Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 15:14

Woeoeoeh ik ben blij *\o/*
Heb gisteren voor mn verjaardag een Ikea cadeaubon (pasje) gekregen. Mag er voor 50 euro iets gaan uitkiezen.
Nu ben ik 100% zeker dat ik een witte Ikea Expedit kast wil aanschaffen. En daarvoor heb ik de volgende ideeën opgedaan:

Afbeelding
Deze vind ik geniaal, met die lades in de onderste hokjes.

Afbeelding
En deze vind ik ontzettend leuk bedacht, zo onder een laag raam.

Wat een leuke ideeën om een sleutelbos op te hangen zeg!

@ chipieke: Heel veel plezier en succes met de inrichting! :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 00:22

Hoi!! Misschien dat hier iemand tips heeft....
Wij hebben ons huis verkocht, en zijn op zoek naar een nieuw huis (nou ja, eigenlijk al gevonden, maar moeten nog even een 2e keer kijken en dan gaan bieden :o ). Nu zijn we alvast een beetje aan het kijken voor inrichting. Gelukkig hebben mijn man en ik redelijk dezelfde smaak, maar helaas helemaal geen gevoel voor inrichting etc. Daarbij zoek ik nu dus een beetje hulp :o

Wij zijn afgelopen weekend "verliefd" gewonrden op een serie meubels, maar we komen er niet uit welke stukken we willen kopen. Het gaat om deze serie, en dan de donkere versie http://theunsmte.be/content/view/33/47/lang,nl/
De mooiste meubels uit die serie vinden we eigenlijk het tvmeubel (de bredere), de salontafel en het dressoir (3 deuren). Maar gevoelsmatig lijkt het me raar staan als er allemaal "lage" meubels staan. Ik kan het niet echt voor me zien, maar voor mn gevoel wordt de kamer dan voor het oog heel hoog. Toen hadden we bedacht dat we dan in plaats van het dressoir wel een hogere kast neer kunnen zetten, degene met glas in het midden en houten deurtjes aan beide zijden. Alleen vinden we dus eigenlijk het dressoir mooier. De hoge kasten zonder glas vinden we niet zo mooi, dus die vallen eigenlijk af.
Wat zouden jullie doen? Iemand advies? Of iemand die alleen maar lage meubels heeft staan?

sterremaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 02:23

@Laura82: Wij hebben in de woonkamer ook alleen lage meubels staan. Een dressoir van ruim 2 meter breed, eettafel met stoelen met hoge leuningen, bank, salontafel, schouw, en een stoel. Zelf vind ik het erg mooi staan en het creeert ruimte.
Ons plafond is ruim 2,60 dus als ik een hoge kast had willen plaatsen dan moest deze toch wel liefst 2.25+ zijn om dat hoge gevoel te bewaren. Anders vind ik het al snel rommelig staan. Wij hebben gekozen voor een dressoir ipv buffetkast omdat we dat toch ruimtelijker vonden voor onze woonkamer (deze is maar 30m2). Boven onze eetkamer hangt een hele grote, luxe kroonluchter (deze http://www.droomkroonluchter.nl/image/c ... 00x675.jpg ) en dat zorgt voor evenwicht doordat er toch iets gebruik maakt van de ruimte in de hoogte en het is gelijk (in mijn ogen ;) ) een "pronkstuk". Wij hebben ook gekozen voor een hoge rugleuning bij de eetkamerstoelen, want dit zorgt in mijn ogen ook weer voor meer evenwicht in de woonkamer en het is iets strakker dan lage rugleuningen.

Wat ik dus wil zeggen, alleen maar lage meubelen kan in mijn ogen heel mooi staan. Maar dat evenwicht moet wel bewaard blijven ;)

Succes en veel plezier met inrichten!

Edit: zit net even naar je link te kijken en ik vind het dressoir veel mooier dan die hogere kast. Laatstgenoemde is in mijn ogen te laag en dat vind ik rommeliger ogen. Doe je ergens toch gewoon een mooie lamp of kunstwerk of schilderij of canvasdoek etc ophangen voor het evenwicht ;)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 09:00

Dank je wel!! Eettafel komt niet in dezelfde ruimte, dit is puur voor de "zitkamer", dus iets met hoge rugleuningen gaat niet werken. Ik ben niet zo'n fan van kroonluchters, dus dat wordt m niet, maar iets van een groot schilderij boven het dressoir is nog niet zo'n slecht idee! Op de foto's in mijn link staan ook spiegels en plankjes, zou je die ook kunnen gebruiken om dat evenwicht te creeeren?

sterremaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:07

Ja tuurlijk! Alles als je het maar mooi vind en het je aandacht ook hoger vraagt. Dus dat niet alles zich concentreert halverwege de muren en lager, maar dat je aandacht dus ook hoger wordt gestimuleerd. Plankjes, spiegels, fotolijstjes, allemaal leuk. Gewoon lekker uitproberen en doen wat jij en je man leuk vinden ;)

Texas1

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:14

Hallo Allemaal!!

Mag ik me hier ook aanmelden?

Heb nog niets doorgespit, maar zal ik vandaag wel gaan doen. Wat ideetjes op doen. Wij hebben 31 oktober de sleutel gekregen, alles is gesloopt binnen 1 week en zijn nu in de opbouwende fase. Alles qua meubels etc is al gekocht voor beneden. Maar we hebben ook nog een computerkamer en nachtkastjes en dat soort dingen nodig. En natuurlijk leuke ideeen, wij komen beide vanuit huis en hebben een eengezinswoning gekocht.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:28

ik zou ook kiezen voor de lagere muebelen, en dan de hoogtes opvullen met eventuele schilderijen etc.
dressoir is beduidend mooier dan de hoge kasten :=

hier vanavond richting de makro om een vloer te gaan bekijken en waarschijnlijk op te halen.
pfff we zitten net een week in ons nieuwe huis, maar wat een chaos kan verhuizen zijn zeg :=

planning volgende week;
* vloer leggen bovenverdieping
* boven de muren gereed maken voor behang
* behang uitzoeken
* gordijnen en rolgordijnen uitzoeken bovenverdieping

onderverdieping gaan we niets aan doen, van het voorjaar een mega verbouwing daar met doorbreken muren en nieuwe keuken, dus de babyblauwe muren moeten we nog enkele maanden tegenaan kijken :+

ooh ja.. en al die verhuisdozen zien weg te werken :')

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lowara op 10-11-11 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:31

Dat vind ik dus ook, dat het dressoir veel mooier is! Mn man vind ze een beetje om het even... Dus die klets ik wel om ;)

Wij moeten dus nog gaan verhuizen, maar ik zie er nu al een beetje tegenop :o Weet nog van de vorige keer wat voor gedoe het geeft en hoe lang je in de zooi zit... Nou ja, kiezen op elkaar en gaan met die banaan.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:56

Verhuizen en verbouwen is al geen pretje als het "maar" om een studentenkamer gaat, ik wil echt niet weten hoe erg het is met een heel huis...

Ik blijf voor de rest van mijn leven in mijn studentenkamertje wonen denk ik :')

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:31

Mij lijkt t juist wel leuk om te doen :j (heb ookal heel wat ervaring met verhuizen trouwens..)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 00:13

Mij lijkt het hele bedenken en zo wel leuk, maar het uitvoeren zou ik toch mooi uitbesteden _O-

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:21

Ik kom hier ook me eigen melden! We hebben gehoord dat we 19 december de sleutel krijgen van ons huisje! :D Eindelijk, we hebben er 1,5 jaar op moeten wachten!
We krijgen de sleutel 4 maanden eerder dan gepland, dus zijn volop bezig met alles te kopen.
We zijn ons nu aan het orriënteren op de vloer, we hebben vloerverwarming. Heeft hier iemand ervaring met PVC vloeren? :)

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:20

Mag ik me komen aanmelden? :)

Heb gisteren het verlossende woord gekregen dat ik eindelijk een appartement heb! *\o/*

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:23

Gefeliciteerd beiden met jullie nieuwe woning! *\o/*
Hier geen ervaring met pvc vloeren helaas! Maar schijnt voor vloerverwarming naast plavuizen wel de beste oplossing te zijn.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:33

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:44

Fokfanaat, die heb ik ook aan gevraagd en gisteren binnen gekregen. Zat er eentje tussen die we ontzettend graag willen hebben! Alleen het probleem is dat ze bij handyfloor niet leggen en we willen hem het liefste wel laten leggen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:49

das wel jammer, maar kun ej geen handige klusser inhuren?
Mij lijkt het misschien wel wat voor de bovenverdieping

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:51

Nou, we hebben wel iemand in de vriendenkring die vloeren legt, maar we hebben het gezien waar ie bij een ander vloeren heeft gelegd en dat was niet mooi geworden :=
En het schijnt moeilijker te leggen dan laminaat, anders hadden m'n vader en een vriend van hem het wel kunnen doen. Dus maar eventjes goed nadenken! Had het wel ergens anders gezien inclusief leggen, maar daar zagen we geen mooie vloer.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:52

ik dacht juist dat dit heel makkelijk leggen was.
hmm, wij hebben sowieso een klusser ingehuurd, die is echt heel handig

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:54

Ik heb deze handgemaakte 'melted crayon art' besteld uit Amerika. :)
Hij komt in mijn woonkamer te hangen.

Afbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:57

bijzonder, wel lastig in je interieur in te passen lijkt me.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:00

fokfanaat schreef:
ik dacht juist dat dit heel makkelijk leggen was.
hmm, wij hebben sowieso een klusser ingehuurd, die is echt heel handig

Ja, dat had ik ook gelezen inderdaad! Maar dat schijnt toch tegen te vallen. Maar ga sowieso eerst wat meer informatie zoeken erover op internet :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:01

heel goed, laat het me weten.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:02

zitten mooie vloeren bij :j Ik weet nog niet wat ik in een volgend huis zou willen.... wellicht tegels met daaronder vloerverwarming ofzo :)

Oeh dat is wel een heel heftig iets voor aan de muur, zou daar zelf een beetje gek van worden denk ik :=

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:07

ik denk dat we beneden laminaat met vloerverwarming gaan doen.
we hebben een oud huis met een houten ondervloer, zou wel tegels willen, maar vind dit ook een goed optie.

waarschijnlijk wordt het een thermofloor http://www.kbw-vloerverwarming.nl/Thermofloor.htm
voor de vloerverwarming.