Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 22:35

En ik vind zelf de groenten/fruitafdeling van de ALDI (de filialen wat tenminste hier in de buurt liggen) ook echt 9 van de 10x er niet al te fris bij liggen.. koop daar dus zelden fruit, groenten valt wel mee (koop daar meestal de groenten voor de konijnen ofzo, voor onszelf nauwelijks). Maar fruit vind ik daar echt slecht. Vandaag bij de Lidl geweest, daar een flinke voorraad meegenomen, zag er heel goed uit allemaal! Normaal pak ik alles bij de AH, maar scheelt bij de Lidl nogal in prijs :)

Roselie

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 22:38

Lidl is hier niet op loop of fiets afstand helaas

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 22:41

Roselie schreef:
Lidl is hier niet op loop of fiets afstand helaas

Hier alleen een spar op loopafstand, en da's echt een buurtwinkel. Heel erg klein, en weinig aanbod in versproducten dus kom hier nooit.
Daarbij behoorlijk prijzig vind ik zelf. Hier moet ik altijd de auto pakken als ik naar de winkel wil, ondanks dat ik in een stadgebied woon.(Fietsen zit er sowieso niet in, momenteel 38wk zwanger haha en straks met zo'n kleine erbij wordt dat ook niks)
Maar kan dan wel kiezen uit heel veel verschillende winkels, scheelt qua afstand niet veel. Heb verschillende Aldi'/Lidl's/Ah's in de buurt en nog C1000, jan linders, jumbo
Normaal altijd AH en dan in combi met Aldi, maar dan zijn we alsnog veels te duur uit. Vandaag eens naar de Lidl geweest en daar groot ingeslagen en nog voor een paar kleine producten
snel langs bij de AH en denk dat dat beter werkt :) Heb het idee dat de Lidl veel goedkoper is als de Aldi en meer keus heeft qua assortiment?

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 22:42

Dat weet ik niet kom nooit bij Lidl

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 22:52

groente en fruit haal ik of in de aanbieding of op de markt.
voor de rest zijn wij niet heel erg A merk gebonden op enkele dingen na (coca cola, ongeveer 2 flessen per maand denk ik, calve pindakaas 1 pot per 2 maanden, heinz ketchup 1 fles per 2 maanden, hamka's chips 1 zak per maand en nespresso koffie, 20 -30 cups per maand, limonade siroop van KC 1 fles per 2 maanden).
Allemaal geen dingen die vele gebruikt worden.

Lidl heb ik niet ind e buurt, wel AH, Jumbo, Hoogvliet en Aldi. Digros zit bij mn oma in de straat, als ik naar haar toe ga hou ik altijd even rekening met de aanbiedingen
ES vind ik bij veel producten echt niet lekker. Eigenmerk van Hoogvliet vind ik wel lekker.

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 22:58

Vandaag goed geshopt op de markt voor totaal 9 euro
20 mandarijnen
1 kilo druiven
2 bakken champignons
Pakketje bloemkool en broccoli

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 00:19

Ik heb toevallig rond de kerst een "test" gedaan. Ik heb onze standaard boodschappen gewoon bij de Lidl gedaan, bonnetje meegenomen en toen zijn we de Aldi in gegaan om te vergelijken. Conclusie: de producten die ik normaal bij de Lidl koop zijn bij de Aldi net zo duur. Heel soms is het ene product bij de Aldi 5 cent duurder dan bij de Lidl en andersom, waardoor je uiteindelijk weer op hetzelfde uitkomt. Pizza's vond ik bij de Aldi meer keuze in en ze hebben ook totaal anders vlees dan bij de Lidl. Dus wat mij betreft leuk om voor de afwisseling eens heen te gaan (Aldi zit hier niet om de hoek). Maar dingen zoals brie, boter, wijn, wc papier, dat was bij Aldi en Lidl net zo duur!

Net toevallig ook nog even gekeken naar de muesli repen bij de Lidl en die zijn net zo duur als de Euro Shopper, 89 cent voor 8 repen (maar het pakje van de Lidl zit 200 gram in en die van ES 189 gram, dus bij e Lidl zou je zelfs iets goedkoper uit zijn en ze hebben meer keuze). Morgen eens testen welke repen lekkerder zijn! De verpakking van de Lidl was overigens wel veel mooier :D

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 00:25

Ik heb trouwens ook mooi aanbieding geshopt weer.
Bij jan linders was het gehakt + ice tea 1+1 gratis. Dus mooi 1kg gehakt voor 3,10 en 4 pakken ice tea green voor 3,30 :) . Bij de c1000 waren de krieltjes 1+1 gratis en de minneola's ook ong. 50% korting zo uit mijn hoofd. De dreft 1+1 gratis was op maar heb mooi een waardebon gekregen. ze hadden alleen duurdere geuren etc. nog maar ik wil gewoon de goedkoopste groene.
En de Ben en Jerry's was maar 3,- p.s. koop dat nooit maar voor zo af en toe heerlijk dus heb ook daar 2 bekertjes van meegenomen.

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 08:15

Ik denk dat ook dat je vaak A merken koopt omdat je die kent! Ik vind het leuk om te lezen dat de afbakbroodjes bij de AH goedkoper zijn dan de Liddl.
Ik haal ze expres altijd bij de Lidl, omdat ze bij de Plus duurder zijn. AH kom ik niet.

Daarnaast vind ik de vleeswaren bij Lidl goedkoop en lekker en aangezien vriendlief zo'n 10 a 12 boterhammen op een dag eet, is dat wel gunstig ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 09:33

aldi is hier ook een beetje jammer kwa groentte,
lidl is hier dan weer echt goed met groen :j
maar daar kom ik eens in de maand hooguit voor een stapel toiletpapier, en wat andere voorraaddingen, dan gaat er gelijk een voorraad groen mee en meestal iets uit de nonfood wat we nodig hebben .
combineer ik meestal met een bezoekje aan mijn moeder, dan is het maar ene klein stukje om,

zelfde als tanken bij de goedkoopste pomp in de buurt, ook op bezoek bij moeder, koffie, of even helpen met schoonmaken, en dan kom ik langs die pomp
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 07-02-13 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 09:34

Even een tijdje niet geweest. Het is behoorlijk druk op mijn werk. Vorige week een hele eend gekocht, 31 euro. Genoeg voor 2 maanden! Ik maak ze op z'n Surinaams. Dus met roti en kouseband. Alleen nog even ergens een gaatje vinden om de roti's te maken. Maak er gelijk een flinke stapel voor in de vriezer.

Ik ga even bijlezen.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:41

ik heb vandaag ook een soort van boodschappen gedaan, alleen dan voor de baby ( kleertjes)
spijkerbroekje, mutsje en 2 truitjes en een legging voor 15 euro.. erg netjes..
deze week gaat echt super

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 11:59

Weten jullie een goede/gezonde suikervrije frisdrank of is dat niet gezond? Ik lees weer teveel artikeltjes :P

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 12:21

Kraanwater! :+

Goede, gezonde frisdrank bestaat gewoon niet - te veel smaakstoffen, suikers ( en als die er niet in zitten dan de smaak- en suikervervangers.. brrr)

Nederland heeft het beste kraanwater ter wereld, volgens recent onderzoek. Smaakjes kun je toevoegen door vers fruit: schijfe citroen, schijfe sinasappel, munt blaadjes of citroenmelisse balaadjes.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:25

Ik was ongeveer 35,- euro kwijt vandaag voor ons twee, werd wel weer eens een keer tijd.
Bij de lidl:
champignons
frikandellen
filet american
grill worst vleeswaren, en gewone grillworst
kalkoenfilet
groente roerbakmix
spekreepjes
2 pakken choccolademelk
ongeklopte slagroom
Pindakaas
snelkook rijst
tree cola
4 pakken frisse fruitdrank
2 pakken ice thee
wit brood
2 choccolade koekjes
stroopwafels
toiletpapier

Aldi en poeisz:

kokusmelk
cashewnoten (wat zijn die dingen duur eigenlijk)

Wel wat dingetjes die eigenlijk niet nodig waren, maar goed het viel allemaal wel mee.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:26

Citaat:
de Lidl koop zijn bij de Aldi net zo duur. Heel soms is het ene product bij de Aldi 5 cent duurder dan bij de Lidl en andersom, waardoor je uiteindelijk weer op hetzelfde uitkomt.

Dat is mijn ervaring ook.
De groente- en fruitafdeling vind ik wel beter bij de Lidl dan bij de Aldi.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:38

ingedebruijn schreef:
Weten jullie een goede/gezonde suikervrije frisdrank of is dat niet gezond? Ik lees weer teveel artikeltjes :P

Ik drink limonadesiroop! (Niet die pure suikervariant) Dan vooral die Roosviceeachtige, de dikkere. Staan vaak bij de babyproducten. Zit weinig suiker in, wel vruchten en gaat lang mee.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:41

Juangi schreef:
ingedebruijn schreef:

Ik drink limonadesiroop! (Niet die pure suikervariant) Dan vooral die Roosviceeachtige, de dikkere. Staan vaak bij de babyproducten. Zit weinig suiker in, wel vruchten en gaat lang mee.

oohja dat zijn die diksappen he? Die heb je bv. bij AH ook van eigen merk (en in andere winkels denk ik ook)
Die staan in ieder geval inderdaad altijd bij de baby/peuter producten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:56

Zit daar ook echt avondeten bij dan Wemkelover?? Zie er vooral veel drinken en overige dingen bij :D

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 19:09

manzano schreef:
Zit daar ook echt avondeten bij dan Wemkelover?? Zie er vooral veel drinken en overige dingen bij :D

jazeker.
Ben mijn voorraad aan het ''opruimen''. Volgens mij ben ik niks vergeten.
Dit is mijn weekmenu:

VR ik spagetti carbonara en mijn vriend een restje uit de vriezer nasi ofzo.
ZA Varkensfilet ga marineren en daar doe ik rijst en wokgroente bij.
ZO Ajam kerrie
Ma Gehakt, rijst en wokgroente met satesaus
DI Gegrilde varkensfiletlapje met groente en gebakken aardappelen.
wo Patat en snackje. lekker ongezond.

Veel had ik nog. Volgende week zal het wel weer een duurder weekje worden.

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 19:31

Vraagje is Mozarella nog dicht in het pakje, 2 dagen na te houdbaarheidsdatum nog goed? Zelf denk ik van wel maar ik check het even.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 19:32

hier word ie dan nog gebruikt en dan is ie gewoon nog goed :j

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 19:37

Okee super! Eten vanavond laat dus dan ga ik zoiezo de mozarella even gebruiken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 19:40

Ja hoor, gewoon gebruiken :).

Ik ben altij wel goedkoper uit bij de Lidl. Bij de Aldi duurder dan bij de Lidl en de AH en biju de Aldi vind ik nooit wat ik wil. Ik ben een grote AH-fan. Ze hebben bijna alles in Europshoppervariant en dat smaakt prima en kost echt niks.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 19:47

Ik ben het er idd ook mee eens dat groente/fruit bij Lidl beter is dan bij de Aldi!