Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:55

Wij doen de meeste boodschappen op zaterdag, dus als in de loop van de week de folders binnendruppelen, kijk ik ze een keer door en haal er uit wat me interessant lijkt.
Wij hebben een Coop, een Supercoop, een Dekra, 2 AH's een Jumbo en een Aldi in de buurt, dus kans genoeg om ergens aanbiedingen te shoppen.
En verder kijk ik in de winkel zelf ook nog wel in de aanbieding-stellingen, alleen kom ik niet standaard in alle winkels, dus in de folders kijken loont soms wel om even bij een andere winkel te stoppen.

En de vaatwasser is voor ons ook enigszins onmisbaar. Hij draait hier niet elke dag, zeker niet als de kinderen van mijn vriend er niet zijn. Dan draait hij meestal om de dag. Maar met een verjaardag wel op 1 dag drie keer.
Echt superhandig.
Servies, glazen, bestek en pannen hebben we zat, dus alles wat vies is, gaat in de vaatwasser en tegen de tijd dat hij vol is, gaat hij aan.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:01

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:15

Ik heb net vorige week vaatwastabletten ingeslagen, 100 voor 9 euro (wel van die all-in-one met oplosbare folie, andere hoef ik niet, ik ben echt lui :o ).

Ik zag de pickwick fruit & spices in de aanbieding bij de AH, maar keek net online bij de Kruidvat, daar nog goedkoper. Loont op zich wel dus, even folders langslopen. Ik hoef er toch niet voor om, kruidvat zit naast mijn werk, daar loop ik van de week wel ff binnen. Wasmiddel was er ook goedkoop (2 nogwat voor 1,35 liter).

DebGizmo

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:33

Hier de folders van deze week nog niet binnen gehad... Baal wel, normaal komen ze op zaterdag en kan ik ze lekker uitpluizen!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 18:34

Fleurtje100 schreef:
dan zit je nu onder dekens met de verwarming aan,

Heerlijk! :D

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 18:36

Ik woon alleen en heb een vaatwasser :+
Heb echt een ongelooflijke hekel aan afwassen. Meestal draait hij om de dag, héél soms om de 2 dagen, maar ook kleine pannen gaan erin.
Het is een tamelijk moderne AEG, gekocht op MP, hij heeft ook een programma van 30 minuten, daarmee zou je alleen kopjes en glazen kunnen doen denk ik want ik weet niet hoe warm hij dan afwast.

Ik weet niet of iemand van jullie een Emté super in de buurt heeft, daar zijn de Bio+ runderriblappen (3 sterren) nu voor 4,99 per 500gr. De gewone riblappen 6,49 per kilo. Verse yorkham deze week 1€ voor 150 gr. Jammie.

Ik moet er ook met de auto heen want het is nogal een stukkie fietsen, zeker met dit weer :brr:
Voor een paar boodschappen doe ik het niet, kost me teveel benzine nu.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 18:39

Die van mij heeft ook een 30min programma en dat is dan 45 graden

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 18:41

Ok, dat is dan prima voor niet zwaar vervuilde vaat. Helaas heb ik geen handleiding bij de vaatwasser. Ik zal eens op internet gaan googlen. Daar zijn sites voor handleidingen, heel handig.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 18:58

mijn korte programma is ook 45 graden inderdaad.... gebruik ik nog weleens om voor te spoelen, verder draai ik alleen hele programma's of wil ik nog weleens de knop met halve lading indrukken als ie niet vol is en er geen ernstig vervuilde dingen in staan :)
Normaal gesproken heb ik em toch het liefst op 70 graden, iets met een het-moet-schoon-zijn-tic

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:08

flicka schreef:
Ik moet er ook met de auto heen want het is nogal een stukkie fietsen, zeker met dit weer :brr:
Voor een paar boodschappen doe ik het niet, kost me teveel benzine nu.

Dat is toch wel de ultieme bezuiniging van mij dit jaar, mijn auto de deur uit gedaan. Het is wel even wennen, zeker in dit weer, maar eerlijk is eerlijk, als je eenmaal zonder zit, is overal een oplossing voor! Vorige week toevallig op dienstreis met een collega naar een dichtbijzijnde stad, meteen ff de xenos ingedoken om wat aanbiedingen te scoren :D En de uurtjes later keurig als pauze opgegeven (zo zijn we dan ook echt wel weer!).

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:10

Hebben jullie helemaal geen auto meer, Zesiram? Ik zou mij zo onthand voelen...

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:15

Jawel, mijn man heeft een auto. Dus ik zit in feite maar vier dagen zonder (als hij op zijn werk zit). Het is op zich best te doen hoor, helemaal geen auto, maar je moet wel overal over nadenken. Het enige echt lastige is grote boodschappen. Voor de rest doe ik nu alles met de fiets (en verder met de bus). Als het echt niet anders kan (dat is meestal voor mijn werk), dan huur ik een autootje bij de garage op het dorp. 30 euro, en als het voor mijn werk is krijg ik dat vergoed. Privé gebruik ik de auto niet meer. Mijn dochtertje vindt het geweldig, achter op de fiets.

Scheelt wel veel dat ik geen woon-werkverkeer heb (800 m enkele reis :D ) en geen paard die met de trailer op pad moet.

(en dan te bedenken dat ik te lui ben om de folie van de vaatwastabletten af te halen :o ).

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:20

Haha :)
Ik heb ook zo dicht bij mijn werk gewoond, maar vond het verschrikkelijk... Ik mocht altijd opdraven voor het alarm buiten werktijd!
Het scheelt wel enorm in de kosten om geen auto te hebben :j Naar mijn werk met de trein is mogelijk, 40 minuten of 5 kwartier stevig fietsen. Daar ben ik echt te lui voor :')

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:24

Whaha, gelukkig wonen er veel collega's hier in het dorp, dus die meldingen verdelen wij een beetje (wel drie gebouwen, dus ik mag er idd ook regelmatig naar toe). Voor mij is het echt fijn om zo dichtbij te werken, ik moet vaak 's avonds nog terug, dit was de enige manier dat ik dan thuis kan eten en mijn dochtertje zelf naar bed kan brengen.
Als ik verder weg werkte, zou ik ook zo weer een auto aanschaffen. Maar nu is het wel lekker om dat geld uit te sparen.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:27

Ik heb geen auto , alleen een snorscooter. Met dit weer kan ik alleen de weg niet op en doe ik boodschappen laten bezorgen. heb gelukkig nog veel in huis dus tot nu toe heb ik nog niets hoeven laten bezorgen of ik kon het op de markt krijgen (woon praktisch naast de markt )

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:28

ik woon wat verder weg (12km) van mijn werk en fiets regelmatig, maar nu al een tijdje niet hoor!
ben wel een mooi weer fietser eigenlijk :o
pak nu dus de metro, alleen dat kost dan weer aardig wat.... op de terugweg kan ik vaak met mijn vriendje mee rijden met de auto :)

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:37

Mijn autootje is 16 of 17 jaar, kreeg hem met moeite door de apk afgelopen voorjaar en zou me heel onthand voelen zonder.
Mijn zus heeft me het geld geleend om hem door de milieukeuring te krijgen (300 euro) en ik heb haar in 3x terugbetaald. Hier rijden echt veel bussen en op de fiets kun je ook ver komen maar ik ga graag met de honden naar verschillende bossen. Ik heb een auto altijd een stukje vrijheid gevonden en toen ik in de prehistorie voor mijn rijbewijs slaagde (3e poging) vloog ik de examinator om de hals. Zo blij was ik.

Deze auto kost als hij geen kuren krijgt niet veel. Wegenbelasting iets van 11 euro per maand, verzekering nog geen 10 euro per maand en hij is best zuinig qua verbruik. Nu, met dit weer, verbruikt hij wel meer dus ik loop hier naar de AH, als ik naar de stad moet ga ik met de bus (o.v. is trouwens heel duur vind ik) en om de dag ga ik met de honden weg. Na 3 of 4 x uche uche start hij en ik hoop dat hij dat blijft doen.
Ik heb geen man met een auto dus ook de grote boodschappen, naar het ziekenhuis, sociale dingen etc. doe ik graag met toetje.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:54

Stef: iedereen heeft zo zijne iegen mening over dierenvoer.

Auto hebben we hier wel,maar wordt weinig gebruikt, merendeel doen we op de fiets.
Toch is het wel handig er 1 te hebben, en wij hebben er ook 1 die niet zo duur is quq belasting etc. dat scheelt ook een hoop.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:55

Eigenlijk zou mijn huidige auto de deur uitmoeten.... Ik heb hem gekocht om elke week meerdere keren een trailer te trekken, maar ik heb geen paard meer :')

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:04

Misschien kun je hem verkopen en een wat kleinere aanschaffen Mootje?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:08

De auto van mijn man is eigenlijk ook te groot en te zwaar (ook trailer-auto geweest). Wij hebben zitten rekenen, tis een oud bakkie en het is voordeliger om deze nu helemaal op te rijden. Als er meer kosten aan komen dan dat hij waard is (en dat is al vrij snel :') ), komt er iets kleiners en lichters voor terug. Woensdag gaat ie voor de keuring, dus ik ben erg benieuwd.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:08

Ik vind hem zo leuk :Y)
Heb van de week naar economy lease-auto's gekeken (kleine middenklasse), en heb nu een zgn. full-size, maar qua kosten ben ik nu goedkoper uit....

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:17

Een auto die een trailer kan trekken is over het algemeen zwaarder dan een kleine middenklasser. Dus meer wegenbelasting en meer verbruik. Als het een diesel is ben je véél meer wegenbelasting kwijt dan bij een benzine-auto.
Ik hoop voor jullie, Zesiram, dat hij zonder kosten uit de apk komt.

Wat is een full-size? Grote auto denk ik (= dure auto). Je hebt toch geen lease auto Mootje? Dat zou al aanzienlijk in de kosten schelen.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:19

wij willen volgend jaar ofzo wel voor een grotere auto gaan, hebben nu een peugeot 206 van 10jr oud en willen een Opel Insignia, niet echt een bezuiniging dus :')
alhoewel.... onze huidige auto begint hier en daar wat kuren te krijgen die geld gaan kosten dus tsja, dat geld bespaar ik liever voor de aanschaf van een betere auto haha
overigens maar 1 auto ivm een gebrek aan een rijbewijs bij mij :')

jouw auto is leuk inderdaad Moo! als het qua kosten gewoon kan, houden! :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:21

Ik heb een VW passat van 4 jaar oud :o Ik wil eigenlijk een lease-auto, maar ben voor bijvoorbeeld een KIA C'eed of Suzuki Swift al bijna 1000 euro p.m. kwijt aan leasekosten en bijtelling... Zoveel ben ik nu niet kwijt, alhoewel het met afschrijving wel in de buurt komt. Ik ben gewoon verwend O:)