Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MargreetW

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 18:25

Als je nieuwe grond hebt dan hoef je toch niet te bemesten?
Dames mogen niet in de borders hoor, dat gaat heel goed. Alleen hadden ze vanmorgen een beetje de kolder in de kop vanwege de (hoe schrijf je zoiets) zon? Dat ding in de lucht waar je blij en warm van wordt.
Zondag is bij ons de Boet open, maar eens een rondje snuffelen.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 19:13

Geen zon gezien hier vandaag? Waar heb je die verstopt? Toch niet voor jezelf alleen gehouden hè?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 20:54

ik was het slechte weer en de saaie tuin beu. Gisteren is de hovenier geweest, vandaag worden de planten voor de tuin besteld.
Ben vandaag naar tuincentrum en Action geweest en plantenbakken gemaakt. Staan nu nog in de schuur tegen de kou.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

voor langs het huis willen we nog een klein bankje of setje. Kwam bij Coppelmans deze twee tegen, even denken welke we leuk vinden

Afbeelding
Afbeelding

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 20:58

Leuk Vonneke, en nu maar hopen dat het gauw beter weer wordt. Ze voorspellen voor volgend weekend 18 graden als we gaan crossen, neem evengoed m'n skijack en muts maar mee.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 20:59

Die plantenbakken zijn leuk Vonneke! Lekker fleurig ook. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 20:59

ik hoop het ook van harte. Ze staan nu nog in de schuur, anders vriezen ze kapot ben ik bang

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 21:18

Mag ik mij ook melden, aug 2012 een huis gekocht met groooote tuin (ca 500m2). Vrij inspiratieloos wat tuininrichting betreft, dus ik hoop hier wat inspiratie te vinden! Nog even wachten op onze belastingcentjes en dan kunnen we lekker aan de slag in de tuin.

Verkoopfoto's, hier nog enigszins onderhouden, toen wij het kochten een oerwoud:

Deel van de zijtuin, achter de fotograaf ligt nog een flinke border met een aantal grote dennenbomen
Afbeelding

Achtertuin
Afbeelding

van boven
http://img69.imageshack.us/img69/2729/166grotere.jpg

Van de laatste foto zijn de kas, vijver en 35 jaar oude kerstboom al weg dus dit is nu een kale vlakte.

Ik ga lekker met jullie meelezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 21:20

Daar kun je echt wat moois van maken!!

Ik zou echt alles eruit halen er een hele mooie nieuwe tuin in doen hihi

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 21:24

Ik hou wel van die oude tuinen, incl. kasje en vijver. Goed snoeien en bijwerken scheelt al heel veel.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 21:32

Gezellig Vonneke die bakken.
Ik vind het bankje denk ik praktischer dan die met dat tafeltje in het midden.

Kaygee dat is een mooie uitdaging zo'n lap grond.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 21:46

vonneke schreef:
Daar kun je echt wat moois van maken!!

Ik zou echt alles eruit halen er een hele mooie nieuwe tuin in doen hihi

Dat gaat een berg geld kosten dan :') We moeten het voorjaar even afwachten wat er allemaal uit de grond komt, dan markeren wat we willen houden en de rest eruit trekken. De rode boom vind ik prachtig, die blijft. Net als de kronkelhazelaar die naast de vijver staat. De tuin staat ook vol met yucca's maar die wil ik er allemaal uit, scherpe rotplanten al bloeien ze leuk.

Margreet een kasje is inderdaad wel leuk, maar geen van 4.5 bij 2.5m op het zonnigste plekje van mijn tuin waar we een mooi overdekt terras willen :P net als de vijver, maar die was zo smerig en zat vol met bloedzuigers :r En ik wil dat mijn dochtertje lekker in de tuin kan spelen straks en dan vind ik een vijver niet echt een veilig idee. We zijn inderdaad ook al lekker aan het snoeien geweest want het was echt een grote jungle.

Laurabram, zeker een uitdaging. Maar denk dat we het stukje voor stukje maar gaan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 21:48

Idd gewoon stukje voor stukje doen Kaygee, dan komt het vanzelf goed.

Het kan iig een prachtig speelparadijs worden!

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 21:57

Ja een speelparadijs wordt het zeker! Heerlijk groot grasveld, kan ze lekker haar ei kwijt.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 22:19

Kaygee ook hier! Ik vind het echt een geweldige tuin kirsten! Niet teveel meer aan doen! Haha! Maar dat vind ik...

Vonneke erg leuk je bloembakken!

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 22:30

Ja ik meld me ook maar eens hier. Ruilen dan, ik vind jouw tuin mooi :+

De fotos zijn van 3 jaar terug. Ik hou van een iets meer georganiseerde tuin. Nu heel veel bomen en struiken, niet echt mijn ding :P

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 22:49

Dat zal ook wel, als je het nu zo ziet, ziet het er geweldig uit. Maar als je er dan werkelijk tussen gaat kijken, zal er vast heel veel troep tussen zitten!! Ik vind de opzet zeg maar, wel heel knus en gezellig uiten. Ik houd nooit van die recht toe recht aan tuinen!

Laatst kwam hier trouwens die link van vlinderstruiken stekken voorbij. Daar stond alleen in volgens mij dat het alleen in het najaar kon. Iemand ervaring met stekken in het voorjaar of werkt dat echt niet??

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 23:11

Wauw Kaygee, prachtige tuin! Met name het stuk opzij vind ik erg mooi, staan ook echt mooie planten in en de opzet is leuk.
Moest wel goed zoeken in de gelinkte foto naar de vijver. := Gadverderrie, ik ben een fan van vijvers maar zo hoef ik ze ook niet.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 23:16

vonneke, wat een leuke en fleurige bakjes zeg!!
(ik zou absoluut voor het eerste bankje gaan... super makkelijk zo'n tafel tussenin :) )

kaygee, wat een heerlijke grote tuin!! Ik zelf vind het zo natuurlijk juist heel erg mooi :P Kan me wel goed voorstellen dat je een vijver met kinderen niet handig vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 00:14

Thanks allemaal.

Ben benieuwd hoe ze aan de muur zijn! Dus hophop weg die vorst!

Iemand hier bij de Action de spiegels met stijgerhout eromheen gezien? Wilde er graag 2 maar ze waren op hij ons. Jammer!! 12,95 ps geloof ik

Zo'n tete a tete is idd erg leuk! Maar vind dit model wat grof en lomp.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 00:25

Neonlight schreef:
Wauw Kaygee, prachtige tuin! Met name het stuk opzij vind ik erg mooi, staan ook echt mooie planten in en de opzet is leuk.
Moest wel goed zoeken in de gelinkte foto naar de vijver. := Gadverderrie, ik ben een fan van vijvers maar zo hoef ik ze ook niet.

haha die vijver. Een echte mindf*ck.
Kon 'm eerst niet vinden op de foto.
Verder een mooie tuin!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 12:51

Kaygee, die vijver was idd even zoeken :+

zou idd dit jaar gewoon afwachten wat er op komt en flink onderhoud plegen wat betreft snoeien etc.
dan heb je een goed beeld van wat je hebt in de tuin en kun je kijken wat je wel en niet leuk vind.
ben gek op oudere tuinen,
of je moet natuurlijk iets totaal anders willen(heel strak ofzo)

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 13:51

Joh, ben ik in de tuin bezig zie ik toch genoeg groen nog opkomen. Maar wat is de grond verschrikkelijk droog, niet normaal.
Wil straks, zal wel mei worden, toch een en ander gaan verplaatsen en wat erbij zetten zodat ik ook wat vroeg groen tussen de wat latere planten heb. Wordt dus boeken snuffelen.
Prieel is ook weer ingericht. Over 2 weken komt er aan de achterwand nog een kokosmat te hangen en bij de sloot een plexieglas afscheiding. Zit je toch even wat uit de wind.
Ik denk echt dat het voorjaar eraan komt hoor....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 14:13

Ik mag het hopen dat het voorjaar eraan komt!

Ik heb heerlijk in een tanktop in de zon in de tuin gewerkt. Echt super!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 14:14

Ga is op zoek naar een hoge druk reiniger. Toch wel handig voor de muurtjes, m'n trailer, auto etc.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 19:41

Hier vandaag ook in de tuin gewerkt, nog wat afgestorven plantenresten weggehaald (planten die het tot diep in de winter blijven doen, en we dus niet in het najaar kortwieken), en de lavendelhaag gesnoeid. Ook nog 1 hortensia compleet gekortwiekd. Ik dacht even dat ie het loodje had gelegd, maar toch niet. Heeft wel een klap gehad van de vorst, knoppen allemaal bevroren, en hij werd toch te groot, dan nu maar helemaal kort. Kwamen nu toch geen bloemen meer in.