Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:03

Goh, ik wist helemaal niet dat dat echt zo leefde .... :+ okay ik zal in het vervolg niet meer zeuren hahahaha.
Ik woon dan nog thuis, maar ik zou prima qua boodschappen op mezelf kunnen denk ik.
Wat ik vooral erg fijn vind om te halen zijn die aardappelschijfjes ( Aldi heeft ze, Dirk, AH, allemaal eigenhuismerk ) zijn zakken van zo'n 80 cent per zak en die kieper je in de koekenpan, wat olijfolie eronder en ze zijn zo klaar.
Kan je invriezen, blijven lang goed, heerlijk vind ik dat :'D

Anoniem

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:05

Cola wil ik ook echt Coca cola, de rest vind ik echt niet lekker :n Maar das eigenlijk het enige wat perse merk moet zijn..

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:11

Cola moet inderdaad van CocaCola, een ander merk smaakt gewoon nergens naar

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:17

De 'first choice' cola vind ik een heel acceptabel goedkoper merk :j

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:20

Cola (light) pak ik alleen van first choice. Goedkoper en ik vind deze lekkerder dan de echte.

Vandaag was ik wel veel geld kwijt voor boodschappen. 18 bij de aldi en 29 bij de jan linders. Had bijna niets meer in huis en bij de jan linders was veel groente voor 1 euro. Dus heb lekker wat extra meegenomen. De vorige 2 weken was ik voor 10 en 5 euro klaar dus dat compenseert weer. Volgende week zal het ook weer minder zijn.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:25

Fijn dat er meer gelijkgestemden zijn als het gaat om de cola, ik wil thuis ook alleen maar coca cola, ik drink op visite het andere ook wel maar echt lekker vind ik het niet.
Aangezien we alleen in het weekend fris drinken vind ik best dat ik dan gewoon coca cola mag hebben.
Vorige week bij de SuperCoop nog 2 4-packs voor 8 euro gehaald scheelde iets van 6 euro.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:39

Namaak cola vind ik ook niet lekker... Drink zelf veel cassis en die vind ik van de Aldi juist lekker! Sinas vind ik ook van de goedkopere merken lekker net als 7-up

Met verjaardagen doen wij het dit jaar anders. Gaan onze verjaardag samen vieren in de zomer (vriend en mij) dus 1 keer een wat groter feestje met een bbq... Scheelt extra tijd voor inkopen en alles klaarmaken. Hebben ook maar klein huisje dus past niet allemaal in huis daarom maar buiten!
En ik heb een hekel aan verjaardag vieren :+

Puck79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 23:18

Wij hebben altijd First choice cola en coca cola als die in de aanbieding is. Pepsi vind ik niet te drinken :n

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 00:13

Pepsi vind ik ook vreselijk. Wij hebben ook altijd coca cola. In Amerika vind ik de coca cola trouwens lekkerder dan in Europa. Geen idee hoe dat komt. In Amerika is het zoet net een anders soort zoet. Wat voller ofzo. Maar nee op cola bezuinigen wij ook niet.
En ik vind ginger ale altijd zo lekker. Die hebben ze niet in een goedkope variant. Ben het in ieder geval nog nooit tegen gekomen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 00:27

Ik ben een ex-Ah-luxe-klantje... recentelijk de Aldi "ontdekt". Zo.. daar zijn goedkope dingen!! Maar wel wennen om uit dozen te kopen in plaats van onze sjieke Heyn ( die bovendien provinciewinnaar is als 'beste supermarkt') Dus koop ik gewoon te veel omdat het allemaal zo goedkoop is. :D
Ik ging vandaag voor karbonaadjes en groente, kwam thuis met dubbele dosis broccoli,verpakking van 5 karbonades, twee frambozentoetjes in glaasjes, een doos Chocobollen met slagroom, een scheerset voor manlief, een reserve pak scheermesjes, twee zakken chocoladebobons met krokante vulling, een spuitbus slagroom... hmmm...

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 07:25

Ik heb van de week voor anderhalve week boodschappen gedaan 125€... Moet nog eieren hebben en een fles Pulco.
Wij gebruiken sommige A merken, maar dat is alleen als we de goedkope variant niet lekker vinden.
(kan zo alleen de koffie en pulco bedenken eigenlijk, en oh ja, wasmiddel)

Jannepauli, heb je die toetjes al geproefd? Ze zijn heerlijk!! De Tarte Tatin is ook erg lekker (ik eet alleen de Tarte tatin en Framboos) en de glaasjes zijn daarna leuk te gebruiken voor een amuse of om waxinelichtje in te doen. (Wat kosten ze in NL?? Hier 0,89€ de stuk)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 07:36

Arabesk schreef:
De 'first choice' cola vind ik een heel acceptabel goedkoper merk :j

mee eens!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 08:32

Ik heb gisteren een groot deel van de voorraad weer aangevuld met potjes & kruiden. Ik was 30 euro kwijt. Morgen wil ik mijn groente, fruit en noten op de markt halen. Ik ben benieuwd!
Ik drink geen frisdrank meer, maar cola is hier inderdaad ook Coca Cola :)

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 08:49

Hallo allemaal

Ik volg al vanaf het begin dit topic en daarom meng ik me er nu maar in omdat ik het een zeer leuk topic vind.

Wij(2 volw. en 2 kids van 3 en 5) pinnen op vrijdag 100 euro en daar doen we het mee.
Meestal ben ik zo rond de 60 euro per week kwijt aan boodschappen.
Wij gaan meestal eerst naar de Lidl en wat ze daar niet hebben gaan we halen bij de Bas.

FF over de cola.
Mijn hubs dronk eerst elke dag 1 fles coca cola op maar sinds zijn afvallen is hij overgestapt op zero cola.
Hij heeft geexpirimenteerd met merken en nu zweert hij van de cola zero van de Lidl!!!!
Als hij ergens is en daar hebben ze echte cola dan neemt hij die niet.
Hoe snel kan je omslaan!!!

Ik schrijf ook altijd al mn boodschappen op in een A4 schrift zodat ik weet wat de prijzen doen.
Dit doe ik niet omdat er niet veel geld is om uit te geven maar omdat het een sport is om met zo min mogelijk geld toch alles te kopen :D :D

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 08:51

@pimmetje222
Is het leven nu in Duitsland zoveel goedkoper dan in Nederland?
Wij zijn aan het orrienteren om misschien in Duitsland te gaan wonen dus vandaar die vraag.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 10:03

Zo
Net ff boodschappen gedaan voor deze week en voor volgende week t/m donderdag.
Ik was 56,02 euro kwijt voor boodschappen en 12,90 voor een bus shag.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 10:48

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 11:31

Gaan we nu met z'n allen op zoek naar verrotte groenten/fuit? :Y)

Bij ons wordt het een goedkope week. Weekendje weg waar we geen boodschappen voor hoeven te doen en 2 avonden bij m'n ouders eten volgende week ivm hun 25jarig huwelijk. Dus we eten van de 7 dagen, 4 dagen niet thuis.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 11:34

Ik heb net mijn eerste weekmenu in elkaar gedraaid :D
Ik krijg er iig wel trek van....

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:48

Hahaha Davinia, zie 't al helemaal gebeuren :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:14

Er zullen vast mensen zijn die er een sport van maken :')

Puck79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:31

Ik heb gehoord dat de Lidl cola vaak als beste uit de smaaktest komt.
Misschien toch maar eens een fles proberen :j

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:36

hier geen liddl oid in de buurt. sinds kort wel een superkleine aldi, maar dat vind ik echt een rot-winkel. dat wat ik hebben wil is altijd uitverkocht.
ik blijf dus gewoon bij de c1000 mijn boodschappies doen.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:18

Wij hebben thuis de First Choice cola en die smaakt prima.. nu toevallig even AH eigen merk omdat de Jumbo aan het verbouwen is, geds wat is die cola smerig! Nu drink ik tegenwoordig toch al veel minder frisdrank omdat het niet goed voor je is en ik bezig ben met afvallen, maar als ik dan een glaasje cola wil dan wel lekkere :+ Ben blij als de Jumbo weer open is!

Heb vandaag vast inkoopjes gedaan voor als ik mijn eigen studiootje heb en spul wat ik sowieso weer nodig had :)
Kruidvat: mascara, eyeliner, makeup remover, haarelastiekjes, gaatjestang (uitzet), 2x kitkat 3 pack (uitzet), 2x 8pack prince ministar (uitzet, college) - €19,83
Zeeman: keukenmesjes (€0,99) & kleding (€19,47)

Voor anderen hier is mijn lijstje hierboven waarschijnlijk duur, maar dit zijn dan ook uitgaven die ik eens in de 3 maanden oid doe. De koekjes en kitkat waren nu in de aanbieding, 2 pakken ministars was samen 4 euro en de kitkat nog geen 2 euro. Spaar dit soort dingen dan op, scheelt een hoop geld ten opzichte van de supermarkt.

Boodschappen worden nu nog betaald door m'n ouders, dus al het geld dat ik apart kan leggen voor dingen als theedoeken etc leg ik nu ook apart :) Op de dagen dat ik mijn eigen eten regel probeer ik wel zo bewust mogelijk boodschappen te doen. Vind het mede door dit topic echt een sport geworden om zo goedkoop mogelijk zo goed mogelijk eten te kopen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 15:59

Action is wat betreft lekkere dingetjes ( koekjes, snoepjes etc ) ook ideaal vind ik. Kruidvat heeft ook vaak actie's daarmee!