Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:33

Nieuwbouwhuis is echt niet droog hoor.. Maar daar kom je vanzelf wel achter. Dat duurt zeker een tot drie jaar eer dat al het bouwvocht eruit is.. In principe kun je gewoon tegelen, badkamer blijft altijd een vochtige ruimte.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 19:12

Gaat om vloertegels :) maar met droog bedoel ik dat het dak er al best lang op zit en dat ze al met bouwdrogers in de weer zijn geweest. Badkamer en wc zijn al betegeld.

Zag vandaag dat onze deurbel heel laag zit.. Op de hoogte van de deurknop buiten. Leuk voor belletje trekken van de zomer :|

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 20:16

Whoehoeee het was zo spannend allemaal vandaag. Mijn vriend had maandag al de vooroplevering gedaan, hierbij zag hij dat er een loze leiding op de zolder miste. Deze is alweer opnieuw gelegd! Ook de overige kleine puntjes zijn direct opgelost en aangepast.

We hebben zelf in de middag de verlichting opgehangen. Voelt echt zo onwerkelijk dat we einde deze maand gewoon gaan verhuizen!

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 20:17

malih schreef:
Dat zou fijn zijn! Wij laten 25 april de stucadoor komen en dan 11 mei de keuken

Ik heb van onze makelaar begrepen dat je de eerste 3 jaar niet moet stucen omdat het huis dan nog werkt. Of valt dat wel mee?

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 20:20

Gefeliciteerd lucifertje, super leuk! Geniet lekker van jullie huis en het inrichten ervan!

Bedankt trouwens voor de adressen wat betreft keramisch parket!

Hier bouwen ze even binnen 1 week een hele verdieping (muren en vloer) erop. Vd week kijkmiddag. Voor de 1e keer in onze woning , :):)
Laatst bijgewerkt door Wieldop op 03-02-16 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 20:20

Sjeempie schreef:
malih schreef:
Dat zou fijn zijn! Wij laten 25 april de stucadoor komen en dan 11 mei de keuken

Ik heb van onze makelaar begrepen dat je de eerste 3 jaar niet moet stucen omdat het huis dan nog werkt. Of valt dat wel mee?

Wij gebruiken spachtelputz. Hiermee kan je roodband en gaasjes in de hoeken zodat het nog kan werken.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 20:25

Gefeliciteerd lucifertje!
Heb je al foto's? :D

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 20:47

Gefeliciteerd Lucifertje! :D geen grote punten dus??

Ik zie wel bij mij op het werk.. Gebouwen van 4 jaar oud waar al ontzettend veel scheuren in het stucwerk zitten. Nu moet ik wel zeggen dat dit allemaal zo goedkoop en zo snel mogelijk geplaatst is en dat de nieuwe gebouwen wel wat meer gebreken hebben.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:25

Wij hebben nog geen idee wat we met de muren gaan doen :D ik weet niet wat het beste is en wat we mooi vinden. Gelukkig hebben we nog tijd zat :=

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:51

Foto's komen! Volgend dilemma, we willen een kast van 3 meter breed, 80cm diep en 2.60 meter hoog, maar hoe zouden jullie dit indelen? Het is bedoeld als kledingkast en opslagkast voor dekbedden, badhandoeken, koffers etc.

Hebben jullie ideeën voor de indeling? De kast wordt voor ons gemaakt overgins, we kunnen het dus geheel zelf indelen

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 22:13

lucifertje schreef:
Sjeempie schreef:

Wij gebruiken spachtelputz. Hiermee kan je roodband en gaasjes in de hoeken zodat het nog kan werken.

De meningen verschillen er over. In sommige huizen gaat het wel scheuren en in andere huizen niet. Kan zijn dat mijn huis wel gaat scheuren en het huis van de buren niet. Lastig dus. Wij gaan het risico nemen om wel te stucen/spachtelputz. Omdat we behang niet mooi vinden.

Misschien krijgen we nog wel spijt haha

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 22:39

Wij nemen het risico idd ook omdat ik het ook veel mooier vind.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 22:44

Renovliesbehang.. mooi alternatief en goedkoper. En je ziet niet eens dat t behang is.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:14

lucifertje schreef:
Foto's komen! Volgend dilemma, we willen een kast van 3 meter breed, 80cm diep en 2.60 meter hoog, maar hoe zouden jullie dit indelen? Het is bedoeld als kledingkast en opslagkast voor dekbedden, badhandoeken, koffers etc.

Hebben jullie ideeën voor de indeling? De kast wordt voor ons gemaakt overgins, we kunnen het dus geheel zelf indelen

Ik zou eens de Pax planner van Ikea gebruiken! Niet om dan daadwerkelijk een Pax kast te komen, maar ik vind zelf gewoon dat ze verrassende indelingen hebben :P

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:48

Ja, paar keer geprobeerd. Ik kom op een halve kast uit :') (2.77) en heb het nu al 3x gehad dat opeens mn hele indeling pleite is.. Praxis en Hubo doen trouwens precies hetzelfde aanbieden.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:37

Pax planner is niet m'n ding :p

Oke nog een vraag! Wie had nog meer van die groene platen op de zolder? Ze hebben mij bij de praxis witte grondverf verkocht maar omdat mijn kennis van ver net zo groot is als van austronomie kan iedereen mij wel wat aansmeren

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:40

Die hebben wij gelukkig niet :D Denk op zich wel dat je kan vertrouwen op hun expertise, al had ik zelf vermoedelijk eerder gekozen voor het aftimmeren met hardbord oid. Reken maar dat je flink moet gaan verven, want dat trekt er als een idioot in!

Google anders even op de adviezen daaromtrent?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:49

Goede vraag. Wij hebben dat idd ook in het groen. We willen het ook gaan witte. Collega had dat ook gedaan maar dacht dat ik dat inderdaad gewoon met witte verf kon doen maar begin nu wel te twijfelen...

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:12

Aii, dat is een goede!
Als ik zaterdag bij m'n ouders ben kan ik het even vragen aan de buurman die schilder is :P maar heb geloof ik gelezen dat grondverf wel goed is. Ook voor de trap veel slijtvaster..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:20

Altijd eerst grondverf en daarna lakverf eroverheen :j

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 20:16

leuk alle updates te lezen, bij mij is het nog lang niet zo ver, maarrrr we staan morgen wel in de krant!
afgelopen zomer kregen we het eerste straatnaambordje, die hebben "we" zelf opgehangen aan een lantaarnpaal toen. (toen had ik nog geen plekje in deze nieuwbouw, dus nog voor mij tijd)
Maar nu had de gemeente zonder iets door te geven het bordje weggehaald, en komen we morgen met foto in de krant omdat we het bordje weer terug hebben gekregen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 14:52

Volgens mijn collegas kun je die platen gewoon met latex verf behandelen. Zal anders eerst een stukje aan de achterkant doen van het luik. Dan kan je eerst kijken hoe het wordt.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 15:35

Ik heb het eerst gegrond en daarna komt er idd nog een laag latex over. Ik zal voor en na foto's plaatsten mss wel handig voor nieuwe mensen

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:33

Leuk lucifertje!

Hebben jullie voor alle kamers al een idee qua kleuren en meubels?

Ik kan echt totaal niks bedenken voor t kamertje van ons zoontje vind t echt zo moeilijk

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 13:32

Voor kinderen zou ik niet typisch jongens-/meisjesachtig gaan. Beetje neutraal, zodat het langer meegaat :P Gewoon een muur (of 2) groen/geel/oranje en de rest wit ofzo. Lekker simpel. Ze kleden het vanzelf aan met posters en andere prul.

Verder ben ik zelf ook heel fel aan het twijfelen voor de woonkamer. Eerst wilde ik met blauwe of groene accenten werken (bij grijs), maar beige met oranje is zo gezellig warm. Ik heb echt nog een flauw idee.
Voor onze slaapkamer ga ik met paars werken. In mijn vorige appartement had ik grijs/zilver en appeltjesgroen, in dit huis donkerpaars. Dat paarse vind ik toch iets fijner slapen.
Badkamer donkergrijze tegels met wit en houten meubelen <3