Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 10:23

Volgens mij is de vraag niet voor mij, maar toch, wij zetten al onze spullen tijdelijk even in de garage...

Farjen, dat is precies waar wij voor vielen, tis een heel ruim huis, heeft hele grote raampartijen, en daardoor heerlijk licht!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 10:39

Het is hier dus vakantie en er zijn niet zo veel mensen aan het werk (onderwijs).
Maar ik moest aan het werk want ik had niet zo veel uren meer, tot dat ik gisteren even ging kijken of ik alles wel goed ingevuld had :+ Heb ik 6 weken zomervakantie ingevuld ipv 5. Dus direct maar even veranderd en toen had ik toch nog best wel wat uren over :')
Dus ik maak er een half dagje van en ga straks even naar de tuinland. Even een krans en krammen kopen, dan kan ik hopenlijk morgen de koffiefilterkrans maken :j

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:23

_Noah schreef:
Haha appelsaptegels :D . Jullie zijn flink aan de klus! Vind het een gaaf huis als ik het zo zie, dat wordt echt mooi als het straks af is!

Sakkia, daar denken wij ook aan. Hoe stond het in jullie koopcontract? Bij ons overdracht 8 maart mogelijker eerder of later indien overeengekomen. En we hebben bij het tekenen mondeling 22 februari afgesproken. Staat dus niet schriftelijk vast, maar wel mondeling overeengekomen. Ben bang als ik een procedure aanga dat ze afzien van de koop. Dan is er wel een boete clausule, maar durf niet zo goed. We zijn ook niet rechtsbijstand verzekerd (is nog in aanvraag)

Mijn vriend heeft het andersom gehad: waren mondeling overeen gekomen dat hij met zijn (inmiddels ex-) vrouw en klein kind 4 weken langer erin mochten blijven, omdat er problemen waren met het nieuwe huis (verkoop dus een maand later). Die mensen wilde het niet nakomen en hebben via een rechtzaak ze eruit laten zetten. Rechter vond het onbeschoft dat ze het deden, maar kon zich alleen maar aan de wet houden. Lamlul van een makelaar die erbij was toen het mondeling overeen gekomen was wilde niet getuigen, was nml makelaar van de andere partij. Een les geleerd: bij dit soort overeenkomsten het zwart op wit zetten!

Samiyah

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:53

Haha appelsaptegels :)) die had m'n moeder ook in huis liggen toen ze aan het verbouwen/schilderen waren. Vond het wel een leuk gezicht! :D

M'n vriend en ik zijn nog steeds op de sleutel aan het wachten.. vind het wel lang duren nu, we wachten 'al' vanaf begin januari. :P
De 16e is het contract van de vorige verhuurder afgelopen en vanaf die datum gaan ze inspecteren/evt. dingen repareren. Maar heb helaas nog niks gehoord, hoop echt nog op deze week.. wil zo graag beginnen met verhuizen! :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 17:09

Ik heb hele saaie stucloper... Gewoon antracietgrijs :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 17:11

Ik had lekker Taxi......... :')

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 17:17

Wij hebben antraciet en appelsap pakken :P

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:05

Oeh ik heb ontdekt dat op 3km van m'n moeder vandaan loods 5 zit en daarnaast een hele grote andere zaak. Zie ik bij de ene zaak gewoon al onze meubels staan alleen net wat andere details en andere merknaam. Het onze vind ik gelukkig mooier. Ook door de details en afwerking.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 19:54

Haha Lau, Die Loods 5 zit er al een paar jaar :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:09

Echt! Moet ook bekennen dat ik voorheen niet zo bezig was met huisdingen ;)
Ga vrijdag er weer heen samen met m'n moeder. Ze hadden uitverkoop en zag wat leuke dingen als grote potten voor in huis en kussentjes en kaarsen.
Kwam ook onze spiegel tegen.....afgeprijsd...

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:19

SAKKIA schreef:
Maar Noah jullie zijn toch de kopende partij in deze? Met de partij die jullie huis gekocht heeft zijn er toch geen problemen? Anders zou je je huis niet uit hoeven neem ik aan ;)

De mensen van wie jullie het huis gekocht hebben (en waar nu dus de problemen mee zijn ?? ) gaan echt niet afzien van de koop hoor :n Die zijn ook gewoon blij dat ze het huis verkocht hebben, denk ik.
Hebben jullie een financieel adviseur? Hij heeft ons hiermee toen geholpen. wij wisten ook niet zo goed hoe we het aan moesten pakken namelijk.

Overigens hebben wij nog steeds ellende met de kopende partij van ons huis, wij hebben al een paar weken geleden gezegd niet meer te reageren, nu is het even stil. Op een facebook bericht van onze makelaar na. Maar daar ga ik al helemaal niet op reageren :n Kom op, zeg wij zijn op 4 telefoonnummers te bereiken en dan ga je niet via facebook een banketstaaf berichtje versturen. Uitendelijk blijft onze makelaar toch niet zo veel ruggegraad te hebben als wij hadden gehoopt :+

Ja dat klopt wat je zegt. Het zijn de mensen van wie wij het huis gekocht hebben. Ik heb gister een snel rekensommetje gemaakt en het kost ons extra 1200 euro aan opslag e.d. Nu heeft onze financieel adviseur gebeld en gezegd dat of wij slaan de spullen op in ons nieuwe huis of wij gaan alle kosten verhalen. Gelukkig mogen we nu de spullen opslaan in het nieuwe huis. De verblijfskosten in het park worden gedekt doordat wij geen hypotheek hoeven te betalen,, gelukkig. Maar het was flink schrikken.
Wat belachelijk dat jij op Facebook wordt benadert! Hoe ze erop komen om zo contact met je te zoeken..best onbeschoft. Met zon koop van een huis loop je toch tegen veel dingen aan, dat viel mij ook al op bij de koop van ons vorige huis! Jammer hè :(

Zojuist 2 dingen gratis weggegeven op marktplaats voor een kratje bier per stuk, geniaal! Binnen 1 uur kratje bier binnen en oven weg! :')

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:35

Heeft iemand trouwens ervaring met kalkverf/ krijt verf? Ik hoor hier de laatste tijd veel over dat het zo mooi is.. Maar vind het best duur. Zoek voor de woonkamer een lichte kleur grijs maar vind de juiste nog niet haha.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:42

Wij hebben kalkverf op de muur en zijn er heel blij mee. Het 'leeft' wat meer en is wat sprekender.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 23:12

Kon je het gelijk aanbrengen of moest je de muur voorbehandelen? En is het egaal? Zal op voorbeelden beetje vlekkerig dat het zo hoorde..

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 23:45

Ja dat vlekkerige hoort zo. Maakt wel uit hoe het geschilderd wordt en hoe donker de kleur is. Wij hebben 1 muur heel donker taupe en daar zie het nauwelijks en op de lichte taupe muur weer meer.
Maakt wel echt uit hoe er geschilderd wordt. Wij haddeneen hele goede schilder en dan is het wel echt strak. Geloof dat voorbehandelen niet noodzakelijk is, maar onze schilder deed alle muren eerst glad maken, alles wegwerken en toen nog vliesbehang. En dan wordt het ook gewoon strakker. Maar is wel een hele onderneming. Hij is 6weken fulltime bezig geweest voor het hele huis.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 11:28

Jeetje wat een klus zeg! Ik denk dat ik het toch dan bij gewone verf hou.. Ben geen professionele schilder en maak daar vast een troep van.. :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 11:35

ik ga ene plan maken voor het kantoor hier en de benedenverdieping..
kantoortje word mijn kamertje voor hobbymuik en de tuindingetjes zoals zaadvoorraad etc
beneden wil ik van de zwart/zilveren muur af

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 11:46

Ik weet niet of het zo'n onderneming was omdat het kalkverf was hoor. Want bij ons was dat maar 2 muren :P Vrees dat, dat vele werk vooral kwam door vrientjes perfectionisme. Die wilde gewoon alles perfect strak hebben. En als je het echt zo strak wil hebben is voorbehandelen altijd noodzakelijk.

Heb even mijn tante gevraagd die heeft kalkverf van Carte Colori in haar huis (oud monument met grove onbewerkte muren van paar honderd jaar) en die heeft niet voorbehandeld. Is heel mooi (persoonlijk vind ik dat mooier dan het extreem strakke wat wij hebben :P ) en je ziet heel veel kleur en textuur schakeringen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 14:30

Nou mijn koffiefilter krans is klaar! Hij is alleen een beetje scheef :+
Maar na zo veel krammen in de strokrans drukken heb ik gewoon een blaar op mijn duim :')

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:03

Foto!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:17

Ben ook benieuwd naar een foto! :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:32

Foto is niet te zien! Komt vanavond even als ik via de laptop kan!
Laatst bijgewerkt door SAKKIA op 21-02-13 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:42

Ben benieuwd hoe het eruit ziet, wil dat toch eens zien voor ik mij eraan ga wagen! Haha.. En ik ben ook een perfectionist, voordat het goed zit :D

Ik kan de foto niet zien, moet inloggen op Facebook ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:45

Ik heb ook geen facebook :P

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 10:44

Zo he wat gaan jullir hard hihi,of heb ik niet teveel tijd gehad.

Ik ga denk ik vandaag een gok wagen om de kozijnen weer terug naar wit te verven.
Alleen moet ik even kijken of dat gaat met de verf die heeft al die tijd in de koude schuur gestaan.
Weet niet of jullie daar ervaring mee hebben?