Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lieke2

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 13:24

Zo debgizmo, wat een verschil!! Heb je enig idee waar het door komt??
Quellian, welk recept is dit? klinkt als ene leuk werkje voor de zondag...

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 13:52

lieke2 schreef:
Zo debgizmo, wat een verschil!! Heb je enig idee waar het door komt??

Ik ben wel een heel stuk zuiniger aan gaan doen, geen verwarming meer, minder douchen en meer zo wassen, maar ik vind het zelf ook een heel erg groot verschil. Weet ook niet hoe het komt, maar de meter geeft het toch echt aan. Op de website werd ook al vermeld dat ik fors minder had gebruikt en of ik het wel zeker wist dat het goed was := Tja, kan er zelf ook niks beters van maken

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 13:57

uiteindelijke schade bij de appie was € 59,85 *\o/*

inclusief wat dingen voor in de voorraad, oa kilo gehakt (uit de 99 cent route) scheerschuim voor manlief en 2 pakken vaatwastabletten.

Moet van de week alleen nog wat yoghurt halen, maar die haal ik dinsdag of woensdag even bij de plus. Dus ik denk dat ik ongeveer € 10,- over houd deze week.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 14:14

DebGizmo schreef:
Ik ben wel een heel stuk zuiniger aan gaan doen, geen verwarming meer, minder douchen en meer zo wassen.

Dat is idd flink minder verbruikt ,maar zit je nu in de kou dan ?

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 14:19

Hopelijk niet in de kou, das geen afweging tov besparen hoor!
Denk wel bewuster omgaan met badderen en douchen enzo, dat dat veel scheelt

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 14:25

Kan het niet zijn dat je meter kapot is? 22 kuub is wel extreem weinig hoor!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 14:28

We trekken hier eerder een extra trui of vest aan dan de verwarming. Als het eht koud is, gaat hij wel een klein beetje aan hoor, maar gebeurd niet vaak.

Geen idee of ie kapot is, hij is zo'n anderhalf jaar eleden vervangen dus lijkt me niet.. Ik hou het ff in de gaten, kijk over een dag of 2 nog eventjes na al het wassen en douchen of er al verschil is

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 14:41

Afgelopen week was ik 110 euro kwijt maar daar zat 20 euro aan droogkorrels bij en 20 euro aan puzzels. was wel tevreden deze week

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 17:04

Citaat:
Ik heb dit recept als basis aangehouden. Maar ik heb het gemaakt met 420gr suiker en 100ml slagroom en een half zakje vanillesuiker. Echt heel erg lekker

Oh oooo , daar gaat de weegschaal niet blij mee zijn.......maar wel gruwelijk lekkerrrr :9

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:08

ik heb heel weinig te besteden maar het fijne punt is ook dat ik heel weinig thuis ben

Wat ik nu heb gedaan:
4 courgettes (niet op de markt) 80cent pp --> 3,20
4 paprikas -->3,20
4 potten olijven --> 2,- (jippie 99 cent weken)
Rijst en pasta had ik nog
Yoghurt 2 liter --> 1,-
Muesli --> 1,80
Ik was met 11,20 klaar deze week :D

ik heb vandaag alle warme maaltijden voor komende week bereid
(die eet ik op me werk)
en savonds en smorgens eet ik muesli met yoghurt
tussendoor heb ik nog peperkoeken liggen

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:24

Vanaf december ga ik hier meebetalen. Ik woon samen met mijn vriend Verdien ong 1000/1200 PM en alle laste daarbij gaat er dan ong 600 af dus ook goed gaan sparen en overal opletten. En over een aantal jaar willen we ook een keer uitbreiding in de vorm van kinderen dus ook daar ben ik wel benieuwd naar hoe andere dat doen qua bezuinigen. Nu gaan we eerst samen een rekening vd boodschappen openen en wat daar maandelijks van over blijft ook steeds terugboeken Naar de spaarrekening.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:41

ik weet nog een erg leuk site heeft niets met eten te maken :P
maar hier kun je heel veel dingetjes zelf maken en bespaard dus ook.
http://www.welke.nl

en wat toen jullie trouwens met kerst nu wij het over bezuinigen hebben?

en hadden van de week weer een tegen vallen een rekening van 800 euro omdat wij te lang belasting terug gave hebben gehad

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:52

Ik ben met mij verjaardag in nov al erg verwend en vier t waarschijnlijk alleen met mijn vriend, eten waarschijnlijk, wel iets lekkers maa ik geef hem alleen een cadeautje en hij mij waarschijnlijk niet.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:54

Zo boodschappen lijstje klaar voor volgende week.
Menu:
Penne al forno (ik met quinoa ipv penne)
Pannekoeken
Nasi met sate
Broodje gezond
Noodles met hamlapjes

Ik heb alles in huis voor de pannekoeken, broodje gezond (behalve sla), nasi met sate, voor de noodles alleen nog groenten en voor de penne moet ik alles nog. Dus scheelt deze week wel, alleen nog voor mijzelf een paar dagen eten halen.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:55

:o met kerst doe ik gewoon zonder budget

maar heb ooit ergens al eens gelezen dat er mensen zijn die al ergens in september elke keer een stukje vlees van hun dagelijkse vlees afsnijden en dan invriezen, zodat ze met kerst er van kunnen gourmetten. Vind ik op zich wel een goed idee.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:56

Wij gaan met kerst bij mijn ouders eten, en bij mijn schoonouders. Even voor op gesteld dat de kleine dan nog lekker warm in mama's buik zit :+ Qua cadeautjes weet iedereen dat ik alleen voor Amber iets koop, en voor mijn zusje :o Zelfs onderling doen we niks :n Al denk ik er wel over na om stiekem toch iets voor Marko te halen, zou alleen niet weten wat haha.

Wat betreft de boodschappen, hebben we vanmorgen bij de Aldi 20 euro uit gegeven voor 4 dagen eten. En dan hebben we vandaag pizza uit de oven gehad, 1 dag gaan we wokken (hoefde ik alleen de kip nog voor) en 2 dagen peenstamp. De worst voor bij de stamp moeten we wel nog. Verder hebben we als het goed is nu genoeg drinken, brood en beleg en lekkers voor Amber.

Ook hebben we voor haar vandaag een chocolade letter en van die munten mee genomen, omdat ze vandaag de schoen mocht zetten :D

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:02

Met kerst doen wij niks. Eten is 2 dagen bij schoonouders en 1 dag bij mijn ouders. Kado's zijn afgeschaft alleen voor de kids nog. (en mijn ouders halen ieder jaar wel iets lees: pindarotsjes van rousseau, sokken, een luchtje en envelop. )
Met kerst zitten we ieder jaar gebakken wat betreft boodschappen.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:03

ralphtdw schreef:

en hadden van de week weer een tegen vallen een rekening van 800 euro omdat wij te lang belasting terug gave hebben gehad

Oeh, dat is balen zo'n rekening, hoop dat ik zoiets niet krijg. Kan volgend jaar middelen, dus dan krijg ik bijna 1000 euro terug als het goed is. Dat is ook een hele goede tip voor starters of mensen met onregelmatig salaris over 3 jaar. Je kan dan een verzoek tot middelen indienen. Ik werk vanaf juli 2011 en doe straks in april zo'n verzoek over 2010-2011-2012. Van die 3 jaar heb ik maar 1,5 jaar fulltime gewerkt en de rest was een bijbaantje van 200-300 euro per maand.
Met kerst ga ik vooral bij familie eten. Wel wat kosten aan kado's, surprises en dat soort dingen, sowieso komen er in december/januari op een of andere manier altijd veel rekeningen. Mijn werkgever doet de ene helft van het vakantiegeld in mei en het andere eind november, dat is errug fijn ;).

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:07

Kerst niets bijzonders hier. 1e kerstdag eten bij schoonfamilie, lootjes trekken voor kado's het bedrag daarvan weet ik nog niet.
De overige tijd/dagen weet ik nog niet maar maak ik me nooit zo druk om. Ik haal wel wat vlees voor de gourmet ofzo. Kado's doen we verder niet aan :n

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:22

wij doen nooit aan kado's met de kerst de jongste in onze familie is 22 jaar en doen het daarom niet meer.
maar eerste kerstdag komen ze bij mij eten 16 man. iedereen maakt altijd wat wat ze lekker vinden en zo hebben wij altijd een heel buffet.
en 2de kerstdag of bij schoonlui of gewoon met zijn 2en

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:56

Pandour, oh bah die AH olijven zijn echt niet te eten gewoon :')

Ik probeer een weekmenu te maken, maar heb echt even 0,0 inspiratie :(

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 23:53

stipje..morgen even rustig lezen

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 00:01

Fleurtje100 schreef:
ralphtdw schreef:

Oeh, dat is balen zo'n rekening, hoop dat ik zoiets niet krijg. Kan volgend jaar middelen, dus dan krijg ik bijna 1000 euro terug als het goed is. Dat is ook een hele goede tip voor starters of mensen met onregelmatig salaris over 3 jaar. Je kan dan een verzoek tot middelen indienen. Ik werk vanaf juli 2011 en doe straks in april zo'n verzoek over 2010-2011-2012. Van die 3 jaar heb ik maar 1,5 jaar fulltime gewerkt en de rest was een bijbaantje van 200-300 euro per maand.
Met kerst ga ik vooral bij familie eten. Wel wat kosten aan kado's, surprises en dat soort dingen, sowieso komen er in december/januari op een of andere manier altijd veel rekeningen. Mijn werkgever doet de ene helft van het vakantiegeld in mei en het andere eind november, dat is errug fijn ;).

Houd er bij middelen wel rekening mee dat dat alleen kan als alle jaren al definitief zijn.. met een beetje pech is 2012 dus pas in 2015 afgerond ;) Zou wel top zijn hoor, 1000 euro extra :D

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 00:24

Idd, en je hebt dan alsnog 3 jaar de tijd om een verzoek tot middeling in te dienen. mss plannen als je het echt goed kunt gebruiken? (tenzij dat volgend jaar al is )

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 00:26

Nu snap ik waarom ik geld van de belasting terug kreeg, lief dat ze dat uit zich zelf deden.