Motorrijbewijs, wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ReJo

Re: Motorrijbewijs, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 13:48

Bij ons moet je zoiezo een helm-mutsje op waardoor (bij mij tenminste) je haar gewoon onder je jas gaat, heb je er helemaal geen last van. :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 13:58

Dat is wel handig Rejo!

Ik kan mijn langzame slalom alleen met slippende koppeling!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 14:07

Hij moet ook met slippende koppeling, staat in de rijprocedure, daarom zitten die oefeningen erin om te controleren of je die techniek beheerst ;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 14:12

Is waar ja. Ik schrok al even,haha. Om nu in 2 weken nog een andere techniek aan te gaan leren.....

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 21:28

Wou al zeggen zo heb ik hem ook geleerd. :D

Ik heb nog niet samen met een ander gelest, komt binnenkort vast wel. Ik had op het oudje laatst ook heel veel ruzie met wegrijden bij rotondes en stoplichten. Zat echt te vloeken op mezelf :o voelde zo klunzig.

Ik heb mijn haren altijd in een staart, laatst alleen elastiekje vergeten dus toen los, zat flink in de klit ja. Ik kan ook absoluut niet tegen haren in mijn nek of los haar onder mijn helm :+ vlechten kan ik ook wel eens proberen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 07:12

Ik heb in de zomer eigenlijk iedere keer wel een medelesser gehad, nu de laatste paar weken ben ik ook vaak alleen. Vind het ook wel leerzaam met iemand erbij, van elkaars fouten en sterke punten kan je ook weer leren.

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 18:27

Ik moest mijn halve draai zonder slippende koppeling. En dat had te maken met het soort motor wat ik had? Meestal was het inderdaad met koppeling maar bij deze dus niet!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 18:37

De halve draai en het achtje horen toch idd zonder slippende koppeling,maar ik geloof dat t wel toegestaan was als je t wel doet.

Ik doe iig mijn achtje en halve draai zonder slippende koppeling,alleen het stapvoets rijden en de langzame slalom doe ik met slippende koppeling,en in het beginstukje bij wegrijden uit t parkeervak

EvelynZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 18:43

Ik heb geleerd dat je het beste zonder slippende koppeling de halve draai kunt doen, of slechts heel licht, daar kijken ze op het examen namelijk wel naar. Tijdens mijn examen moest ik het 8je doen en dat doe ik dus altijd met slippende koppeling, maar blijkbaar deed ik dat dus al te veel. Probeer jezelf dus aan te leren zo min mogelijk de koppeling te gebruiken.
Ik vind het alleen zo moeilijk om zonder slippende koppeling te rijden, want ik kan heel moeilijk mijn rechter hand stil houden en dan wordt het zo hobbelig in de bocht.. :+
Heb ook altijd kramp in mijn rechter hand tijdens het lessen.

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 18:47

EvelynZ schreef:
Ik heb geleerd dat je het beste zonder slippende koppeling de halve draai kunt doen, of slechts heel licht, daar kijken ze op het examen namelijk wel naar. Tijdens mijn examen moest ik het 8je doen en dat doe ik dus altijd met slippende koppeling, maar blijkbaar deed ik dat dus al te veel. Probeer jezelf dus aan te leren zo min mogelijk de koppeling te gebruiken.
Ik vind het alleen zo moeilijk om zonder slippende koppeling te rijden, want ik kan heel moeilijk mijn rechter hand stil houden en dan wordt het zo hobbelig in de bocht.. :+

Haha kramp? Van het te stevig vast pakken ofzo? (Heb ik tenminste last van:p)

Ik merk ook nog als ik afstap na 2 uur dat mijn binnekant van mijn bovenbenen zeer doen, volgensmij probeer ik die motor door de midden te krijgen ofzo :')

En met tegen sturen heb ik ook moeite, als ik rechts moet tegen sturen geef ik soms gas bij..

Naja ik ben gewoon niet zo'n natuur talentje haha

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 18:49

Misschien omdat ze dan moeilijk kunnen zien of je slipt of helemaal ontkoppelt? ontkoppelen mag nl niet dacht ik op t examen.

Zelf vind ik t lastig om bij de langzame slalom juist het gas constant te houden,soms doe ik ff teveel en omdat de koppeling dan slipt maakt ie door de hoge toeren zo'n herrie ineens,haha

EvelynZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:07

ReJo schreef:
EvelynZ schreef:

Haha kramp? Van het te stevig vast pakken ofzo? (Heb ik tenminste last van:p)

Ik merk ook nog als ik afstap na 2 uur dat mijn binnekant van mijn bovenbenen zeer doen, volgensmij probeer ik die motor door de midden te krijgen ofzo :')

En met tegen sturen heb ik ook moeite, als ik rechts moet tegen sturen geef ik soms gas bij..

Naja ik ben gewoon niet zo'n natuur talentje haha

Ja inderdaad van het stevig vastpakken. Ik probeer altijd het handvat samen te knijpen.. :+ Probeer het af te leren maar dat valt nog niet mee.

Ik ben ook niet zo'n natuurtalentje, maar gewoon blijven oefenen en niet opgeven! Toen ik op de lichte motor begon dacht ik dat ik nooit met de zware motor de bocht door zou kunnen, en inmiddels lukt me dat prima!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:54

Klopt halve draai en 8 liever zonder koppeling maar helaas lukt dat bij de bmw's niet, hebben er ookal andere tandwielen op zitten. Heel iets koppeling gaat wel goed.

Als je moeite hebt met gas stil houden kan je je hand wat naar buiten verplaatsen waardoor je met je pink om je stuurgewichtje grijpt. Die zit vast en dan kan je je gas soms makkelijker stil houden.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 23:01

Ga t morgen even testen, bedankt voor de tip.

en ik ben ool geen natuurtalent, integendeel. Ik heb een fijne geduldige instructeur gelukkig, zelf had ik gek geworden van mezelf als leerling :p

EvelynZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 08:49

Hihi herkenbaar.
Hoeveel lessen hebben jullie al en hoever ben je daar al mee?

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 09:38

Haha ik ga die tip ook eens gebruiken! Dankjewel :D

Ik heb vrijdag mijn 32e les, en moet over 2 weken op (hopelijk) mijn laatste examen..

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 10:13

Ik moest van mijn koppeling afblijven tijdens de halve draai :)
Om mijn gas te stabiliseren heb ik de tip gekregen ofwel mijn duim tegen de linkerzijde van het handvat te plaatsen ofwel mijn wijs en middelvinger tegen de remhendel aan te duwen. Dit laatste werkte wel goed :j de eerste niet maar dit ligt vooral aan een geblesseerde duim.

Ik heb vanmiddag mijn 12e les :) heb net twee verrichtingen doorlopen (daarvoor had ik al wel stapvoets rijden gehad).

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 11:13

Ik heb zoveel lessen gehad, echt vreselijk. Hoop dat ik t ooit nog eens leer.
Vanochtend weer les gehad, geslaagd voor het Proefexamen maar niet zonder slag of stoot. Bijna niks ging in 1x goed jammer genoeg, hopelijk beter over 2 weken

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:02

Komt goed Snoevie,
Wij halen dat gewoon allebei in 1x :D

Is het al over 2 weken trouwens :=

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:24

Morgen over 2 weken,3 december :=

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 08:35

Ik heb ook al veel lessen gehad, ben maar gestopt met tellen :')
Gisteren wel weer lekker gereden, niet zo soepel als zaterdag. Moesten ook eerst even de motor goed warm rijden ivm de storing die de motor zaterdag nog had gekregen. Maar alles bleef goed :)
Maar ooooh wat had ik een koude vingers zeg :=

Ging op zich wel oke, wel alles gedaan. Het is nog geen examenniveau, maar we gaan de goede kant op zei m'n instructeur :)

Grote lol nog bij het stoplicht gehad :))
Ik stond gewoon rechts vooraan te wachten, komt er een auto links staan. Op zich niks raars, maar die begon steeds verder naar voren te kruipen. Dus m'n instructeur begon al van dat ga je toch niet laten gebeuren he?! Gas erop zometeen!
Ik had nog zoiets van nouja we gaan het proberen. Stoplicht was groen en toen hop GAAAAAAAAAS!!!!!!! Hahaha, dat was echt gaaf! Auto er dik uitgereden dus.. Dat was echt kicken zeg *\o/*

Ik ben echt weg van de nieuwe motor <3 Ik wil hem ook, rijdt zo lekker relaxed :D Maar dan wel met windschermpje :P
Ik sta er alleen aan vast met opbokken, die andere was echt appeltje-eitje...

Examen gaat jullie lukken hoor!!!!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:14

Ik ben nog niet helemaal vriendjes met de nieuwe motor :n Was gister onwijs gespannen, geloof dat ik de motor bijna fijngeknepen heb :o En moest echt bewust ademhalen en ontspannen. Waar het aan lag? Geen flauw idee :\ Hij rijdt juist onwijs soepel. Werd er erg onzeker van, ging slechter kijken etc.
Uiteindelijk begon het te komen, kwartje viel en we hadden bij het stoplicht over dat het nu lekker ging met de bochten enzo en ik begon eindelijk te ontspannen.
Ja tot het volgende stoplicht op een brug, weg liep iets schuin af en ik moest naar rechts. Liet de koppeling te snel opkomen, sloeg af, blikveld omlaag en geen houden meer aan -O-
Ik baal zo zó onwijs hard. Echt ontzettend pissig op mezelf, nog steeds. Vallen bij een stoplicht -O- En ook nog eens met de nieuwe motor.... -O-
Gatver ben er echt goed ziek van.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 13:50

Ik heb met je te doen Lon :(:)
Snap dat je je behoorlijk rot voelt, maar hoop voor je dat het zaterdag gewoon weer lekker gaat en dat je dit achter je kunt laten... Y;(
Het leven gaat helaas met vallen en opstaan....

Ik heb de Sym en de Rebel laten vallen, dus ik win :+

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 13:58

Maar Sym en Rebel waren niet net nieuw :+
Ja ik hoop dat ik het gewoon achter me kan laten liggen zaterdag, want ik heb zo erg de balen dat ik me iedere keer weer opvreet :=

[edit]
Leuke eerste reactie van vriendlief ook 'Goed zo daar leer je van'
^) Niét wat ik wilde horen :))

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 14:03

Deze ook niet helemaal :7 Staat al 32.000 op...

Herken me er helemaal in... Nu iig lekker je frustratie eruit gooien idd, dat scheelt weer :)

Snap best dat het gek rijden is als het zo soepel gaat, vergeleken met de CB1... Dan lijkt het ook ineens allemaal harder te gaan zonder dat je er wat voor doet :=