ik heb een gebroken wit/licht beige bank wat voor laminaat zou daar mooi bij staan?? iemand een idee?
Veel : D
Zidore
Geplaatst: 01-05-11 22:21
alles wit verder Heb ook het liefste een wit-achtige vloer (whitewash ofzo) maar weet niet of dat dus wel staat. Ook rotan-manden e.d. in huis. beetje deze stijl (maar met andere bank dus )
Zidore, ik denk dat het wel erg wit wordt met een witte vloer. Maar bij whitewash past wel heel erg veel, dus als je ooit wat meer kleur aan wilt brengen oid, zit je met wit altijd goed. Persoonlijk zou ik het niet doen, ik vind het te veel wit, maar ik hou dan ook van kleuren en contrast.
Wij hebben een wit ge-oliede vloer, wel parket, maar zoiets heb je ook in laminaat. Is wat lichter hout, past erg mooi bij wit denk ik! Zal even een fotootje zoeken van de vloer..
Nou wij hoeven nog maar 1 week te wachten Echt zo'n zin in om te beginnen.. Gister reden we er nog ff langs en toen was de huidige bewoner de laatste dingen aan het inpakken op een aanhangwagen. Later kwamen we hem tegen in het dorp, dus wij weer naar het huis gereden (stelletje nieuwsgierige ingeduldigen zijn we ) en ff gekeken. Tuin is een redelijk oerwoud, dus daar maar snel de grasmaaier iig over, dan lijkt het weer wat. Binnen zijn de muren echt heel strak, dus verven en klaar. Kozijnen voor en achter hoeven we nergens te doen, allemaal kunststof Dus alleen kozijnen, deuren en plinten in huis hoeven geverfd, want die zagen er niet echt mooi uit zagen we nu wel.. En voor zover we het nu konden zien kunnen we ook gewoon laminaat over die afschuwelijke plavuizen leggen, dus dat scheelt nogal wat breekwerk O ja, verf en saus doen we denk ik allemaal RAL 9001 en in de woonkamer het plafond wit.. Laminaat dan donker
Ben vandaag met schilderen begonnen, maar ben er geen ster in. Heb er ook het geduld niet voor, wat een rotwerk. Vanavond zijn er 3 ramen gedaan. Nog 3 ramen, 2 deuren, en ik geloof 9 deurstijlen met een raampje erboven te gaan..
Pff nee schilderen is ook niet mijn ding.. Heb met mijn moeder al overlegd dat ik het voorwerk wel doe.. Schuren, ontvetten, afplakken en dat zij dan gaan verven/sauzen. Heb er geen geduld voor Vriendlief vond het ook niet zo erg om te doen, dus dat komt goed
Jeetje, zelf schilderen Petje af! Dat zou ik echt laten doen, want ik ben echt een zeikerd en weet al dat ik het zelf niet goed genoeg kan om mij er niet aan te irriteren
Wij hebben ook alles zelf geschilderd, echt rotwerk! Ben nu met de trap bezig en dat vind ik wel weer leuk, maar die zie je ook echt mooier ervan worden!
Nee vind het ook vrij normaal om het zelf te doen De verf zelf is al duur genoeg Mijn moeder behangt ook altijd zelf, kan ze erg goed!
Mizsz_Kitty
Geplaatst: 03-05-11 08:50
Tja, voor het laten schilderen moet je ook maar een budget hebben....
Ik ga het ook "zelf" doen, maar is ook het enige wat er moet gebeuren.
youngster
Geplaatst: 03-05-11 08:50
Goedenmorgen!
Zo eindelijk even een normale pc om te reageren. Heb thuis nog geen laptop en op mijn telefoon is het niet altijd even handig!
Relaxed die zin verdwijnt vanzelf Maar succes hoor!!!
Asjemenou, dat schilderen hebben wij ook zelf gedaan. Maar ik heb alleen muren gedaan, vriendlief de rest. Ook omdat ik last van mijn schouders en polsen kreeg Maar het is ook idd niet mijn ding nee.
Naat wat ga je van je trap maken?
MMIDV
Geplaatst: 03-05-11 08:52
Ik vind schilderen juist niet zo'n ramp, maar schuren!!!!! man wat heb ik daar een hekel aan! Dat moet goed gebeuren en met wat geduld en het resultaat..... is lelijk! laat mij dan maar schilderen, door het mooie resultaat heb ik daar wel geduld voor
Naath86
Geplaatst: 03-05-11 08:55
Ik had al eens foto's geplaatst, maar dat is al in het vorige topic geweest geloof ik.. Er zat tapijt op, dat er allemaal afgehaald. Toen is ie wel in de grondverf gezet met de verbouwing, maar nooit afgelakt. Dus daar ben ik nu mee bezig, heel onhandig als je er al in woont, maar dat is gewoon niet anders. Er komt RAL 9010 op. Ben nog niet zo'n ster in schilderen hoor, heb snel last van lopers! Dus ben nog in de leerfase! Maar ben er ook wel weer trots op als ik het straks helemaal zelf heb gedaan. En wil het wel helemaal strak hebben, dus als er toch nog lopers in zitten, doe ik het gewoon nog een keer!
Ik zal de foto's nog wel even plaatsen!
Mootje
Geplaatst: 03-05-11 08:57
Ik kan trouwens wel schilderen, maar ik ben gewoon verwend Ik kom uit een echte schildersfamilie, aangezien opa en oom beiden in een houten huis woonden. Elk weekend waren ze aan het schilderen en dan ga je vanzelf mee doen. Het enige wat bij mij in huis geschilderd moest worden waren 3 dorpels. Die heb ik wel zelf geschuurd en geschilderd. Bij mijn ex heb ik alle plinten, kozijnen en een deel van de deuren gedaan. Ik kan het wel, maar inderdaad: als je er budget voor hebt
youngster
Geplaatst: 03-05-11 08:57
Wij moesten na het behang krabben de muren schuren voor het nieuwe behang. STOF
En hier in de grondverf. De treden zijn nu 1 keer afgelakt en de zijkanten zijn helemaal klaar. Irritantste van de trap, was nog de aller onderste treden en de spelden van het traphekje..
Heeft iemand hier ook ervaring met glasvezelbehang? Wij hebben het in de hal zitten, wat je ook op de foto's bij de trap kan zien, maar onze kat vindt dat die daar zijn nagels aan moet krabben en ik vind het eigenlijk toch niet mooi. Wil er nu waarschijnlijk een donker behangetje doen. Maar glasvezelbehang is volgens mij niet zo fijn om te verwijderen..