[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:55

Febie waarom wil je weer verhuizen, half jaartje is toch wel erg kort

Ik kijk en droom niet van mijn huizen boven mijn budget :) en ik ben er bijna 100% van overtuigd dat ik niet meer met iemand samen ga kopen..... ik begin er niet meer aan want als die partner beetje hetzelfde verdient dan ik kunnen we zo 5-7 ton gaan lenen, dat kan ik never nooit niet ophoesten

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:59

Waarom zou je Tita? Wij doen dat ook niet hoor.
Op 1 salaris en we hebben een bedrag in ons hoofd wat we maximaal willen lenen. Dat is absoluut niet het maximale wat we kunnen lenen, maar wij willen ook gewoon blijven leven en niet werken om een huis te betalen! Lijkt mij juist een verstandige benadering hoor :)

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:00

Dromen mag altijd :P Zou ook nooit zoiets kunnen kopen, maar vind het erg leuk om te zien hoe mensen hun huis hebben ingericht enz.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:02

tja in je eentje kun je toch wat mindere huizen kopen en als ik geen paarden had of maar eentje kon ik nog steeds een gaaf huis kopen maar als ik een partner heb die zelfde inkomen heeft of meer (daar hopen we dan maar weer op ivm met ruzies) dan kunnen we dus de meeste leuke huizen kopen die ik maar kan bedenken maar na paar relaties, kies ik liever voor spaargeld en minder huis.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:15

Ja grappig is dat he? Mannen willen dat vrouwen zelfstandiger worden en zijn, maar je mag niet meer verdienen dan zij :P Ik wil gewoon een fijn huis, maar overdreven luxe? Nahh. Ik ga liever nog ver weg op vakantie etc.

Lijkt mij gewoon een wijs besluit tita! Inmiddels al weer iets anders op het oog?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:21

Ja in Zevenbergen tis ontzettend gaaf huisje maar ik twijfel zo dan zo ver bij iedereen vandaan... moet andere stalling zoeken.

En ik ben nu eenmaal alleen, dus als ik een partner zou hebben dan............... :D koos ik niet voor dit huis hahahahahah

http://www.funda.nl/koop/zevenbergen/hu ... andweg-12/

:D manen en geld zijn heel gevoelig zo had ik ooit eens een date die verdiende 1350 euro netto per maand, gelukkig vond ik hem niet zo heel erg geweldig leuk. maar stel dat dat wat zou worden vorige jaar was het gemiddelde van mijn paarden 1070 per maand....denk je dan echt dat ie dat niet erg zou vinden ahahahahah dat komt niet goed

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:30

Leuk huisje zeg! Helemaal mijn smaak!! Alleen de tuin weer, maar jouw pot lavendel kan er prima komen te staan :D haha

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:34

Selka schreef:
Leuk huisje zeg! Helemaal mijn smaak!! Alleen de tuin weer, maar jouw pot lavendel kan er prima komen te staan :D haha

ahahahahahahah dat ander huis had een hele grote bloembak vol met lavendel.
Die tuin is niks met die muur erachter maar het is gewoon niet slim om zover weg te gaan wonen bij iedereen vandaan, dan kan ik mezelf paar jaar later wegbrengen naar Pieter Baankliniek :)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:34

tita schreef:
Febie waarom wil je weer verhuizen, half jaartje is toch wel erg kort

Ik kijk en droom niet van mijn huizen boven mijn budget :) en ik ben er bijna 100% van overtuigd dat ik niet meer met iemand samen ga kopen..... ik begin er niet meer aan want als die partner beetje hetzelfde verdient dan ik kunnen we zo 5-7 ton gaan lenen, dat kan ik never nooit niet ophoesten

Omdat ik wil gaan samenwonen, hij heeft ook een huis en als dat verkocht is kunnen we samen aan de gang met een nieuwe casa.
Verwachting is dat mijn huis sneller verkocht is, omdat het wat moderner is en centraler ligt. Daarnaast is zijn huis groter :)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:38

Dat vind ik ook niet duur zeg dat huis! :oo
Leuk hoor! :j

M_aaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:39

Tita, wat een leuk huis. De prijs is ook een stuk aantrekkelijker voor iemand alleen, maar ik snap de afstand ook wel.

Ik ben inmiddels begonnen met verhuizen. Hoewel het al een stuk koeler is vind ik het nog best warm haha {:} .

Vind het allemaal best spannend want de financiering is nog steeds niet rond. Ik heb te maken met SVN i.v.m. een starterslening. Mennn wat is die organisatie traag. Inmiddels word als het goed is de offerte opgesteld en zodra die getekend is kan ik rustig de laatste weekjes bij mijn ouders doorbrengen.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:17

Spannend Amanda!

Nou de huizen die we hebben bekeken... De eerste vond ik echt iewww:+ Kreeg er helemaal geen fijn gevoel bij terwijl het best in goede staat is. De tweede was beter maar wij hebben beiden totaal niet het 'ons huis' gevoel dus deze huizen zijn het niet. Nu we deze hebben bekeken zijn we wel zekerder dat het huis waarop ik al een bod heb gedaan ons het beste past dus we gaan verder daarmee. Nou maar hopen dat we eruit kunnen komen :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:55

Leuk huisje hoor Tita! Ook helemaal mijn stijl. Oh wacht, zoiets heb ik net gekocht :D
Voor 21.000 minder :o

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 14:00

Keuring was dus goed Amanda? Gefeliciteerd!
T is inderdaad niet echt verhuisweer Maaike, succes :-)
Wij zijn nog steeds in afwachting van akkoord op de hypotheek van de bank..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 14:05

Haha, nee die is pas om 3 uur.
Maar in mijn hoofd woon ik er al :o
Ik verwacht ook eigenlijk geen problemen. Maar goed, je weet nooit natuurlijk.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:33

@Tita, voor dat geld kun je bij mij ternauwernood een appartement kopen! Het is dat ik in de Randstad wil blijven..anders had je nu competitie :-)
@Amanda, spannend de keuring. Hoe is het gegaan?
@Maaike, wat een gedoe met de lening. Wel fijn dat zoiets kan trouwens.
@Febie, daarom is huren soms beter dan kopen. Ik ken al twee stellen die elkaar tegenkwamen toen ze elk hun eigen huis hadden, en die ze gewoon niet verkocht kregen. Dan baal je, vooral als je al wat ouder bent en kids wil, dat kun je niet blijven uitstellen. Resultaat tot dusver: een stel woont met z'n tweeën inclusief baby op een tweekamer appartement en het andere stel heeft een van de woningen weten te verkopen en woont nu samen (inmiddels twee kids) terwijl het overgebleven appartement nog steeds niet verkocht is.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:51

:D ik woon ook in de randstad hoor, en het is praktisch nog randstad moerdijk over en je zit in Dord

Maaike nogmaals voor geld hoef ik het in feite niet te doen ik kan behoorlijk veel lenen mijn paarden kosten me netto al 900-1000 neem een hypotheek ff van 600 dat betekend dat ik dus al netto hypo zou kunnen betalen van 1600 euro wat is dat brutto..... 2000???????

tis gewoon de paarden die er voor zorgen dat ik stuk benenden mijn stand moet gaan wonen

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:57

Ach het is maar net wat je ''stand'' vindt....
Ik mag niet klagen met mijn salaris, moet ook 4 paarden onderhouden die me gemiddeld 1000 kosten, zonder te veel gekke dingen.
Ik woon ook gewoon in een 2 kamer appartementje in de randstad terwijl ik zonder paarden een eengezinswoning had kunnen kopen :o (zonder show off attitude hoor 8-) )

Meer heb ik niet nodig (alleen dan :D met 2 is dat een ander verhaal)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:00

dammie1 schreef:
@Febie, daarom is huren soms beter dan kopen. Ik ken al twee stellen die elkaar tegenkwamen toen ze elk hun eigen huis hadden, en die ze gewoon niet verkocht kregen. Dan baal je, vooral als je al wat ouder bent en kids wil, dat kun je niet blijven uitstellen. Resultaat tot dusver: een stel woont met z'n tweeën inclusief baby op een tweekamer appartement en het andere stel heeft een van de woningen weten te verkopen en woont nu samen (inmiddels twee kids) terwijl het overgebleven appartement nog steeds niet verkocht is.

Klopt :j

Misschien doen we dat tegen die tijd ook wel als we zover zijn....
Maar inderdaad, een huis verkocht krijgen..... :O Hoewel mijn huis voordat ìk het kocht ook maar 6 weken te koop heeft gestaan....

Zijn huis daarentegen is een ander verhaal, maar goed, zonder kids is het zeer goed te doen met zijn 2'en :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 20:01

Schilderwerk buiten (kozijnen) moet gebeuren, radiator slaapkamer moet vervangen worden en afvoer in schuurtje lekt tegen de gevel dus moet anders. Verder is het in goede tot zeer goede staat. Op naar de volgende stap :j

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 20:24

Gaaf Amanda!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 23:09

Goed nieuws Amanda!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 23:19

Van harte amanda

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 06:15

super Amanda! Bij ons is nu alles rond en we hebben gisteren maten opgenomen. Kan nu niet meer wachten maar verkopers zijn nog op zoek naar een andere woning. Wij kunnen er uiterlijk 2 december in. Hebben we nog even de tijd om te sparen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 07:05

Super amanda :)
Dancer, hopelijl hebben ze snel een huis