwd naar woensdag.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 07:09

Cayenne schreef:
http://www.npo.nl/recht-in-de-regio/25- ... KN_1671117
Direct de eerste zaak in de aflevering :) 4000 kuub :wow:
Vond het wel opvallend dat ook in haar huis een wietplantage heeft gezeten.
En ook zij wil niet ijken en de Rijdende Rechter gaf aan dat er absoluut eerst geijkt moet worden. Kwam heel erg overeen met de TS :)

Dat is wel heel toevallig. Eigenlijk zou er gewoon dan standaard een nieuwe meter in gezet moeten worden als er een plantage in heeft gezeten. Want dan zijn de kosten in ieder geval niet voor een nieuwe huurder, maar voor de oude verhuurder. Als ik vanmiddag tijd heb, ga ik eens even de aflevering kijken.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 12:54

Apart idd dat dat bij die vrouw ook het geval was.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 12:55

Tijdens de aflevering dacht ik heel even dat het TS was die er zat :D
Maar uiteindelijk bleek het bij haar dus niet aan de meter te liggen? Waar kwam dan dat enorme verbruik vandaan :?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 12:57

Heel typisch idd!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 13:08

Lol dit ging om gas, dus heeft dan weer niet met een wietplantage te maken lijkt mij.
Ik weet nu iig dat als de meter geijkt is. Er niks uitkomt, ik naar de geschillencommissie kan gaan en dat ik dan hoogstwaarschijnlijk in mijn gelijk word gesteld omdat ik gewoonweg onmogelijk zoveel kWh kan verbruiken in mijn thuissituatie :+ man ik heb geen eens een wasmachine.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 13:13

En je bent weinig thuis geweest,
en je bent alleen.
Ben heeel benieuwd wat de elektricien zegt.
Ik vermoed dat er stroom gestolen word.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 13:15

Idd, ik ben ontzettend vel van huis, stook vrijwel niet, kijk wel eens tv maar zet tv dan altijd standaard uit. Ik kan simpelweg nooit zoveel hebben verbruikt xD

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 13:24

Ik ben ook echt super benieuwd wat de elektricien vind en wat hij denkt.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:38

kan (mag) deze elektricien naast doormeten ook ijken of dat niet?